Trebarnsmamma

Hei igjen lesere! 

I dag har det seg slik at jeg er trebarnsmamma for en dag. Passer nemlig lille gutten til ei venninne av meg til i morgen, som også er god kompis med Nathaniel. Har hatt en kjempekoselig kveld med tre søte små, og alle å sover søtt i sengen sin. Må virkelig si at å ha to og tre barn er en vesentlig mindre forskjell enn å ha ett og to barn. Så kanskje jeg skal vurdere å bli trebarnsmamma selv? Haha, neida. Det kommer nok ikke til å skje med det første. Trives utrolig godt med to jeg, også er det veldig koselig å passe andres fra tid til annen! 

Kveldsmat på gang, pølser og lompe! 

 

Akkurat nå har jeg besøk og det er matlaging og filmkveld som står på timeplanen. Ønsker alle dere lesere en fin kveld videre! 

 

27 kommentarer
    1. Pølse og lomper er usunt og ikke egnet som mat til barn. Ingen barn burde bli servert dette. De burde tilbyes skikkelig mat. Ikke avspises med 5 minutters pølseoppkoking fordi de voksne synes de har for lite tid.
      DEt er trist at pølser alltid er det voksne tyr til når barna skal kose seg.

    2. Frøydis, vet du ka? Æ slengt bare et par pølsa i mikroen i dag æ. Tok 15 sekund, og maten til gutten va servert. Skull ha pølse til middag sjøl, så selvfølgelig slengt æ på med det til han å. Om ungan får pølse til middag en dag i ny og ned, så tar dem itj skade av det… Må itj du bry dæ så hardt om ka andre gir te ungan sin, og pass på dæ sjøl… 🙂
      Du e ei råflott dame, Rannveig. Stå på 😃

    3. Bla, bla, bla. Pass på dere selv, dere som skal klage på alt hun foretar seg. Så utrolig tragisk dere er.

    4. Så koselig <3 <3 <3 <3 Du Frøydis....Du må jo ha problema med dæ sjøl...stakkars....:p Ha ei nydelig helg Rannveig <3 Klem til dæ & de fine ungan dine <3 <3 <3 <3

    5. Jeg liker bloggen din, men du må opptatere bloggen oftere, skriv om noe litt annet en bare, unger, du lever trossalt av oss lesere, og jeg syntes ikke du legger nok jobb i bloggen din, om du ikke blir flinkere så mister du mange lesere, og meg! 🙂

    6. Frøydis… Har du ett stort problem med deg selv? Hva var vitssen med og angripe på den måten der?
      Om kanskje du velger og ikke gi dine barn pølser så er det ditt valg, la nå R få gi sine barn den slags mat i stede for noen trøtte brødskiver! Igjen så er det noen som MÅ angripe R og hennes barn. Det er faan meg rart at folk ikke kan gi seg med det, hold unga hennes ute av diskusjonen!
      Det er jo hele tiden gnåling om at henne er en dårlig mor som stiller opp i lettkledd eller naken når henne skal på foto shoot. La nå det være hennes problem. Unga ser det ikke! Og når hennes barn blir eldre så kan de sikkert se at mamma har hvert litt avkledd, men det er fremdeles ikke våres problem!
      Er det så fuckings vanskelig å holde unga hennes unna uansett hva henne måtte legge? Svaret er NEI, du kan heller sitte og holde de ekle oppgulpet ditt for deg selv!

    7. Kanskje de feira en bursdag? Cola til kveldsdrikk er jo ikke akkurat smartest rett før ungene skal sove, men herregud, la nå moren bestemme selv.

    8. Vel, kostholdet mitt som barn bestod av mye variert. Alt fra pølser, fisk og kjøttkaker. Har ikke tatt noe skade av det i form av sykdom, og jeg har en bmi rundt 18-19. Tror rannveig ikke serverer dette hver dag, men så har man ikke besøk av bestekompisen hver dag heller 🙂 heia variert kosthold!

    9. Colaen er min 🙂 barna fikk et glass saft og resten melk 🙂
      Rannveig vet at jeg elsker cola og hun kjøper alltid inn cola når jeg kommer på besøk. Snille Rannveig <3

    10. Frøydis: herregud, pølser har da aldri drept noen! Det er kosemat og de fleste barn liker det! Men du får gi barna dine bare gulrøtter og grovt brød hver eneste dag da og se hvor lykkelige de blir av det.
      Så koselig, Rannveig! Du er en kjempegod mor, samme hva hatersa sier. De er bare misunnelige. Go Rannveig!

    11. Du skrev at du var blitt trebarnsmamma når du fikk katten din også. Har du noen sinne tenkt å fortelle hva som skjedde med den??

    12. Du er en utrolig fink mor! venninnen din er heldig som får ha sønnen sin hos deg. 🙂
      Ha en fin dag videre <3

    13. Fredag er for de fleste en ” kosedag” og ikke dagen for trukket fisk og stekt lever som vel er hva kritikerne serverer sine barn en fredagskveld! All respekt til deg Rannveig, du håndterer to barn alene i hverdagen med jobb, på en flott måte. Hilsen småbarnsmor.

    14. Pølse i lompe er god kosemat, og det liker datteren min på 5 år også… og nå hadde de besøk av en unge, så da må det jo seff gå ann å kose seg litt ekstra…… Det er min mening hvertfall..

    15. Frøydis, du må seriøst ha noen psykiske problemer. Pølse i lompe, buhuu. Det er fredag, la Rannveig gi den gleden barna trenger, den kosen barna trenger og ihvertfall kvalitetstid! Hun er ei flott mor og jeg skjønner faen ikke hvorfor hun får kritikk for hver eneste ting hun deler på bloggen? Dere som klager på at hun blogger lite, vell..det er jo ikke så veldig motiverende og dele de beste øyeblikkene med barna på bloggen når enkelte skal alltid påpeke unødvendige ting som colaen på bordet!? hva faen, det er søren meg cola…. altså, dere som har barn – serverer dere aldri cola til barna deres? Ikke misforstå meg, ungene til R ser fine og sunne ut, så det er ikke noe tvil at hun gir de sunne og friske godbiter også. Frøydis, Du lar vel aldri barna dine (hvis du har) spise pølse i lompe på en fredagskveld? Du må nok servere ungene dine noe grovt, tørt og kjedelig! stakkars sier jeg bare.. hva slags matglede gir du dem da Frøydis? Når de går i bursdagsselskap og blir servert pizza eller pølse som er veldig vanlig i den alderen, tar du med egen “matpakke” til ungen din da, for det tviler jeg faen ikke på!
      Rannveig, du er ei fantastisk og pen mor! Utrolig at du klarer å holde deg oppe med alle disse kommentarene. THEY HATE YOU CAUSE THEY AIN’T YOU.

    16. Frøydis, om du e fra Alta ser du ut som at du også har spist en del pølse så la nu være med den klaginga om absolutt alt 🙂

    17. Skikkelig krise med pølse, ja. Hva faen feiler det folk som tar seg tida til å lese dette innlegget og SÅ gulpe opp noe surt om at pølse ikke er egnet for barn? Stakkars unge dine, “Frøydis”, om du nekter dem pølse, så undrer jeg virkelig over hva det er som er tillatt under ditt tak?

    18. Så koselig det ser ut Rannveig , og du er en sikkelig god mamma, ser ut som de koser seg masse :).
      og Frøydis : min får også pølser innimellom,men han får masse forskjellige mat, og en gang i blant må man kose seg :). idag for eksempel skal jeg og mini ha hjemmelaget pizza som lørdags kos.. man bør slutte og blande seg i hva andre gjør hele tiden og heller passe på seg selv

    19. OMG!!! er det mulig og vere så smålig Frøydis?
      Når barna mine har med seg venner hjem så blir det “ofte” pølse her i huset, pga det er det barnas favoritt!!! og jeg har har sunne og friske barn 🙂

    20. @Frøydis.
      Det er farlig å kaste stein i glasshus. Jeg er helt sikker på at du IKKE er feilfri du heller, men at din kommentar her er en bekreftelse på ordtaket: “det er lettere å se flisa hos andre, enn hva det er å se bjelken hos seg selv”. Med mindre du ALDRI har gjort noe som helst feil/galt, så bør du lytte til råd ifra Håvamål om at nor mav sitter til bords hos klokere fok så bør man tie stille, da mangel på visdom åpenbrer seg ide man åpner munnen…slik som hos deg nå Frøydis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg