DIY – Kaptein Sabeltann kikkerter

Ettersom jeg har en ihuga kaptein Sabeltann fan i huset, bestemte vi oss likegodt for å kjøre kaptein Sabeltann tema hele helgen, siden Emma er borte og det bare er oss to! Så vi har lekt masse med sverd og skatter i går og i dag, både inne, og ute i hagen i det fine været. 

I går hadde jeg kjøpt et teppe til gangen, og inni var det en slik vanlig papprull for å holde formen. Jeg, som anser meg selv som ekstremt kreativ, så med en gang potensialet i den. For noen fine kaptein Sabeltann kikkerter vi kan lage av det!  

Så da var det i gang. Jeg fortalte Nathaniel da han sto opp i dag at vi skulle lage kaptein Sabeltann kikkerter, og han lyste ordentlig opp. Han ELSKER jo sånt! Så da var vi i gang. Svartmaling manglet vi (var vel eneste faren vi ikke hadde, haha.. ) , så da gikk vi på Europris og fikk ordnet med det. 

Og han var skikkelig ivrig med å lage de. Han selv som har malt begge kikkertene, og jeg har laget dødningshodene som er limt på.  Det er virkelig ikke så mye som skal til for å glede disse små, og jeg er sikker på at to hjemmelagde kikkerter à la kaptein Sabeltann stil gleder like mye som en fjernstyrt og dyr bil! 

SÅ enkelt er det! 

DSC_1031

Det du trenger – Saks og/eller kniv, en stor og en liten pensel, svart og gull maling, og hvite ark. 

 

Du trenger selvfølgelig også en flink og ivrig maler! 

DSC_1032

 

Dette er gøy!

 

 

 

DSC_1034

 

Dypt konsentrert..

DSC_1035

Sjekk han her! Sååå flink til å male! Dødningshodet hans er nå hengt opp på kjøleskapet vårt, siden det ble litt for stort til å ha på kikkertene ♥

 

Etter å ha malt kikkertene tok vi rett og slett bare vanlig papir og tegnet dødningshoder, for så å lime på kikkertene. Supersuksess! 

DSC_1037

 

Nesten ferdige! Mangler bare…. 

DSC_1040

 

Gullmalingen, ja! Kan jo ikke ha kaptein Sabeltann kikkerter uten gull på! Både jeg og Nathaniel synes de ble kjempefine, og alle , pluss bordet, var helt svarte etter dette lille prosjektet. Helt perfekt ting å bedrive på i helgen når vi har så mye tid. Og anbefales videre til alle andre foreldre der ute. Mye moro man kan lage selv! 

 

Hva synes dere? Dette innlegget blir forresten publisert både på denne bloggen og på min gamle blogg på Blogg.no, da jeg kommer til å avslutte denne bloggen og begynne å blogge der igjen midlertidig før jeg skal ordne meg mitt eget domene. Dere finner min gamle blogg HER

11822710_10205636954577738_2067533604921644236_n

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg