Oppdatering

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke blogge, men innser at dere absolutt fortjener en liten oppdatering! Her går det bare bra. Superfint, faktisk. Sånn sett bort i fra det faktum at jeg enda sitter her, mer høygravid enn noensinne. Og ikke minst, mer LEI enn noensinne!

Ja. Jeg er lei, lei, lei lei lei og atter LEI. Sa jeg at jeg er lei? Jævla lei! Og er det så rart? Jeg kan ikke skjønne hva som skjer. Jeg er snart på min fjerde dag over termin, og hadde aldri innstilt meg selv på å gå så mye over, når jeg har fått begge mine søte små lenge før dette. 

Det som derimot er sikkert, er at det skjer ting. Men det skjer fantastisk sakte. Saaaaaakte. Jeg hadde på mandag 2 centimeter åpning, og på kvelden kom det blødning, den blødningen man som regel får rett før aktiv fødsel inntreffer. Men, som dere sikkert har skjønt til nå, noen fødsel har vi IKKE sett noe til her. I dag har jeg tilbringt dagen hos min venninne og fødselspartner Kikki, siden hun har badekar og er under utdanning til akupunktør. Så hun har med tillatelse fått gjøre akupressur på meg. Rettere sagt fødselsstartende akupressur. Virkningen kan ta opp til 12 timer før den kommer, så jeg venter i spenning. Ja, jeg er utrolig spent!

Jeg har uansett time på Ahus på fredags morgen. Om jeg ikke har født til da,  planlegger jeg å ta med meg venninnen min, søsteren min og og sykehuskofferten. Da nekter jeg nemlig å dra derfra før jeg har lillesøster i hendene, og ikke i magen. Basta bom! Det er nemlig slik at når jeg allerede er moden (med åpning) så er det lett å ta vannet for å starte fødselen på en naturlig måte. 

Uansett.. det kan jo skje mye før den tid, både tror og håper! Jeg har jo modningsrier og blødning, det er bare det at de må bli mye hyppigere, og vondere, før det er snakk om aktiv fødsel. Og i mens, ser jeg på bilder av mine skatter fra de var nyfødt og håper det kan lokke bittelillesøster ut ♥

Følg meg gjerne på Instagram

25 kommentarer
    1. Nesten litt slitsomt for oss lesere å vente på dette barnet også, så kom Sienna, kom nå……Gleder meg veldig til du blir ferdig Rannveig, ikke mist motet, den beste julegaven du kan tenke deg kommer snart:)

    2. Jeg har også 3 tette og fikk høre hele siste svangerskapet at “tredjemann er en luring” når det kommer til fødsel. Du har sikkert hørt det du og! Siste fødsel dro vi inn for en sjekk da jeg hadde regelmessige rier. Fikk vite at jeg hadde to cm åpning og at det kom til å ta tid. Men én time etter var hun ute. Sikker på at lille Sienna er en luring også! Hun har det nok godt og trygt inne i magehulen sin, men sikker på at når hun først bestemmer seg for å komme så kommer hun i rekordfart!! Masse lykke til, vet den siste tiden er uutholdelig! En dag føles som et år!! Stor klem!

    3. Stimuler brystvortene dine og bruk et leketøy! Det er ikke anbefalt fordi det kan starte for tidlig fødsel, men det gjør jo ikke noe nå! Bryststimulering frigjør oxytocin eller noe, som gjør at livmoren trekker seg sammen:-)

    4. Ååååå skjønner duner utålmodig nå! Til og med ut er innom bloggen din fra tid til annen for å sjekke om det har skjedd noe:) lykke til! Nå er det bare å gjøre seg klar for nå skjer det snart! Skal gjette på fredagen eller lørdagen etter følelsen 🙂 ha en god kveld!

    5. Kjære Rannveig. Har vært igjennom det samme med min nummer 3. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Hold motet oppe, å hvil deg så mye du bare kan! for alt du vet, så vil de ikke ta vannet ditt. Det opplevde jeg. Jeg måtte nemlig vente på at det kom naturlig!!
      Lykke til <3

    6. Ååh, var så sikker på at hun var godt underveis nå! 🙁 nesten slitsomt å vente på dine vegne, hihi!
      Prøv å slapp av, kanskje litt vanskelig med to små som også trenger sitt- men prøv likevel, plutselig kommer hun 😀 masse lykke til i dagene framover, sender deg masse fødestøv <3

    7. Har ikke barn, men hadde garantert vært DRITTLEI sjøl haha. Syns 9 mnd e lenge nåkk å vente, noen daga over må virke som en evighet kan æ tenke meg :p
      Lykke til! Håpe d skjer nåt snart

    8. Jeg fikk beskjed på sykehuset om å stimulere brystvortene. Så om du har en brystpumpe så kan det ha effekt.
      Lykke til!

    9. Artig med oppdatering! Håper lille Sienna kommer snart. Må være tungt å gå slik. Men synes du er kjempe tøff! Stå på Rannveig! 😀 håper d kommer flere oppdateringer snart 😀

    10. Gjør som venninna mi; gå til gynekolog og si at du har illeluktende utflod. Hun ble strippet med én gang. Da jeg skulle føde hadde jeg gått med maserier i et par døgn og dro på sykehuset bare for å sjekke. Siden jeg hadde to cm åpning strippet hun meg uten å spørre om det var greit en gang, ga meg verdens beste smertestillende i stikkpilleform og ba meg gå hjem og sove, og at jeg hadde bebisen ennin et døgn. En av de beste opplevelsene i mitt liv. Bare å mase på sykehuset! Det koster dem nada å strippe deg. Masse lykke til!

    11. skjønner du er drit lei, gikk 10 dager over og holdt på og klikke 🙁 tror hun kommer idag eller imorgen <3

    12. Uff, håper hun kommer snart, er innom både instagram og bloggen flere ganger daglig for å se om det har komt baby 🙂 Er gravid i uke 34, og fødte mitt første barn i uke 35. Har fått beskjed om at lillebror kan komme tidlig han også, og fikk attpåtil vite på ul denne uken at han ligger i sete… Så jeg går rundt med bekkenløsning, heftige kynnere og menssmerter, og venter på en potensiell prematur setefødsel. Er frarådet å reise noen steder, eller være i mye aktivitet (passer jo supert med storesøster på 2 år og midt i julestria..) JEG er kjempelei, så jeg kan bare forestille meg hvor lei DU er 🙂 Masse lykke til med fødsel, plutselig er hun her <3

    13. Selv hadde jeg 2,5cm, avflatet og moden fra mandag morgen til han kom grytidlig fredags morgen. Intense modningsrier hele uka og kynnere fra en annen verden… Dessuten hadde jeg blodig slimpropp allerede natt til mandag, så jeg tenkte på det da du sa du trodde det kom til å skje ting. Jordmoren min sa nemlig mandag morgen at prinsen ville være ute samme natt -aldri har jeg blitt så skuffet! :p det endte med at jeg stresset så mye med å få igang fødselen at jeg var helt fullstendig utslitt når baby endelig kom… Så: prøv å slappe av så godt det lar seg gjøre når ungene er i bhg!

    14. Neida, de trenger hverken å bli hyppigere eller sterkere. Ha noen hos deg, for så tett som dine barn er, samt at du har gått ei stund med pinverk, så kan lillepia komme når vannet går. Tru meg. Var i samme situasjon, men hadde langt fra så mye pinverk. Men da vannet gikk hadde jeg to pressrier og ute var den lille. Heldigvis var jeg på sykehuset i forbindelse med at de egentlig skulle sette meg i gang dagen etter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg