Sender ungene i barnehagen i pysjen..

I morgen sender jeg ungene mine i barnehagen i pysj! Ja, faktisk. Tro det eller ei. Og det er ikke fordi jeg ikke orker å ta på de klær. De har nemlig Pysjamasfest i barnehagen, til begges store begeistrelse♥ 

Emma har bestilt prinsessepysjen, og Nathaniel har i flere dager snakket om Superman pysjen han skal ha på seg i barnehagen imorgen. Så det tror jeg blir veldig stas for de! Hallo?! Man går jo ikke i pysjen i barnehagen, vel! I tillegg skal de ha med seg hver sin kosebamse, og så skal bamsedoktoren komme på besøk og lytte på hjertet og sette plaster. Det er så herlig å se de glede seg sånn, har omtrent ikke snakket om annet i ettermiddag før sovetid. 

Ellers har vi hatt besøk av ei helt herlig dame vi har vært så heldig å bli kjent med! Har nemlig meldt meg på noe som heter HomeStart gjennom kommunen, noe som er et frivillig tiltak, hvor denne supre dama kommer hjem til oss og er med ungene noen timer hver onsdag etter barnehagen. Leker, bygger plastelina, ser på film og alt det de måtte ønske å gjøre. Så dere som på død og liv må spørre og grave om jeg har noe støtteapparat rundt meg, der har dere svaret dere så sårt lengter etter. Det er helt supert for ungene, som liker henne veldig godt 🙂 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke dele dette her, siden det er så utrolig mange ekle mennesker med helt pyton uttalelser på det store, skumle nettet. Men jeg har bestemt meg for å være helt åpen og ærlig om det meste, og dette er noe jeg ser på som positivt for meg og ungene nå som bittelillesøster snart entrer verden, så da får dere også ta del i det. 

Elefant og kosekanin!

Har deres barn noen slike dager i barnehagen? 

Blogges

21 kommentarer
    1. Åååå det der Home Start høres hærlig ut 🙂 Skulle ønske det fantes sånn da mine var små <3 Supert å benytte seg av slike tilbud, da man er alenemamma... Man blir ikke noen dårligere mor fordet...heller en enda bedre 🙂 Flott tiltak...og moro for ungene... <3

    2. Supert, Rannveig! Dette får både du og ungene nyte godt av. All respekt til deg, altså! Jeg heier på deg!

    3. Det står stor respekt av dem som tør å be om hjelp når de har behov for det. Det viser bare at du setter barna først, og du får overskudd til å ta deg enda bedre av dem. Ingen klarer seg uten hjelp av og til 😉

    4. Høres veldig bra ut, tror de fleste har forståelse for at du har behov for det, og at det er bra for familien.
      Jeg har tre barn selv, men har mann og familie rundt meg. Synes likevel det til tider er ganske strevsomt (men veldig fint også da), så jeg synes det høres veldig fornuftig ut med litt avslastning!

    5. Synes ikke det er dumt å benytte seg av slike tilbud, for de finnes jo faktisk for en grunn 🙂 Bra du velger det fremfor å slite deg helt ut synes jeg!

    6. Åj, for et godt tilbud kommunen din har! Det er klart du burde benytte deg av det, og med god samvittighet 🙂 Man blir bare en bedre forelder av å ha litt tid til det selv og få litt overskudd i hverdagen. Da blir det heller kvalitetstid sammen med barna dine når dere er sammen, fordi du har fått et pusterom 🙂

    7. Det er et superbra tilbud for folk som f.eks. ikke har familie i nærheten eller ikke kan få barn! Har vurdert det selv, for det gleder andre 🙂
      Du har fått en veldig fin header også!

    8. Supert! Flott at du og ungene får litt avlastning, ikke noe galt i det:) Det er å sette ungene først, det er bra!

    9. Hei du! Har aldri kommentert her før,har lest bloggen din i mange år. Kan vel ikke si jeg har vært enig med alt du har gjort og sagt oppgjennom, men hei! Jeg har også ting jeg gjerne skulle ha ugjort. Nå var det ikke det jeg ville si da, men det at jeg har barn i samme barnehage som dine, og jeg må bare si at du gjør en helt strålende jobb! Emma er ALLTID blid og fornøyd! Har vel aldri sett henne trist og lei.. Jeg er totalt utslitt i dag med to barn under 3 år,og jeg har en mann (og min mamma tversover plenen) som hjelper til. Så at du får til alt du får til! Bøyer meg i støvet! 😉 Ta imot all hjelp du kan få! Og vit at selvom de fleste sikkert har hørt om deg som blogger, dette stedet er ett lite sted, så er det ikke alle som visker bak ryggen din!
      Stor highfive fra hu mammaen som alltid ser sliten ut i joggebukse ;P

    10. Så fint at du får hjelp Rannveig, det kommer godt med 🙂 Snart er det helg, og jeg vet du liker å finne på mest mulig med ungene, men det er lov å være hjemme en helg og slappe av også. Sett deg selv først for en gang skyld.
      Klem

    11. Respekt til deg som tar i mot litt hjelp! Tror det er flott for både deg og dine små:-)
      Å dobbel respekt som deler dette. Finnes alltid noen som skal slenge dritt/mene om slike ting. Tror dessverre at det enda er litt tabu å snakke om å få hjelp. Men takkervære flotte folk som deg, håper jeg at vi sammen kan gjøre noe med det:-)

    12. det er ikke noe galt med å få hjelp! dessuten er en av grunnene til at jeg leser bloggen din at du er ærlig, det merkes i tekstene dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg