Er jeg blitt gal?

Først og fremst, kjempekoselig at så mange allerede er tilbake som lesere på min “gamle” blogg! Hadde regnet med det skulle ta noe lengre tid, slik som da jeg byttet til Familieprat, men dette er jo overraskende bra. Overraskende mange hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger! Tusen, tusen takk 

Så langt har dagen i dag vært helt perfekt. Rett før jeg hentet ungene i barnehagen dro jeg en liten snartur og tok en kaffekopp med en venninne av meg som jeg tenker å ta med meg på den forestående fødselen. Hun er både utdannet og jobber som sykepleier, er selv trebarnsmamma, samt at hun videreutdanner seg innen akupunktur og planen er at hun skal sette det på meg som smertelindring under fødselen ettersom jeg skal ha en naturlig fødsel også denne gangen. Det blir spennende, men mer konkrete planer for fødselen trenger jeg heldigvis ikke legge. Enda! 

Ungene var superfornøyde etter sin “første” dag i barnehagen etter sommerferien (de var jo en snartur innom forrige uke vel og merke) Emma hadde visst latet som at hun hadde baby i magen og puttet klær under genseren sin, haha! Selv om hun er liten, så skjønner hun likevel litt av at mamma har baby i magen. Nathaniel var veldig fornøyd med å få leket med alle sine venner der, og vi hadde pølsegrateng til middag, noe de to små var veldig fornøyde med.Det var veldig fint vær i dag, så etter middag lekte vi ute i hagen og på terrassen. Nå er det to små og veldig slitne som ligger å drømmer søtt i hver sin seng! De leker så utrolig fint sammen, og for meg som mamma, er det virkelig verdens beste følelse. Bestevenner! 

Image and video hosting by TinyPic

 

 De siste ukene har jeg virkelig endret meg. Hele min tankegang er endret. Jeg er på et helt annet sted mentalt nå, enn for bare en måned siden. Det er akkurat en måned siden jeg fortalte omverdenen om graviditeten ( forutenom noen svært få andre pluss familie, som naturligvis fikk vite det tidligere) 

Da følte jeg meg ikke klar i det hele tatt, på noen måter. Nå, så er jeg blitt helt… gal ? Ja, det kan nemlig føles slik. Jeg kan gå å titte på babyklærne til Emma om og om igjen, og tenke på den lille prinsessa i magen som snart skal ta de i bruk igjen. Mentalt, så føler jeg meg så utrolig mye bedre. Jeg føler meg klar! Det er ikke lenger noe negativt, men tvert i mot gleder jeg meg til å bli mamma for tredje gang nå. Ja, jeg GLEDER meg ♥ 

 

Image and video hosting by TinyPic

 

Image and video hosting by TinyPic

Disse bittesmå klærne vekker så utrolig mange fine minner 

Utrolig hvor mye bittesmå klær kan gjøre! Det å ta opp disse klærne, kjenne sparkene som blir sterkere for hver dag som går, og den voksende magen, minner meg på hvor stort mirakel dette faktisk er, og at jeg aldri må la noen andre få meg til å tro noe annet. Det å bli mamma er jo det største man kan oppleve, og jeg er så heldig at jeg (snart) har opplevd det hele tre ganger 

 

Noen andre som er blitt bitt av “gravidsyken”? Dere vet,  når man vasker huset tre ganger om dagen og plutselig får en stor interesse for matlaging som tidligere ikke var der? Jeg har! 

 Dersom dere ønsker å se mer av vår hverdag er dere hjertelig velkommen til å følge meg på Instagram HER!

7 kommentarer
    1. Så utrolig kjekt. Jeg fikk barn nr 3 for 4 mnd siden. Helt fantastisk. Og det syke er at jeg allerede nå kunne tenkt meg å bli gravid igjen. Kos deg med graviditeten videre.

    2. Det er noe med det å se på, lukte på å kjenne de små klærne i hendene sine igjen..Det er som du sier, de vekker gode minner. Så deilig at de rosa små klærne kan bli brukt igjen<3
      Ja, vaskedilla hadde jeg også - med begge to. Men det var mest mot slutten av svangerskapene.. Det er vel de de kaller for redebygging. 🙂
      Ha en fin kveld!

    3. Heia-:)Jeg tror det er ganske så normalt å bli sånn ‘babysyk’
      når man går gravid.Jeg har blitt sånn hver gang jeg blir
      gravid.Egentlig burde man jo slappe mest mulig av,
      Istedet for å styre me det flere måneder før fødselen,
      men det er bare sånn😊
      Stå på Ranveig,Godt att du er tilbake

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg