Ligger ikke på latsiden

Litt sent, men absolutt bedre sent enn aldri. I går skulle jeg og mamma montere skap, og det hele endte med at jeg mistet en del rett ned på foten min og fikk et veldig dypt kutt i tåa. Jeg VÅKNET tilogmed av smertene i tåa i dag morrest, ikke av ungene. Det sier litt om smertenivået. Au! Og død og forbannelse over IKEA. 

Emma var hos pappaen sin til i dag, og ellers har de vært i barnehagen og koset seg. Hjemmelaget pizza til middag â la Bestemorstil, og godis og barnetv. Perfekt fredag på denne lille familien + bestemor. Er så glad for å ha henne her! 

Men.. likevel så føler jeg jo at det går strålende å være alene òg. Helt alene, gravid og tobarnsmor. Det høres så voldsomt ut, men for meg er det verdens mest naturlige ting. Det er min hverdag!. Jeg må jo presse meg selv litt, jeg nærmer meg tross alt 30 uker i et svangerskap og det sier seg selv at ting er mye vanskeligere å gjennomføre nå enn til vanlig. Men jeg er, og føler jeg har all rett til, å være stolt over meg selv. Jeg rekker rett og slett ikke tenke så mye over ting som normalt følger med et svangerskap, som tretthet, hormonsvningninger klaging osv. Jeg tror egentlig dette er hva man gjør det til selv. Om man tenker over at man er kjempetrøtt og sliten hele tiden, så blir man kanskje også det.

Akkurat nå er jeg i mitt livs form, og at jeg er i stand til å gjøre hva som helst. Jeg har en fiks ferdig liten prinsesse inni den voksende magen min, men fungerer veldig bra selv om jeg er gravid. Bekkenløsningen som var fullt tilstede for bare et par uker siden, har gått helt over, jeg kjenner sjelden noen vondter der lengre. Noe jeg er utrolig glad over, ettersom det kan gjøre livet veldig komplisert for meg når jeg omtrent ikke klarer å gå! Så ,akkurat nå er det faktisk helt fantastisk å være meg. Lille prinsessa sparker og gjør fullt liv hver dag, og er mest aktiv om morgenen og om kvelden. Midt på dagen er hun veldig rolig, men våkner til når det begynner å bli sent. Føler virkelig jeg begynner å bli kjent med henne nå, og jeg trives veldig, veldig godt som gravid, i motsetning til tidligere 🙂

 

Gleder meg forresten veldig til neste uke! Da skal vi på to forskjellige fotoshoots, en meg bare meg selv, og en meg ungene og meg. Bilder kommer selvsagt! 

Siste bildet er hentet fra min Instagram. Følg meg gjerne HER

Har dere hatt en fin fredag?

Blogges

19 kommentarer
    1. “en meg bare meg selv, og en meg ungene og meg”
      Det var mange deg! Litt selvsentrert eller? 😛 haha neida kunne ikke dy meg 😉 Nydelige barn du har 🙂

    2. Du har “nærmet deg” 30 uker lenge nå. Du er 23 uker på vei, det er en god stund til du er i uke 30. Hva er egentlig poenget ditt med å understreke dette hele tiden?

    3. Her så e freaky ut…
      Men pizzaen så deilig ut.
      Og ja, ikea er noe billig shit.
      Jøss, her svinger det i humøret ja. Fra dødssliten alenemor til superwoman.
      Men bra det! 😀

    4. Du er i uke 24, så nei du er ikke nærme uke 30. Alt er nye tyngre fra uke 28, det burde du vite Rannveig. Du har jo trossalt vært gravid to ganger tidligere.
      Og jeg tror nok at du smører overflaten med flesk her. Tviler på at du er så happy som du fremstiller det. Ikke fordi at jeg tviler på deg, men nettopp pga hormoner. Det er lov å være lei seg og dritt lei graviditet.

    5. Mååå du skrive at du er alene gravid tobarnsmor i HVERT innlegg?
      Og du er ikke snart 30uker, du er akkurat 24, mye skjer på 6 uker å magen blir garantert mye større å tyngre

    6. Nærmer deg uke 30? Det er snaue 2 mnd til kjære deg! Og hva mener du med “fiks ferdig baby” bestandig? Det er bare 16 % sjanse for at jenta di overlever om hun skulle bli født nå.. Keep that in mind.

    7. Kjære Rannveig. Jeg vil komme med en anbefaling, du trenger ikke skrive i hvert innlegg at du er alene, gravid og småbarn mor for tross alt har du noe fri fra en når E er hos far.
      Jeg syntes det er morsomt å lese bloggen din, klart jeg undres hvorfor du kommer tilbake til et sted der du mente at de var useriøse. Men ditt valg,
      Jeg har 2 barn som er 3 år gamle og er gravid med tvillinger og jeg er alene. Ingen familie i nærheten , de nærmeste bor i Italia og vi har ingen kontakt og min mann døde av kreft for 4 mnd tilbake. Vi flyttet nærmere sykehuset og er derfor uten familie. Jeg har 1,5 mnd igjen til fødsel og har heldigvis fått hjelp til at de 2 andre skal være hos en av de ansatte i barnehagen.

    8. jeg er gravid med nr.3. Faren er min samboer gjennom ti år, vi er begge utdannet, gode, stabile jobber, og alle tre barna har vært ønsket og planlagt. Vi har tid, lyst og overskudd til barna våre, økonomien er i orden og vi planlegger livet vårt. Kunne ikke hatt det på noen annen måte – du finner ingen større forpliktelse enn å
      Sette et nytt liv til verden.
      Du fremhever til stadighet hvor sterk du er, hvor klar du er for det her. Men kjære deg. Å få barn er ikke noe for hvem som helst. Du forplikter deg for resten av livet, og tro du meg, det blir ikke lettere når barna blir større. Alle spørsmålene dine vil stille om dine valg, alle bildene de GARANTERT vil finne av deg…. Uff som du roter det til.
      Søk hjelp. Det er så tydelig at du trenger det

    9. Stå på Rannveig. Jeg kjenner deg ikke, men er utrolig stolt over deg. Jeg har selv stått der med testen i hånden, tårer i øynene og en kropp fylt med frykt. Jeg valgte å beholde, og har nå verdens fineste datter på fem år <3 Jeg gikk gravid alene, jeg fikk henne alene og hadde ansvar for henne alene en god stund. Jeg elsker henne over alt på jord, og har aldri angret på valget mitt 🙂 Du er tøffere en toget. Dette klarer du lett <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg