Mitt liv som pillemisbruker…

Følelsen av at du svelger pille etter pille. De er store, vanskelige å få ned. Du holder på å kveles, og det kjennes fortsatt ut som jeg har piller i halsen, selv om det er mange timer siden siden sist.  

Jeg snakker selvfølgelig om kosttilskudd for gravide, som jeg har brukt hele svangerskapet. Og en haug med andre helsekostgreier. Denne jenta skal være sunn, og jeg kan virkelig ikke tro at hun kommer til å være noe annet enn nettopp sunn, siden jeg har knasket grønnsaker og frukt som om jeg skulle vært kanin, og ikke menneske. Slik er det å ha cravings, nemlig.

Jeg har også begynt med bringebærbladkapsler nå, i tillegg til alle de ørten andre kosttilskuddene. Bringebærbladkapsler skal nemlig være med på å forberede livmoren og livmorhalsen på en fødsel, for å få et kortere fødselsforløp når den tid kommer. 

Har gått på dette fra ca uke 30 begge mine forrige svangerskap, med påfølgende så nærme perfekte fødsler som vi kommer. Javisst er det vondt å føde (AU!) men.. det finnes ting man kan gjøre slik at man slipper å føde i to døgn i strekk. I svangerskapet med Emma gikk jeg blant annet også til modningsakupunktur fra uke 35, og resultatet var en fødsel på fem timer fra jeg begynte å telle rier til hun var ute!

I dag har jeg BARE slappet av, til nå. Jeg er nemlig helt kjørt trøtt, til tross for at jeg la meg urimelig tidlig i går. 

Det har seg nemlig slik at naboene mine (15 stk) bestemte seg, uten forvarsel, for å arrangere årets “la oss rope høyrere enn høyest hele natta, drikke oss drita fulle, og ikke la naboene få et sekund søvn, for så å plage de med å stå opp kl 05:30 og støvsuge, brake og dunke i veggene, trampe i gulvet mens vi ler høylytt i intervaller på fem minutter, hører på polsk listepop, og roper på polsk ” fest. 

Det var gøy, det. Jupp.

Jeg har likevel nådd å vært ute en tur i det fine, vakre høstværet, og “testet” min nye vogn sånn smått. Viser dere bilder i et eget innlegg! Im in love, og kan nesten ikke vente til min lille prinsesse skal ligge oppi der, om ca en til to mnd 🙂 

Nå skal jeg straks kjøre å hente Nathaniel i Oslo, som har overnattet hos tante Astrid og onkel Anders.  

Blogges

 #gravid #graviditet #mamma #mammaliv #mammablogg #gravidblogg

21 kommentarer
    1. De fleste trenger ikke kosttilskudd i det hele tatt. Og bringebærkapsler har ingen dokumentert effekt. Så alt i alt. Ennå mer penger å kaste bort. Det som er fint med å eie sitt eget hus feks er at du slipper andre slitsomme leieboere. Men det er jo ikke lett å få lån når man ikke har fast jobb og fast inntekt.

    2. Anonym, drakk bringebær te selv på slutten og fødselen min gikk som en drøm! Har så troa på det. Eier også en egen leilighet,,men fortsatt så fester naboen hver helg?

    3. Liker at du tar vare på kroppen din for barnets skyld, tror det kommer til å gå supert jeg.
      Haha, ja er det ikke bra koselig når naboene finner ut at rope konkurranser er morsomme, føler meg litt heldig som ikke har naboer på den måten.
      du får ha en fin dag videre.

    4. De fleste fødsler går helt etter boka. Vi er liksom laget for å få barn da. Har vært borti mange pasienter jeg som har spist bringebærkapsler og drukket bringebærthe som har tatt hastesectio. Kan man litt om forskning vil man se at det ikke har noen dokumentert effekt.

    5. Spiste verken mye sunt eller lite sunt. Fødselen min gikk som en drøm og jenta mi er frisk som en fisk 😉 Null tro på slike ting.

    6. Blir så lei meg når jeg leser negative kommentarer.. Hvorfor kan ikke folk legge vekk sin egen sjalusi ett lite øyeblikk, å heller glede seg på skribentens vegne? For en styrke du har, frøken! Vi heier på deg! 👏🏻

    7. Legge vekk sin egen sjalusi?? Seriøst?
      Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke gjelder meg, finnes ikke et snev av sjalusi eller misunnelse.
      Jeg tenker heller huff og huff…

    8. Hvorfor MÅ noen bestandi slenge med kjeften sin her inne, har du ikke noe positivt å si så hold deg unna bloggen for svarte.Kjenner at jeg blir drittlei av denne dritt slenginga.La oss som liker denne bloggen få slippe å lese alle de barnslige og smålige kommentarene.

    9. Hvis dere syns dette var en forkastelig overskrift og innledning så må dere &%!#&/#! meg skjerpe dere! Dere kommer til å slite mye i livet når dere ikke tåler noe som helst!!!

    10. Må bare si at jeg syns du er litt vel opphengt i graviditeten,er jo helt naturlig å gå gravid,kvinner har gjort det siden tidenes morgen.må jo finnes mer i livet enn akkurat det temaet.hva skal du gjøre hvis du ikke kanleve av bloggen lenger? Du utleverer barna veldig mye og uten at de kan bestemme selv,i tillegg kan de lese alt du har skrevet,når de blir store nok,syns litt synd i dem egentlig for du slenger mye me leppa og suttrer,er du selv som har satt deg i en situasjon der du har 3 unger alene,syns bloggen din e så kjedlig og uinspirerende

    11. Til deg 1234… Skal ikke folk få lov til å mene at overskrifta og innledninga er forkastelig? Nei jeg sliter ikke i livet fordi jeg mener at dette var forkastelig. Det står jeg for fortsatt. Det finnes andre måter å nå frem med ett budskap enn å komme med en slik overskrift. Du må tåle at andre har andre meninger, for her fyrer du deg av ingen grunn.

    12. Det er INGEN tvang å lese bloggen hennes, istedenfor å komme med ufattelige stygge kommentarer, hold dere heller unna. Det er dere selv som er latterlige, tøffe bak tastaturet dessverre! Møkkaunger… DIGGER DEG RANNVEIG!!! 😀

    13. Michelle…hvis du synes denne bloggen er så ille, hvorfor gidder du da bruke energi på å lese den i det hele tatt? Og ikke minst at du gidder bruke tid på å skrive noe som helst.
      Det er sånne som deg vi bloggere rett og slett driter i…
      Er det bedre med alle de som kun skriver om sofa, puter og matchende gardiner? Eller de som skriver om bare mat?
      Kult å følge Rannveig, fordi jeg veit hu er ei knakande kjekk og flink jente…så ja, Jantelov og misunnelse… Lyser lang vei…
      Dere som bare klager…begynn å blogge sjøl, så skal dere se hvor “lett” det er å få lesere…ja bare prøv…

    14. Helt enig med Grethe over her, la være å lese denne bloggen hvist du ikke liker den.Det er lov å være uenig ,men denne drittslenginga og misunnelsen ,synes jeg er forkastelig.Eieren av bloggen må få lov til å skrive hva hun vil på sin blogg,og er du uenig går det vel ann å si hva du mener ,uten å slenge dritt og ukvems ord.Stå på Rannveig vi er mange som liker din blogg 🙂

    15. Er også enig med Grete. Jeg leser blogger jeg synes er interessant, og unngår de jeg ikke liker. Det er da ikke bloggerne som skal tilpasse seg leserne. Det er jo ikke rart hun skriver mye om det å være gravid og om barna sine. Det et tross alt det som er hverdagen hennes. På samme måte som at andre skriver om trening og kosthold. Jeg synes det er kjempekjekt å lese om Rannveig og hennes graviditet, da jeg selv er gravid. Sier seg selv at jeg synes blogger som handler om fest og restaurantbesøk ikke er like interessant for meg akkurat nå. Så jeg holder meg til de bloggene som interesserer meg, som alle burde. Betyr ikke at jeg går inn på de andre bloggene og skriver at de er uinteressante bare fordi det er min mening. Nei, det kan jeg holde for meg selv.

    16. Jeg fyrer meg opp fordi jeg vet så inderlig godt at folk overdriver hva som er “forkastelig å lese” og at de bare skriver det for å finne noe negativt å kommentere hos Rannveig.

    17. Dere som bare skal skriver dritt… VOKS OPP! Er det mulig. Tøff i trynet bak en pc skjerm.. ” Oi, så kule dere er!”Jeg blir rett og slett flau over dere. Dere må ha lite å gjøre i hverdagen deres. Ta dere sammen! Hvis dere ikke liker rannveig eller bloggen hennes så SLUTT OG LES DEN!..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg