Konstant drita, eller bare mamma?

Det var akkurat da jeg skjønte det. I det øyeblikket jeg innså at jeg faktisk sto å pusset tenna mine med ungenes tannkrem, som for ordens skyld smaker mere sukker enn tannkrem, og uten å registrere det hadde gjort det de siste fire minuttene.  Det var da jeg virkelig skjønte det.

JEG ER MAMMA! En skrullete mamma,  en rar mamma, en mamma som kan finne på ymse merkelige aktiviteter og påfunn. En mamma med en blanding av gravid/amme/mammatåka. Kall det hva man vil. Alle overnevnte er i alle fall en felles betegnelse på en tåke som legger seg som et tykt teppe over hjernen din, som får hjernen din til å kortslutte i visse situasjoner, nekter å la den fungere. Som får alle andre i samfunnet til å tro at du er fullstendig håpløs og nærmest direkte gal, mens du står der å smiler ditt beste skjeve smil etter å ha dobbeltbooket avtaler for tredje gang denne uka. 

Tåka gjør at jeg mikser og trikser verre enn verst. Jeg doobeltbooker og styrer, og det hender rent ofte at jeg bommer på dag og klokkeslett, til tross for at jeg har min trofaste bok hvor jeg skriver opp alt fra A til Å på agendaen. My life be like! Og tro dere meg- det blir virkelig ikke noe bedre når denne snuppa i magen kommer ut, og jeg skal klare meg på en times søvn i døgnet og samtidig fungere som trebarnsmamma. Huske alle avtaler, alt som skjer i barnehagen, og alt som ellers følger med i vår noe hektiske hverdag. 

Når du står opp umenneskelig tidlig,  og tenker for deg selv at alder faktisk BARE er et tall. Ja, for ellers hadde det vel ikke vært mulig å se ut som man er førtito, og ikke tjueto, ut i fra ringene (tallerkene) under øynene å bedømme, som forsåvidt må være det første man legger merke til hos en mamma som meg. 

0-6 år, sa de… 

Prøv å se for deg en slags tilstand noe lignende som å være konstant drita, og likevel utføre et drøss av nødvendige gjøremål daglig. Akkurat der har du livet mitt!

#mamma #mammalivet #mammahverdag #mammablogg #alenemamma #gravid #gravidhverdag #ammetåka #gravidtåka #mammatåka #gravidblogg #hverdag #hverdagsliv

11 kommentarer
    1. Du er faen meg god på å klage!
      Jeg var selv alenemor/alenegravid og hadde selv satt meg inn i situasjonen. Ja, det er en tøff jobb. Men du har jo selv satt deg inn i den! Du har ikke bare valgt å oppfostre et barn og valgt bort abort én gang, men TRE ganger! Folk kan gjøre en feil en gang og kanskje to! Men TRE!
      Skjønner at du ikke er spesielt voksen for alderen når du tror det er det beste for et barn. I tillegg så deler du hele situasjonen deres på nettet!? Du har ikke mye livserfaring og empati har jeg skjønt! Du er mer opptatt av å dele ting om barna for å sette deg selv i et godt lys, skriver innlegg som ikke engang har skjedd enda! Og velger bort foreldrekaffe for å sitte hjemme å lage dukkehus, noe du hadde hele dagen på å gjøre. Du gjør slike ting bare for at folk skal tro du er en supermamma! Og det er du så absolutt ikke når du setter barna dine i en slik livssituasjon som du gjør. Og å skrive innlegg til seg selv på farsdagen! Du eier jo ikke skam jente! Huff blir så flau av deg altså! Men du er en god underholdning da! For jeg er innom bloggen sin hver eneste dag for å lese hva for noe dumme ting du sier og gjør! Og hisser deg opp for hver minste ting i kommentarfeltet( spent på hvilke sjelsord jeg får slengt etter meg nå )
      Hvilke avtaler er det du snakker om hele tiden egentlig, etter det jeg leser sier du at du skal på diverse møter og har avtaler hele tiden som du dobbeltbooker osv. Men ser da ut som du er hjemme hele dagen..
      Kunne skrevet så mye mer! Men det får bli en annen dag. Ha en fantastisk ettermiddag med dine søte små supermamma!

    2. Hahahha, for et tragisk nettroll du er Mari. Er det virkelig mulig å ha så lite å gjøre? For ikke å snakke om så mye hat i seg… Det er ganske tragisk egentlig 🙂
      Rannveig, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Haha 😀 Pusset selv tennene med juniors tannkrem her om dagen.. Jeg føler at mitt liv som alenemor til kun ett barn er helt kaos til tider, så kan virkelig tenke meg at det må være enda “værre” når man har to og snart tre barn 😀
      Jeg beundrer deg <3 Du er en flink mamma for ungene dine. De ser lykkelige, sunne og friske ut. Og de er heldige som har en så flott og ressurssterk mamma som deg. Stå på!!
      Hilsen Barnevernspedagog/ Miljøterapeut Camilla Bertelsen <3

    3. herlig innlegg 🙂
      Mari : stått opp på feil bein i dag ?:) Rannveig må få skrive om det hun føler og opplever i sin hverdag, tross alt hennes blogg

    4. Det er forskjell på hat og kritikk Rannveig 🙂 jeg er enig i mye av det Mari skrev, men jeg hater deg da ikke! 🙂
      Forstår du at folk som leser bloggen din kan komme til å ha sterke oppfatninger av deg og faktisk bli litt bekymret på vegne av deg og barna, eller tenker du automatisk at det dreier seg om hat og misunnelse? Håper du svarer på dette spm 🙂 og ja, du har gjort mye dumt og tatt mange dumme valg, men DENNE gangen tror jeg faktisk at du har lært at grensen er nådd og at du må ta deg sammen – det virker vertfall slik på bloggen i det siste -thumbs up! (Jeg var også en som oppsøkte bloggen din for enkel underholdning, hovudsakleg i kommentarfeltet), men nå oppsøker jeg den fordi den er litt mer interessant, noe som jo familien din er avhengig av. Så fortsett med det 🙂 men vennligst slutt å generalisere alle som stiller spm ved dine valg (selv om det er dine valg, de blir brettet ut på nett og da vil folk ha meninger så lenge det er et kommentarfelt…
      Lykke til med siste innspurt!

    5. Seriøst Mari ??? Du må virkelig ha lite å gjøre når du trakkaserer mennesker på den måten!? At du gidder å ta deg tia til å spy ut slike usakelige stygge krenkende ytringer,det eneste du er, er et nettroll,burde skamme deg!! Syns du er flink Rannveig,alle mennesker uansett alder gjør feil,vi er bare mennesker,mainn gjør feil og går videre me livet,husk vi har kun dette livet ingen lever evig,kos deg me den lille familien,og lykke til me alt,klem fra meg 💖

    6. Ja, mulig jeg hadde stått opp med feil bein. Vanligvis gidder jeg ikke kommentere.. Men mine hormoner (er gravid som Rannveig) tok kanskje litt overhånd.
      Jeg mener fortsatt alt jeg skrev selvom jeg hadde stått opp med feil bein kanskje..
      Og Rannveig jeg hater deg ikke. Er bare ærlig.. Vet det er mange innom bloggen din om dagen bare for å ha noe å le av/underholdning. Akkurat som jeg skrev at jeg gjør.
      Beklager min ærlighet, men noen må faktisk fortelle hvordan den virkelige verden er..

    7. Kjenner meg igjen. Jeg har bare to barn, ikke er jeg gravid og jeg bor med faren. Allikevel surrer jeg og viser som om jeg fortsatt skulle vært i tåka. Underskudd på søvn gjør jo ikke akkurat ting bedre. Men jeg syntes du klarer deg bra og det ser ut som om barna dine har alt de trenger og litt til. Det er ingen tvil om at du elsket dine små høyere enn universet og du gjør jo masse aktiviteter med de! Mye mer enn jeg gjør for å si det sånn:) stå på, dette klarer du:)
      Må bare tilføye at du vet du er mamma når du et så fysen på kvelden at du tyr til flourtablettene til ungene. .for det har jeg gjort. .haha! Tannkremen er jo god den også.
      Masse lykke til med fødselen.
      Hilsen 26 år gammel tobarnsmor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg