En ny og bedre start

Er ikke så ofte jeg deler mine tanker om saker og ting her på bloggen. Nærmest aldri, vil jeg si. Og det med en veldig god grunn, det blir litt som en dagbok åpen for hele Norge. 

Det er vel ikke noen hemmelighet at jeg blir sett på som utrolig dum. Når mennesker møter meg personlig, blir de overrasket over at det faktisk ikke er tilfelle.Sist nå i helgen opplevde jeg overnevnte situasjon. Og det fikk meg til å tenke på om det er slik jeg virkelig vil ha det… og jeg kom fram til at nei, det er det overhodet ikke. Det sier kanskje litt om hvilke tanker mennesker som aldri har møtt meg, har om meg. Det er jo som kjent utrolig lett å dømme, og det er selvfølgelig synd. Men det er også veldig menneskelig, selv om jeg vet at jeg selv aldri dømmer en person før jeg har møtt vedkomne. 

Dette”imaget” jeg har bygget meg opp, er noe jeg vil endre. Jeg vil mer enn noe annet bli sett på som den voksne,ordentlige, godhjertede, og ansvarsfulle jenta og mammaen jeg faktisk er. Jeg er faktisk overhodet ikke slik som jeg framstilles, og ofte tidligere har framstilt meg selv for å få flere lesere til bloggen min. Dette er noe jeg angrer utrolig på den dag i dag. Jeg har framstilt meg selv som mindre smart, og det er ingen andres feil enn min egen .

Jeg har jo som kjent jobbet som modell det siste året blant annet på grunn av økonomiske årsaker. Dette er naturligvis ikke noe som setter meg i et særlig bra lys i forhold til at jeg er mamma, så jeg kommer til å gi meg med det. Jeg vil heller ikke bli sett på som dum og deilig, og jeg vil særdeles ikke ses på eller fremstilles som et sexobjekt. Jeg har ikke ord for hvor ufattelig lei jeg er av et titalls slibrige kommentarer og meldinger jeg får fra ekle gamle menn om hvor deilig jeg er, hver eneste dag. Det gikk tilogmed så langt at jeg måtte skaffe meg skjult telefonnummer. Den typen oppmerksomhet er aldri noe jeg har ønsket for å være helt ærlig. Det er ikke noe jeg ønsker å høre. Jeg er blitt voksen, og jeg er mamma til to. To små som ser opp til meg hver dag, og som ser på meg som deres største forbilde. Og jeg kommer til å gjøre alt for de, uansett hva det måtte være.

Dette høres kanskje merkelig ut for mange, fordi dere ser på meg som useriøs og dum. Og det er helt greit, det skal dere få lov til. Men dette kommer rett fra hjertet, og er mine innerste tanker for tiden. Jeg vil bli respektert som en sunn og fornuftig mamma, slik jeg vet jeg er, og slik mine nærmeste vet jeg er.

Ja, jeg er ung, og ja, jeg er alenemamma, selv om jeg har kjæreste. Men jeg gjør mitt ytterste hver eneste dag, for at mine barn skal ha en lik hverdag som de som har to foreldre som bor sammen, har. Jeg elsker mine barn over alt på jord, og dette gjør jeg aller mest for deres skyld. Modelljobbingen og det negative imaget det har gitt meg i løpet av et drøyt år, er ikke noe jeg ønsker lengre. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men plutselig stod det bare helt klart for meg – Dette må du slutte med

Tusen tanker svirrer i hodet, men en tanke står veldig klart for meg hele tiden.Jeg vil alltid gjøre det jeg tror er best for mine barn. Og jeg innbiller meg at det ikke blir særlig bra for de om noen år om jeg fortsetter med å framtstille meg selv som en idiot jeg ikke engang er i nærheten av å være,  og stiller opp i manneblader slik at menn kan objektifisere meg enda mer. 

Noen ganger må man være ærlig med seg selv. Jeg er en utrolig sta person, som hører mest på meg selv. Jeg har bein i nesa.og jeg er sterk, psykisk sett.  Det må jeg være. For hverdagen min er ikke lett. Jeg har opplevd utrolig mye den siste tiden som jeg er sikker på at de fleste i min situasjon ville strøket med i, uten at jeg skal til å gå noe nærmere inn på det. Jeg kommer i alle fall til å ta en helomvending med meg selv, til det beste for meg, og ikke minst mine to søte små. 

Ellers får dere ha en fin kveld videre! Nå er det natta her. 

Blogges! 

65 kommentarer
    1. fantastisk bra Rannveig! nå håper jeg du mener dette seriøst, sånn at du sletter profilen du har på SB f.eks. Å så håper jeg at dette er noe du gjør for deg selv og for barna dine ,ikke for at du har fått deg ny type som misliker nettprofilen din. Jeg VET at du kommer til å få et bedre liv, nå kan du fokusere på barna dine mye mer framfor lepper , kropp og negler. .Eneste som kanskje kan bli negativt for deg er vel kanskje at du får færre lesere på bloggen…. Men derimot, så innebærer kanskje den Nye profilen din at du og kommer til å få deg en “skikkelig” sjobb. Lykke til!!

    2. Dette er det beste jeg noen gang har lest av deg! Tro på deg selv du har et enormt potensiale. Bare du lærer deg å bruke det til det beste for deg selv.

    3. Så utrolig fint skrivd Rannveig, jeg fikk tårer i øynene <3 Du har all grunn til å være stolt av deg selv og ikke minst hvilken god mor og godt forbilde du er for dine to søte små. Tommel opp, fortsett med å være den sterke jenta du er. Heier på deg. Utrolig fin du var på det bildet, du kledde å ha håret slik<3 Ha en riktig god natt.

    4. Dette var flott å lese, Rannveig! Stå på, så kommer dette til å gå kjempefint 🙂
      Ønsker deg alt godt!

    5. Stå på Rannveig, møtte deg på byn i desember og du var slettes ikke dum. Du virker som en god persjon som vil alle rundt deg godt, tommel opp for deg altså! 😀

    6. Jeg har alltid tenkt at du egentlig virker smartere enn du prøver å framstille deg selv, og jeg kan absolutt skjønne valget ditt. Man skifter nok litt fokus når man blir eldre. Lykke til, du er en utrolig sterk person!

    7. Nå når jeg leste dette ble jeg utrolig glad på deg og dine barns vegene. Så lenge som jeg har lest bloggen din har jeg aldri vært i tvil om at du er en god mor, selvom jeg utallige ganger har himlet med øynene etter å ha lest gjennom innlegg og sett bilder du har lagt ut her på bloggen. Det er så positivt at du nå faktisk ser at det er på tide å slutte å fremstille seg selv på den måten, og heller være litt mer “deg selv” og vise leserene dine hvilken utrolig sterk og god person og mor du er! Stå på videre, er sikker på at det skal enormt mye til for å knekke deg, for jeg vet at du er en sjeldent sterk jente.

    8. Du var smartere enn jeg trodde, og er glad jeg ble kjent med deg 🙂 men du bør vurdere og kjøpe deg en ny bil 😛 men du har nummeret mitt, bare å ringe hvis du trenger noe! 🙂

    9. Fantastisk at du skal slutte med nakenbildene Rannveig. Endelig tok du til fornuft! Tilslutt beviste du at du faktisk HAR selvinnsikt. Men da regner jeg med at du trekker deg fra Brun og Blid?
      Er imponert og glad på dine vegne <3

    10. Flott bilde, selv om det er gammelt. Jeg ser at du har hatt en skikkelig opprydning på bloggen din, fjernet gamle bilder og slettet innlegg. Det er trist at det må gå så langt som at bv er inne i bildet før du forstår at det ikke er verdt det. Håper at du ikke gjør dette fordi den nye typen din ikke liker dette eller fordi bv har satt foten ned. Jeg syns dette blogginnlegget var modent og reflektert, og jeg håper at du klarer å forsette å være det, også når du ikke har ting rundt deg som bremser deg. Håper at bv kan hjelpe deg så du får bedre økonomi og at typen din er snill mot deg 😃 lykke til videre👍😊

    11. Flott skrevet, Rannveig! Jeg har også to barn som er like gamle som dine. Tar av meg hatten for alt du får til som alenemor. Man gjør virkelig alt for barna sine -de er alt som betyr noe <3 Stå på videre! Klem fra ung tobarnsmamma

    12. Flott innlegg. Fint at du nå setter barna først. Viser at du har selvinnsikt. Hvis det er slik at bv er inne i bildet så hør på dem du.

    13. Fantastisk bra skrevet, Rannveig! Nå ble jeg skikkelig glad! Veldig bra at du skal kutte ut nakenbildene, det er jo det beste både for deg og barna. Skikkelig stolt av deg er jeg! 🙂 Lesere kommer du til å ha uansett, for du skriver bra. You go girl! 😀

    14. WOW! Fantastisk! For et utrolig vakkert innlegg! Jeg kan ikke annet enn å si at jeg støtter deg 100% i dette valget, og at jeg heier på deg 🙂 Stor klem til deg – STÅ PÅ! <3

    15. Du er helt super 😊 har lest bloggen din siden du startet å blogge. Har aldri hatt et annet syn på deg enn smart.står i samme situasjon som deg og skulle ønske jeg kjente deg. Stå på videre, du er så dyktig og vakker. Ønsker deg alt godt i livet. Klem

    16. Alle vokser, og når du er 30 tror jeg du vil angre mye på bloggen din (selv om du er sta, og kanskje ikke helt tenker slik nå). Hadde jeg vært deg hadde jeg sletta alt innhold og i hvertfall alle lettkledde bilder, og begynt på nytt – eller ikke hatt blogg. Du har så mye mer i hverdagen og livet som gir deg noe enn denne mølja (blogg- liv generelt). Du har rett til å være et menneske som alle andre med feil, mangler og problemer uten at hele Norge skal legge seg bort i det. Alle gjør feil, samme med fotballfrue. Men ja, folk dømmer.. Folk får ut sin indre psykopat ved å kommentere stygt på blogger og diverse nettsamfunn.. så legg inn årene mens du enda kan, og start med utdanningen din å bruk alt det som er der inne i deg selv (for du er ressurssterk!) til å klatre deg opp i livet. 🙂

    17. Hvis du faktisk mener det du skriver, så vil jeg bare si ENDELIG!
      det tok sin tid før du innså at det ikke går ann å leve et liv der du ødelegger for deg selv.
      Hvis du mister lesere nå fordi kommentarfeltet kanskje ikke blir så spennende i framtiden er det mye bedre det enn å miste lesere fordi de rett og slett har gått lei av provokasjon.
      Sluttet selv å lese bloggen din etter et visst antall innlegg med idioti, og var tilfeldigvis innom nå, og oppdaget til stor glede dette innlegget. Lykke til framover, du har allerede tatt det største steget i riktig retning, og det er nok mange som er stolte av deg. Blir nok å titte oftere innom framover 🙂

    18. Hei dere. De endringene R snakker om her, blir ikke gjort over natta. Sånt tar tid. Hun kan ikke bare trekke seg ut av f.eks avtaler hun allerede har om modelljobbing, som skjer fram i tid. Det er ting som skal endres og det vil ta LANG tid. Jeg ser den; neste halvnakenbilde -> se du lyver, du har ikke meent å endre deg … blablabla … Kjære medmennesker. Ha tålmodighet!
      Det hun skriver nå, er tanker. Det er en god begynnelse. Haters og annet ymse nettroll vil kanskje følge med argusøyne med på Rannveigs eventuelle neste feilsteg.
      Dessuten er det normalt, mamma eller ei – å vise seg i bikini, i virkeligheten eller på bilder. Det er posituren og meningen bak bildet det kommer an på. Hun setter uansett reglene for seg selv – svikter hun, så er det hennes eget feilsteg. Som med alle oss andre.
      Jeg støtter deg Rannveig og ønsker deg alt godt. Du er en vakker, pen og god jente tvers gjennom.

    19. Ny “aprilsnarr”? Du kommer aldri til å endre deg, det tror jeg du innerst inne vet selv også. Dette er kun skalkeskjul for å slippe å ha Bv på nakken.

    20. Veldig fint skrevet! Er enig med deg, du er en smart, voksen og ikke minst god mamma. stå på videre Rannveig

    21. 00.18, 01.38 og 04.20… Har dere vurdert ett nakkeskudd sånn at dere får vekk de vonde lidelsene deres?!?!!!!!! Om dere ikke har noe tru på R så hold kjeft… Ja jeg veit at det er ett fritt land, men sånne kommentarer er lite vits å komme med!
      Har trua på deg jeg R! Lykke tii!

    22. Hmm.. det er vel den såkalte “kjæresten” som har bedt deg slutte med det hvis du skulle få beholde han. Så snart han er ute av bilde, er det pån igjen 🙂

    23. AMEN! Syns dette er kjempe bra, Rannveig! Har vert innom deg av og til, men var en tid jeg “skle” litt ut for det ble for mye jeg ikke kunne relatere til, rett og slett og litt for mye av det du selv skrev du var ferdig med nå. Har tenkt mangen ganger at du kunne vert så “skikkelig ” om du bare ville det selv. Altså mer voksen og vellstelt (uten for mye av det gode).
      Jeg tror dette er noe som kommer til å kle deg mye bedre, og gjøre noe med selvrespekt, selvtilliten og bildet av deg selv, og det bilde andre danner av deg.
      Så på, Rannveig! Og hvis noen komenterer negative komentarer på det du skrev nå, er det virkelig seg selv de må jobbe med!
      Glad på dine vegner, Rannveig!

    24. Ser jo her i komentarfeltet at det er noen som ikke har like god tro på dette her, men det er bare til å overse, og de vil etterhvert se at du er seriøs.
      Ha tro på deg selv og se egne verdier klart, så vil andre også gjøre det. Jeg har tro på deg!
      Jeg tror det er på tide at du blir litt mer seriøs ovenfor deg selv og for at andre også kan begynne å se deg litt mer seriøst enn tidligere, du vil tjene på det.
      Jeg syns du nå gjør noe veldig bra for deg selv. Stå på!

    25. Har prøvd å få kontakt med deg gjennom epost og kommentar feltet, men har ikke lykkes. Prøver en siste gang i håp om at du leser dette og forhåpentligvis kan svare meg.
      Jeg har prøvd å kontakte flere bloggere, men 0 respons. Bestemor(65) har fått diagnosen ALS, og hun er nå lammet i halsen og 0 stemme, hun er også verre til å gå. ALS er den verste nervesykdommen man kan få, og alle musklene i kroppen dør. forventet levetid etter diagnosen er 2-5år.Dessverre er det ganske mange som har denne sykdommen, og det finnes ingen kur:'( Vi trenger hjelp og støtte for at vi skal få forsket på denne sykdommen og finne en kur.Jeg når ikke ut til mange, men det gjør dere bloggere. Alt jeg spør om, er om du kunne skrevet et innlegg om å støtte ALS forskningen i Norge.
      Blir så lei meg over å se alle innleggene om mote og sminke til toppbloggerne, når dere kan nå ut til så mange og virkelig gjøre en forskjell for mennesker som er syke.
      Om du vil lese om ALS kan du gå inn på: http://alsnorge.no/stott-oss/
      Kontonr er 1207.25.02521
      Hilsen bestemors jente <3

    26. Kjempe bra! Det synes jeg virkelig! Virker ut som at du endelig får den oppmerksomheten du trenger fra kjæresten din, da trenger du den ikke fra andre lenger.
      Så bra at du endelig ser hvor umoden du har vært, og at du endelig setter barna dine først. Neste steg er vel å få seg en normal jobb og slette denne bloggen?
      Lykke til i fremtiden! Håper at alt av dette naken tullet ditt og den sexfilmen blir slettet så ikke barna dine ser det når de blir store.

    27. Til Ragnhild/bestemorjente. Skjønner du vil sette fokus på denne fæle sykdommen, og det er bra! Men, dette er ikke måten å gjøre det på! Ikke ser vi hvem du er, ikke linket til deg, og bare et kontonr. Det virker absolutt ikke seriøst, ingen oppegående mennesker betaler inn noe til slikt. Hva går pengene til?
      Jobb mere med dette, men ikke gå via slike blogger.
      Lykke til!
      ( håper bestemor får haugevis av hjelp og at en ” mirakelkur” snart dukker opp 🙂

    28. Jeg syns ikke dette er rette plassen å reklamere for ALS.
      Dette er en forferdelig diagnose og jeg har jobbet med mange mennesker som rammes av dette.
      Det som er viktig nå, er fokuset på fremtiden. Planlegge og bestemme hvordan man ønsker at ting skal gjøres når den ALS rammede er for dårlig til å kommunisere.
      Ta vare på hverandre og gjør koselige ting sammen. Det finnes dessverre ingen kur mot denne grusomme sykdommen.

    29. Har alltid sett på deg som en ansvarlig og god mor og en godhjertet person, men til tider har du vært for provoserende og lettkledd i følge min mening. Dette innlegget er det beste du har skrevet på lenge, og jeg ønsker deg all lykke til!

    30. Fint at du tar rollen som mor seriøst. Men hvorfor kommer du med det nå at du plutselig skal leve et helt annet liv? Har noen klaget på deg slik at barneværnet er kommet inn i bildet?
      Jeg vet at barneværn også følger med på mammablogger. De er jo faen meg å spioner over alt på nettet.

    31. Så fantastiske fint skrivd, Rannveig! Den teksten sier alt om deg som Menneske, og ikke det du har gjort som kan sees på som negativt. Du virker som en flott oppegående jent, og jeg ønsker deg og barna dine alt godt i fremtiden! Stå på og vær som du er. Du er flott!

    32. Wow, dette må være noe av det beste jeg har lest av deg! Et sånt dypt og ærlig innlegg fikk meg faktisk til å se annerledes på deg med en gang – på en positiv måte 🙂 Bak alt det tullet som har vært på bloggen så har det vært så vanskelig å se den ordentlige og ansvarsfulle mamman du nok er. Fortsett i denne positive retningen. Virker som at det var godt for deg å få deg kjæreste, for nå har du hvertfall fått beina på jorda 🙂 Best wishes! <3

    33. “Helomvendig… også det bimbo lettkledde bildet.. ikke dum sa du?”
      Hva er galt med å gå i kjole? Kommer du fra Saudi-Arabia, eller? Skummelt.

    34. Endelig!:) det var på tide!
      Objektifiseringen av kvinner må stoppes!:) vi er mye mer enn bare et pent ytre;)

    35. så fint 🙂 selvom det ikke er min sak og jeg bryr meg egentlig ikke så mye hva du gjør,så viser dette at du begynner og bli voksen 🙂

    36. Hei.. jeg er innom bloggen din innimellom og leser. Stort sett er det jo mye negative kommentarer.
      En ting som jeg tror er at du er en god og flink mamma til barna dine. Tviler ikke på dette.
      Men hvorfor må du alltid gå så utfordrerne kledd? Tenk litt på barna din å prøv og bli litt mer voksen i klesveien.
      Husk at de vokser opp og kanskje vil få masse negative kommentaren mot seg når andre ser dette.
      Jeg er ei noe eldre dame enn deg å kunne aldri tenkt meg å gå slik.
      Dette er bare ett lit råd.
      Mvh Hege

    37. stakkar.. Du burde ikke engang trenge å snakke for deg. Du er en herlig jente/dame/mor som burde være stolt av deg selv! At folk klarer å slenge sånne kommentarer til deg er bare skam. Veldig flott du gjør det som er best for barna dine, da gjør du jo deg selv også lykkelig(y) Håper ting ordner seg og at du får en bedre fremtid uten sånne falske kommentarer..<3 your a star, to me!:)

    38. Tips: skal du bytte image, bør du bytte bildet på headeren på bloggen 🙂 utrolig hvordan unger får satt ting i perspektiv!

    39. Godt å se innlegg igjen, har savnet det. Alltid visst at du var ei skikkelig jente, så dette innlegget var gøy å lese. Way the go Rannveigheitmann!:D

    40. Utrolig bra! Må selv innrømme at for 2 år siden så jeg ikke særlig opp til deg! En liten fjortiss var jeg som dømmer før jeg i det hele tatt hadde lest det du skrev! Men etter to år som fast leser på bloggen har jeg et helt annet syn på deg! Du kan verken være dum eller svak når du står opp for den du er og i tillegg tar bare på dine to nydelige barn!! Du et ufattelig smart og unik det må du alltid huske på! Alt du har gått gjennom og alle negative kommentarer du får er du faktisk en helt som enda klarer deg! Aldri glem at du er unik og vakker på din egen måte! Jeg er stolt og jeg kjenner det ikke en gang! Ser opp til deg og håper du går en lys å fantastisk fremtid imøte og ikke minst en fantastisk fremtid med dine to ubeskrivelige vakre barn! Hilsen jente 17

    41. Så bra Rannveig! Stå på 🙂
      Ikke for å være frekk, mer som godt ment.. Du må bytte look og klesstil hvis du skal bli tatt seriøst. Kle deg voksent, feminint og elegant. Dropp lårkorte skjørt, kjoler og shorts. DROPP DEN JÆVLA UTRIGNINGEN. Da kommer du til å få mer respekt. Bare et lite/stort tips 🙂
      Vi mennesker dømmer etter utseende

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg