Ny uke, nye muligheter – Spørsmålsrunde

Hei alle lesere 

Da var det mandag igjen, og på mange måter er jo det deilig. Liker mandager jeg, det er liksom en “ny” begynnelse, en gang i uka. I dag har jeg ikke gjort stort, for det meste slappet av etter å ha vært ganske så stresset i helga. Har også hatt besøk, og om ikke så lenge er det hentetid i barnehagen. Prøver som regel å hente de til kl 3, siden jeg kan.

Ellers er det ikke så mye å si. Vi skal ha laks, asparges og fløtegratinerte poteter til middag i dag, noe jeg vet Nathaniel ser veldig fram til siden han elsker fisk, og det gjør vel egentlig hele familien her. Grønnsaker er ikke like populært blandt de små, men det går ned det også.

Legger med et par bilder fra Instagram (Følg meg HER)

Synes virkelig magen vokser hver dag nå. Jeg er jo ofte oppe om natten for å gå på do, og jeg kan fortelle dere at det begynner å bli rene prosjektet, bare det å komme seg opp av senga. Og, så har jeg offisielt inntatt vagge-modus. Nå går jeg ikke lengre, jeg vagger!

28 fullgåtte uker på torsdag, og da starter jeg på min uke 29. Og formen er fortsatt knall! Tiden flyger virkelig, og jeg føler meg så utrolig heldig som tross alt er oppegående og fortsatt klarer å være den mammaen jeg vil være for mine søte små, og være med på aktiviteter med de. 

Fikk forresten spørsmål om jeg ikke kunne ha spørsmålsrunde rundt temaet svangerskap – fødsel -barselperiode, og så klart kan jeg det! De som har noen spørsmål som angår overnevnte temaer, må gjerne stille disse i dette kommentarfeltet, så lager jeg kanskje et innlegg allerede i kveld og svarer. 

Ha en vakker dag videre! Blogges 

 

54 kommentarer
    1. 1. Gleder du deg til å bli mamma igjen?
      2. Hvordan er formen så langt?
      3. Er du vanskelig og få kontakt med?
      4. Er du veldig opptatt for tiden?
      5. Hvordan kan man bli godt kjent med deg?
      Du kler å være gravid, Rannveig! 💗

    2. Lurte på om du kan skrive fødselshistorie på dine 2? Litt sånn fra du merket riene, tankene og alt før du dro til sykehuset også? Er i uke 31 nå, venter også en jente. Kjempe spennende å følge deg og denne reisen. 🙂 blir selv alenemamma og skal nok være en stolt en!

    3. Hvordan har du forberedt barseltiden?
      Skal begge dem eldste være mer hos sin pappa enn hva de har vært hittil?
      Skal du kjøpe ny bil, og hvilket merke?
      Hva syns du haster mest å få i orden?
      Har du laget mye ferdig mat å lagt i fryser?
      Hva prioriterer du å gjøre nå mens ungene er i barnehagen?
      Har du begynt å kjøpe julegaver og kalendergaver?

    4. Hei, du er kanskje litt lei av slike spm, men prøver jeg. Hvordan er silikonpuppene etter snart 2 graviditeter? Skal snart ta selv, og lurer litt på om du fortsatt er så og si fornøyd? Det ser vel bedre ut enn om man ikke skulle hatt noe muligens?

    5. Hei 🙂 alltid kjekt å stikka innom bloggen din å lese om du hverdag 🙂 eg lurer på ka som trengst til den lille den første tiden? Og hvilken kler bør kjøpes inn, og i hvilken størrelse?

    6. Hei, Rannveig 🙂
      Jeg er nå gravid for andre gang, og gruer meg utrolig mye til fødselen da min første fødsel var EKSTREMT smertefullt. Jeg fikk ingen form for smertelindring fordi jeg hadde for stor åpning når jeg kom til sykehuset og det hele var egentlig ett mareritt. Lurte på hva du syntes forskjellen på fødsel nr 1 og 2 var? Jeg er bare 6-7 uker på vei og sliter utrolig mye med kvalme og svimmelhet konstant, i tillegg til at jeg har veldig lavt blodtrykk. Har du noe tips til kvalme i hvertfall? Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å ha så mye energi, jeg er konstant trøtt og utmattet. Du er en utrolig god mor, og jeg skulle ønske jeg var like flink som deg.

    7. Bor Det virkelig 14 polakker i leiligheten over deg?
      14 stk på 75 kvm og to soverom burde vel brannvesnet få tips om!

    8. Hei Rannveig! Ville bare si at æ syns du ser FANTASTISK bra ut 😀 lykke til med alt du har i vente, du e ei jenta med bein i nesa, så æ veit du blir å klare dæ supert!

    9. 1) Hvem skal passe barna dine når fødselen starter?
      2) Planlegger du å bli på barsel noen dager, eller skal du reise hjem så tidlig som mulig?
      3) Skal du ha med deg noen ledsager på fødselen, eller skal du være alene?
      4) Skal E og N være hjemme med deg og babyen de første dagene etter fødselen, eller skal de være hos noen andre så du og S får bli kjent i ro og mak?
      5) Skal du amme babyen, ammet du storesøsknene og hvordan synes du i så fall det er å amme med silikoninnlegg kontra uten?
      6) Hva gleder du deg mest til å gjøre etter fødselen?
      7) Har du noen planer for selve fødselen?

    10. Har du kontakt med barnefar, eller noen andre i hans familie? Kommer barnefar til og engasjere seg i tiden frem i mot fødselen og tiden etterpå? Synes du er supertøff, og det hadde vært modig gjort av deg om du ville ha delt litt angående barnefar. Jeg mener det ville vært til stor hjelp og trøst for andre jenter i samme situasjon:) Klem!

    11. Først og fremst vil jeg si det at du er en utrolig flink mamma, og det er kjempe gøy og følge bloggen din 🙂 er selv gravid og venter en liten prinsesse, er første gangen min og lurer på om du kan skrive litt om hva som er det aller viktigste og mest nødvendige den første tiden siden du er mamma tol to/snart tre 🙂
      Lurer også på om du sliter med UVI i dette svarnerskapet også, slik du gjorde med Emma?(hvis jeg ikke husker helt feil nå da) hehe 😃
      Masse masse lykke til fremover! Vet at du klarer deg utmerket! ❤

    12. syns du det er enklere med 2 barn kontra 1 alene? Siden de har mye glede av hverandre og kan leke sammen, og da kanskje er mer selvstendige??

    13. Hei flotte Rannveig!
      hvor langt var du på vei da du fant ut at du var gravid med nr 3?
      Hva var din første tanke da du så at testen viste positiv?
      Har du noen spesielle matcravings? Og isåfall har det vært forskjellige matcravings for hver graviditet?
      Har du planer om ta epidural?
      Hvordan er dette svangerskapet i forhold til dine 2 andre?
      Hadde du tatt vare på mye av babytingene du hadde etter Emma og Nataniel?
      Disse spørsmålene har ikke noe med graviditeten din, men generelt bare til deg om deg! Så håpe du har mulighet til å svare på de også.
      Husker du snakket om at du ønsket å bli jordmor, er det noe du fremdeles har lyst til å bli, og evntuelt planer om å bli?
      Dersom du fikk tilbud om å lage en egen realityserie om deg og barna, hadde du takket ja?
      Noe i ala bloggerne stil, bare ditt eget program.

    14. Syns du ikke du gir lite cred til de som faktisk er der for og hjelper deg når du i 9 av 10 innlegg påpeker hvor lite hjelp du får og at du er “heeeeelt alene”? Jeg ville følt meg utnyttet og blitt veldig trist hvis jeg hadde hjulpet en som stadig hadde påpekt hvor lite hjelp h*n hadde fått.. Godt du fikk hjelp med bursdagen, og nå var du også flink til å gi cred til hjelperne dine, men de fortjener nok mer takknemlighet fra deg. Du er nok ikke så alene om alt som du skal ha det til.

    15. Jeg forstår at det har blitt en lang periode uten blogg lesing når jeg nå “brått” ser at du er gravid! Hehe Må vist starte å følge med igjen, så på super langt etterskudd – gratulerer med graviditeten, du kler det virkelig 🙂

    16. Må bare få si hvor mye jeg beundrer deg! Du er en så fantastisk mamma til de to englene dine selv om du er gravid! 🙂
      Alenemamma, gravid og helt fantastisk! Du er virkelig et godt forbilde! Det er personer som deg det skulle vært flere av:-) Du står virkelig på for at barna dine skal ha det best mulig selv om du har det tungt.
      Håper alt står bra til hos deg 🙂
      Klem!❤️

    17. Kommer Sienna til å ha familie i det hele tatt på farssiden?
      Hvordan kommer du til å forklare Sienna om et par-tre år at hun ikke har en pappa å dra til i helger, mens de andre har det?

    18. – hvordan har ammingen gått med N og E, og hva tenker du rundt amming med S?
      – har du erfaring med mme? I såfall hvilke merker funket best for barna dine?
      – har du kjøpt noe barneutstyr du trodde di trengte, men som du ikke fikk bruk for?
      – hvilken av graviditetene har du hatt mest plager i?
      – merket du forskjell av å gå gravid med gutt og jente?
      helt supert at du kjører spm. runde om dette temaet! ha en fortsatt fin kveld, du ser smashing ut som gravid 🙂

    19. Hvor mye veide du før du ble gravid?
      Og hvor mye har du lagt på deg i svangerskapet?
      Eier du din egen leilighet?
      Hvordan er økonomisk og være mor ? Er det vanskelig?
      Hvilken av de 3 svangerskapene var lettest?

    20. – Hvordan er forholdet ditt med den nye barnefaren?
      – Har han sviktet deg på noen måte? Føler du deg sviktet når han ikke vil ha noe med babyen å gjøre slik du har skrevet i tidligere innlegg?
      – Hvordan reagerte dine nærmeste venner og familie når du slapp nyheten om at du er gravid på nytt?

    21. Du er så utrolig flink 😊❤️ hvis du vil kan du følge meg på instagram -> LisellStensson 😊❤️ Hadde vært veldig koselig 😊❤️ Stå på videre, du er så flink blogger 😊❤️

    22. Ohh. Den 23.08 skrev du jo at gulleprinsessa di likte grønnsaker like godt som tom&jerry-kjeks. Wooops. Nok en løgn der ja, og det synes!

    23. Hei! Hvorfor poster du bilder av barna dine når du tidligere har sladdet dem og sagt at de skal skånes for dette? Vennlig hilsen Kaia

    24. Hva skjedde egentlig med deg og barnefaren til nummer 3? Var det slik at dere var venner som hadde sex, og når han fikk vite at du var gravid ville han ikke ha noe med babyen å gjøre?
      Isåfall er han en umoden drittsekk som ikke kan ta ansvar!
      Hva tenker du om barnefaren?

    25. Spm. Er det forskjell på svangerskapene dine med tanke på symptomer og kjønn (formen din, mageform, hjerteslag, osv) ? Har du magebilder til sammenligning? Gøy å se 🙂

    26. Hva synes du er et beste med å være mamma?
      Gikk du å tilbake til vekten din etter du har født, eller veide du mer/mindre etter du hadde født?
      Hvordan kom du på de fine navnene til de skjønne barna dine :)?
      Hvor er exstensionsene dine fra, hvordan setter du de på, hvilke type exstensions anbefaler du og hvordan anbefaler du å ta de på?:)
      Hvordan ble du kjent som blogger?
      Du er et stort forbilde for meg Rannveig, elsker bloggen din:) klem fra Sara

    27. Har du noe plan på hvor mange barn du skal ha? Siden det ser ut som du ikke bruker pevensjon, og barna kommer relativt raskt og like overraskende hver gang.

    28. Hvilken alder anbefaler du at man blir førstegangsgravid?
      Hadde du venta noen år, hvis du kunne fått akkurat de samme barna du har nå når du f.eks var passert 25 år?
      Hvor er du om 10 år?

    29. For et forbilde! Og så fin gravid!
      Jeg tror dette er første gang jeg kommenterer en blogg noen gang..
      Hvilke bekymringer har du for framtiden? Jeg mener, alle bekymrer seg for noe?
      Virker som du lever i nuet og gjør det beste ut av det som kommer, en egenskap jeg gjerne skulle hatt litt mer av selv!

    30. Kunne du tenke deg å prøve babystyrt mattilvenning, samsoving med Sienna og/eller tøybleier?
      Jeg har prøvd og det kan anbefales. Bare lurer på om du har hørt om det og hva du synes? 🙂

    31. Har du noen gang VURDERT å bruke p piller eller kondom?
      Plopper jo ut barn i hytt og pine med alle du knuller..

    32. Hvorfor er du ikke sammen med barnefaren til sienna? Hvorfor blir det slutt med alle du får barn med? Er du veldig vanskelig å være sammen med?

    33. Har du blitt tilbud å være med på “Unge mødre” igjen? Hadde vært kjempespennende å følge deg nå fremover

    34. Har lest bloggen din i det siste, og i mine øyne fremstår du som en veldig sterk person, en som har barna sine som første prioritering. Ingen enn bare du vet hvordan det er å være i din situasjon og hvordan det føles og ha to og snart tre små barn i en så ung alder og alene.
      Man kan sitte og dømme men man vil aldri vite hvordan det føles når man ikke går gjennom det selv.
      Beste er å bare glemme hva alle andre sier og bare forsette som du gjør ! 🙂 Mommy points for you!
      Nå som det er sagt har jeg et par spørsmål som jeg vil gjerne spørre deg om hvis jeg får lov!
      Tror du dine barn vill bli veldig påvirket av bloggen din etterhvert som de blir eldre? med tanke på skole osv om andre mødre vil la barna sine omgås med dine barn eller om de blir utsatt for “mobbing”, er dette noe du har tenkt på ? 🙂
      Hva er dine fremtidige drømme for dine barn og for deg selv?
      Hva slags forbilde vil du si at du er for dine barn? og den saks skyld for dine lesere?

    35. Har du et soverom til barna dine? Eller hvordan er det med plass I leiligheten du bor I ?
      Eier du eller leier du?
      Kan du legge ut bilder av hele leiligheten?

    36. Får du barnebidrag av fedrene til barna dine?
      Hvordan klarer du deg økonomisk siden du ikke jobber?
      Hva var der du jobbet med sist? Etter du hadde fått Emma?

    37. Heia Rannveig! 🙂
      Jeg har noen spørsmål til deg. Kanskje du kan hjelpe meg under mitt svangerskap 😀
      Har du vært dårlig i noen av svangerskapene dine? Jeg har er i uke 16, snart 17. og er dårlig enda 😮
      Bruker du “gravidbukser”, eller bruker du “vanlig”? Dumt sp.mål, jeg vet. Men mine bukser begynner å bli trange i livet, så vet liksom ikke hva jeg skal kjøpe. Haha
      Når begynte du å kjøpe inn utstyret til ditt første barn? Jeg har såå lyst til å kjøpe masse nå, men Kjæresten min sier jeg må vente til etter ultralyd osv..
      Hvilken barnevogn skal du bruke nå?
      Digger at du er den du er på bloggen her! Keep up the good work!
      Hilsen Jente på 25 år som snart skal bli mamma for første gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg