You only live once

Mange mennesker streber etter ett eller annet, hele livet. De prøver hele tiden å oppnå nye ting, enten det gjelder jobb, hus eller den perfekte kroppen. Omtrent fra vi er født utsettes vi for propaganda, der alle eldre mennesker enn deg selv forteller deg hvor særdeles viktig det er å gå tre år på videregående og deretter 5 år med høyere utdanning, for å bli et verdig menneske. Og skal du oppnå kremen, må du satse på allmennfaglig utdanning.. 

Personlig tror jeg at et menneske kan føle vel så stor lykke av å jobbe i kassa på lokaldagligvarebutikken. Så vel som for eksempel en sivilingeniør kan føle. Hvem har sagt at høy utdanning utgjør total lykke? Høyere utdanning passer ikke for alle, likevel er det dette vi er vokst opp med til å tro. At vi må streve med en mangeårig utdanning for å lykkes i livet.  Og skulle du være så uheldig å få barn før du har oppnådd høyere utdanning, kan du bare vinke hadebra til absolutt alle sjanser i livet ditt. Sies det. 

Jeg er så utrolig lei av det. Lei av mennesker som ser ned på medmennesker som ikke har de samme høye karrieremessige ambisjonene, som vedkomne selv har. Lykke kan som kjent ikke måles i hverken penger,suksess eller en perfekt kropp. Positive menneskelige relasjoner og hvordan du er mot andre, tror jeg derimot er en avgjørende faktor for hvordan du har det med deg selv.  Bare ta deg litt tid til å tenke deg om når det gjelder akkurat dette. Vi kommer alle en vakker dag til å ende i kista, enten du utelukkende spiser lavkarbo, inntar 5 maccernmenyer om dagen, er sosialklient, eller har en toppjobb i ett eller annet toppselskap. 

Så hvorfor ikke nyte livet, gjør det som gjør deg glad? Slutte å strebe etter det uoppnåelige? Selv om det er et velkjent utrykk at “man lever bare en gang” så føler jeg virkelig for å understreke definisjonen av det! Og det er absolutt ikke å telle hver eneste kalori du kan innta. Om det ikke gjør deg ulykkelig, så vil det neppe noen gang gjøre deg lykkelig heller. 

52 kommentarer
    1. Mange gode og fine innlegg fra deg 🙂 Helt enig med deg, lykke for meg er å ha mange gode mennesker rundt meg, ikke å ha mest mulig penger, de fineste tingene eller den beste utdanningen. Og mange streber hele livet etter å oppnå mer og mer og mer, men jeg tviler på at de er mer lykkeligere av den grunn. Kanskje heller motsatt..

    2. Fint å påpeke dette. Man må gjøre det som gjør en glad! For noen er dette med utdanning som du sier et jag, men det er ikke alltid tilfelle. Selv ble jeg mor i studietiden og syntes det var vanskelig, men nå er jeg tilbake på skolebenken og storkoser meg! Lykkelig mor OG masterstudent. Det gjør meg glad, men man må respektere at andre finner lykken andre steder og velger andre veier. Fint innlegg!

    3. Uansett hva du skriver, kommer de fleste til å hate deg for alltid. Dessverre har du solgt deg selv til blogg og media. Du ville bare bli en kjendis av å vise hvor stygg, bitchy en mor kan være… Du lever av dette. Men tenk hvor lett det er å tjene penger i dette herlige landet. Synes ikke synd på ungene dine, jeg..fordi jeg vet at dine barn blir akkurat som deg..som mor så barn. En mor vil alltid være barnets forbilde..eller kanskje de ikke driter seg ut som deg, heller hater deg når de blir store nok.. Det håper jeg de gjør, altså.

    4. Tror nok du Rannveig er veldig sjalu på oss som har en høyere utdannelse, fast godt betalt jobb, gift og barn! Går an det og, he he 😃 og slipper å spille på sex for penger 😊

    5. Glemte å nevne det. JA, DU trenger verken utdanning, et stabilt forhold eller en ektemann. Du kan bare leve av å lage barn av one night stands og leve av Nav-økonomisk støtte.

    6. Anita: Hvorfor håper du barna hennes kommer til å hate henne? Veldig merkelig ting å si. Forstår ikke hvorfor folk skriver sånt som det du skrev!

    7. Noen bra poeng her. Det virker som dette er skrevet for å “rettferdiggjøre” det man driver med.
      Man kan så absolutt leve et godt og verdifullt liv selvom man ikke sitter på skolebenken til man er nesten 30 år.
      Jeg tviler sterkt på at de menneskene som lever av støtte fra NAV hadde takket nei til en annen hverdag om de kunne fått muligheten.
      Det er mange ulike grunner til at folk faller inn i dette systemet og mange skulle nok ønsket det annerledes.
      Jeg tror at mennesker som lever under stabile og faste rammer har det bedre enn de som har en uforutsigbar hverdag.
      Folk får stå for det de gjør og leve etter det de synes er rett.

    8. ja, mange gode poeng her, men det mangler balanse.
      Det er et velkjent faktum- for utdannede mennser altså;)- at det er svært lite som på sikt skaper større ulykke enn UBRUKTE RESSURSER. Dette henger sammen med resiliens, og igjen betydningen av mestringstillit. Og er igjen noe som brukes i alle bredder av kontinuumet; helt fra i rusbehandling til forebygging…… Å leve med ubrukte ressurser, både intelletuelt, ansvarsmessig, utfordringsmessig, etc., skaper ikke lykke på sikt…. Og lever man lenge i den nedre enden av skalaen, altså at man får brukt kun en liten del av sine ressureser; så welcome prosac. Det er lett for deg 20 år, å sitte å filosofere om dette, så lenge du ennå har henda fulle med småbarn.. men vent du! VEnt til du sitter i kassa på rema i en aldre av 35… og VET at du har såååååååå mye mer mellom ørene. så mye mer lyst til utfordringer, så mye mer lyst til å bruke intellektet, osv.
      Det blir lettvint, men men lærer med erfaring; så ikke la den bli FOR dyrekjøpt (å få ut fingern og setti gang med det derre jordmorstudiet, for det klarer du helt fint n¨år du bare får ut fingern). 🙂

    9. Hehehehe 😀 Fikk mæ en god latter nu 🙂 Du e så artig & humoristisk i det her innlegget 😀 Personlig så vil æ anbefale mine barn om å ta utdanning 😉 <3 <3 Men, du har mye rett i d du skriv her uansett 🙂 Stor klem til dæ Rannveig <3 & dine skjønne små barn <3 <3

    10. Gud for noen sure, utrivelige mennesker i kommentarfeltet. Ettersom de forsvarer utdannelse så hardt regner jeg med de har det selv. Likevel sitter de altså her og leser bloggen til ei jente de tydeligvis ikke liker. Slik oppfører IKKE en lykkelig person seg.

    11. Har du blitt smartere, eller har du bare valgt en annen rettning? De siste innleggene dine har vært mer intelligente 😛 Jeg har ingen utdannelse, og jeg går på mav. Som nevnt i en kommentar ovenfor her så ville jeg gjerne hatt en annen hverdag. Jeg er ikke 100% lykkelig med situasjonen min. Jeg har ett år med Arveidsavklarings penger, og iløpet av dette året er jeg dømt til å bli i stor gjeld. Så jeg vill jobbe og tjene egne penger. Men, jeg blir ulykkelig av å gå skole, jeg blor ulykkelig av å ha en rutinejobb. Så jeg vil ganske enkelt ha kurs. Heller flere kurs enn år med utdannelse. Men, det er ikke bra nokk for nav, og de har ikke de kursene i norge. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg vet en ting helt sikkert. Om jeg kan være 100% lykkelig i den situasjonen jeg er i nå, så vil jeg kunne være lykkelig uansett hva som skjer. Lykke avhenger ikke av jobb, utdannelse eller forhold. Lykke er det du definerer det som, og det du føler gjør deg lykkelig er fasiten for deg. Uavhengig av andre!
      Spent på hvordan du fortsetter Rannveig. Jeg er ikke enig i alt du uttaler. Men du virker mye mer intelligent nå enn tidligere 🙂 mindre overfladisk også..

    12. Tror du har misforstått litt. Det å ta utdannelse er ikke noe de fleste tar for selvrealisering. Jeg tok 3 år med skole for å få en bedre jobb, for å få bedre lønn, for at jeg og ikke minst jenta mi, skulle få et bedre liv. Det er veldig få jobber i dag man kan få uten utdannelse. Det spørs hvor lenge du kan livnære deg av blogg og reklamer for lugubre sider før du er for gammel. Jeg derimot, vet at jeg har sikker inntekt og stabil økonomi til å betale ned på blant annet huset vi har bygd.

    13. Jeg har (som du kanskje allerede vet ut fra mine kommentarer i ny og ne) lest bloggen din en god stund. Har alltid likt bloggen din veldig godt og har vært innom daglig, men jeg må bare si at du virkelig har forbedret deg i det siste! Du skriver veldig engasjerende og morsomt, samtidig som det er mye informasjon og fine bilder. Digger det! Du har alltid skrevet bra, ellers hadde jeg ikke lest bloggen din daglig, men det er virkelig noe som har skjedd den siste tiden. Du blir bare bedre og bedre <3

    14. Hei, Rannveig 🙂
      Det gleder meg når unge mennesker forstår “meningen med livet!” Jeg er gammel nok, med god margin, til å være moren din. Skjønner så godt hva du vil frem til. Det aller viktigste for et menneske er å ha det bra inni seg og kose seg med livet sitt, enten utdannelsen er skyhøy eller ikke.. Enten man har millioner eller ikke! Ikke før den dagen alle skjønner dette, kan verden bli en fin plass å leve. Den dagen en ekte forståelse for mangfoldet er på plass 🙂
      Skit i alle som forsøker å gjøre deg vondt! Vær den gode deg mot alle andre! Klem <3

    15. 50 % av dere som kommenterer her har mottoet: I dag har jeg en jævlig dag, jeg tømmer frustrasjonen og dritten min ut over Rannveig så kanskje jeg føler meg bedre. Dette blir jo nesten som å gå til psykolog. Hadde du tatt betalt hos alle pasientene her inne Rannveig så hadde du vært mangemillionær.

    16. Bare til info til alle som skriver at de er oppgitt over alle de stygge kommentarer, det er lov til og ytre sine meninger uansett hva det måtte være. Akkurat som dere som er fan av R så skriver dere akkurat hva dere mener. Men vi har alle lov til og ytre oss!

    17. Du har ikke fullført videregående engang og det er faktisk heller regelen enn unntaket at folk tar utdanning enten det er yrkesfag eller høyere utdanning.
      Vi mennesker er skapt for å skape mening med livet og jeg tror bare en mindretall er tilfreds med å ha en rutine jobb over mange år. Dersom du er tilfreds med å sitte i kassa på Rimi så må du også tenke på at du økonomisk skal kunne forsørge dine 2 barn på en slik lønn. Du kommer til å slite! Det er så altfor mange mennesker som føder barn inn i fattigdom.
      Foreldre skal være forbilder sine barn. Sjansen for at f.eks at din datter vil bli tenåringsmor, kler av seg i mannfolk blader eller at barna dine ikke tar utdanning, er relativ høy. Hva er det som er så fantastisk?

    18. Men det går overhode ikke an å forsvare at man stiller opp på sex bilder og sexreklame når man er mor og forbilde til en liten datter.

    19. Ikke kom å si at du er glad for at du ikke har videregående/utdannelse. Bare fordi DU ikke har utdannelse, så betyr ikke det at det ikke er viktig. Det ER viktig å ha noe å falle på, og det er ikke noe å strebe etter å få barn tidlig heller. Det er ikke noe å strebe etter å leve av å kle av seg og å jobbe i en møbelbutikk…. Eller butikk generelt. Skjønner at du er bitter, men la oss kalle en spade for en spade. Det er ingen som ønsker oppriktig å være over 20 år uten videregående… Tull for ende til annen det du skriver i dette innlegget. Du får mene det du vil, leve det livet du vil, men ikke om med bullshit som at utdannelse er oppskrytt. Har det rabla helt for deg nå? Det er ikke lenge siden du skrev du ville ta videregående og bli sykepleier. Hallooooo dobbeltmoral.

    20. Det som er sjarmerende her er at du tidligere har skrevet varmt om å kjøpe dyre merkeklær, og at vi andre hadde gjort det om vi kan det.
      Så, er du rik, vellykket med merkeklær som vi andre ikke har råd til. Er du “spesiell”?
      Eller er du ikke? Jeg er forvirra.

    21. Du, Tull! Hva er dobbeltmoralistisk med innlegget til Rannveig? Hun viser bare at hun kan se en sak fra flere sider, og det mer enn hva vi kan si om deg ut i fra innlegget ditt! Og kanskje du burde lære deg å lese skikkelig, og i alle fall ikke overtolke alt mulig, for ikke en plass i innlegget til Rannveig kan jeg lese at hun mener utdanning er oppskrytt. Det hun skriver er at man kan være lykkelig uansett, høy utdanning eller ei.
      Ser det er noen par sinte og frustrerte folk som kommenterer her, og tydeligvis er dere ikke lykkeligere enn at dere har behov for å rakke ned på et annet menneske selv om dere (i følge dere selv) har utdannet dere, så det kan jo se ut som om at Rannveig har rett i sine antagelser 😉
      Selv er jeg i master-utdanning, men jeg er ikke noe lykkeligere nå enn da jeg tok bachelor. Men jeg er en nysgjerrig person med stort vitebegjær, og jeg brenner for det jeg utdanner meg innen, så derfor valgte jeg å videreutdanne meg. Sannsynligvis vil jeg kunne få en mer spennende jobb enn hva jeg har etter endt utdanning (og det er min personlige mening, andre vil synes det yrket jeg hadde er mer spennende enn det jeg ønsker), og det kan bidra på lykkefølelsen min. Men det som avgjør om jeg er lykkelig eller ikke, er familien og gode venner. Et smil fra en ukjent person, eller det å se mennesker gjøre gode handlinger mot hverandre gjør meg også glad og lykkelig.
      Ergo: jeg kunne ha sittet der med mastergrad og doktorgrad, men uten gode mennesker rundt meg hadde jeg ikke vært lykkelig!

    22. så enig.
      Man trenger heller ikke eie et hus og reise på dyre ferier for å gi barna en god oppvekst, så man er ikke nødvendigvis en bedre mor fordi man er lege – viss noen bruker det argumentet.

    23. Godt innlegg, Rannveig. Vi må slutte å tenke på hva andre mener er bra og heller fokusere på oss selv og hva vi vil! Selv valgte jeg veien om utdanning, men respekterer de som velger noe annet.

    24. Utrolig bra skrevet! Fast leser og synes mesteparten du skriver både er reflektert og inspirerende! Drit langt i kjipe middelaldrene mødre som ikke har bedre ting å gjøre enn nettmobbing, det viser bare hvor tragiske de er. Du derimot viser at du er en sterk person som ikke bukker under for drittkommentarer men heller står frem med like sterke meninger. Du er et fantastisk forbilde både for lesere og for dine egne barn!

    25. Jeg blir forskrekket over enkelte kommentarer her. Dere som sier at Rannveig ikke er noe forbilde for barna siden hun har vært med i sex reklamer osv,dere er ikke bedre forbilder selv når dere kommenterer dritt på andre sine blogger.
      Jeg leste en kommentar som sa at alle har lov til å si sin mening, og ja det har dere lov til, så lenge dere holder det saklig.
      Jeg tror det er noen som bør tenke seg om en gang eller to før man kommenterer
      Stå på Rannveig 💕

    26. Hahahaha! Herlighet for noen latterlige kommentarer. Skjønner dere faktisk ikke hvor dumme dere fremstiller dere selv når dere vurderer noens foreldreegenskaper ut i fra utdanning og livskvalitet, for så å kommentere det anonymt på en blogg? Hadde forventet mer av folk med “høyere utdanning” 😉
      Lykke kan faktisk ikke defineres som utdanning, penger, status, kroppsmål eller livsstil. Lykke er individuelt fordi forskjellige ting gir oss livskvalitet og mening med livet.
      Jeg fødte min første datter bare noen uker før jeg hadde fullført mitt første år på videregående, og jeg fullførte tre år på videregående med ganske gode resultater. Nå har jeg startet på sykepleierutdanningen min. Det å få barn tidlig ødelegger ikke mulighetene, for de finnes så lenge man har vilje. Man trenger ikke være dum fordi man får barn før fullført utdannelse.
      Når det er sagt så går ikke jeg sykepleien fordi det er høyere utdanning sånn at jeg kan skryte av at jeg tjener mer enn for eksempel helsefagarbeidere. Yrkesvalg burde handle om interesse og evner, ikke lønn. Det har seg faktisk sånn at ikke alle har evnen til å være advokat eller kirurg. Man blir ikke flink i yrket sitt som man har valgt bare fordi lønna er god. Dessuten er det faktisk de som trives som bilmekanikere, kassedame og postmann. Og når man tenker over det, så er vi faktisk avhengig av at noen har disse jobbene og eller?
      Nei, datteren min skal tilegne seg den evnen til å respektere at folk er forskjellige og at det er helt greit! Hun skal få lov til å være uenige med folk, men hun skal ha respekt for at andre mennesker ønsker andre ting enn henne selv. Det er på grunn av bedrevitere at mobbing finnes. Unger skjønner ikke det med utdanningsnivå eller status, det er noe de lærer av forbildene sine. Noe å tenke over for alle bedrevitere her 😉
      Ønsker deg og ungene en god helg, Rannveig! Sikker på at barna dine blir en viktig ressurs for samfunnet når den tid kommer 🙂

    27. Er dette innlegget et forsøk på å rettferdiggjøre at du aldri kommer til å ta jordmorutdannelsen du snakket så høyt om tidligere? Innser du at evnene ikke er tilstede?

    28. Jeg er i utgangspunktet enig i det du skriver og syns det er et godt innlegg, men det blir på en måte litt feil når det kommer fra deg….
      Du som streber etter et perfekt utseende. Med falske negler og vipper, løshår, silikonpupper, fillers i leppene osv….
      Og når det gjelder utdannelse så føler jeg at du skriver dette for å forsvare at du ikke engang har fullført videregående. Som en av svært få…
      Det er dessverre sånn at med litt utdannelse i bagasjen så er det mer sannsynlig at man får litt bedre betalte jobber. Og jeg sier ikke at penger gjør deg lykkelig. Men jeg vet med sikkerhet at mangelen på penger gjør deg meget ulykkelig.
      Når du ikke kan kjøpe snowbordutstyr til sønnen din, ikke sende datteren din på rideleir, språkkurs eller hva de måtte ønske. Da kommer det til å svi litt at du har brukt tiden din i neglsallonger og på lugubre fotooppdrag i stedet for på utdannelse.

    29. kjære Ranveg.Jeg forstår hva du mener med at ikke alle skal ha en universitets utdanning. Vitrenger ikke bare det. Men synes du ikke at en liten utanning, noe du kan fortelle barna dine omm. Rølegger, tømrer. noe lite,men veldig nytigg. Hvis ikke er det dumt

    30. Du skriver: “De prøver hele tiden å oppnå nye ting, enten det gjelder jobb, hus eller den perfekte kroppen. Omtrent fra vi er født utsettes vi for propaganda”
      DU utsetter bøttevis av unge tenåringsjenter med propaganda rundt utseende, pupper, lepper og hva det nå måtte være! Du!
      Tenk deg om.

    31. vil du si noe om hvor mye E er hos pappen? det virker nemlig som at hun er der hver helg…. hvilken samværsordning har dere? reagerer E på den lille nye? hun er kanskje for liten til å forstå…. vet N at E har fått småsøsken? hva sier han? det må være en vanskelig situasjon å være I.synes synd på deg. du er tøff. hvorfor flytter du ikke til Alta igjen? stopper avisinnlegget deg? var du for tøff for tidlig? jeg spør ikke for å være frekk, men innleggene dine I det siste e veldig rosarøde. alt virker så perfekt, men I realiteten er du alenemor til to, to forskjellige fedre, leier sokkelleilighet langt hjemmefra, har ikke utdanning og heller ikke en “normal” jobb. Om foreldrene dine ikke reagerer og prøver å hjelpe deg, så har du desverre heller ikke noe nettverk rundt deg som er sunt. Hilsen mor I barnehagen som ser hvordan du “leker” mamma. ps; så godt å se at N ikke bruker støvler hver dag lenger, uansett værforhold… det kan umulig være bra for føttene I lengden…

    32. “Barnefri helg og hæla i taket” ,skriver du på Facebook.
      Litt vel mye av det i det siste..
      Om du prøver å bli “dypere”, og gjør et forsøk på å virke mer reflektert, så er handlingene du gjør og valgene du tar, helt motsatt av eventyret du prøver å fortelle leserne dine.

    33. Omg, mange av dissa kommentarene virker som om det eneste folk har å gjøre her i livet er å kommentere rannveig sitt liv. Jeg er ikke fan av rannveig, men at en “mor i barnehagen” absolutt må kommentere bloggen i stedet for å snakke til rannveig i barnehagen til ungene sier vell det meste. Tror virkelig ikke Rannveig leker mamma, hun er en mamma, det går ikke an å leke det med unntak når man faktisk GÅR i bhgen da 🙂 Rannveig har faktisk ett poeng her, samfunnet har blitt slik at man nærmest må ha høyere utdanning for å være “lykkelig” noe som er en negativ utvikling i den forstand 🙂 stå på rannveig. De som snakker dritt er ikke sjalue men de har ikke ett underholdende liv uten om å kommentere dritt her 😛

    34. Jeg tror jeg forstår hvor du vil med dette innlegget, men jeg er ikke helt sikker. Du skriver bl.a. “Lei av mennesker som ser ned på medmennesker som ikke har de samme høye karrieremessige ambisjonene, som vedkomne selv har.” Dette er jeg helt enig i. Man trenger strengt tatt ikke utdanning for å ha bra betalt. Å blogge er en jobb, det skaper inntekt. Ganske god inntekt også. Andre jobber kan også skape meget god inntekt uten at man har en utdannelse i bunn, f.eks selger. Men jeg kan også forstå de som skriver at utdanning er viktig, fordi salg eller blogging ligger heller ikke for alle, og for at de da skal få drømmejobben sin, må de gjerne ha utdanning. Det handler om å finne en inntektskilde man trives med.
      På den annen side, så tror jeg ikke at du trives med ditt karrierevalg. Det lyser gjennom at du ikke er lykkelig akkurat nå. Både blogging og modelljobbing burde, etter min mening, bli lagt på hyllen. Du burde følge drømmen din, og jeg tror ikke det er dette livet, som er så fullt av hat og personangrep på både deg og dine barn. Ta en Lene Alexandra; ta helomvending og gjør noe positivt for deg selv og andre, og du vil bli belønnet.
      Dette innlegget var av de mer reflekterte, og det viser at du også har en smart side. Jeg tror du forbauset mange der 😉 Lykke til videre Rannveig, håper det snur for deg 🙂

    35. Jeg ble gravid som 18 åring, gikk vgs og jobba på Esso, 20%. Jeg fullførte ikke vgs pga jeg strøyk på en eksamen. Etter fødsel, og en stund hjemme på permisjon (uten utdanning), fikk jeg jobb som personlig assistent innenfor nabo-kommunen, og stortrives! Jeg slutta på Esso, ettersom denne andre jobben interesserte meg mye mer og lønna var bedre.
      I dag sitter jeg med en jobb jeg trives utrolig godt i, i tillegg til at jeg skal få opplæring i en annen jobb nå i vinter, jeg har tatt opp eksamen, er samboer med faren til dattera vår og lever et helt normalt familieliv!
      Jeg har i hvert fall klart meg fint uten videreutdanning, og om jeg ønsker å jobbe innenfor noe annet senere i livet, kan jeg videreutdanne meg. Man blir aldri for gammel til å studere 🙂 Jeg og mange andre har god tid på oss!

    36. Man tar ikke utdannelse for å bli lykkelig. Man tar en utdannelse for å slippe og jobbe for scandalbeauty, slippe å spille inn sexreklamer og slippe å stille på ekle nakenshooter for ekle manneblad.

    37. ahhaha.. Stakkars deg, Rannveig. Dere som støtter denne stakkas jente er JO ikke anonyme .. Regner med at dere som støtter henne havner i samme båt som henne .. 😛

    38. Vi som har en utdannelse og en fast bra betalt jobb, slipper å spille inn trashy sexreklame for å få råd til julegaver til barna Rannveig 😃

    39. Helt enig i det du skriver her Rannveig! De siste innleggene dine virker mer intelligente enn de andre du har skrevet før. Stå på, Rannveig! Digger deg!

    40. Har en kompis med ingeniørutdanning og som hadde studielån på flere hundre tusen. Etter 4 år i jobb etter endt utdanning sluttet han og begynte å jobbe i posten. Han trivdes ikke i yrket eller miljøet på arbeidsplassen, så han valgte å prøve noe nytt. Han trives og har et langt bedre liv med å levere post enn han hadde på et kontor.
      Det latterligste er at han får straks mer respekt når folk får høre om utdanningen hans, til tross for at han gjør akkurat samme jobb som sine kollegaer som ikke har høy utdanning på papiret.
      I norge får man hele livet høre at man ikke er god nok om man ikke tar utdannelse, for da ender man “i kassa på rimi”… Er det rart at mange heller vil nave enn å være i en sånn “lavstatus” jobb når man hele livet får høre at tapere som ikke tar utdanning ender der ?!

    41. Hvorfor lager du samme ansiktsutrykk på mer eller mindre hvert eneste bilde? Du og duckface er en ufattelig dårlig kombo. Men for all del – made my day – at du tror du er digg når du ser ut som en dritetrengt and. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg