I det du ikke tror det kan bli verre…

Jeg skjønte det med en gang. Følelsen av når det streiker. Alt streiker, og alt står helt stille. Tiden står stille. Jeg snakker naturligvis om bilen min, som for ordens skyld er verdens største mannskitbil solgt av noen som kun selger mannskitbiler.  

Øyeblikket der du virkelig ikke tror ting kan bli verre.Nå har du nådd bunnen av dritt, tenker du for deg selv. Well, not yet dear! Jeg hadde nemlig enda litt mer dritt i vente.

Intetanende svipper jeg innom for å fylle bensin etter å ha levert mine to søte små i barnehagenRett før innkjørselen til bensinstasjonen, står jeg før jeg aner det, bom fast. Midt i et lyskryss/fotgjengerfelt. Great! Min første tanke er: “Å NEI!” Min andre tanke er: “ÅÅÅÅHNEEEEEEEI” og min tredje tanke er “ÅÅÅÅÅHHH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI” 

Jeg sto opp i dag og min første tanke var, dette er en bra dag! Vel, den bra dagen sluttet brått.  Skal jeg gråte nå? Jeg gråt litt og hulket for meg selv, før jeg ringte mamma, min fungerende mann, når det kommer til bil osv, og forklarte min fortvilte situasjon. Heldigvis har jeg full kasko på bilen ,og etter noen timer fikk Viking tatt hand om den og kjørt den hjem til meg. Ikke svarte ***** om den skal repareres for femti øre engang. Nok er nok, drittbil er drittbil.  

Nå jobber jeg på spreng for å skaffe familien en ny bil, en fungerende en vel og merke. En som ikke, innen ett år etter kjøp, at reparasjonskostnadene har kommet opp på høyde med selve kjøpesummen. Møkka dritt altså. 

 

Så, nå sitter jeg her da, uten bil. Alt av planer og møter minst resten av uka må avslyses, det går nemlig ikke noe busser til der de går i barnehage og jeg blir dermed hjemmeværende mamma i noen dager fremover. Rart det der, hvordan man føler verden raser sammen når man plutselig står der uten bil? 

Jeg fikk heldigvis ungene trygt hjem igjen, uten å selv hente de, til tross for at jeg jo ikke har verdens største nettverk rundt omkring her å skryte av.. Følelsen av å stå hjemme og ungene kommer hjem er meget merkelig for meg. Når jeg tenker meg om, første gang i historien det noen gang har skjedd! Må faktisk inrømme at det var litt koselig å se de komme inn døra, så glade for å se meg igjen. 

Nå er det virkelig natta her. Min høygravide kropp er virkelig kjørt for dagen for leeeenge siden, og hodet mitt trenger virkelig noen timer med skjønnhetssøvn! 

Blogges

27 kommentarer
    1. Hei, kan du ikke prøve å leie en bil noen dager til det ordner seg så får du hvertfall shippa barna til og fra barnehagen?

    2. Du ler jo hele veien til banken. Kan du ikke kjøpe deg en bil som varer? Anbefaler Toyota. De er billige og varer lenger enn du vil 😉 men for å være seriøs; få hjelp nå Rannveig! Du er utkjørt! Jeg vet at jeg med denne kommentaren vil få til svar at jeg er misunnelig, men nå fremstår du som ustabil. Vil at dine tre barn skal få det bra det neste året så må du, etter måten funne fremstiller deg selv på bloggen, få avlastning. Det er ingen undergang.
      Å så en ting til om du vil svare; du sier at du har N 120%, men at han ble med ei venninne etter barnehagen på fredagen. Overnattet han der da? For måten du beskriver sammenbruddet ditt på lørdag, så var det bare Emma du ville at ikke skulle se at du var lei deg. Var ikke Narhaniel hjemme?
      Nå må jeg avslutte; kommentaren min er jo sikkert snart like lang som dine innlegg; og det er jo tross alt en fulltidsjobb;-) (glem at jeg er Alenemor til to barn, har bakt kake til FN dag, avspasert på jobb for å stille i barnehagen til minstemann før arrangementet stenger i dag, skal betale for at eldste skal være hjemme å “jobbe” i morgen; les, veldig mye mer jobb for meg etter fulltidsstilling hos arbeidsgiver. At jeg er gravid i uke 37 med bekkenproblemer er absolutt nederst på listen min av bekymringer akkurat nå. Barbiehus får mine unger når de kan bygge dem selv !

    3. Jeg tror faktisk anonym er en mor som får alt for lite skryt selv, og derfor ikke unner andre å klage. All ære til deg som står på! Som klarer alt du skriver, i tillegg til å være høygravid! Selvfølgelig kan det hende du har en “tøffere” hverdag enn Rannveig i teorien har, men så er det jo faktisk ikke slik at alle har like mye krefter. Min mor har alltid vært helt fantastisk når det kommer til å jobbe, ta vare på alle barna og å ta vare på huset på tross av smerter i kropp. Jeg derimot skal i teorien være ung og frisk, er gravid i siste trimester og bare håper de to månedene går unna. Det fordi jeg er så sliten av å være dårlig og ubrukelig. Jeg tror ALLE uansett situasjon fortjener klapp på skuldra og ros for innsatsen de gjør. Både du OG Rannveig blant annet. Tror vi glemmer at vi ikke må være like og ikke må gjøre alt alle andre gjør. Håper alle har noen i livet sitt som setter pris på det de gjør, og som roser de for innsatsen uansett hvor lite eller mye de gjør 🙂

    4. Så kjedelig med bilen din, hadde nok vrææælt jeg og. To tips, om du skal kjøpe en litt eldre modell, men som likevel er trygg og sikker; Volvo V40 eller V70, sjekk at det er Volvo sin motor, ikke noe annet (står en del andre motorer i enkelte Volvoer, usikker på hvilke), eller Toyota (Rav4 er trygg og sikker), det er biler som går og går.
      Husk og at du har reklamasjonsrett på brukte biler og. Er den ikke som forventet (burde være) i forhold til alder, kjørelengde og pris, så klag.
      Synes synd i deg som skal ha så mye dumt nå på slutten av svangerskapet. Alene eller ikke, tungt er det uansett, beundrer deg som står sånn på. Men, skulle ønske du kunne fått litt hjelp, husk at du skal ha energi etter fødselen og.
      Kanskje det beste, tross alt, er å pakke sammen og flytte nærmere familien? Ja, pappaen til Emma er flink å stille opp, men han er da flyttbar han med, og husk at fet blir to barn til som trenger noen som er våken og opplagt. Og sist, men ikke minst, barna har det uansett ikke topp hvis ikke mammaen har det bra. Klem til deg

    5. Så så Rannveig 😉 Shit happens! Mazda 5 er en bil jeg kan anbefale på det varmeste 😉 Og, du… ikke hør på den megga ovenfor her et sted… Du er mer enn god 😉

    6. Anbefaler Toyota avensis(Toyota generelt er gode biler ). Forholdsvis billig bil å helt fantastisk familie bil, service avtalene er gode. (På nye) Skulle gjerne hatt den selv men med 4 barn ble det caravelle

    7. Hvorfor legger du skylda på den personen som solgte deg bilen!? Du var den som valgte og kjøpe den, ergo DIN feil!
      Men skal du gå til innkjøp av ny bil nå, velg Toyota avensis eller vw passat 1.9 Tdi.
      Nei fullkasko dekker ikke altid leiebil, men ring inn til forsikringa de å hør med dem. Har du leiebil avtale i forsikringa så dekker dem inntil alt fra ett par dager til 1 mnd.

    8. Vi har ww touran og er kjempefornøyd! I vår har vi plass til 2 emmaljungavogner i bagasjerommet, 3 bilseter i baksetet og fortsatt god plass til oss fremme. Anbefales på det sterkeste:-)

    9. Hei.
      Neste fang du kjøper bil: alle vet at man ikke kjøper fransk biler. Med mindre du kjøper en kliss ny. Gamle franske biler er ikke verdt metallet de er laget av når de blir 8-ti år. Usikre for folk med barn og dårlig økonomi.
      Der essensielle er å kjøpe en bil der du kan regne superforsikring. Det krever at bilen er maks syv-åtte år gammel (varierer fra forsikring til forsikring – sjekk ut på forhånd!!) Det koster noen hundre mer i året bare, og dekker absolutt alt. Full kasko er egentlig bare svindel i forhold til at man hverken får leiebil, eller en eneste krone f eks v motorhavari eller girkassekræsj.
      Trodde du forøvrig hadde flyttet for å Komme nærmere barnehagen? Var jo et sabla leven med buss og taxi greier til barnehagen for en stund siden også.
      Men du har kanske flyttet igjen?
      Du må begynne å gjøre det enkelt for deg selv. Gangavstand til barnehagen er greit, eller sørge for at det går en buss!

    10. Tenk Rannveig,om livet hadde vært så enkelt som flere av disse besserwisserne skal ha det til 😉
      Og til hun som skriver at du fremstår som ustabil, du later ikke til å være helt i vater.
      Rannveig vil klare seg veldig godt når livet butter i mot, i motsetning til alle dere som aldri har taklet livet eller motgang på egenhånd.
      Samisk blod skal man ikke kimse av 😉

    11. Det virker som at du har en del hat i deg. Mye sinne.. Jeg vet ikke, men etter å ha lest en del blogginnlegg hos deg så virker det slik.. Håper likevel at du har det bra.
      Om du kjøpte bilen for 50-80.000 så er det “dårlige” gamle biler og når det da er gått 1-2 år så kan de streike ja. I tillegg til hvor mange km bilen er kjørt.. Mye begynner å ryke etter 150.000 km kjørt. Eieren solgte den som den var, kan nesten ikke skylde på han/hun, men forstår frustrasjonen din.

    12. Henger meg på de som anbefaler Toyota. Driftssikre til tusen. Og veldig gode å kjøre. Hvilken modell velger du etter ditt behov, Heitmann. Lykke til. ☺

    13. Så sinnsykt kjipt! Vil som de over her anbefale Volvo, de er utrolig gode, holder lenge og har billige deler/billige å reparere! Ikke noe sånn vissvass hvor du betaler for merket, som med Volkswagen, Audi og BMW. Toyota har jeg også hørt mye bra om, så ville sett på det også 🙂 Masse lykke til, håper der ordner seg for deg. Du virker som en utrolig flott og sterk person!

    14. Bruk mer penger på bil og mindre penger på merkeklær. Alt for mye tøy til en unge som ikke er født ennå. Vokser ut av det med en gang. Sløseri til tusen . Prioriteringer, rannveig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg