Ikke helt som forventet

I dag var det klappet og klart for Nathaniel’s første møte med tannlegen. Vi har pratet om denne dagen i evigheter, og han har tilogmed sagt at han gleder seg samtlige ganger. Vel, det var inntil rett før vi skulle dra dit. Da jeg hentet han i barnehagen for tannlegeturen var det ikke en spesielt velvillig innstilt Nathaniel jeg møtte.

Det hele ble tusen ganger forverret av at denne tannlegen, åpenbart ikke hadde skjønt grunnleggende pedagogiske “knep” for hvordan man holder et barn rolig. Det eneste hun var opptatt av var at vi hadde dårlig tid og jeg og henne skulle prate. That’s it! Kjente jeg ble skikkelig irritert egentlig… og enda mer irritert nå, når jeg ser tilbake på hele situasjonen.

 

Javisst er jeg gravid og hisser meg opp over slike ting noe lettere enn jeg vanligvis ville gjort, men virkelig?! Da Nathaniel gråt når vi kom inn og de første 10 minuttene, ba hun meg om å få han til å være stille. Når jeg hadde fått roet han ned, så var han jo, som barn flest som har sin første tur til tannlegen, veldig nyskjerrig på hva alle disse apparatene var og hva man bruker de til. I stedet for å forklare han dette og gjøre hans første tannlegebesøk til noe positivt og spennende, avfeide hun han gang på gang og sa at han måtte vel skjønne at nå skulle vi prate. Eh….. ja, det gjør han sikkert, han er jo tross alt HELE 3 år ? 

Heldigvis var dette på Strømmen tannlegekontor fordi vi hadde adresse der når han fikk timen, vi bor ikke der lengre og vil få tildelt ny tannlege her vi bor.Og jeg håper virkelig at vedkomne som blir Nathaniels faste tannlege har lært seg pedagogikk og KAN det å være tannlege for et barn.

 

 Til middag i dag ble det egenkomponert pastarett. Hele familien var storfornøyd, tilogmed Nathaniel som jeg nettop har klart å lære å like grønnsaker. Noe jeg er svært fornøyd med! Nå går det ned på høykant, og det er jeg veldig glad for, også fordi jeg selv er kjempeglad i grønnsaker. Sunt, og veldig, veldig godt! 

Nam nam for store og små! 

Nå sitter jeg egentlig bare å venter på at mamma skal dukke opp. Hun og søsteren min kommer nemlig med fly fra Portugal og lander på Gardermoen nå snart. Blir veldig koselig å få henne på besøk igjen, det gleder ungene seg veldig til også! Tipper det er to små som kommer til å være glade imorgen tidlig når bestemor er her da de våkner. Stas! 

Blogges

10 kommentarer
    1. Haka detter nesten ned på låra mine! Hadde tatt med meg ungen! skjønner meg ikke på mennesker som ikke kan se barna som de er, skjenner en onkli klomp i magen min 🙁 Så bra dagen ble fin likevell <3

    2. fireåringen kom med det idag “husker du når vi var med tannlegen? Damen telte tennene mine? Det var litt skummelt..” Og der var vi før sommeren. Hun gjorde det i alle fall til en lek. Prøvde og se hvor langt han kunne telle selv, hvor høgt han kunne gape opp. Og skrøt av såå sterke tenner han hadde! Så fikk hn trykke på knappen så det kom vann i koppen selv.
      Men jeg lurer på om det er en pappa som har fortalt at om han ikke vil pusse tennene sine, som kan skje i et forsøk på å utsette leggetiden bare litt, at da kommer Karius og Baktus og spiser opp tennene hans og tannlegen må ta dem med en knipetang. Og at derfor er tannlegen nå noe skummelt noe….

    3. Har du sluttet å blogge på Familieprat? Etter du snaket masse dritt om Blogg.no, at de skyldte deg masse penger osv…Og at du var SÅÅÅ glad for Familieprat fordi de var så seriøse? Kan du forklare hvorfor du vil blogge på en portal du mener er useriøs, kjeltringer osv?

    4. Heisann 😊 Har hatt samme opplevelse hos tannlegen med min datter , hun har spesielke behov og kan ikke si ifra selv og han vrengte opp munnen , hun strittet imot 😔 Så neste gang kan offentlig gratis tannlege bare være , da tar jeg henne med til en privat , koste hva det koste vil , mitt barn skal ikke ha dårlig opplevelser hos tannlegen 😔

    5. Det der ser veldig godt ut ja
      Kos dere masse sammen me Mormor,
      Det er godt å ha deg tilbake her. Har fulgt Blåggen
      din fra du begynte,og liker den veldig godt.
      Det er blandingen mellom Ditt liv,Ongene og Fine bilder!
      Stå på-;)

    6. Du bør prise deg lykkelig for at du skal til en annen tannlege neste gang! jeg hadde selv en del uheldige opplevelser hos tannlegen som liten, blant annet en tannlege som mente at jeg måtte trekke 2 tenner som jeg uansett skulle miste, og når jeg spurte om jeg fikk holde mamma i handa, så sa han ” nei, det kan du ikke ” og ba moren min sette seg i stolen å sitte å krampholde på meg for at jeg skulle roe meg, noe som såklart resulterte i at både jeg og moren min stakk og jeg fikk ny tannlege. Den dag i dag har jeg fortsatt tannlegeskrekk og betaler i dyre dommer for å få lystgass og beroligende hver gang jeg skal til tannlegen, kjipe penger!

    7. Så utrolig kjedelig at dere ble møtt på denne måten! Ikke minst så var det helt talentløst av tannlegen. Satser på at den nye tannlegen kan å kommunisere med barn. Jeg skjønner godt frustrasjonen din! Alt har å si for hvordan barnet og vi foreldre blir møtt av en hjelpende instans. Jeg har en fireåring som har fått sprøyteskrekk noe som er en utfordring fordi han er under krefbehandling. Vi har byttet sykehus og sykepleierne her har allerede bygget opp tilitten hans og han blir møtt på en slik måte han trenger for å ikke være redd. Jeg vil også si at du ser så utrolig flott ut, og at det er kjekt å lese at du gleder deg over små søte babyklær og babyminner 🙂

    8. Æsj så ekkelt! Hadde tatt med meg ungen min og gått tror jeg. Om tannlegen ikke kan jobbe med barn, så burde vedkommende kun jobbe med voksne. Håper virkelig han får en positiv opplevelse neste gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg