DIY – Pyntestige

Jeg har veldig mye tilbakemeldinger på DIY innleggene mine, så da tenkte jeg kanskje at jeg skulle vise dere mitt siste prosjekt. Ettersom jeg har en del materialer liggende i garasjen, fant jeg ut at jeg like godt kunne lage en slik stige i tre for å henge pynt og tepper på. Nå som dette er gått av trenden sånn hallveis, så vil jeg ha det… haha!  

Det var egentlig overraskende enkelt. 

1. Hente materialer ( 2 lange tykkere planker, 3 tynne kortere planker til å ha på tvers)

2. Plassere plankene så stigen blir rett, og skru sammen. Jeg gjorde dette på øyemål, evt. kan man bruke måleband. 

3. Finn fram maling! Jeg malte bare ett strøk med eggehvit for litt “chabby chic” effekt. 

 

FØR… 

De tynne plankene er faktisk den forrige sengebunnen fra juniorsengen til Emma. Gjenbruk, og de passet helt perfekt til dette prosjektet. De tykke plankene lå i garasjen da jeg flyttet inn. 

 

ETTER… 

Jeg elsker jo rett og slett slike prosjekter, og dette var jo et mindre prosjekt og tok veldig kort tid (rundt 45 min tilsammen) 

Hva synes dere? 

16 kommentarer
    1. Ikke er det spesielt vakkert, og især ikke funksjonelt, snarere tvert i mot. Synes hele greia egentlig blir litt tragikomisk… haha.
      Skrevet 24.02.2014 kl.20:17 på bloggen din om pyntestiger.
      Hva gjorde at du skiftet mening?

    2. Jeg må bare spørre alle dere mennesker der ute som har valgt å plassere en slik i stua. Synes dere det er vakkert, evt. hvorfor har dere den der? Kun nyskjerrig!

    3. Woaw så fint det ble!! Var skeptisk i begynnelsen av innlegget, men kjempefint! Like bra som i butikken uavhengig av hva man synes om slike. Men synserne over synes å vite bedre gitt:D

    4. Wow! Kjempstilig og kreativt, den må eg “stjele” hehe:) Kanskje det blir fint og ha noke sånt på badet også:)

    5. Så fint det ble! Klart det går an å endre mening, jeg kunne ikke fatte og begripe hvem som orket å bo i et lyst, hvitt og beige hjem før… haha, KREMT 😉
      Du har det så koselig hjemme, håper vi får se hele leiligheten snart? 🙂

    6. Så fin den ble 🙂 Og så lurt! Om jeg kommer over sånne materialer selv, eller husker på å handle det i en byggvareforretning, skal jeg lage meg en sånn selv 🙂
      Therese- det må jo gå an å skifte mening, har du aldri endret mening om noe du, da? I så fall er det litt synd på deg, for da kan du gå glipp av mye og du blir relativt stagnert i livet. For eksempel elsket jeg høye buffalosko i ungdomstiden, men kunne aldri funnet på å gått i de nå. Jeg hatet fisk før, men nå elsker jeg laks, ørret og kveite. Og jeg syntes klær med skinndetaljer var harry tidligere, nå syns jeg mange klær med sånne detaljer er knalltøffe. Og det er mye annet jeg edrer mening om i løpet av livet, både små enderinger som jeg nevnte ovenfor til mer drastiske endringer. Og sånn skal jo også livet være.
      Og 20.08.2015 kl.19:45, siden du spør: jeg bruker min til å f.eks henge tepper på, istedenfor å ha de over sofaryggen, fordi jeg syns det blir mye finere og ryddigere. Ja, det er en undøvendig ting, men så har jo vi nordmenn ofte opp til flere unyttige ting i husene våre:)

    7. En av tingene jeg har lært meg i voksen alder er det å “svelge kameler”! Hvor kjedelig hadde det ikke vært om en ikke kunne skifte meninger? Jeg skulle ALDRI slenge meg på den trenden om at alt skal være lyst og minimalistisk…. iallefall IKKE ha inn “slitte gamle” møbler…. Og dette har jeg sagt HØYT i alle tenkelige sammenhenger….. Hvordan huset vårt er nå? Alle rom er lyse med lyst inventar, gamle slitte møbler og ellers veldig minimalistisk! Elsker det!!!
      Nå som de sier det skal inn med farger igjen, sier jeg høyt og tydelig NEI!! (så kan vi se hvilke farver huset vårt har om noen år!?)
      Svelger de berømte kamelene og står her med rak rygg!
      Stigen ble kjempefin!!! Fortsett med slik hobby 🙂

    8. Krativt! 🙂 Sevfølgelig er det lov til å skifte mening, tenk hvor kjedelig livet hadde blitt om man ikke kunne ha forandret synet på ting og tang 🙂 Vi forandrer oss, heldigvis 🙂

    9. Joda, det er greit og bytte mening. Men det er bare det at R gjør det oftere en det som egentlig er normalt!

    10. DA er vi mange som ikke er normale. Hele moteverden,, både når det kommer til klær og interiør! Skjerp dere folkens! ( husk det at alle vennene deres som ser hva dere
      skriver her og er SÅ enige ned dere…… ikke alltid de er så enige i andre samtaler, sikkert derfor det finnes ei liste over yngre og en del eldre (spesielt)jenter/ damer! Tenk over det neste gang gallen vil ut! Et lite tips: spyttt den i do og trekk ned!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg