Mye som skjer…

Følelsen er så utrolig uvant! Det er faktisk helt merkelig, tro dere meg. I går tok jeg kvelden bloggefri, og pyntet juletre i stedet. Ja… faktisk! Eget innlegg om dette kommer, men først tenkte jeg skulle fortelle litt om gårsdagen, ettersom det ble en del hendelser. 

Startet dagen med å dra på svangerskapskontroll til min fantastiske jordmor. Ungene var med på kontroll før barnehagen, ikledd pysjamas og utstyrt med hver sin kosebamse, noe de syntes var veldig gøy! Fikk se på at jordmor målte magen, og hørte på hjertet til lillesøster. Det kom utsagn fra Emma som “jeg flink storesøstej“. Tror de sjarmerte jordmoren i senk, og jeg fikk høre for noen utrolig gode og herlige barn jeg har. Noe jeg naturligvis er hundreogti prosent enig i.

Bittelillesøster var derimot i sitt stae hjørne i går, og nektet å rikke en centimeter på seg, selv ikke når jordmor sto å dyttet og puffet i henne for å få henne til å røre seg. Bom stille lå hun! Så da ble det en henvisning til Ahus, og CTG registrering + ultralyd. Så etter å ha kjørt ungene i barnehagen, var det rett til sykehuset, og  der tilbragte jeg rett og slett hele dagen min. Dro å hentet gullegutten i halv tre tiden. Emma er på pappahelg, og jeg savner henne utrolig mye allerede.

Mine vakre, gode, snille herlige skattifnatter

 

I dag blir det fredagspizza på meg og Nathaniel, etterfulgt av kosekveld med film og godis! Jeg elsker fredager, om jeg får si det! Og vi må kose oss ekstra mye i dag, siden han skal til Ås på overnatting imorgen, med badeland og diverse morsomme aktiviteter. En liten en som gleder seg masse, selv om han også har lyst til å være hjemme sammen med meg, haha.

Ha en fortreffende fredag videre kjære lesere!

Blogges

#mamma #gravid #mammablogg #gravidblogg #hverdag #helg #mammahverdag

20 kommentarer
    1. Elsker at du publiserer naturlige bilder av hverdagen din, og spesielt naturlige bilder av barna dine. du bruker dem ikke som model sånn som enkelte andre men vanlige barne bilder. Du virker som en utrolig flink mor, stå på 🙂

    2. Vet ikke helt hvorfor, men bare elsker å stikke innom bloggen din, sælig når du har sånne hverdagslige blogginnlegg med glade og naturlige barn!:) Kanskje fordi som småbarnsmor så kan jeg relatere til disse innleggene. Synes det blir litt “kjedelig” å lese innlegg med bilder av barn som helt klart er bare stilt opp som modell, man kan ikke se personligheten demmes på bildene. Men da mener jeg ikke at man ikke skal pynte barna på bildene. Det er bare så søtt å se lille Emma pyntet opp med søte rosa klær:))

    3. Vær så snill… Ikke legg ut bilder av det pyntede juletreet enda 🙁 Vil ikke se sånt så tidlig! Kan du ikke vente til 1 desember i det minste? Vil lese bloggen din, men vil ikke se noe juletre enda.

    4. De er såå søte de to små håpefulle <3 gleder meg til å se det pynta juletreet ditt ;)Ønsker deg ei nydelig helg,kan jo være deilig å være barnefri og lade opp batteriet.

    5. Du Cathrine. Er du helt seriøs? Du vil absolutt ikke se et juletre før 1. desember..? Såpass krise at du ber Rannveig ikke legge ut bilde faktisk. Pass på å hold deg unna alt av media, tv o.l i tilfelle det kommer bilde av et juletre før den tid!!! Haha herregud.

    6. Har vel aldri kommentert tidligere, men du har så søte barn – som ser glade ut. Det er mye magi i hverdagen og jeg liker svært godt når du poster hverdagsbilder. Folk kan synes hva de vil om deg, ingen er perfekt (heller ikke de som gir deg mye pes), men å være tilstede for sine barn, det tror jeg at du er. 🙂

    7. Jo men du må jo forstå at jeg spør. Du virker jo litt latterlig når du ber henne for all del ikke legge ut bilde av juletreet fordi du ikke vil se😂

    8. Trine: Latterlig uansett hva man legger igjen i kommentarfeltet, etter det jeg har forstått. Lesere kan uttrykke ønske om hva man vil lese og ikke lese. Så er det opp til bloggeren selv å avgjøre hva som kommer ut og ikke.

    9. Herregud folk altså! For det første, Rannveig har jo en ganske god grunn til å pynte juletreet sitt tidlig i år siden hun snart har termin og deretter har 3 barn å ta seg av! Det blir nok ganske stressende i seg selv, så å skulle pynte juletre i tillegg kan jo bli veldig slitsomt og stressende. Så det er jo ikke rart Rannveig pynter det tidlig. Da er jo alt klar til jul i det minste. Dere må jo pirke på den minste ting. Hvis du leser bloggen (noe du tydeligvis gjør) til Rannveig, Cathrine, så vet du jo at Rannveig har termin 2 (?) desember! Da er det jo ikke rart hun pynter juletreet før tiden!
      For det andre: Du Mari som skriver det med pysjen. De skulle jo ha på pysj i barnehagen! Noe Rannveig har skrevet flere ganger på bloggen. Så NEI, det er ikke noe å reagere på! Ser ikke ut som de lider noen nød der de står i pysjen og blir tatt bilde av. De ser veldig stolte og blide ut 🙂 To små som gleder seg ser det ut som. Slutt å pirke på ABSOLUTT ALT.
      Dagens utblåsning! Stå på Rannveig, du er en fantastisk mor for barna dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg