Hva heter pappaen til Sienna, og hvilket forhold har vi?

Kom utrolig mange spørsmål, og mye av det samme spørsmålene fra veldig mange. Har prøvd å ta med litt av hvert, og svart så godt jeg kan. Tusen takk for så mange spørsmål, så får dere si ifra om det er noe mer dere lurer på! 

 

Graviditet:  

Fødselshistorier finner dere for Nathaniel HER og Emma HER.

Hva heter pappaen til Sienna, og hva er forholdet ditt til han? Som jeg har nevnt tidligere, han har ingen ting med hverken meg, eller svangerskapet,  å gjøre, og har ikke hørt noe som helst fra han på flere måneder. Vi har aldri vært sammen, men har vært venner ganske lenge. I og med at vi ikke har noe med hverandre å gjøre, ser jeg virkelig ikke relevansen i å nevne han i noe som helst som har med oss/meg å gjøre, heller ikke her på Bloggen.

Hvordan ting er i dag, dit jeg er kommet i dag, er utelukkende min egen effort, og det ligger mange tårer, og mange fortvilte måneder bak det..Jeg hadde det helt JÆVLIG, og satt med alle disse tankene helt alene de første månedene. Dette hadde han null forståelse for, og ba meg senest å ta abort i uke 20(!!!) . Etter jeg grundig hadde forklart at jeg nekter å drepe mitt eget barn, og at det uansett skal ligge meget tungtveiende årsaker til grunne for abort så sent, så ble jeg bedt om å lyge for kjæresten hans. Når jeg ikke ville gjøre det heller, så hørte jeg ikke noe mer fra han, still haven’t. 

Det eneste jeg kan “”takke“” han for, er spermen. For ja, det har jo blitt noe utrolig vakkert ut av denne situasjonen, lille fine, vakre Sienna! Jeg har tatt, og kommer til å ta fortsette å ta mitt ansvar, og være både mamma og pappa dersom det måtte være nødvendig. Så får han krype til korset når han vokser opp og finner ut at det er smart å ta ansvar for sine egne barn, de kommer nemlig til å være der resten av våre liv. Jeg sier dette nå, fordi det er ingen utenom nærmeste venner og familie som vet hvem han er, og det derfor ikke spiller noen rolle for noen.

 

Hvilket svangerskap var tyngst? Jeg kan uten tvil fortelle dere at det har vært desidert tyngst i dette svangerskapet, det har til tider vært så tungt at det er helt uten sidestykke. Jeg har virkelig bitt tenna mine sammen enkelte dager, og spesielt tungt var det før jeg fortalte noen at jeg var gravid, også med tanke på det psykiske og at jeg virkelig ikke hadde det noe bra i det hele tatt. 

Så har jeg også veldig lite hjelp i det daglige, og samtidig to søte små å ta meg av alene, for uten om Emma, som er hos pappaen sin annenhver helg. Mest plager hadde jeg nok likevel da jeg var gravid med Nathaniel, i begynnelsen, da jeg kastet opp hver dag de første 4 månedene. På slutten av svangerskapet med Emma, fra uke 34, sleit jeg også mye med rier og var flere ganger inne på Ahus. 

Hva veide du før dette svangerskapet? Før dette svangerskapet veide jeg 55 kg. Sist kontroll veide jeg 64 kg, og skal på kontroll imorgen, og jeg har helt sikkert gått opp noen kg siden sist, noe som både er sunt og bra for at barnet skal utvikle seg optimalt i magen, så sant man er normalvektig (og særlig om man er undervektig) ved svangerskapets begynnelse. 

Økonomisk? Tar det samlet, siden det var noen spørsmål rundt dette. Vi leier leilighet, men kunne vel like godt kjøpt meg leilighet/hus, siden jeg betaler over 14 000 i husleie. Problemet er bare at jeg ikke har noen egenkapital, og er alene. Noe som kan gjøre huskjøp noe problematisk.

Men, det er en av mine nærmeste mål. som jeg håper går i boks før Nathaniel begynner på skolen i alle fall. Økonomisk klarer vi oss greit, og har penger til det vi trenger penger til. Men å være alenemor blir man ikke rik av så jeg kan heller ikke kaste penger ut av vinduet, for å si det slik.

Slik det er nå har jeg inntekt gjennom bloggen min, og redusert overgangsstønad (noe alle alenemødre i hele Norge har) Og kommer til å søke skole til neste år. Sienna vil med andre ord bare være i overkant av 8 mnd da hun skal i barnehage/til dagmamma. 

Skal barnefar eller hans familie ha noe med Sienna å gjøre? Slik det ser ut nå, så skal han nok ikke ha noe med henne å gjøre nei. Faktisk, så tror jeg ikke hans familie og nærmeste engang er klar over at han skal bli pappa. Men dette får være opp til han selv å formidle, jeg har oppfordret han til å fortelle dette til de da det kan være noe lettere å forklare nå, enn når hun er født og vokser til. 

Ettersom jeg har fått med meg vet hverken familie, kjæresten hans eller noen andre som har med han å gjøre, om at han skal bli pappa. Og det er jo trist, for flere involverte, men jeg ser virkelig ikke på det som mitt ansvar å formidle. Og løgner får han fint stå for selv. Jeg tenker jo at jeg, som mor, uansett kommer til å kontakte hennes familie(besteforeldre) på farssiden når hun er født. Hun fortjener hvertfall en sjanse til å bli kjent med resten av familien sin, selv om faren selv ikke er det gram interessert, det får jeg desverre gjort utrolig lite med. 

Ellers kommer jeg vel til å være ærlig med henne rundt temaet, men man skal være ytterst forsiktig med å prate stygt om den andre forelderen til barnet, hva enn av personlige flider man måtte ha seg imellom. Gudene skal vite at det ikke er alltid jeg har vært like blid på hverken Emma’s pappa, eller Nathaniel’s pappa. Men jeg har virkelig aldri tenkt tanken på å si noe negativt om noen av dem til ungene. Så jeg kommer aldri til å si noe stygt, heller rett og slett bare ting sånn som de er og har vært. 

 

Har du planer om å ta epidural? Nei. Jeg skal, som sist gang, ta sats på en helt naturlig fødsel. Nå har jeg fått oppleve begge tingene, og jeg kan uten tvil konstatere at fødselen uten epidural var mer givende (og langt mer smertefull) Man er mer tilstede når barnet sitt kommer til verden, rett og slett. Så nei, så langt det går så ønsker jeg ikke epidural. Men klart, har man hatt en fødsel i flere døgn, så blir man jo på et visst tidspunkt anbefalt å ta epidural, eller om man skal gjennom en tvillingfødsel. 

 

En fødsel med epidural… 

VS..

En naturlig fødsel..

 

Første bilde er tatt fra fødselen med Nathaniel. Jeg var bare 18 år, og det var min første fødsel, så jeg valgte epidural. Jeg kan LOVE dere at en fødsel uten epidural er langt mer krevende enn å velge epiduralen, 

Bildet over er tatt rett før pressriene, og jeg hadde definitift de verste smertene jeg noen gang har opplevd i hele mitt liv. Jeg ser likevel ganske avslappet ut. Du kommer inn i en slags “boble”. 

Hva tenkte du når testen viste positivt? Første gangen var nok aller verst. Med Nathaniel, så fikk jeg tidenes sjokk, jeg stivnet helt til rett og slett Jeg var virkelig ikke meg selv den dagen, i bunn og grunn fordi jeg hadde null erfaring med babyer og aldri i mitt liv hadde skiftet en eneste bleie. Bortsett fra det så hadde jeg ikke noen videre tanker om dette, og tok ikke så veldig tungt på om 

Med Emma, så ble jeg også veldig sjokkert, men det var ikke sånn stort sjokk som første gang, siden jeg hadde sluttet på prevensjon for å operere meg. 

Nå, tredje gangen, så var jeg egentlig bare lei meg framfor sjokkert, selv om jeg også denne gangen, i likhet med da jeg ble gravid med N, hadde brukt prevensjon. Jeg klarte faktisk å rygge inn i en annen bil den dagen. Tankene mine var et helt annet sted, et veldig fortvilt sted. Nå når jeg tenker tilbake på denne tiden av mitt liv, så tenker jeg at man virkelig kan komme seg gjennom alt, bare man har guts og viljestyrke nok. Jeg var så utrolig langt nede som jeg aldri har vært tidligere. Jeg hadde ingen rundt meg til å snakke om dette (fordi jeg var så flau over å ha blitt uplanlagt gravid en gang til, hvem blir det med to små?!) De eneste som visste om graviditeten på dette tidspunktet var kommende barnefar og noen få av våre felles kompiser. 

 

Hvor langt på vei var du da du fant ut at du var gravid med nr.3 ? Jeg var ca 6 uker på vei. Bestilte øyeblikkelig time til Amathea, rådgivningstjeneste for uplanlagte gravide.  Der fikk jeg prate med en utrolig herlig dame, og jeg var der mange ganger. Men desverre gjorde ikke dette meg noe spesielt klokere på valget om abort eller ikke. Jeg angrer likevel aldri på at jeg valgte å stå i dritten, bite i det sure eplet, og fullføre noe jeg fra dag en har visst kommer til å bli en utrolig tøff periode. 

Ikke lenge etter jeg fant ut at jeg var gravid, var jeg på ultralyd på Ahus på grunn av en stor blødning (med rie-smerter) Der fikk jeg beskjed om at svangerrskapet var gått til grunne av seg selv, og at jeg bare skulle dra hjem å vente på å blø ut resten i løpet av helga, og komme tilbake på ultralyd onsdagen etterpå for å bekrefte at spontanaborten var fullført og gått som den skulle. På denne ultralyden, helt på slutten av undersøkelsen, endret ultralydlegen mening. Plutselig så hun et bankende hjerte! Dette viste seg å være spontanabort av en av to tvillinger, slik at Sienna skulle også opprinnelig hatt en tvillingsøster eller tvillingbror, i likhet med hva Emma også skulle hatt da hun lå i magen. 

 

Hvilket navn hadde du valgt dersom Sienna var en gutt? Vet du hva, det aner jeg faktisk ikke. Synes Emil er utrolig fint,  evt. Kian eller Liam. Begge de to førstenevnte, er jo relativt mye brukt, så hadde nok ikke endt opp med noen av disse likevel, om hun hadde vært en gutt. 

 

Hvordan ser brystene(silikon) ut etter to svangerskap? Brystene mine har faktisk holdt seg utrolig bra. De har (stakkars!) vært gjennom litt av hvert, og har gjennomgått store størrelsesforskjeller med tanke på graviditet og amming. Nå er de igjen gigasvære, så blir jo spennende å se hva resultatet blir etter endt ammeperiode.

 

Skal du amme Sienna? Jeg har absolutt planer om å amme henne, ja. Det er virkelig den beste gaven vi som mødre kan gi våre barn. Jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal gjøre det. Varigheten på ammingen kommer an på så mangt, også om jeg kommer inn på skole til neste høst, noe som da vil være en naturlig slutt på ammingen på dagtid.  

 

Når det kommer til MME( morsmelkerstatning) så har jeg faktisk ikke peiling i det hele tatt. Eneste gangene jeg har brukt det var når jeg sluttet å amme N da han var 8-9 mnd, og til han var 10 mnd og begynte med vanlig ku-melk. Emma ammet jeg så lenge at hun aldri trengte å bruke det. Og de få gangene jeg har hatt barnevakt/barnefri da de var så små, har jeg pumpet ut melk selv med brystpumpe og fryst ned slik at de kunne få ordentlig melk selv om jeg ikke var der. 

 

Hva trenger en nyfødt baby? Dette kommer sånn an på årstid. Sommerbabyer trenger naturligvis mindre utstyr, siden det er varmt ute og vi er litt mer fleksibel. Da holder det med vanlige bodyer, kortermede bodyer, bukser/strømpebukser osv. Men siden jeg nå venter en vinterbaby, og vi har vinteren i møte, velger jeg å skrive om det i første omgang. Nøkkelordet er ull! 

Med de kalde vinterene vi har her, er ull virkelig gull. Det er mykt og deilig for babyen, samtidig som det har helt utrolige varmegivende egenskaper. Økologisk bomull er også utrolig deilig og mykt, og jeg har mye av begge deler. 

Det aller mest nødvendige: 

-Ullbodyer/ulltøy/ulldresser

-Langermede bodyer i økologisk bomull, helst omslagsbodyer. 

-Både tykke og tynne dresser til å ha i vogna når man skal ut på trilletur

-Lammeskinnspose/dunpose til vogna. Jeg har begge deler, gull verdt! 

-Korthårede lammeskinn til å ha i bunnen av vogna /i senga/soveplassen

-Bilstolpose i dun

-MASSE tørkekluter til å ha overalt i huset. Babyer gulper… MYE! 

-Om vinteren, i tillegg til hundre millioner engangsammeinnlegg, er ammeinnlegg i ull gull verdt. Noen får brystbetennelse bare av å være litt kald. Så kan være kjekt å være føre-var her. Har selv aldri hatt ordentlig ille brystbetennelse, men har hørt det er fryktelig vondt. 

– Valg av vogn på vinterføre, er avgjørende! Jeg har to vogner, av den dyre sorten, begge to. En av de funker utmerket på vinterføre, den andre er helt rævva på vinterføre. 

Venter du vinterbaby, kan jeg med trygghet anbefale deg denne: 

Denne, er derimot bedre på sommerføre..

De begge to er utrolig gode vogner, og jeg er glad for at jeg har den biten unnagjort, det er jo omtrent det dyreste man må skaffe seg når man venter barn. Og ikke minst, så utrolig mange valgmuligheter!

Emmaljunga edge duo( tror jeg) White Leatherette, som er den øverste vognen, er virkelig helt super på vinteren, på slafseføre osv. Uppababyvognen, på nederste bildet, er helt genial på sommeren eller til shoppingsenter. Den er noe lettere å manøvrere på flatt underlag, ettersom den har svingbare forhjul. 

 

Et annet tips er at det er null hensikt i å kjøpe sommerklær til en vinterbaby. For eksempel en kort-ermed pysj, får man veldig lite bruk for når gradestokken viser minus. Bare et lite tips, gjorde selv denne feilen da jeg ventet N. Jeg tror nok det er veldig mange vordende førstegangsmødre som gjør dette, siden de kanskje kjøper klær mens de er gravide, f.eks på sommeren, selv om babyen er ventet om vinteren.  En nyfødt baby fryser utrolig lett, og langermede ullbodyer/ulltightser (merinoull) er for det meste å anbefale, hvertfall til de aller minste. 

 

Håper dere var fornøyde med svarene! 

Blogges 

32 kommentarer
    1. Var han utro mot dama si? Også vet hun ikke at han var utro og gjorde deg gravud? Stakkars jente, hun fortjener han ikke. Om det var typen min så hadde jeg satt pris på å få vite sannheten

    2. Hei! Eg beundrer deg for ditt ærlige vesen og ei fantastisk mor som snart er mamma til 3! Masse lykke til kjære deg:)

    3. Hei 🙂 Jeg bare lurte på hvilken prevensjon du brukte og likevel ble gravid? Jeg bruker prevensjon og har ikke lyst til å bli gravid så tenkte kanskje du kunne skrive hva du brukte også kan jeg unngå dette…

    4. Du mener at det ikke er din oppgave å fortelle hans familie at dere venter barn, men du skal allikevel kontakte de etter fødsel? Du er ikke riktig klok.
      Man er to om å bli gravid, men også to om avgjørelsen om hva man skal gjøre når uhellet skjer (noe som jo er relativt ofte i ditt tilfelle). Du snakker så varmt om deg selv, og at du er ansvarsfull.. Men hvor ansvarsfullt er det å sende en 8 måneder gammel baby i barnehage? Du har jo snakket lenge om at du skulle begynne på skole, men du utsetter det jo hele tiden. Hvorfor trenger du å begynne på skole når jenta di kun er 8 måneder da?

    5. Ehm, et lite spørsmål, hvis du visste at han har dame så hvorfor i svarte lå du med han i det hele tatt, de gjør faktisk deg til en like dårlig person som han. Visste du at han hadde dame så SKAM DEG. Du syns jo det var lite kult at eksen din var utro mot deg så tenk litt lenger enn nesa rekker! . Hvis du ikke visste det så BRAVO for deg og shame on him! Og at du nekter å lyve for dama hans er kjempe bra, flott å se at du ikke bøyde deg for det skitne ønsket hans om å lyve:)! Mannfolk kan være noen ekte rasshøl! Men hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg vært mer forsiktig med valg av menn, du blir nå sittende alene med barn nr tre som har far nr tre. Det holder vel mildt sagt massevis å ha tre barn med tre forskjellige menn. Du prater jo så ofte om hvor slitsomt det er å være tobarns alenemor, slutt å popp ut barn på barn så slipper du det , ingen som har tvunget deg. Jeg har selv en mor som har sittet med meg og mine 2 søsken alene, og hun har aldrig klaget en tredjedel av det du gjør, og hun hadde IKKE hjelp av min far i det hele tatt, så slutt å klag og bit tenna sammen, for kanskje andre har det værre enn deg. Vær takknenlig over det du har.

    6. Du har da ikke hatt noen helt naturlig fødsel. Lystgass er en type smertelindring det og.
      Uansett, jeg ville kontaktet hans familie. Er du heldig stiller de gladelig opp og banker vett i hodet hans. Om du planlegger å fortelle det etter hun er født hadde jeg bare droppet det.

    7. Dette var et fin innlegg synes jeg! Ikke noe klaging eller kjefting på teite lesere 🙂 Keep up the good work, tommel opp!
      Jeg skjønner godt at du ikke vil legge ut navnet på faren til lille S på bloggen. Hvorfor skal du det liksom. For det første så er han ikke en del av livet ditt og for det andre så har du ikke informasjonsplikt ovenfor nysgjerrige lesere.
      Forstår også godt at du vil kontakte familien til barnefaren. Det kan jo hende at de har vettet på plass og vil ha kontakt med sitt nye barnebarn/tanteunge/onkelunge selv om han som er far ikke stiller opp. Og det blir fint for lille S å ha en farfamilie og besteforeldre på den siden også. Forhåpentligvis så tar han som er far til fornuft en eller annen gang også.
      Lykke til med siste innspurt Rannveig, jeg synes du gjør en super jobb! Barna dine ser så fornøyde og glade ut hele tiden, og glade barn er lykkelige barn. En ting som jeg alltid har tenkt på når jeg ser bilder av Emma er at hun ser så god ut på en måte, hun har så gjennomført et snilt blikk. Ikke misforstå, Nathaniel ser også helt fantastisk ut, en liten gentleman som kommer til å vokse opp til å bli en flott mann 🙂 Du er dyktig. Klem

    8. Det var akkurat det jeg regnet med! At dette barnet var et resultat av at du har vært på noen som har hatt kjæreste! (Jeg så for meg at bf var gift da).
      Jeg synes det et helt utrolig at du som selv har sittet i den situasjonen hvor typen din var utro OG gjorde hun gravid, gjør akkurat det samme selv. Når du vet hvor mye det sårer! Sier ikke at du skulle tatt abort, men at du i første omgang ikke skulle ha hatt deg med han! Du sier at dere var gode venner, så da viste du tydeligvis veldig godt at han hadde kjæreste.
      Synes du skal kontakte denne stakkars uskyldige jenta som har denne drittsekken til kjæreste og fortelle hele greia. Hun sitter der helt uvitende om at kjæresten hennes har vært utro og i tillegg at det har blitt et barn ut av det.
      Så er det jo besteforeldre, onkler og tanter inne i bilde å som Sienna fortjener å få et forhold til. Synes du skal bli litt voksen nå og tenke på ungen din og ikke denne idioten av en bf du har anskaffet deg, å fortelle alle hva som foregår.

    9. Helt ærlig så driter jeg i hvor mange unger du popper fra forskjellige menn. Du er søppel som ligger med en fyr som har dame og han er søppel som er utro mot kjæresten sin. Håper karma gets u bitches bad!

    10. Hvis du mangler egenkapital for å kunne kjøpe deg noe eget så ta kontakt med kommunen og få kommunalt lån 🙂 De er der for å hjelpe førstegangs kjøpere 🙂 Lykke til 🙂

    11. Jeg er selv mor Rannveig og jeg syns du gjør en kjempegod jobb! Barna dine virker lykkelige. Det er vel helt og holdent opp til deg hvordan du velger å leve livet ditt. Det er først og fremst du som er mor for dine barn og ingen kunne erstattet deg. Lev livet og nyt graviditeten, vær stolt av deg selv:) Ikke tenk på hva alle andre mener, tenker og tror, gjør det som er riktig for deg. Klem

    12. mm, d jeg ikke forstår helt på deg Rannveig er at du har kjent han lenge og visste nok at han hadde kjæreste – men valgte fortsatt å ligge med han!? Du kan kalle han løgner så mye du vil, men ut ifra din side så er det heller ikke noe positivt. Det sier jo litt om deg da at du på en viss måte er løs(?). Men alt i alt, jeg synes du gjør en kjempe jobb som mor. Alle tåpelige kommentarer rundt kostholdet til barnene er patetiske. Gi dem glede, gi dem kjærlighet. Det er d jeg ser at du gjør, de smiler og er vakre barn! lykke til med minsten når hun kommer, du kommer til å gjøre det kjempe bra!

    13. Det kan jo være han har fått seg kjæreste ETTER at hun ble gravid??? Så før dere kaller henne det ene og det andre, så tenk alternativt først, idioter!!!!

    14. Herregud, hvordan klarer du all denne dritten du får? Synes du gjør rett, og du har virkelig ingen som helst del i å fortelle hans familie at han egentlig skal ha en datter. Det er kun deg og din egen familie du burde bry deg om! Om han er så dum at han skal holde sånt hemmelig, så får han nå bare gjøre det. Du har i alle fall informert han om det, mer kan du ikke gjøre annet enn å bry deg om deg selv og dine barn! Stå på Rannveig <3

    15. Jeg har aldri kommentert her før.. Og må innrømme at jeg hadde kanskje litt rar oppfatning av deg før, men herlighet du gjør en fantastisk jobb som mamma! Og at du klarer å blogge om alt dette, og får all denne hetsen er virkelig beundringsverdig at du klarer. Barna dine er heldige som har deg <3 Jeg har troa på deg! heia heia!

    16. Tusen takk for du svarte på mitt spørsmål,hva navnet hadde vert hvis det var gutt 🙂 Morsomt du liker Emil,det heter sønnen min :).
      dette var et fin innlegg 🙂

    17. Seriøst hvor dumme enkelte kan være?
      Greit nok at man er to om barnet, men så kommer det jo ant på mora om ho vil beholde det.
      Og ja man kan gjøre feil som alle andre selv om man er mamma, topp blogger eller kjendis og selv om han hadde en dame og ho valget det valget som ho gjorde så er det jo han selv som har ansvaret før det han gjør..
      Synes du er en mamma og elsker bloggen din <3

    18. Ikke alle babyer gulper. Jeg har hatt to, ingen av dem har noengang gulpet (sikle gjør de også svært lite). Kjøpte som mange andre masse gulpekluter. Bortkastede penger! Mye man kan vente med å kjøpe til babyen har blitt født. Alle babyer er forskjellige. 🙂 Ellers er jeg stort sett enig med deg i det andre du anbefaler.

    19. Skjønner ikke hvordan folk kan sitte å skrive så mye negativt !!!! Her har hun tatt seg tid til å svare på SPØRSMÅL , som dere lesere har spurt om ! Og hun er ærlig med dere . Sett pris på det da ?! Ingen fortjener så mye dritt slengt i trynet uansett “feilene ” man tar . INGEN er perfekte . . Så hold kjeft dere som bruker tid og energi på å plukke ut ting som provoserer dere . Hvis Rannveig vil ha mini i barnehage fra hun er 8 mnd , hva gjør det deg ?! Hun gjør det hun føler er best for barnet sitt!!
      Kjenner jeg blir så sykt provosert over alle disse usaklige kommentarene over her . Det hadde knekt meg i to hvertfall. Stå på, jeg forstår valgene du tar. Hadde jeg vært deg hadde jeg stengt kommentarfeltet <3 masse lykke til videre , du så mye bedre en alle disse nett-trollene !

    20. Stå på, kjære vakre deg! Syns du er ufattelig sterk og modig.. Gleder meg til å følge deg videre 🙂 håper du driter i den idioten som ikke klarer å ta ansvar for handlingene sine, feigt.. Rett og slett!

    21. For de som ikke får ammet barnet sitt av en eller annen grunn er det leit at du skriver at den beste gaven man kan gi barnet sitt er å amme det, jeg er absolutt ikke enig i det, det er kjærlighet, nærhet og omsorg som er den beste å gi barnet sitt. Får man til å amme er jo det absolutt best, men ikke det viktigste her i verden 🙂

    22. Herregud, jeg blir helt satt ut av hvor mye stygge kommentarer du får! Hjelpes meg. Folk bør jaggu feie for egen dør, å slutte å være aå sjalue 😉 Forresten Rannveig, du kan søke husbanken om startlån til bolig 😀 De er helt suuupre! *tommel opp*

    23. For det første vil jeg bare si at jeg synes du virker som en veldig god mor! Jeg synes også du er både sterk og modig.
      Utroskap er noe jeg er sterkt i mot ettersom dette nesten ødela familien min (min far gjorde en annen dame gravid). Han ønsket ikke dette barnet, så han har ingenting med barnet å gjøre. Synes det var utrolig dårlig av deg å ligge med en som har dame! Det et så ufattelig dårlig gjort mot den jenta. Jeg synes faktisk du burde fortelle henne at du er gravid, for hun fortjener å vite det. Synes ikke du burde kontakte familien hans, synes det burde være opp til han å fortelle det til dem. Tror det er det beste for familien å få høre det fra han, og ikke fra deg.
      Nytter ikke hva noen av oss sier, det er ditt liv og dine valg!
      Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg