Hvordan kan jeg faile så utrolig mye som mor?

Ett ord… provoserende! Å referere til at barna mine ikke ser velstelte ut med sløyfe i håret og pent oppstilt på et bilde flere ganger om dagen, til at jeg er en dårligere mor, er faktisk helt vanvittig sjukt. Helt ubegripelig…  Noen som har barn? Jobber i barnehage? Et lykkelig barn, et barn som leker, har ikke sløyfen perfekt oppsatt i håret i løpet av hele dagen. 

En av kommentarene på forrige innlegg, gikk nemlig ut på hvilken dårlig mor jeg var i forhold til en av de nevnte i forrige innlegg, siden hennes barn til en hver tid så velstelte ut på bilder, og ikke mine. Vel, jeg har ikke for vane å pynte på ungene mine i det jeg tar bilde av noe de får til. en milepæl for eksempel. Er jeg helt på bærtur, eller er det faktisk noe unomalt å gå på badet å ta en helstasjing av barnet før man skal ta et vanlig bilde? 

Igjen, så må jeg skrive et innlegg om hvor utrolig det går an å mistolke det jeg skriver.  Jeg skal ikke forsvare meg selv noe mer, for helt ærlig, det føler jeg ikke jeg trenger. Jeg er sikker på at om mammaen til Michelle tok det som at jeg har hengt henne ut, og ble lei seg, så er hun fullt i stand til å kontakte meg og fortelle meg det personlig.

Men jeg merker jo at det er 10-14 år som er målgruppen der. Helt vanvittig for noen kommentarer som har tikket inn på forrige innlegg. Ja, jeg er enig i at det kanskje var satt litt på spissen, men akkurat da kjente jeg virkelig det kokte i alle pluggene. 

Hvordan hadde du følt det dersom noen kritiserer ALT du gjør? Det at jeg tok opp mammaen til Michelle og Sophie Elise var ikke tilfeldig, og ikke for å føle meg selv bedre eller sette meg selv i et bedre lys. Det var fordi jeg fikk konkrete kommentarer om hvor flink og god hun var i forhold til meg, som jo klarte å skrive 3 blogginnlegg om dagen med barna på armen, og hvor utrolig teit jeg var som ikke klarer det og at jeg dermed ikke kan kalle meg selv blogger, eller noe slikt. Nøyaktig hva som sto, husker jeg ikke, men det var hvertfall nok til å tenne på hormonene mine. 

 

Det provoserte meg, av flere grunner. Nummer EN, som var hele poenget mitt. Hvorfor i alle dager er det å skrive flest mulig blogginnlegg om dagen forbundet med suksess? Jo finere barna er på bilder, jo bedre mamma er man? Er man en bedre mamma jo flere vakre bilder man klarer å ta av barna sine? Jo flere ganger man må si til de “vent litt søte deg, gjør det der igjen, så mamma kan poste det på bloggen” Det var ikke under noen omstendigheter personlig mot mammaen til Michelle, eller Sophie Elise. Poenget var å statuere et eksempel på at det er fysisk umulig å gjennomføre tre blogginnlegg med tilsvarende fotoshooter, samtidig som man ivaretar barna sine på en bra måte. Om man gjør dette på kveldstid er jo derimot en helt annen sak, og dette vet jeg absolutt ingenting om, da jeg, SOM sagt, ikke leser bloggen til noen av de.

Rett og slett bryr jeg meg ekstremt lite og det eneste jeg forsøkte på var å forsvare meg selv mot all dritten jeg får. Men vær så snill å spar meg for sånne usaklige kommentarer. Skulle virkelig tro jeg hadde drept noen ut fra kommentarene og lesertallet mitt slik det er nå. 

Nå tar jeg kveld fra alt drama, og akter ikke å kommentere dette noe videre nå. Alle usaklige drittkommentarer fra fjorten år gamle jenter som er forelsket i Mammaen til Michelle vil fra nå av gå meg usett forbi. 

Tro det eller ei, men jeg har faktisk ikke rukket å ha NOEN fotoshooter med vakre, lyse og fine bilder med perfekt stylede unger i dag. Så da kommer et bilde som illustrerer for en forferdelig mamma jeg er… 

HVA?! Ja, du så faktisk riktig. Her har jeg faila totalt som mamma. Ungene mine har nemlig på seg JOGGESKO…. og enda verre.. STØVLER.. på en regnfull 17 maidag. Hvordan KAN jeg la ungene mine gå så utrolig ustelt og u-stylede ut?  For en skam…  og tro dere meg, jeg fikk høre dette nok da jeg la ut dette bildet i originalinnlegget. Jeg innser det. Jeg er en DÅRLIG mor.

 

God natt 

 

#ohtheirony #gravid #mamma #mammablogg #gravidblogg

55 kommentarer
    1. Jeg tenker at du bare skal slappe av. Ikke gi mer mat til de trollene. Det er jo gjerne det de vil. Få bekreftelse på at de trykket på riktig knapp. Du er en god mor og du er et godt menneske. Det er nok for deg, dine barn, dine venner og din familie. Ikke vits å bry seg om ufine folk som sitter bak et taststur, og som misunner deg livet ditt. For det er misunnelse eller ren ondskap som får folk til å skrive ting som dette, og de har absolutt ingenting med det. Så rist det av deg!

    2. Nå må du gi deg, Rannveig! Dette her blir bare dumt og du stiller deg selv i et veldig dårlig lys.
      Tenk deg om en, to eller tre ganger før du poster noe mer om denne saken. Huff!

    3. Herregud.
      Folk aner virkelig ikke hva de prater om. Som du sier selv, så er dette ungdommer som kommenterer. De vet ingenting om det å ha barn! Jeg har selv to små og jeg er helt enig med deg. Barna kunne vel ikke brydd seg mindre om dolling, og stå foran kamera. La barn være barn. Skremmende hvor oppslukt folk kan bli i denne teknologi verden. Hvordan man skal vise frem barna sine i alle mulige klær, og dill dall. Vi alle er forskjellige men jeg syntes det er viktig å huske på at barn må få lov å bare være barn. Tiden med dem er så dyrebar, den vil jeg heller bruke til å leke, rote, le, bli møkkete and so on enn å stå der å dolle de opp fra tid til en annen. Se det fra barnets øyne. Du er en forbanna god mor, og jeg syntes du er enda mer flott som bruker tiden med de som du gjør. For min del så sier det alt at du legger vekk bloggen, ikke prioriterer det fremfor barna. Hvordan kan noen si noe annet?!!

    4. Kledningen til barna er ok. Det Gjør deg ikke til ei dårlig mor om barna går i joggesko og støvler på 17.mai. men I en bloggverden i kort kuranse med dyktige bloggere gjør det deg til en svak blogger. Du sanker nok innlogginger når du nevner to bloggdronninger i overskriften din,men dette blir 3 sek of fame

    5. Herregud, det er en grunn til folk snakker stygt om slike som deg. 3 forskjellige barn med 3 forskjellige menn og oppførselen til en 16 åring. Lættis at du fortsatt ikke klare å rykke en eneste plass opp etter det desperate forsøket ditt på å henge ut de som faktisk har stil (og alder!!) som passer blogglisten.

    6. Helt enig med deg Rannveig! Meina dei foreldrene som stivpynter ungane sine til enkver tid og tvinger barna til å posere og alltid skal smile på bilder burde ta seg en bolle! Eg meina halloo?? Man kler seg etter været både oss som voksne og dei små, og kem har på seg finstasen når man er heime? Og NEI, du er ikkje er dårlig mor – faktisk tvert i mot 🙂

    7. Rannveig, jeg vil bare si Du er tøff, sterk og flink mamma ! det kan tippe over for alle i blant, det kan skje med hvem som helst.. Disse frekke kommentarene som jeg ser stadig på bloggen din er bare barnslig tull!jeg blir så forbanna… Og ikke minst flau for voksne mennesker (vil tro voksne/foreldre har kommentert dritt til deg..er det et godt forbilde for sine barn å drive med nettmobbing?! Det er et godt eksempel på å være dårlig forbilde.
      Hvis dere som skriver dritt til denne super mamman her , er du klar over nettmobbing er ulovlig..dere burde skamme dere…og det håper jeg dere gjør… Kanskje du blir en mamma/pappa en dag og kanskje får 3 unger og man vet jo aldri, hva om du er alene mor..tror du det er enkelt? jeg er mamma på 20 og er gift med en som jobber mye, og vi har verdens fineste sønn! Kunne ikke vært mer stolt og jeg er ærlig, jeg blir sliten, det er lov. Skulle gjerne tjent penger på å blogge siden jeg ikke har jobb, vent jo jeg er mamma som er 24/7 timers jobb.. Rannveig har alt mulig å være stolt over barna sine, seg selv og ikke minst hvor sterk hun er ! Beundrer deg, ikke fordi du er en rosablogger, men fordi du er en flott mor! Håper dere nettmobbere skjønner poenget mitt…

    8. Martine, jeg er helt enig med deg. men legger du ut bilder av ungene dine, ja de bildene som vi alle tar av våre unger, til offentlig skue for all evighet? Det er vel det folk reagerer på? at dette er noe de stakkars barna vil ha hengende over seg resten av livet…Jeg ar akkurat same bilder av mine barn, men de er for privat bruk. jeg er enig I at at MTM muligens blottelegger for mye av livet sitt, men banra vil I hvertfall se gjennomtankte, reflekterte innlegg med flotte bilder av seg selv når de blir større. Og ja, ver så god Rannveig, her fikk du ekstra klikk som gir deg salt I grøten en dag til 😉

    9. “Rett og slett bryr jeg meg ekstremt lite”
      Hahahahahahahahahahahahaha
      Klarer ikke slutte å le, det er så IRONISK hahahahha

    10. Ok, dette er herved 6. sinna-innlegg mot dine lesere… På én uke. Og det er hvis man ser bortifra de vanlige gravid-sliten-tobarnsmor-sutre-innleggene dine.

    11. Altså, skjerp deg… Dette er bare flaut. Det er du som oppfører deg som en 14 åring (om ikke yngre).
      Og hvorfor skal Anna gidde å kontakte et nettroll? 🙂 Haha.

    12. Skjønner ikke hvorfor folk kritiserer deg s mye pga innleggene jeg!!! Herlig å høre at du ikke er for at alt skal se perfekt ut!!! Jeg tror det er det beste for barna😀 hjelpes å folk bryr seg, hvor mange barn med hvor mange fedre ?!?! Er vel ikke noe om å være dårlig mor det! Finnes perfekte familier utav som barna ikke har det bra! Jeg tviler absolutt ikke på at dine har barn har det supert😀 å di som legger igjen dritt meld her burde jaggu ta seg sammen!

    13. Jeg håper de aller fleste med barn ikke har velstelte barn til en hver tid. Barn må få lov til å være barn, leke, søle og bli rufsete i håret.
      Og jeg er helt enig med deg; folk som klager over innleggene dine, kan faktisk finne seg noe annet å gjøre enn å lese bloggen din. Det er din blogg, du skriver det du vil, også får det være opp til andre å lese den. Men å lese seg igjennom blogginnleggene, for så å klage over det du skriver i etterkant blir bare for dumt. Liker du ikke det du leser, så stopp å les og finn på noe annet.
      Klem til deg:)

    14. Du e RÅ !
      Hormoner eller ei, jeg elsker at du er direkte og ærlig… Og jeg jubler om du ligger på topp 3 i morgen 👍🏼💥👏🏼

    15. Syntes mammaen til michelle bruker barna for å ha noe å skrive om og få lesere. Barna må stille seg opp hele tida for at hu skal få bilder til bloggen og penger i kassa . Stakkars unger og dårlig mor etter min mening. Masse bikini bilder av michelle
      Som ligger der ute for alltid

    16. Kanskje du bør få deg ei venninne eller to. Sånn in real life. Så kan du dele litt frustrasjon sammen med dem.

    17. Jeg synes personlig du er både modig å sterk som er alene mor til 3, lager så flotte luncher til barna dine og ikke tvinger de til å ha sløyfa i håre på riktig plass og ikke aksepterer at de skriver slikt til deg! La no barn være barn, la de leke å ha det gøy slik som dere har det nå! Er helt enig med deg at du skal ikke be barnet om å stå slik å slik for at leserne dine skal bli fornøyd, å dette handler mere om at du er en god mor, som faktisk lar barne få leke isteden for å få tatt det perfekte bilde. Skjønner det er mye hormoner å slikt nå, men værså snill hev deg over dette, du er på ingen måte dårlig mor! Å anngående det med jobb, så kan det virke for oss leserne at dette virker utrolig lett, men det er vell fordi mange ikke forstår hvor nye jobb det er å holde seg på topplista! Vi som har en “jobb” har jo mye mere rettigheter i forhold til permisjon å lønn osv, men det er vell lett å ta det for gitt? Du må jo faktisk prestere like my heletiden slik som du skriver for å faktisk sørge for at barna dine får mat på bordet!
      Åå til dere som bare kommer med dritt? La no heller være å lese bloggen hennes da, hvis alt bare er feil i deres øyne! Hadde du likt at noen hadde kritisert deg på samme måte som du gjør mot rannveig? Bare noe å tenke over. Hun har tross alt følelser, som alle oss andre og hun er spesielt følsom nå! Så hvis respekt!

    18. Kjære deg-.
      Jeg har alltid likt å lese bloggen din men jeg syntes å huske at du for få innlegg siden sa at du hadde sett på bloggen din tilbake i tid og at du var umoden den gangen i innleggene dine, vel det har vel ikke blitt noe bedre.
      I stedet for å skrive om vipper, negler og hår har bloggen din blitt en slags eder og galle og er det ikke leserene dine så er det andre bloggere du tar.
      Jeg vet at de du nevner er gode bloggere som ikke uten grunn ligger på topp.
      Om jeg kan spørre deg om du kan skrive et innlegg om hvorfor det er at du er tilbake her, hos en nettside du mente skyldte deg penger, for det har nemlig blitt hevdet at du mistet mulighet for å forsette hos familieprat pga at du hadde mer enn normalt fokus på utseende enn ungene dine samt at det ble for mye reklame uten at du skrev at det var et reklame eller et sponset innlegg.

    19. Jeg syns synd på deg. Det kan ikke være lett å få kritikk på alt du gjør som mor. Jeg er mamma selv, og jeg mener at man ikke trenger å være det engang for å se hvor lykkelige dine barn er! En skal la barn være barn, selvfølgelig ser dem ikke like rene og pyntet ut hele dagen. Stå på! All respekt til deg!

    20. Du er jo litt for løs hvis du har barn med 3 forskjellige menn. Skammer du deg aldri? Vil du være fødemaskin for fremmede menn? Et råd lukk igjen beina så du ikke ødelegger flere barns liv..

    21. Du er jo litt for løs hvis du har barn med 3 forskjellige menn. Skammer du deg aldri? Vil du være fødemaskin for fremmede menn? Et råd lukk igjen beina så du ikke ødelegger flere barns liv… B

    22. Bekrefter at livet som snart alenemor til 3 ikke er så fantastisk som du gir utrykk for! Du fikser ikke bloggingen lenger heller, så hva har du igjen da?? Unger trenger mer enn kjærlighet, de trenger fornuftige voksne som gjør rette valg for de. Det kan man vel ikke si at du har gjort..burde skaffet deg en jobb, eller en utdannelse før du satte igang med nr3. Så du kan forsørge de. Sett inn spiral og ta fag på nettet når du skal være hjemme med Barnet. Så får du i det minste ryddet opp i det kaoset du utsetter ungene dine og deg selv for. Syns faktisk synd på deg og ….

    23. Hvorfor kan du ikke bare beklage for uttalelsen om Anna i forrige Innlegg? Istedet så klarer du å skrive enda noen setninger om at hun er “dårlig” mor? Refererer til; Poenget var å statuere et eksempel på at det er fysisk umulig å gjennomføre tre blogginnlegg med tilsvarende fotoshooter, samtidig som man ivaretar barna sine på en bra måte.
      Vet ikke med unga dine, men hu er hjemme elsker å bli tatt bilde av. Har jeg tatt ett, må jeg ofte ta mange fler, for hun skal stå sånn og sånn, hu skal ha på seg det og det skjørtet osv.
      Virker som at du påstår at Anna ikke tolerere at barna blir møkkete, at kidsa hennes må stå til pynt hele tiden?
      Kan nevne ett eksempel til her hjemme ifra; frøkna blir hysterisk når hun blir møkkete. Hun må gå å skifte ellers bryter verden hennes sammen, uansett hvor mye vi sier at det ikke gjør noe, så kan ikke den ketsjup flekken være på genseren under middagen.
      Barn er like forskjellig som oss voksne. Noen elsker å rulle i sanda, helst kline middagen utover hele seg. Andre barn er stikk motsatt. Ingen har noen som helst rettighet til å uttale seg om andres barn på den måten, ikke nett-trolla dine, ikke du!
      Poenget mitt er: om dine barn ikke stiller villig opp til å bli tatt bilde av, og kanskje er litt flinke til å beste til håret eller rulle i sanda – helt normalt! Om andres barn elsker å bli tatt bilde av, og liker å være rene – helt normalt!
      Som nevnt tidligere har jeg en jålekopp hjemme, legger til at kamera her hjemme er fult av selfies av en fire åring som gjerne grer håret sitt fire ganger om dagen, IKKE kom her å si jeg er dårlig mor av den grunn.
      Kardemomme loven er en fin ting; gjør som mot andre, det du vil at andre skal gjøre mot deg.

    24. Hallo, Heitmann.
      Kan være at det at du “angriper/henger ut” Anna ( som mange kaller det…) ikke var lurt for din egen del. Samtidig undrer det meg at så få ser at Anna har solgt/selger Michelle…og nå William…for oppmerksomhet, klikk, likes og derved rene penger. Personlig syns jeg det er uetisk ! Ja, du legger også ut bilder av barna. Men du “utnytter” dem ikke på samme måte. Og det gleder meg.
      Du er en god mor…tro aldri noe annet, Heitmann. Bildene av dine barn i daglige aktiviteter er noe helt annet enn “oppdolla, perfekte modellbilder”. Mer ekte !
      Og bildet over her er bare vakkert. 🙂

    25. Jeg syns du er pen og har flotte barn å ikke minst sterk som tåler så mye dritt
      .Jeg liker bloggen din men jeg ber til gud om at ungene dine ALDRI leser denne bloggen , å ikke på grunn av deg men på grunn av hva leserene skriver . Husk at de en dag kan lese alt dette å hadde moren min hatt en blogg hvor hun la ut bilder av meg å jeg ikke var stor nok til å forstå det så hadde jeg aldri klart å tilgi henne for å ha kommentar på bloggen hvor folk har mulighet til å skrive så mye stygt . Barna dine kan være heldig å bli populære når de starter på ungdomsskolen eller de kan bli mobbet å hetset i hverdagen på grunn av hevn for ting som blir missforstått på din blogg . Det finnes mange syke mennesker der ute å det ha sååå mye drama på en mamma blogg så anbefaler jeg deg å stenge av kommentar feltet , å det er for at ungene dine ikke skal lese om alt dritten folk skriver om deg som mor å åssen dem går kledd osv osv . stå på jeg har stor respekt for deg

    26. Dette er ikke ment som en stygg kommentar:
      Men kjære Rannveig. Nå må du slutte å ta deg nær av alle nettrollene som sitter å gjemmer seg bak pc’en/telefonen og ikke har noe bedre å gjøre.
      Hva med vi som leser bloggen din av en annen grunn enn å komme med stygge kommentarer? Skal du ikke fokusere på oss noen gang?
      Nå har du hatt fokus på nettrollene i mange dager, og det er ikke noe annet enn klageinnlegg på hva enkeltpersoner sier. DRIT I DEM. Ellers så ville jeg ha sluttet å blogge om jeg var deg. Det kan da umulig være bra å stresse så jævli over feige folk som kommenterer (garantert av misunnelse), når du er høygravid.
      Slutt å klag og vær negativ hele tiden og prøv heller å se positivt, se de gode kommentarene og de som kommer med konstruktiv kritikk.
      Og vi skjønner at du er to-barnsmor og gravid med nr tre, og at det er slitsomt, du trenger ikke å skrive det i vært eneste innlegg. Det må da finnes mer interessante ting å skrive om.

    27. Jannicke :
      Du sa dette på en fin måte fordi du liker Rannveig. Og jeg er så enig fordi jeg også liker henne.
      🙂

    28. Det er ikke møkkete unger som er problemet her. Du har fine unger, og unger er ikke alltid rene, sånn er det bare. Problemet er at du rakker ned på Anna som mor, og klager samtidig på at andre gjør det samme som deg?? Du kaller alle andre for nettroll, men du er altså ikke det, da eller?.Det er jo helt tydelig at mammatilmichelle/Anna gjør ting riktig, HUN er en toppblogger, du er ikke det, selv om du elsker å omtale deg selv som det. Kan du stenge kommentarfeltet i 2 år, og ha 60/70.000 lesere pr dag? Du må begynne å fokusere på positivitet, og slutte med hatinnleggene dine, ikke minst dobbeltmoralen.

    29. Slutt med bloggingen. Dette er verken du eller dine barn tjent på. Skaff deg heller en jobb, eller start med studier. Det klarer du fint hvis du tar det over nett. Rydd opp I livet ditt en gang for alle. Så vil ikke nettrollene ha så mye å utsette på deg lengre!! Du forer de jo til daglig med bare tull, som en dag vil føre deg nedenom og hjem. Da sitter du ratt der å ikke klarer å være fulltidsmor alene. Å den er litt kjip. Lykke til 🙂

    30. Leste i ett annet innlegg at du ikke tar imot barnetrygd på barna.
      Har du og fedrene privat avtale?
      Synes det er så merkelig at en person sier nei til 4-5 tusen pr Mnd for barna. Dette er jo penger som eventuelt kan spares til barna om du ikke har behov for de.

    31. Hva er så spess med mamma til michelle? Herregud… Hva gjør ho som er sååå spesielt? Sophie elise kan jeg forstå litt med tanken på utseende osv, men hva er big deal med livet til mamma til michelle?
      Du er faktisk ikke så værst rannveig! Helt enig med deg faktisk;-)

    32. Skjønner bare ikke poenget med å kle bunad på barna når man så trer på støvler og joggesko og allværsjakker.. se på mamma til michelle, fyfan for eleganse i ett og alt

    33. Jannicke: Hun er da vitterlig ikke høygravid??!!
      Selv om magen er gigantisk er det ikke synonymt med høygravid, det er flere uker igjen før hun offisielt kan kalles det.
      Poenget mitt er at det ikke er så lurt å overdrive for å understreke kommentaren din. Særlig når det du påstår er helt på viddene..

    34. Jeg tror ærlig talt at disse innleggene er helt på bærtur. Tror du virkelig disse nettrollene vil tenke seg om og liksom wow, det der har du helt rett i, sånn tenkte jeg ikke da jeg “gikk løs på” deg. Du gir dem makt. Og de er vel ikke helt fjerne. De veit hvordan din hverdag er innerst inne, for hvem her i landet tror det er enkelt å ha snart tre barn aleine?
      Det at du skriver innlegg direkte til de gjør at de lykkes. Hvor lenge siden er det du skreiv at du har fine lesere som FAKTISK støtter deg? Ta vare på de som gir deg energi, og drit i de andre. Litt sånn mindfulness, de tenker sånn – okei – men du kommer jo ikke til å forandre noe pga dem. Du er trygg som mamma, alle som har barn finner en løsning og rytme. Bygg deg selv opp, ta imot skryt fra oss her ute, og vis at du gjør ditt UTEN å være så sarkastisk. Legg vekt på bondegård og matpakker og sånn som du gleder barna med. Som du vellykkes som mor med. Det vil gi deg – og oss – mye mer interesse.
      Jeg liker deg, du har bein i nesa, fulgt deg lenge før Emma kom, men med disse innleggene, så blei jeg fysisk kvalm. Denne sida av deg er grusom, Rannveig. Ingen liker noen som baksnakker andre eller rakker ned på de som allerede ligger på bunn og snakker ned folk for å føle seg bedre, for når du påvirkes, da vinner de.
      Så – kvinn deg opp, gi en eff i kommentarene av den typen for en hel uke, og se hva som skjer, I know you can do that 🙂

    35. Først, slutt og henge ut andre bloggere og du lurer hvorfor leserne kommentarer deg?. Du sier at du jobber like mye som en som har en med en “ordinær” jobb. Innleggende dine bærer preg hastverkarbeid og du handler om nøyaktig det samme. Det skiller deg fra mange andre toppbloggere. Bildene dine er av dårlig kvalitet. At du jobber 7,5 timer om dagen eller 37,5 timer i uka stemmer ikke.Den eneste grunnen til at du har lesere, er fordi er ekstremt umoden og tar elendige avgjørelser. Jeg personlig synes at å bruke og eksponerer ungene sine for så å få betalt for det, samsvarer ikke med det å være en god mor, De har ikke bedt om det. Det gjelder andre bloggere også.

    36. Du er ein perfekt mor og barna dine er perfekte barn! Og til deg som er anonym langt der oppe og skreiv at du er 25 år og vil aldri bli som henne, vell , jeg er 17 år og vil bli akkurat slik som henne, men jeg vil aldri bli slik som deg. Skriver stygt til folk og tørr ikke selv å si hvem du er, du er 25 år slik som du skreiv, du børde være voksen nok til å stå for det du skriver, iverfall på nett. selv 16 åringer idag tørr det, men ikke du som er 25, du må virkelig tenke deg om før du skriver.

    37. Martin: Takk 🙂 Du har rett, jeg liker Rannveig og syns hun er ei kjempeflink mor 🙂
      Mitel: Hva er det jeg påstår som er helt på viddene?
      Jeg har vel heller ikke påstått noe, men kommet med mine meninger og mine råd 🙂

    38. Du kan ikke si det ikke var personlig ment, du hang ut Anna med bloggnavn:)
      Når du er så voksen å henge ut andre på grunn av at dine blogglesere er kvasse med deg, så ser man at du er like gale.

    39. Dette gjør meg rett og slett trist. Jeg har støtta deg når du har fått kvalme kommentarer og når folk snakker stygt om deg, siden du ikke fortjener det. Du fortjener heller ikke at folk kaller barna dine stygge (noe de over hode ikke er). Du skriver flere innlegg om nettroll, å jeg kunne ikke vært mer enig i mye av det du skriver, men hvorfor er det greit å henge ut Anna som mor?
      Hva har Anna og Sohpie gjort deg? Er det ikke du som er nettrollet nå? Jeg er ikke 15 år og dems største fan, jeg er en 2 barnsmor på 27år.
      Hvorfor må du rakke ned på en jente på 18år for å føle deg bedre ? Nei, nå forsvant mye av respekten.. Jeg synes du skal stenge kommentarfeltet, så du slipper å få så mye ufortjent dritt. Det er heller ikke bare deg det går utover, det er jo også andre bloggere som får dritt sv deg, fordi du for dritt av andre, trist..

    40. Men kjære Rannveig, tror du virkelig at mamma til Michelle stasjer opp ungene sine for hvert bilde?. Ut i fra hva ihvertfall jeg har sett fra unge mødre og videoer av Anna og ungene – så liker Michelle virkelig å pynte seg. Hun er selv en liten prinsesse, og hun får bestemme selv hvordan hun skal se ut. Michelle har sagt hva hun syns om at mammaen hennes blogger om henne og lillebroren hennes.
      Du har sagt at du ikke leser bloggene til Sophie eller Anna, men kanskje det kan være lurt å sjekke litt opp i ting før du poster det her. Don’t judge a book by its cover.
      Btw: du og ungene dine er herlige! De er perfekte akkuratt slik de er. Ikke ta til deg at du er en dårlig mamma, for det er du absolutt ikke. Vær stolt av deg selv! Du er beundringsverdig! Du står på dine egne ben og du gjør ting slik det passer deg! Resten av verden har ingenting å si på det. Stå på videre! Og lykke til videre med nurket i magen.

    41. Du må slutte å forsvare deg, for det har du ingen grunn til å gjøre! Du er en flink mor, så ikke gi nettrolla den oppmerksomheten de ønsker😉

    42. Det er jo du som har misforstått her.. Ingen kaller deg en dårlig mor fordi du ikke har stivpynta unger på bilder. Men de gjør oppmerksomme på at blogger som ligger på topplista og faktisk livnærer seg på dette, gjør en god og fullstendig jobb i forhold til deg. Altså, ikke som mor, men som blogger!!
      Du legger ut skurrete mobilbilder, og til og med bildene du tar med speilrefleks tar du i speilet så det bare blir et tullebilde. Hadde du giddet å satt av 10 min av dagen til noen fine bilder hadde bloggen din blitt veldig mye bedre. Og det er ikke meningen at du skal fremstille hverdagen falsk og perfekt, men noen gode bilder og litt hyggeligere tekst hadde vært tingen.
      Du fremstår ikke som en dårlig mor pga dårlig blogg.. det er helt andre grunner til at du har det ryktet. Kanskje ikke en dårlig mor, men en korttenkt en som ikke tar de beste valgene verken for seg selv eller barna. Håper du vokser opp en dag snart.. syns utrolig synd på deg som er i den situasjonen du er i.. forhåpentligvis har du og barna en god fremtid, og håper for din skyld at den skammen og angeren du en dag kommer til å kjenne kraftig ikke ødelegger deg totalt. Lykke til!

    43. Jeg vet ikke om du leser alle kommentarene jeg, vet ikke om du orker liksom. Er jo så mye ugjennomtenkt …piss!! Jeg er overhode ikke alltid enig med deg i hvordan du er eller meningene. Men, dette innlegget her synes jeg var kjempebra. Og jeg er helt, helt enig med deg.
      Jeg er selv mamma (bare til ett) og jeg vet at det ikke bare er å ta perfekte bilder. I hvert fall ikke om man ønsker å ha en fornøyd unge, rene gulv og ordentlig mat på bordet. Det viktigste er jo å ha tid til å være mamma! Jeg ser på det som et sunnhetstegn jeg, at du ikke stiler opp unga dine hver eneste dag til en photoshoot og tvinger dem til å posere, skifte klær 3 ganger og rette på spenner og strikker så det lugger i alle småhårene deres.
      Det er veldig gøy å ha fine bilder av barna, men ALLE foreldre vet at dette er ikke fysisk mulig å få til hver eneste dag! Da er det kun en fasade, et underkuet barn osv. Jeg så jo en mamma på tv som skulle ha 300 bilder av ungen sin så hun fikk jo aldri bruke sklia, måtte bare sitte på toppen og smile pent. Måtte se i kameraet hele tiden..
      Dessuten så har du to unger OG er gravid. Jeg ante ikke at du var gravid før nå idag da jeg så det i en eller annen fb gruppe og det må jeg si, du er virkelig tøff! Jeg synes det er tøft med ett barn alene. Du har også stått på med bloggingen i flere år nå til trass for fæle kommentarer. Jeg har også vært uenig før, men føler det er et skille imellom det og å være ondskapsfull. Du virker som en standhaftig person og du har nok måtte være veldig sterk. Håper i hvert fall at du tar vare på deg selv oppi alt (tenker ikke på utseendet nå, hehe) og ellers har gode mennesker rundt deg. Lykke til videre med graviditeten.
      (ble visst en bok dette her >.<)

    44. Du fikk det som du ville. Du la ut det inlegget på grupper på facebook? Du reklamerer for deg selv, og henger ut andre bloggere for å få folk til å rase, å for å komme deg opp på lista igjen. Og for å så be om unnskyldning her. Det er lavmål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg