Løftet jeg brøt for meg selv

Det var da jeg sto der, at det gikk et lys opp for meg. Jeg sto på toget fra Lillestrøm til Oslo med min sønn. Med en steintung treningsbag med alle hans ting i, min alt for tunge veske, og handleposer. Der og da, tenker jeg på hvor mye jeg hater å ta tog. Ja, rett og slett hater. Og hvor UTROLIG heldige vi er, og hvor mye man tar for gitt her i livet. Noe så enkelt som det å ha en bil som fungerer. Noe vi per dags dato desverre ikke har lengre.

 

Det gikk fra ; “Kom da Emma og Nathaniel, det er på tide å gå ut i bilen” til “La bare mamma sjekke bussruten først”  og “Nei, vi kan desverre ikke gjøre det, bussen går ikke dit” 

Å kalle det et nederlag, ville vel vært å underdrive. Det er omtrent nøyaktig ett og et halvt år siden jeg fikk bilsertifikatet plassert i handen min. Etter mye stå-på vilje fra min side, og et enormt ønske om en enklere hverdag, sto jeg faktisk der med den berømte “lappen” i handa. Følelsen av frihet var ubeskrivelig. Likevel gikk det ikke veldig lang tid før den frihetsfølelsen var en selvflølge, og at det motsatte, det å ikke ha bil plutsleig, føles som en krise.

For det er ikke slik at dette er første gang bilen min, i løpet av en korte tiden jeg har eid den, har streiket. Neida. Jeg glemmer nok sent den dagen jeg plutselig sto der og den nektet å rikke en millimeter på seg en kald vinterdag jeg var på tur til å hente ungene i barnehagen i fjor vinter. 

Da jeg besto førerprøven, og kjøpte meg bil, ga jeg meg selv et løfte. Jeg skal ALDRI mer ta buss, tog, trikk eller noen former for kollektiv transport noen sinne igjen! Vel, det løftet måtte jeg desverre glatt bryte i dag. Jeg skal heldigvis leie leiebil hele neste uke, så mine søte små kommer seg i barnehagen og jeg får jobbet og møtt opp på avtaler og møter jeg har. 

Har egentlig nettopp kommet inn døren. Vært på farten i hele dag. Siden det var planleggingsdag i barnehagen i dag, tok vi turen til Norges Varemesse på Kids Expo. Vært tradisjon å dra dit de siste årene. Og ungene digger det like mye hver gang, og enda mer for hvert år som går! 

Kjempegøy for både store og små. Hoppet i hoppeslott,  klatret,  spist is, fått stå inne i ekte “snø” på “Frozen” stand,, hilst på Knerten, syklet, bygget lego, lakket negler, for å nevne noe!  Jeg er helt ør i hodet, men samtidig har jeg hatt en superfin dag bak meg med verdens to beste skattifnatter! GUD så herlige de er!  Og GUD så heldig jeg er! 

Etter Kids Expo ga vi hadekyss til Emma, som dro med pappaen sin, og jeg og Nathaniel tok toget inn til Oslo til tante Astrid, hvor han skal være hele helgen. Jupp, mor skal være helt alene! Jeg fikk heldigvis lov å låne bilen til kjæresten til søsteren min, så jeg slapp å ta trikk og tog hjem igjen. Utrolig deilig! Og jeg får som vanlig litt sånn smått panikk når jeg kommer hjem og innser at jeg ikke skal stå opp med ungene imorgen. Hva trenger jeg å gjøre?! Hva er mest nødvendig? Vel, jeg skal faktisk bruke helgen på å jobbe. Og å ommøblere rom slik at ungene får det største rommet, som sagt.Tror det er to søte små som kommer til å være kjempeglade når de kommer hjem igjen! 

 

Så , nå sitter jeg her alene, helt kjørt og veldig klar for å sove og ikke bli vekket av noen som helst imorgen, annet enn eventuell fuglesang! Guuud så deilig 🙂 

Blogges 

 

4 kommentarer
    1. Hei! Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men jeg vil på det sterkeste anbefale Toyota Avensis! Vi har hatt vår i 3 år nå uten noen større problemer.. Nå har ikke vi barn, men kan tenke meg det er en flott familiebil også da det er god plass både i bakseter og i bagasjen! 🙂 Baare en liten anbefaling 😀

    2. Det er blitt så hyggelig å lese bloggen din. Tidligere har jeg vært en smule kritisk, men nå har blogginnleggene blitt dypere og mye mer ærlige. Jeg synes du gjør en fantastisk jobb og du har snille og veloppdragne barn, som du gjør det du kan for.
      Hadde alle barn hatt en sånn mamma, hadde de vært heldige.
      Ha en fin kveld og lykke til med fødselen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg