Gratis babyutstyr

Da var begge ungene sovnet søtt i hver sin seng, og mor kan sette føttene høyt på bordet og slappe av. I dag ble det fiskekaker og potetmos + resten av gårsdagens salat til middag. Kan faktisk ikke huske forrige gang vi hadde noe så “enkelt” ettersom jeg er blitt ganske interessert i matlaging, og det å lage sunn og ikke minst god mat til ungene. Men.. det er faktisk utrolig lettvindt å av og til lage noe så “simpelt”. Ungene var hvertfall veldig fornøyd, de elsker nemlig fiskekaker og spiser det gjerne til lunch i barnehagen også. Ja, til og med de med bare 50% fisk! 

Som jeg nevnte for dere i forrige innlegg, var jeg å hentet en av de gratis babyboksene da jeg var på farten i sta. Var innom apoteket for å kjøpe medisin, og gravidkosttilskudd siden jeg var tom. Og plutselig så kom jeg på disse pakkene man får når man er gravid. Så, da meldte jeg meg rett og slett på og fikk en babyboks, og gratulasjoner fra mannen i kassa. Da tenkte jeg “WOW!”  Han er vel kanskje en av de få som faktisk har gratulert meg med graviditeten, når jeg tenker meg om. Hvor enn trist det faktisk høres ut. 

Da jeg var 18 år og gravid med Nathaniel, var jeg jo i en totalt annerledes økonomisk situasjon enn hva jeg er nå. Da hentet jeg absolutt alt av gratispakker som var å oppdrive, mens nå gjorde jeg det egentlig mest for gøy. Men vet dere hva? Det er jo faktisk utrolig mye praktisk oppi der! 

Bare ta en titt selv! 

Utrolig mye nyttig her, og de små prøvene er utrolig kjekke for å finne ut hvilke produkter man ønsker å bruke på barna sine og ikke. Det er nemlig en jungel der ute, også i stelleprodukter!

 

Av litt “større” ting, er det faktisk en god del nyttig. Som dere ser er det blandt annet to flasker – En fra Avent, og en fra MAM. Og også en smokk. Er jo faktisk kjekt med flasker, selv om jeg planlegger å amme og ikke akkurat kommer til å ha så veldig mye barnevakt at jeg trenger flaske, for å si det sånn. 

 

Det finnes mange slike gratispakker for gravide, de fleste hvor man kan hente fra ca svangerskapsuke 28. Om jeg eventuelt skulle finne på å hente flere slike, kan jeg nevne de for dere når det blir aktuelt.Og ja, før vi avslutter – man kan hente pakken på alle Apotek 1 her til lands! 🙂 

 

Nå skal jeg bare feste øynene mine på TV’n resten av kvelden mens lillesøster Sienna driver akrobatikk inni magen. Så fantastisk utrolig mye bra på TV i dag, jeg gleder meg! Ha en superfin kveld videre kjære lesere! 

Blogges

11 kommentarer
    1. Hei Rannveig 🙂
      Jeg leste bloggen din for noen år siden, men da var det ikke en blogg jeg ville fortsette å lese. Jeg hadde ikke barn selv og kunne ikke sette meg inn i din situasjon.
      Nå har jeg en jente selv på 1 1/2 år.
      Jeg bare kikket innom nå i dag i mangel på noe annet å gjøre….
      Å jeg må bare si HERREGUD hvor sterk du må være. Du må definitivt være ett forbilde for mange nå i dag. (Jeg sier ikke at folk skal prøve å havne i din situasjon frivillig, men mange kan nok kjenne seg igjen)
      Å oppdra to barn alene og i tillegg ha en i magen… RESPEKT til deg. Fy flate du må ha ben i nesa… Og ikke minst vilje og pågangsmot. Du har to nydelige barn. Du har ett nydelig og ryddig hjem. Du klarer å lage sunne middager… OSV
      Jeg klarer jo ikke å lage sunne middager eller holde hjemmet mitt ryddig og jeg har bare ett barn 😛 Fy flate hvor flink du er. Utrolig tøft av deg å være så ærlig som du er. Livet med barn er ikke alltid bare en dans på roser og det vet ALLE, fordi om det er en hel haug som aldri skal innrømme det. Jeg ønsker deg alt godt og håper svangerskapet går så bra som overhodet mulig, for ingen fortjener det mer enn en sikkert sliten 2 barnsmamma.
      Jeg hadde aldri klart meg så bra som det du gjør om jeg hadde vært i dine sko. Vær stolt over deg selv og alt du får til 😀 Drit i alle frekke kommentarer, for det du gjør ser ut som om det er mye mer enn andre hadde taklet. Jeg må bare si det igjen… RESPEKT!! 😀

    2. Hei! Jeg lurte bare på om du kan lage et innlegg der du forteller om deg selv og din historie for oss nye lesere? Det blir så mye å lese gjennom hvis man skal bla tilbake flere år. Kanskje du kan fortelle om de ulike graviditetene og omstendighetene rundt dem, hvem som er barnefar til de ulike/hvorfor du ikke er med de mer osv, eventuelle halvsøsken til barna dine, også om familien din og hvor du vokste opp (har skjønt at du er fra nord?). Kanskje også litt om deg selv utenfor/før mammarollen, hobbyer osv. Føler når jeg leser bloggen din at jeg mangler litt bakgrunnen for ting du skriver, og når leserne kommenterer ting, så skjønner jeg ikke helt hva de prater om. Skjønner hvis du ikke vil utlevere navn på familie eller barnefar, men kanskje gi de et fiktivt navn for at nye lesere kan skjønne sammenhengen hvis du skjønner hva jeg mener? F. Eks ” i 2008 ble jeg gravid med ‘Anders’, og da bodde jeg i Tromsø med mor, far og to storebrødre”…. Føler det er mer interessant å lese hvis jeg kjenner til deg og dine litt… Men skjønner godt hvis det blir for privat også, ikke alle som vil si hvor de har bodd eller hvem de har vært kjæreste med osv..

    3. Henter dem ikke fordi man sliter økonomisk, men for å teste de forskjellige produktene? Var i hvert fall grunnen til at jeg hentet pakker. Ikke alt babyen tåler, så er unødvendig å kjøpe f.eks. store tuber med salver med en gang..

    4. Jeg hentet flere forskjellig gratispakker, og det var fordi jeg syns det var en fin måte å få testet ut forskjellige produkter . Jeg hadde alt jeg trengte til ungen, men alltids gøy med noe gratis.
      Liberopakken
      Vitusapotek
      Rimi
      Nam
      Apotek1
      Finnes mange flere, bare søke opp.

    5. Du er flink, skjønne, veltilpassa barn. Veldig lurt å hente det man kan få gratis.
      Og til deg over her som klager på grammatikken; snakk om å kaste stein i glasshus. Du bør se på din egen setningsoppbyggelse……men det var vel det eneste du fant å kritisere i dag(?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg