DIY – Adventskalender

 

Tenkte jeg skulle vise dere et høyst aktuelt DIY prosjekt akkurat nå. Nemlig hjemmelaget adventskalender. For omtrent to år siden, fant jeg nemlig ut at jeg ønsker å lage en som virkelig kan holde år etter år, og som mine barn om mange, mange (mange, mange, mange mange) år kan arve til sine barn igjen. 

 

Dette trenger du

1 stk finerplate/treplate

2 pk med kroker

1 pk Rød maling

1 pk hvit maling

Valgfritt pynt: Mulighetene er jo uendelige! Jeg har brukt juletregirlander i hvitt, tøyband i rødt, glitter på selve platen etter maling, og så har jeg malt på røde hjerter for hver dag i Desember, med kroken i midten av hvert hjerte. 

Hva synes dere?

Jeg gleder meg enormt til å ta fram adventskalenderen i år. Må vel gjøre det litt før første Desember, i og med at min termin er helt i begynnelsen av Desember og jeg aldri vet når denne lille snuppelura har tenkt å lure seg ut. Det blir så gøy! Alle adventspakkene er allerede kjøpt inn, så nå gjenstår det bare å pakke de inn, henge opp kalenderen og henge pakkene på den. Jeg gleder meg!! 

Blogges 

14 kommentarer
    1. Innlegget ditt er skrevet 01.26 og dere har inntatt frokosten midt på natta? Fin blogg, men syns det var litt rart når ungene er ferdig påkledd kl 01.26

    2. Hehe, tidsinnstilling gone bad…. Bra du ikke beskriver hendelser og samtaler som skjedde rundt frokostbordet 🙂

    3. Det er greit å forhåndsskrive innlegg, men da kan du ikke skrive at ungene i denne stund sitter og bygger lego og nå skal dere levere bilen osv. Da blir det veldig feil når innlegget blir publisert midt på svarte natta.
      Skal du forhåndsskrive innlegg så får det være av det mer generelle slaget, så det ikke gjør noe om du bommer på klokkeslettet.
      Dette ser bare dumt og løgnaktig ut.

    4. Så fin kalender 🙂 Har selv termin 2.desember, og mulig det blir ks før termin pga seteleie, så her er alle pakker hengt opp på storebrors kalender og er bare å henge den opp 30.november. Greit med hva som er gjort 🙂 ønsker dere en fin helg 🙂

    5. Haha, alle toppbloggere gjør det, men litt dumt å avsløre oss ved å bli tatt for å lyve da! Som andre skriver, bedre å forhåndsskrive mer generelle innlegg, eller i hvert fall forsikre seg ordentlig om at man har satt riktig tid hvis man skal lyve om tiden i innlegget!
      Ellers liker jeg bloggen din, kjære kollega 🙂

    6. så utrolig fin den var 🙂 min lille gutt,er så heldig og ha den jeg hadde som liten,kjempe fin og 29 år gamle 🙂 fikk min første julekalender av oldemor når jeg var 1 år og hun hadde laget den selv 🙂

    7. Hahahahaha så mange patetiske folk… Når jeg leser en blogg, som jeg leser mange av, driter jeg i klokkeslett og dato… Det er INNLEGGET jeg bryr meg om, ikke når det er skrevet. Ta litt sjølkritikk folkens…ikke heng dere opp i sånne bagateller… ALLE veit at ungene til Rannveig ikke spiser frokost om natta…
      Synes kalenderen er kjempeflott…og ønsker dere en flott lørdag, og ei super helg <3

    8. Men vinhippie, om du bryr deg om INNLEGGET, er det ikke da et poeng at det fremstår noenlunde troverdig? Som det blir nevnt i kommentarene, så er det ikke at hun skriver på forhånd som er problemet, men direkte løgn om en koselig familiefrokost og legobygging fremstår for meg som Noras dukkehjem. Muligens den sammenligningen blir for avansert… Beklager i såfall det, jeg er utdannet og å lese denne bloggen er min guilty plessure

    9. Hei Rannveig!!
      1000 gode creds til deg – du står virkelig på for ungene dine!! Sure kommentarer her på bloggen kan du bare glemme – det er bare misunnelse fra tullinger som ikke fixer sin egen hverdag!!
      Masse lykke til med ny baby – det blir travelt ja – men det fixer du!
      Hilsen trebarnsmamma – omtrent tre ganger så gammel som du!

    10. Du over her. Hun skriver et innlegg som hun legger ut kl.01:26, hvor hun sier at de nettopp har spist frokost og at ungene sitter og leker med smålego.. Altså hun skriver et falskt innlegg og mister troverdighet. Litt vanskelig for lesere som ser det nå, for hun har fjernet all den teksten i innlegget.
      Hun sier jo selv at dette er jobben hennes, da vil det vel settes krav om kvalitet fra brukerne?

    11. Haha , så mange patetiske mennesker over her. Noen ganger skulle man tro rannveig var den værste kriminelle med grove handlinger, når man ser på all den dritt en ho får !!! Stå på rannveig ✌ vi digger deg alle mann ❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg