Uke 27 – Kroppen forbereder seg

På torsdag gikk jeg inn i min 27 svangerskapsuke. Kan virkelig ikke tro at jeg bare er tre uker unna uke 30! Lille prinsessa har det superfint og er ikke akkurat beskjeden om dagen. Mange ganger daglig får jeg servert saftige spark i både blæra, og ribbeina mine. På kveldene er det nesten som hun strekker seg på tvers inni magen min, og når hun gjør dette, er det helt umlig å sove. Det er også utrolig koselig når hun strekker på føttene og man plutselig kjenner en liten fot eller et kne på utsiden av magen. Om noen skulle stille spørsmålstegn til hvorfor en baby er et mirakel, så har dere svaret her. Jeg har et menneske inni magen min! Et menneske, min egen datter, mine barns lillesøster, vår vakre lille skatt. Jeg skal lære henne rett og galt, jeg skal lære henne kjærlighet, ansvar, og ikke minst at livet er en fantastisk ting!  Er ikke det et mirakel, så vet jammen ikke jeg hva som er det.

Merker også at kroppen min forbereder seg på fødsel og ammeperioden. Puppene mine er plutselig blitt gigastore, harde og superømme. Melk kommer også ut, noe som er et veldig godt tegn på at ammingen kommer til å gå fint. Selv om jeg egentlig aldri har vært bekymret for det, i og med at ammingen har gått veldig smooth med både storesøster og storebror.

.Så, nå har jeg faktisk begynt å sove med bh og ammeinnlegg om natten. Om ikke er senga mi ganske våt om morgenen (gosh, dette minner meg om hvordan ammeperioden er = myyye søl)  Hvertfall i starten. 

Jeg synes også det er utrolig gøy å sitte å lese på min egen blogg om dagen. Jeg har tross alt dokumentert hver eneste dag (omtrent) av mitt liv siden jeg var gravid med N. Hvem er det egentlig som har mulligheten til å lese om så mange år av sitt eget liv,så detaljert? Jeg må også innrømme at jeg innomellom får lyst til å slå meg selv med en stekepanne i hodet når jeg leser enkelte, mindre gjennomtenkte innlegg. Gjerne fra tiden jeg var 18-19 år, gravid/førstegangsmamma og ikke så veldig reflektert. Knis.. 

Her er prinsessemagen ♥

Så en liten oppdatering for uke 27

Termin: 6 desember (26+4)

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 900 gram og er rundt 31 cm lang.

Kjønn: En liten  liillesøster, som har fått det vakre navnet Sienna.

Bevegelser: Aktiv lita snuppe! Hun rører stort sett på seg i løpet av hele dagen, med noen strategisk plasserte sovepauser.  Det er både sagtige og friske fraspark i både blæra og ribbeina, samt romstering med de bittesmå føttene og hendene som lett kan gjenkjennes også utenpå magen. Jeg elsker det! 

Plager: Har vært litt syk og slapp de siste dagene. Men sånn svangerskapsmessig er jeg i mitt livs form, fortsatt. Så lenge jeg passer på å ikke løpe og tar pauser innimellom om det er noe fysisk jeg skal gjøre, så går det kjempefint. 

Forventninger til fødsel, og etter fødsel: Jeg er jo fortsatt veldig spent på om de berømte strekkmerkene vil dukke opp i dette svangerskapet, selv om jeg ikke fikk noen under mine to forrige svangerskap. Det vet man aldri, og skulle det skje er det absolutt ingen krise. 

Fødselen i seg selv har jeg ingen negative tanker om, dersom ting går som planlagt kommer det til å gå kjempefint! Jeg tenker jo selvfølgelig at alt kan skje, og komplikasjoner kan alltid oppstå. Så man må jo også forberede seg på eventuelt keisersnitt selv om man har hatt to fine fødsler fra før av. 

Jeg ser veldig fram mot det meste, både fødsel og tiden etter fødsel og til å se lille snuppa vokse til slik som jeg har vært så fantastisk heldig å få være vitne til mine to små skatter utenfor magen har gjort og enda gjør, hver eneste dag. Jeg gleder meg til å være ferdig med å være gravid, selv om det også blir litt trist siden dette er siste gang jeg skal oppleve det mirakelet det er å bære fram sitt eget barn. Kjenne sparkene, og følge med på den voksende magen. Det å se sitt eget barn komme til verden. Ingen følelse i verden kan likestilles med den følelsen!  

Et kapittel av livet mitt avsluttes, mens et annet starter. Allerde til høsten av skal jeg nemlig på skolebenken igjen. Nå har jeg (straks) tre skjønne små barn, og trenger ikke tenke noe på noen biologisk klokke siden jeg ikke skal ha flere barn. Fra og med neste år skal jeg jobbe ræva av meg for å få den utdanningen jeg lenge har ønsket meg, og jeg vet det kommer til å bli helt vanvittig tungt. Men, som alle vet, så klarer man det man vil klare! Og jeg har virkelig ikke mangel på bein i nesa, de tror jeg vil komme til nytte. 

♥ Synes lille snuppa er veldig lik meg! Og også sin pappa. //Instagram. Følg meg gjerne HER.

 

#pregnant #pregnancy #gravid #graviditet #barseltid #baby #uke27

19 kommentarer
    1. Åhh, søteste lille prinsessa! Syns hun ligner både på storebror å storesøster. Blir nok minst like nydelig som de 2 <3 Du kler å være gravid!

    2. Du ser virkelig ‘bra’ ut til å være så langt på vei,heldige deg😄
      Så heldig har ik jeg vært under mine Svangerskap
      Goklem til Deg

    3. Hei Rannveig!
      I det siste har jeg fått veldig mye respekt for den, da min oppførsel tidligere har vært dårlig når det kommer til bloggen din.. Har beklaget meg før, men må bare si igjen at du skal være utrolig stolt av deg selv. Det innlegget du postet tidligere om at du har tre barn med forskjellige fedre – står det mye respekt i. Du er ikke alene om den. Og jeg ser ikke noe galt i det. To av disse fedrene er jo eks av deg. Du har jo hatt noe med dem å gjøre. Mennesker må begynne å forstå dagens samfunn. Vi lever ikke på 1800-tallet mer. Tro det eller ei.
      Du skal være stolt av deg selv, livet ditt og ikke minst barna dine. De er utrolig skjønne, og blir å få en god oppvekst uansett om du er alene med dem på heltid. Og det VET jeg, fordi du viser her på bloggen hvor godt du steller for at dem skal ha det best mulig – og det vet jeg at du klarer også. Du er en utrolig god mor, uansett hva andre måtte mene. Du har oppnådd mye i livet ditt allerede, og igjen – vær stolt. Du klarer ting på egenhånd. Du er kjent som bloggeren, og andre stakkarslige alene mødre får pengestøtte, mens du HAR en inntekt uten å måtte snylte fra NAV.
      Ønsker deg masse lykke til siste del av svangerskapet – og håper vi får følge deg videre når lille Sienna kommer til verden 🙂 Kos deg masse – og nyt dette uansett hvor slitsomt det kan være. Også må jeg bare få gi deg klapp på skuldra for at du klarer å gå gravid, og enda ha to smårollinger å ta vare på. Hverdagen din er nok hektiskt – men det ser ut til at du klarer det. Du er sterk!

    4. Veldig bra å starte utdanning?
      Har du funnet ut hvilken bil du skal kjøpe, har du funnet kjøper til den du skal selge?
      Gikk det greit å få den EU godkjent?
      Lykke til videre fram mot desember.

    5. Hei, jeg vil bare si at jeg synes du er en utrolig sterk person, du har alltid fått ufortjent mye hat, og jeg mener det er helt sykt at enkelte mennesker bruker masse tid på å slenge dritt til en person som ikke har gjort noe galt i det hele tatt. Du virker som en fantastisk mor, og jeg ser opp til deg for at du alltid har stått på ditt og ikke latt deg knekke 🙂 Masse lykke til med babyen og alt sammen.

    6. Stå på, kjære deg! Det å ha to småbarn alene samtidig som du er gravid må være fryktelig slitsomt. Men jeg syns du gjør en fantastisk jobb, og du bør være stolt av deg selv. Ønsker deg lykke til videre! Jeg heier på deg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg