Pregalicious

Natt til i dag var virkelig helt jævlig. For å si det akkurat som jeg følte det. For det første hadde jeg et antall oppvåkninger av et mareritt jeg hadde (som jeg ikke husker hva gikk ut på) men husker jeg våknet opp og trodde det var insekter på soverommet mitt flere ganger. De sier jo at gravide drømmer mye, dette kan jeg med det bekrefte. Huff a meg..

Ikke bare dette. Jeg våkner opp MINST 10 ganger i løpet av en natt. For å tisse. Jupp, føler meg skikkelig pregalicious. Skulle tro jeg hadde drukket flere liter med vann før jeg la meg om kveldene, men det gjør jeg altså ikke. 

Ikke bare må jeg opp og på do så mange ganger i løpet av en natt at jeg ikke har telling. Jeg skal jo også komme meg ut av den senga, og da må rulleteknikker tas i bruk. Jeg har nemlig inntatt hvalfasong for lenge siden, så å bevege seg på en normal måte ut av en seng er bare å glemme. 

Etter 7 turer på do i løpet av ganske kort tid, er det jo nærliggende å anta at ungene VIL våkne når det er så mye romstering midt på natten. Og, det gjør de også. TRO meg. Hvertfall Emma. Samtidig som jeg sto der og holdt på å tisse på meg selv, til tross for at jeg hadde vært på do for sikkert 10 minutter siden, så måtte jeg få henne til å sovne igjen, noe som ikke er så enkelt når hun først våkner ordentlig. 

Ja, som dere skjønner, å være gravid har sine mindre sjarmerende baksider. Lille magesnuppa er jo stor, så kan jo i grunn skjønne hvorfor blæra mi får kjørt seg når den brukes som trampoline, også på natterstid. Ellers er jeg jo veldig takknemlig for at jeg har ei frisk og rask lita prinsesse inni der, så om jeg må løpe på do hundre ganger om natten de neste 14 ukene, så får det bare være.

Når man er gravid, også på grunn av overnevnte ting, så er det greit å unne seg noe spesielt i blandt. Jeg kan med handen på hjertet si at jeg føler meg mindre fresh nå som jeg er gravid, selv om jeg elsker bollemagen min! Jeg prøver å gjøre ting som gjør meg glad, og som får meg til å føle meg bedre.

Og hva er vel bedre enn vippeextensions? i dag har jeg som jeg nevnte for dere i går, vært å satt på vipper hos Lashes by Kasja. Som alltid kjempefornøyd!

Dere kan bestille time eller besøke nettsiden deres HER. Beste i Oslo, for dere som bor i nærheten. 

 

Hva gjør DU som gravid for deg selv i disse merkelige, men veldig koselige månedene?

Nå er det hentetid i barnehagen! Hjemmelaget gryterett , leking og masse mosekosing står på planen for resten av dagen. Ha en vakker dag videre lesere!

Blogges♥ 

18 kommentarer
    1. Du har virkelig alle kvinners drømme kropp både med og uten barn i magen!! ^_^
      Som gravid ser du litt ut som en sjøhest i fasongen nå, hihi! Kjempe søt!
      Håper du blir bedre og at du får mindre krevende uker frem mot fødselen enn du har nå, slik at du har masse energi i overskudd! 🙂
      Klem

    2. Hvor mange kg veiede du før du ble gravid? og hvor mye har du lagt på deg hittil i svangerskapet? Kan du legge ut bilde av leiligheten din?
      🙂

    3. Så fin og lys stue du har! Sjekk om du kanskje har en urinveisinfeksjon, for det kan kanskje gjøres noe med. Hvis det bare er babyen som bruker blæra di som trampoline, er det ikke så mye å gjøre. Da må du bare holde ut, det går heldigvis over 🙂

    4. Jeg kommenterer så og si aldri på blogger, men nå må jeg faktisk legge igjen en liten kommentar. Du er faktisk et skikkelig forbilde, Rannveig, og jeg er utrolig imponert! Det er nok ikke bare-bare å være alenemamma til (snart) tre barn, men det virker som du klarer deg utrolig bra. Alltid positiv, og du klager aldri! All respekt til deg👏 Stå på videre 🙂

    5. Kan eg spørre deg om hvor den fine buksen din er ifra?
      Ellers vil eg bare si at du ser fantastisk flott og sunn ut:) du virker som ei med bein I nesen, og er imponert over alt du får til med 2 søte små og ei I magen som attpåtil stjeler nattesøvnen din :p

    6. Aldri aldri ALDRI gå tilbake til blondt hår igjen! Du kler dette sååå mye bedre enn det platinablonde, knallfin 🙂 Ser mye mer moden og voksen ut slik, mer naturlig 🙂
      Lykke til videre i svangerskapet,du gløder!

    7. Å høre at noen mener at R er et godt forbilde er skremmende. At noen tar vare på barn, er ikke i seg selv et noe bragd. Andre alenemødre som sjonglerer jobber og studier i tillegg er en helt annen historie. At hun er et forbilde for andre unge jenter å flere barn på løpende bånd, uten i det hele tatt har klart å komme seg igjennom videregående hvorfor er det et godt eksempel ovenfor unge jenter? Jeg bare spør….

    8. Hehe, kan skrive under på at jeg føler meg så lite fresh som over hode mulig. Er 36 uker på vei, med nummer 2. Barnefar må liketil hjelpe meg ut av bilen til tider. Jeg som egentlig elsker å trene, føler meg nermest handicap av bekkenløsning, slapphet og stor mage. Ikke mye antrekk å velge i nå på slutten heller, meeeen, snart er han ut! Fantastisk belønning for strevet da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg