Nå skjer det noe!

Herregud, jeg er så lykkelig! Jeg hadde ikke sett dette for meg i det hele tatt. Som jeg nevnte for dere i forrige innlegg, var jeg en tur hos jordmor for overtidskontroll. Hadde absolutt ingen tanker om at det kunne være noe på gang, men… 

Vet dere hva? Det har gått fra helt umodent til TO centimeter åpning, og helt avflatet livmorhals, på veldig kort tid. For dere som ikke har født før, sier dette dere nok ingenting. Men det betyr altså at lille snuppa kan være ute når som helst, tilogmed innen dagen er forbi, spesielt fordi livmorhalsen er flatet helt ut. Hun ligger også så langt nede som hun kan komme før hun faller ut, så fødselen kommer til å gå veldig kjapt unna. Fikk beskjed om å ikke drøye å ringe sykehuset når modningsriene blir noe vondere. Så dette blir en veldig spennende dag! 

Jeg blir nok å legge ut bilde av snuppa på min Instagram før jeg legger ut nyheten på bloggen, så dere som vil se henne når hun kommer til verden er hjertelig velkommen til å følge meg om dere ikke allerede har gjort det!

Det kan dere gjøre HER 

Nå er det hentings av storebror og storesøster i barnehagen, middagstid og kosing og leking og alt som hører med. Ønsker dere en fantastisk dag videre! 

Blogges♥

43 kommentarer
    1. Hei Rannveig!
      Så utrolig gøy å høre! Håper alt går bra under fødselen når den tid kommer og at lille Sienna blir like vakker og velskapt som sine storesøsken.
      Masse lykke til 🙂
      Stor klem

    2. Vi trudde og det kom til å gå super kjapt med andremann, da det gikk fra 4 cm til 9 på et par timer og riene aldri gav seg. Men 7 timer og utallige rier seinere var det fortsatt 9 cm og en kant, så måtte tilslutt presse han ut på 9 mens jordmor holdt kanten tilbake for å ikke få hastekeisersnitt. Virkelig ikke den fødselen vi så for oss, men her sitter vi og jeg skulle gjerne gjort det igjen 2 mnd etterpå. Premien er jo den aller beste ♡

    3. Så utrolig spennende. Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg og den lille prinsessen. 🙂
      Er selv gravid, ikke lenge før jeg har rundet første trimester, så jeg har litt tid igjen. Men siden jeg har to fantastiske gutter fra før så vet jeg hvordan disse svangerskapene er. Slitsomme- men likevel helt fantastisk. 🙂

    4. Åh, herregud! Så spennende. Masse lykke til. Krysser fingre for deg, og håper du får en fin og rask fødsel. Gleder meg til å se oppdatering når lille prinsessa har kommet.

    5. Fikk beskjed om at det kunne gå flere dager da jeg hadde litt åpning, få timer senere fikk jeg hun på brystet <3 Lykke til, Rannveig!

    6. Hei Rannveig!
      Kunne du laget et innlegg om hvor du kjøper fine og gode BH-er som kan brukes både nå som du er gravid og i ettertid? 🙂
      Sliter så med å finne noe fint som også passer en tynn kropp med store pupper.. Så kanskje du har noen tips! 🙂

    7. Venninnen min gikk å ventet en jente i fjor også! Men under fødselen kom det en gutt i stede! Haha, jeg håper egentlig i all hemlighet at det kommer en lillebror hos deg også!
      Håper den lille kommer i løpet av dagen, masse lykke til!!! <3

    8. Ååh, dette ble jeg såå glad for å lese! Endelig! 😊 Masse masse lykke til, snart har du henne i armene dine! Sender masse gode tanker og energi til deg!

    9. Nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne! Husker så godt hvordan det var selv å være så sliten og lei av maserier, og så plutselig bli sjekket og få beskjeden om at det ble fødsel innen et døgn! Energinivået steg plutselig tusen hakk! Masse lykke til❤

    10. Masse lykke til 🙂 høres ut som du er veldig nære aktiv fødsel nå ja 🙂 håper opplevelsen blir fantastisk! Fødte for første gang i sommer naturlig og kunne født 100 sånne fødsler til, det var jo helt fantastisk <3

    11. Det er vanlig at flergamgsfødende har et par cm åpning hele veien. Det betyr ikke nødvendigvis at du er i fødsel. Jeg hadde 2 cm fra jordmor startet å sjekke en uke før termin. Ble strippet på termin, tøyelig til tre cm åpning. Gutten kom ni dager over termin..trodde aldri han skulle komme ut.

    12. Martin. Gjør deg obs på at det ligger en gratulasjon hær… men ingen vits i å se rødt av den grunn. Bak deg heller ei eplekake,les ei bok,gå en tur,tenk på noe fint

    13. syns du blogger alt for mye om barna dine jeg, jeg er så glad for at jeg ikke har en sånn mamma som legger ut alt om meg på nett. håper du tenker på framtiden for barne dine også. men lykke til <3

    14. Nå er det to dager siden du blogget så da er du vel hjemme fra sykehuset igjen 🙂 ? Håper på bilde snart!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg