Hvordan klarer dere å leve med dere selv?

Okei, nå skal jeg skrive et ganske personlig innlegg, om et tema jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å snakke om. Rett og slett fordi det finnes så utrolig mange inkompetente idioter der ute som setter ut rykter som ikke har en eneste rot i virkeligheten.

Etter å nettop ha sittet å lest det nyeste forumet som er opprettet, om.. meg selv.. så føler jeg for det første for å oppklare en ting. Det er helt riktig at pappaen til Emma har et nytt barn, det var jo dette som var grunnen til at jeg flyttet fra han. Men det er ETT barn, ikke to.. hvor i alle dager får dere TVILLINGER i fra ? Ikke at jeg egentlig bryr meg en eneste plass om dette barnet eller temaet generelt for den saks skyld etter som det ikke er noe av min interesse, men det er egentlig ganske irriterende og provoserende at noen kan være såpass påståelige om noe de faktisk ikke aner noen ting om. 

Med det sagt, kommer jeg til punkt nummer to, som egentlig var det jeg ville snakke litt om. Pappaen til lille snuppa i magen. Så noen hadde skrevet at det er Erlend Stokkedal som er pappaen hennes, noe jeg virkelig måtte le av. Nei, for det første er jeg og Erlend bare venner og det har aldri vært noe mer enn det, og for det andre er han faktisk steril. 

Og nei, det er hverken pappaen til Nathaniel eller pappaen til Emma som er pappaen til lillesøster i magen. Hva i alle dager? Det er så mye mer dritt jeg har lest om meg selv og de rundt meg, som jeg gjerne skulle sagt mitt om, men jeg velger å la vær da det rett og slett blir for personlig. 

Som jeg tidligere har nevnt, dette er en kompis av meg, var en kompis av meg hvertfall. Navnet hans begynner hverken på E eller noe annnet som er foreslått her. Dette er heller ikke noe one night stand på byen, men en jeg kjenner. Hvorfor orker dere… ? Jeg kommer faktisk aldri til å si hvem dette er. Ikke for å lage drama rundt det, heller for å UNNGÅ å lage drama rundt det. Hvem han er er heller ikke relevant, da han, slik som det ser ut nå, ikke kommer til å være i livet hennes . Han er selvfølgelig hjertelig velkommen til det ettersom jeg mener, og personlig har erfart, at et barn ALLTID kommer best ut av å ha både sin mor og sin far, Jeg kommer aldri til å nekte vedkomne å være med datteren sin, det ser jeg heller på som noe positivt og bra for hennes del,om det skulle skje. Men alt til sin tid. Det er enda noen måneder til hun ser dagens lys, og jeg har vanskelig for å tro at noe menneske kan la være å stille opp for sitt eget barn når han/hun ser det. Det tror jeg virkelig er noe som ligger i oss som mennesker.

En siste ting. Det er helt riktig at vi har flyttet noen ganger de siste årene. Dette kommer rett og slett av at vi har vært uheldig med leiligheter som vi har hatt, og det har vært langt unna barnehage. Jeg har hele tiden hatt det klart for meg selv at de skal beholde barnehagen sin, og dermed har vi til tider kjørt kjempelangt hver morgen og ettermiddag for at de skal slippe å bytte barnehage. Nå har vi en superfin leilighet, lys og stor, med hage, terrasse og i et barnevennlig strøk. Det er nært barnehagen, og her kommer vi nok til å slå oss ned til jeg velger å kjøpe noe. Om noen har noen videre spørsmål rundt dette, kan dere heller ta det opp med meg personlig, i stedet for å innta snørrungestilling og sitte å slenge dritt som noen nettroll på et anonymt forum? Takk. 

Jeg kommer heller ikke til å flytte til NordNorge fordi jeg blir trebarnsmor. Det er HER vi har livet vårt nå, de har sin barnehage, og Emma har halvparten av sin familie. Nathaniel har også bestemoren sin i Oslo, og jeg har søsteren min i Oslo. Hva FEILER det dere egentlig? Jeg er virkelig ikke så slem pg egoistisk at jeg river Emma, som har en pappa som virkelig ønsker å stille opp og som i aller høyeste grad stiller opp, fra han og øvrig av familiemedlemmer hun har her i området på farssiden, bare for at det blir enklere for meg å bo i Nordnorge med tanke på avlastning.

#Hvamedåbrysegomsineegneproblemerførst #nettroll ? #barelurer

Etter å ha lest dette forumet (og de 13557 forumerne om meg selv før det.) skulle jeg virkelig ønske det fantes et slikt program i Norge, som i Sverige, der de oppsøker disse nettrolla. Kanskje jeg skulle prøve å foreslå det? Hadde jo vært veldig interessant og sett om dere var like tøffe i trynet om jeg dukket opp på døra deres. Dere kan gjerne si at jeg skal slutte å være så bitter og sint, som jeg får høre hver gang jeg forsvarer meg selv mot denne hetsen og dritten. Nå har jeg riktignok vendt meg til at livet mitt er slik, folk speskulerer, antar og påstår. Og det må dere gjerne gjøre. Men ikke hyl ut om at jeg griner når jeg for en sjelden gangs skyld forsvarer meg selv. 

Dette kalles mobbing, og det har jeg tenkt til å skrive et eget innlegg som ettersom det tydeligvis vil være høyst relevant  mine barns framtid når jeg ser på hvordan FORELDRENE til mine barns framtidige skolekamerater oppfører seg, og deres manerer og holdninger til mobbing som de igjen viderefører til de barna mine barn skal være klassekamerater med. Jeg håper av HELE mitt hjerte at mine barn slipper å møte på deres! De er helt sikkert skjønne som bare det, men de holdningene som dere som foreldre vil ha videreført til de, er rett og slett noe jeg for alt i verden ønsker å unngå at mine barn skal bli utsatt for.  Barn gjør ikke som vi sier, de gjør som vi gjør. Mer om dette en annen gang, for JA, jeg har mye jeg vil si om akkurat dette temaet. 

God natt ♥

26 kommentarer
    1. Bra skrevet…endelig satte du egne ord på dette….Ja og alt det andre folk veit om en? Det er jammen overraskende hvordan de spinner sammen historier… Er det barna til disse menneskene som går rundt og mobber andre? Trur det, så lenge foreldrene er så vettlaus.
      Har fulgt deg lenge…du er ansvarsbevisst og flink med ungene. Du aktiviserer dem hele tida…og lager den deiligste mat i hjemmet 😀
      Har sjøl to barn med to forskjellige, så jeg skjønner ikke problemene til mange…. Trur det er misunnelse…kanskje de ikke har det så bra sjøl…tyder nesten på det. Og da må de la det gå utover andre.
      Stå på…drit en lang marsj i de der nettrollene…de er nok dessverre kommet for å bli. Jeg har aldri latt meg knekke av rykter…de har gjort meg mye sterkere 😀 😀
      Har sjøl flytta en del med jentene mine…idag er de sterke, oppegående og selvstendige jenter…og har ikke tatt skade av å flytte på seg…

    2. Flott innlegg, Rannveig! Si ifra og kjemp for det du tror på!
      Jeg håper også den dagen kommer da nettroll må svare for seg.

    3. Du må prøve å ikke bry deg, nei det er ikke lett. Men de er tydeligvis misunnelig på deg.
      Jeg må si jeg suns du er pen, vakker og virker som em utrolig dyktig mor som tar vare på dine kjære å.setter dem først..akkurat som du burde gjøre..stå på! 🙂

    4. Syntes det er så latterlig at folk skal blande seg så mye i andres liv. En ting er å være nysgjerrig men å spre rykter, og anklage folk for ting som ikke har rot i virkeligheten er helt sykt! Jeg skjønner ikke at folk ikke har bedre ting å bruke tiden sin på. Stå på Rannveig, du har to nydelige barn og jeg er sikker på at du kommer til å klare deg supert som alenemamma for 3 små. De er heldige som har deg som mor. Klem

    5. Utrolig hvor mye man skal tåle å høre! Syns du er tøff jeg, og det er absolutt ingen tvil om at du er en god mor! 🙂 Dessverre mange som har for lite å bedrive tiden sin med nå i dag, må være slitsomt å spekulere så mye i andres liv og situasjoner. Kjenner til en del slike personer selv som baksnakker, sprer rykter osv., de virker ikke så veldig fornøyde med sine egne liv…Noe å ha i bakhodet 😉
      Og når det kommer til det å flytte flere ganger med barn; jeg har selv flyttet 11 ganger i mitt liv, men har absolutt ikke tatt noe skade av det! Faktisk syns jeg det var spennende å flytte og foreldrene mine hadde samme tankegang som deg, de holdt seg innenfor samme område slik at vennekretsen alltid var den samme. De var flinke til å gjøre flyttingen til noe positivt, så det blir hva man gjør det til tenker jeg 🙂
      Jeg syns det er spennende med litt utradisjonelle familier, og så lenge det fungerer fint for de det gjelder er ikke dette noe andre skal legge seg bort i. Har selv en sønn på 2 år og jeg må si jeg skulle ønske jeg hadde det pågangsmotet du har. Jeg syns det er utfordrende nok å være mamma til en!
      Lykke til videre i svangerskapet med den lille jenta, tenk nå har du snart 3 søte små som forguder den fine mammaen sin! 🙂

    6. Godt skrevet. Hva godt kommer ut av at jeg slenger dritt om andre eller deres handlinger?
      Jeg tenker at de som gidder ta seg tid til å lese en blogg om andres liv, for kun å skrive dritt, må ha sinnsykt dårlig selvtillit om de trenger å forhøye seg selv ved å trykke andre ned! Jeg synes ikke synd på deg Rannveig. Du virker fornøyd med din tilværelse. Jeg synes synd på alle som kommenterer at deres liv er så mye bedre. For hvordan kan de virkelig MENE det samtidig som de bruker det å slenge dritt her som en kilde til å selv føle seg bedre?

    7. Å herregud! Var så vidt innom tråden på kvinneforum(?). Og eg begynner å lure på ka dei tenker med. Virka som dei har litt for masse tid til overs kanskje. Blei uansett ein veldig lang kommentar utav det. Foruma bør begynne å slette sånne tråda snart! For fy so stygt det er! Håpe ting forandra seg snart for det er berre så trist å sjå at det er blitt så normalt og greit å slenge så masse drit. Når skal folk begynne å vere snille med kverandre…

    8. Endelig. På tide du sier fra om ting som ikke er greit.
      Synes du er ei flott og dyktig jente, du kommer til å klare tre barn så ufattelig godt.
      Jeg tenker at de som prater mest, slarver, setter ut rykter om andre, er de som har mest å skjule selv. For at ingen skal prate om dem og deres svin på skogen så blir de sykelig opptatt av å sverte andre. Og de går ikke av veien for å lage historier, for du vet, på seg selv kjenner man andre, og da er det vel helst seg selv de prater om.
      Stå på Rannveig, ikke la de knekke deg, du er mer enn god nok og mange ganger bedre enn dem.

    9. Du virker som en fantastisk mamma, Rannveig.
      Veien til dit du har kommet der du er nå, med 2 barn og 1 på vei har kanskje ikke vært den mest tradisjonelle eller “ettertraktede” veien til å bli mor.
      Men gud bedre som du kjemper for disse barna dine, for å gi dem en trygg og god oppvekst. Barna dine er virkelig heldige som har en mor som elsker dem så høyt som du gjør, og som ville gått gjennom både ild og vann for dem når som helst.

    10. Dette var et ærlig, og godt skrevet innlegg, Rannveig! Jeg kan synes så mye jeg vil at du tar dumme/rare valg, men det er jo DITT liv, din blogg, og dine avgjørelser…Ikke minst er det din fremtid, og dine barn:) Mobbing er ikke greit på noen måte, uansett. Håper den nye babyen din har en far som stiller opp etter fødsel, som du sier er det jo best når et barn kan ha begge foreldrene i livet sitt. En ting jeg kanskje reagerer på i akkurat dette innlegget, er at du nevner Erlend Stokkedal (ed fullt navn) og så videre forteller at han er steril! Er ikkde det ganske så privat? Mulig han har gitt deg sin “velsignelse” til å fortelle det til bloggverdenen, ikke vet jeg- men det synes jeg var vel privat. Masse lykke til med nummer tre!

    11. Stusset på det samme som Beate over her, du oppgir fullt navn på en herremann for deretter å understreke hans barnløshet/sterilitet… Håper virkelig han samtykket til at du formidlet det til alle dine lesere, selvom det uansett var en meget spesiell ting å dele med oss.
      Sett bortifra det, synes jeg dette var et godt og oppklarende innlegg, liker deg litt bedre igjen etter å ha lest dette innlegget 🙂 skal følge bloggen din videre fremover!

    12. Bra skrevet 😀 Synes du er en god mor som LÆRER barna folkeskikk, for det er det F*** ikke mange som vei hva er… Stå på!! Heier på deg…

    13. Bra skrevet!!!!!
      Årker du å lage en oversikt over hvilke Blogger du liker best:/ hvilke du leser?
      Morsomt å kan få noen tips😊

    14. Rannveig, du sa for en stund siden da du gikk tilbake til blogg.no at du fremdeles er topp blogger? Kan du forklare litt hvordan de definerer en topp blogger? Ser at du er på 27 plass med noe over 6000 lesere/klikk…Mens feks Anna Rasmussen/mammatilmichelle og Sophie Elise (på hhv. 1 og 2 plass) har rundt 60.000 lesere/klikk. Hvor langt ned på listen definerer blogg.no en topp blogger? Takk på forhånd for svar 🙂

    15. Jeg synes det er fint at du reflekterer rundt dette med et nytt barn og hennes far som på nåværende tidspunkt ikke er eller vil være i bilde. Det er godt å høre at du forstår hvor viktig det er å ha kontakt med faren, selv om det for deg kanskje bare var en kortvarig greie som endte med en graviditet. Jeg synes det er flott at du bærer frem barnet og jeg håper faren også vil være endel av Sienna sitt liv.
      Det jeg synes er litt leit er at du skriver i et tidligere innlegg ganske negativt om han i forhold til dette med at du venter barn. For tross alt er det viktig for Sienna å vite på et senere tidspunkt at hun er laget i kjærlighet og ikke ut av missnøye og hat mellom to voksne. For siden dere hadde sex så var det vel litt mer enn bare det at dere var kåte, dere likte vel hverandre litt også?
      Det grunnlaget man danner i et barns liv når det gjelder kjærlighet, etikk, vennskap og forståelse skal bære dem frem til å bli gode mennesker. Og alle barn har rett på både en mor og en far.
      Lykke til videre Rannveig.

    16. Dette var bra skrevet! Det er så dumt at du i det hele tatt må gjøre det på grunn av noen nettroll som ikke har evne til å respektere andre. Stå på! Jeg må si du virkelig har bein i nesen som står opp mot dette gang på gang 🙂

    17. Du snakker om mobbing som ikke har skrupler med å utlevere denne Erlend Stokkedals sterilitet….
      Slutt å klage, vi skaper trafikk til bloggen din, sånn at du har til smør på brødskiva.

    18. Jeg heier på deg Rannveig, du er kul!! Du sier ingenting om at du ikke har hatt deg med han, kun at han ikke kan være faren siden han er steril:-) 🙂 fantastisk!!! Syns jeg hører sjekketrikset i “glamor-modell-fotograferingsmiljøet” “å nei, ikke tenk på det!! Jeg er steril jeg!!” Ler så jeg griner her:-) (ps, denne kommentaren er skrevet med humoristisk undertone og med et syn på den bransjen som sikkert ikke er politisk korrekt, ikke som hets mot deg eller at jeg vil fremstilles som et troll eller er misunnelig)

    19. Du er imot mobbing og å henge ut noen, men du synes det er greit å gjøre det selv? Jeg tror ikke den mannspersonen har gitt deg tillatelse til å å henge vedkommende ut for hele landet.

    20. Jeg vil bare si ett par ting tid deg, jeg har vel aldri kommentert ett blogg innlegg før men syns du fortjener å høre 🙂 jeg har lest bloggen din fra nå å da, å det å dømme deg syns jeg ikke det er så rart mange gjør, du er alene mamma med snart 3 barn, du er typisk blondie med pupper å alt det der.. Men etter å ha lest alt du skriver så må jeg bare si wow for en dame du er! All respekt til deg, jeg har en sønn selv å det er krevende, men hvor god mamma du er for dine små, å Ossen du skriver å forklarer, å all dritt du faktisk får fordi du har valgt å stå for dine handlinger, det må være veldig vanskelig å kan se for meg at det sliter veldig psykisk på deg.. Å i tillegg da klare å ta vare på to (snart 3) små, helt alene tillegg få såppas mye dritt fra halve Norge som kun ser det de vil se å dømmer boka uten å faktisk vite en dritt om dem!! Stå på det mener jeg virkelig, jeg var selv en av de idiotiene som himla med øya hvis jeg trykket inn på din blogg for noen år siden, men jeg er litt eldre nå å forstår litt mere enn det jeg gjorde før å jeg ser faktisk nå hvor sterk, modig å fantastisk person og mamma du er.. All respekt til deg:)

    21. Du er vel strengt tatt ikke et glansbilde og et passende ansikt til å representere avstand fra mobbing, rannveig. Du var ikke den snilleste jenta nordpå, og du har ikke bare skrevet hyggelige ting om andre på bloggen din 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg