Hvordan beskrive det ubeskrivelige… ?

Jeg har virkelig vanskelig for å finne ord når jeg skal beskrive hvordan jeg føler meg akkurat nå. En god blanding av total lykkerus, og hodestups forelskelse. Man kan si og mene hva man vil om min situasjon, men at jeg er heldig, kan det vel knapt finnes noen som helst tvil om her i verden. Ja, jeg føler meg så utrolig heldig! Jeg ER utrolig heldig! Det finnes mange mennesker som ikke kan få barn, så vel som mennesker som får svært syke barn. De menneskene skulle gjort hva som helst i verden for å være i mine fotspor akkurat nå. 

Med tre små velskapte, friske, raske nydelige barn. Javisst er jeg alene, men for meg forandrer det ikke noen verdens ting. Jeg må ta alt strevet, alle hverdagens plikter, men jeg får til gjengjeld all kjærligheten. All gleden. Jeg kommer ikke til å være alene for alltid, men akkurat nå er jeg det.

Og vet dere hva? Det er faktisk helt greit. I dag reiste jeg og lille frøkna hjem for å starte livet hjemme. Livet med tre små, tre små som er mitt ansvar, ene og alene. Hektisk kommer til å være fornavnet mitt en god stund framover. Og det er så verdt det! Jeg er hodestups forelsket, og nyter hvert sekund. Storebror er også svært stolt, og ville vise henne fram når vi kom for å hente han i barnehagen. Ellers prater han mye om “Min baby”. Dere skjønner det, at Sienna er “min baby” for Nathaniel. Verdens søteste ting. Lykke! 

Jeg blir trist av å tenke på at jeg ikke klarte å “nyte” svangerskapet, men var nedenfor og deprimert mesteparten av tiden. Jeg sto helt alene om avgjørelsen, som er den tøffeste avgjørelsen jeg har måttet ta hittil i mitt forholdsvis korte liv. En avgjørelse jeg er nå selvfølgelig er svært glad jeg gjorde. Det var utrolig tungt for meg, og jeg måtte ta i mot myyye dritt, spesielt fra pappaen til lille tøtta som mente jeg kunne “bare gå å ta abort ” da jeg var rundt 20 uker på vei.  Alt så veldig svart ut. Når jeg nå ser på den lille nydelige datteren min som ligger så fredfult ved siden av meg og sover i nestet sitt, kan jeg ikke tro at jeg engang har vurdert det. Eller at noen forsåvidt kan ønske noe annet enn å susse henne i hel! Jeg elsker henne av hele mitt hjerte, akkurat som jeg elsker mine to andre skatter så høyt

Hun er så nydelig. Så fullkomment perfekt. Jeg blir nesten på gråten av å tenke på hvordan ting har vært, og må kanskje klype meg selv i armen avogtil. Jeg er så ufattelig heldig som får oppleve dette. For tredje gang! Jeg mener… wow, det finnes ikke noe større 

59 kommentarer
    1. Å bli mamma er fantastisk, det er det største i verden! Steng ut all dritt og bare nyt babytiden. Nyt forelskelsen og gledes rusen.

    2. Gratulerer så hjerteligst med din nye lille prinsesse <3 du er ufattelig heldig som får oppleve å få en frisk og vellskapt liten datter igjen :)at faren ikke er sammen med deg i den gleden er hannes store tap.Så stå på og nyt tiden og gleden med tre flotte barn ,og ha ei god julsammen med din lille flotte familie <3

    3. Håper du kan legge ut et innlegg om før og etter bilder av graviditeten😊 Så hadde det vært kjempe spennende og få se mer om hvordan dere har det der hjemme. Kanskje et innlegg om hjemmet deres?😊
      Du virker som en helt super mamma! Og jeg kan overhodet ikke sette meg inn i situasjonen din. Virker kjempe tøft.
      Håper alt står bra til! Stå på Rannveig ❤

    4. Nydelig, nydelig vakre Sienna 🙂
      Pass på deg selv Rannveig..
      Så bra at du ikke tok abort.
      At lille Sienna bringe masse, masse lykke til deg/dere.
      Hun fortjener alle kjærlighet i verden <3
      God blessing you !

    5. Jeg får tårer i øynene. Sterkt! Ta vare på barna slik som du alltid har gjort, og de vil være der for deg når du blir eldre og kanskje syk. De er små nå, og det er så spennende å tenke på hvordan de blir som tenåringer og voksne 😀 Jeg forteller alltid mamma hvor takknemlig jeg er for at hun alltid har stått ved min side og at jeg elsker henne. Den takknemligheten vil du en dag få når de blir eldre, for du er ei utrolig kjærlig og omsorgsfull mor som kjemper med nebb og klør for dine små! Det står det respekt av. En dag er du ikke alene om omsorgen, og da håper jeg du får en mann du er lykkelig med og som ser styrken din og beundrer den. Stå på!

    6. Jeg må bare spørre.. Hvor mange ganger har du tenkt til å nevne på bloggen din at det var et såå vanskelig valg og at faren hennes ikke ønsket henne? Er du klar over at hun en dag kan ha muligheten til å lese alt du skriver?

    7. Irriterer meg at Nathaniel drar av henne lua og poker henne på hodet i den snutten på instagram……

    8. Da må ditt liv være ufattelig kjipt, om du bare MÅ fortelle at det irriterer deg! En stolt storebror på 4år som beundrer sin nye lillesøster, fyttikatta så irriterende altså! Gratulerer så mye Rannveig, hun er praktfull og dette klarer du fint! Venter mitt andre barn når som helst og har en samboer jeg ikke kunne klart meg uten. Så all respekt, håper noen hjelper deg avogtil når det blir ekstra tøft! Og det viktigste: gi en lang faen i alle mobbere som prøver å dra deg ned.

    9. Nei det er ikke MANGE som ikke kan få barn eller får syke barn. Det er faktisk færre en det du selv uttaler deg om! Du må slutte å tru att du vet! Om ett barn blir født friskt så kan det bli sykt det også, jeg snakket av veldig god erfaring!
      Nei det er INGEN som vil være i dine fotspor, for folk som får ett barn med en lidelse, får mere erfaring om ett barn en det du noen gang kan forstå eller få erfart!

    10. Jeg hadde aldri tenkt å kommentere på bloggen din, og får gjerne mye dritt over dette sikkert! Men kan ikke forstå i havet hvorfor jeg ønsker å være i din situasjon! Fordi du elsker barnet ditt som akuratt nå er friskt? Håper så inderlig hun aldri må bli syk, for da vil du ikke elske henne like mye…? Jeg elsker sønnen min like høyt, om ikke høyere en jeg noen gang ville trodd! Jeg har erfart hva der vil si å ha en baby på 3 uker som blir dødssyk, leger som bruker 2 uker på å stabilisere han nok til at vi foreldre kunne få ansvaret! Men hvordan kan jeg elske mitt barn like høyt som du elsker sienna og de andre..?
      Jeg ønsker aldri og være i din situasjon, i din drømmeverden der ingenting vondt kan skje Pga alt er fint nå! Jeg kunne aldri vært foruten mitt barn selv om han ikke er like friskt som ditt barn!

    11. Du, Realist, har tydeligvis aldri født et barn og kjent på den takknemligheten man føler ved å holde et velskapt lite barn i armene. Det er en utrolig følelse, og det må være lov å kjenne på at man er heldig, og naturlig nok da ha medfølelse til de som ikke opplever det samme. Hva fremtiden bringer vet ingen, men jeg akter iallefall å glede meg over min velskapte, friske sønn, her og nå! Akkurat som Rannveig må få gjøre med sine små. Gratulerer så mye til deg, Rannveig!❤️

    12. Må alle ta alt så negativt? Rannveig mente vel fan neppe at syke barn e mindre verdt! Men alle sku vel ønske dem hadde friske barn for d e d beste for barnet?? Slutt å se på alt så himmla firkanti. Tenk å lage sånn kvalme i et inlegg som skal handle om lykke.
      Alle barn e like mye vært, men alle ønske vel d beste for sitt barn, å d beste e jo å være frisk! Uten at d e nån sin feil kansje, eller nåt å gjøre med d. Å d finnes mange med syke barn eller som ikke kan få barn, så å hakke på at “d e faktisk ikke så mange nananann ikke lat som du vet ting” altså…. Bitter much? Må man pelle på alt?
      Rannveig e en god mor, og et bedre menneske enn dokker smålige kjærringe som må sitte sånn her til andre mødre, håpe ikke dokkers barn lære av dokker !

    13. Livet med Leo, da… Vi leser med ulike øyne her. Jeg leser om en nybakt mamma som gleder seg over sine tre barn, som heldigvis er friske, da det ikke er en selvfølge. Rannveig må få glede seg over at barna er friske, hun skriver ingenting om at hun ikke vil være glad i barna om de skulle bli syke. Jeg er lei for å høre at din sønn er syk, håper virkelig han blir frisk. Det er en erkjennelse etter at jeg selv fikk barn – tenk at alle mødre er like glad i sine barn som jeg er i mine!! Vær så rause at dere kan glede dere på Rannveig sine vegne nå❤️

    14. Realist.. Jo det er VELDIG MANGE som sliter med å få barn,som må få hjelp. Tror faktisk DU må passe litt på hva du sier og ikke Rannveig. Og det er vel ingen som har sagt noe om at de bare er glad I barnet sitt fordi det er friskt,men er lov å glede seg over at man har født 3 friske barn. Da ikke alle er like heldig og gjør det. Selvfølgelig forguder man barna sine om de er friske el syke,men hverdagen blir jo lettere da man har friske barn det sier seg selv. Selv om man blir veldig sterk og knytta på en helt annen måte da man får barn med en sykdom. Kos deg masse Rannveig,jeg er mektig imponert 😃

    15. Vet dere hva?Stram dere opp folkens! skal det ikke være lov å være nybakt lykkelig mamma uten at folk kommer inn, spyr ut edder og galle fordi man er lykkelig over å ha fått et friskt barn? Har Rannveig sagt at hun ikke ville elsket et sykt barn like mye? Nei det har hun ikke sagt, men det er noe dere forskrudde mennesker “leser mellom linjene” fordi dere så inderlig ønsker å ta henne på noe. Og HVA er poenget? Hvorfor ønsker dere så inderlig å ødelegge lykken for et annet menneske egentlig? Åååååh, jeg blir så @&)(!?#% irritert over alle brødhuer der ute😠

    16. Så vakkert! Blir rørt her jeg sitter høygravid med 22 dager igjen 🙂 er alene selv, men gleder meg ufattelig mye!

    17. Gratulerer så mye, du er heldig som Har fått 3 så flotte barn. For ja ,det er mange der ute som sliter. Har selv slitt med å bli gravid og har av erfaring da sett hvor mange som gjør det….Har fått 4 fine barn nå,evig takknemlig. Kos deg og nyt tiden selv om den er hektisk,og God Jul. Fint innlegg.

    18. Til alle dere som er negative her, hvorfor??
      Hvorfor må alt som skrives her inne vrenges på og gjøres til ble negativt?
      Jeg har ei datter på 9mnd selv, og hun er frisk. Men har jobbet i flere år for ei jente som ble lam fra øynene og ned i en alder av 3,5år og har sett hvor mye utfordringer som følger med, og hvor mye mer vanskelig det var å holde livskvaliteten hennes oppe jo eldre hun ble.
      Såklart blir man ikke mindre glad i ett barn om det er sykt enn om det er friskt, det må vel alle med barn forstå. Og jeg vet med sikkerhet at det IKKE var det rannveig mente.
      Men ikke kom her å si at ingen ønsker at barnet sitt skal være friskt? Jeg gjør hvertfall det!
      Og jeg vet hvor utrolig mye glede man har av ett barn som er syk, hvor mye nye verdier man får og hvor mye man setter pris på de enkle gleder. Men jeg vet også hvor tøft det kan være, og hvor mye utfordringer, fordommer og negativitet ett sykt barn vil møte. Og det unner man ingen.
      Så la nå rannveig få lov til å være glad for at barnet hennes per dags dato er friskt.
      Og uansett hva folk møtte mene om rannveig og hennes valg så er jeg helt sikker på en ting, rannveig er like glad i sine barn som alle andre er, så la nå jenta få ha en god jul uten alt netthatet, det har hun virkelig fortjent!!
      God jul rannveig, kos deg med dine små:)

    19. Synes du er utrolig tøff og det står stor respekt av valget ditt, jeg kjenner deg ikke men jeg er sikker på at du fikser dette:)
      Du virker som en kjempe god mor og ungene dine virker så flotte og snille:) nyt din nye tilværelse og drit i de som blander seg og er negative. Det er ditt liv 🙂

    20. Så flotte og nydelige unger du har 🙂 Håper at du får en flott barseltid 🙂 Gleder meg til å følge bloggen din framover 🙂

    21. Realist : DU må virkelig skjerpe deg , det er faktisk veldig, VELDIG mange som ikke kan få barn og det er faktisk mange barn som blir født syke, veldig mange .
      Ta deg en bolle!!!!
      Dette er et bra innlegg.
      Klem fra en mamma til et friskt og et sykt barn, som jeg elsker like mye og tante til prøverør barn💕

    22. Snakk om og vri og vende på hva man leser. Lett og sitte og mobbe når man sitter bak en skjerm. Kos deg med barna dine du ranveig. Jeg har selv ikke helt funksjonsfriske barn og jeg ble ikke støttet av innlegget dit, heldigvis er dem ikke slemme og lirer av seg stygge kommentarer til andre det hadde vært det som var tragisk i mine øyne ikke att noen av barna mine har utfordringer.

    23. Nydelig beskrivelse av mammafølelsen ❤ Og hvem har bestemt at mye jobb og lykke er en motsetning? Etter at jeg ble mamma har jeg skjønt at det ikke er der fokuset ligger uansett. Man VIL jo gjøre det beste for sine barn og da føles det ikke som det offeret andre ofte skal ha det til. Det betyr ikke at det ikke er lov å bli sliten og få hjelp, det er bare smart og snilt mot barna❤ Og helt menneskelig! Og jeg er hjertens enig i at du er kjempeheldig! Man kan ikke måle mammalykken ut fra livssituasjon. Barna er sin egen lykke. Samme hvor kjipt ting er rundt meg så er lykken over å være mamma like stor, of kanskje til og med større! Uansett kan ingen fortelle deg hvordan du har det. Nyt alt du kan❤ Klem

    24. Kjæregud så masse bitte folk som kommenterer. Irritere seg over ditt og datt, og for gudsskyld er det jo iiiingen som er sjalu.. For hallooo, hva er det å være sjalu for. Jo, det er mye å være sjalu for. Vakre og flinke Rannveig har født 3vakre friske barn til verden, og har all grunn til å være kjempestolt. Ingen av dere er vel så dumme at dere tror hun ikke hadde vært like stolt om de ikke hadde vært friske? Kjæregud, er det mulig. Har 2 barn selv (3De ventes om 1mnd), og jeg gleder meg til å holde henne i armene mine, KJEMPESTOLT!!! Tenk så fælt noen av dere må ha det, så IKKE klarer å glede seg på vegne av alle. For en grusom lidelse det må være.. Sikker på at dere er FRISKE? Hmm.. Uansett, ha en riktig fin og god jul med dine små, Rannveig! Må all dritten du får bare prelle av, like så gravidkiloene du nesten har mistet allerede👏🏻😀 Ja, fyyy meg.. Jeg er sjalu, og det på en god måte, måtte jeg være like heldig👏🏻⭐️❤️

    25. Fint innlegg, Heitmann. ☺
      Hun er nydelig..som storesøsknene sine. Navnet er også flott. Liker det. 😀

    26. Så søt lita jente! 🙂 Hadde du bestemt at hun skulle hete “Sienna Lucia Charlotte” før hun ble født? Eller bestemte du deg for å kalle henne Lucia etter at hun ble født på luciadagen?

    27. Jeg kan forstå om noen kan føle seg litt tråkket på av dette innlegget men forstår også at du er stolt over å ha fått et til friskt barn. Bare det at du er helt alene om dette barnet gjør ting lettere når det er friskt. Sitter man der med et sykt el funksjonshemmet barn og sliter med å få barn kan nok dette være tøft å lese for noen. Da vil jeg foreslå at dere ikke leser denne bloggen. Hun skriver om sin lykkerus. Det må vi tåle. Jeg vil gratulere deg med nok et barn. Du er tøff.Håper du får hjelp av de rundt deg og at du tar imot all den hjelp du blir tilbudt. Litt konstruktiv tilbakemeldinger til slutt. Ikke skriv mer dritt om barnefaren. Han er tydeligvis ikke interessert og har vel aldri vært interessert i noe annet enn å lage henne (uten å være klar over det da), så please “let it be”. Uansett hvor såret du er over at han ikke er interessert så gjør drittslenging av ham bare vondt verre for deg. Nyt henne alene. Kanskje ting forandrer seg en dag. Lykke til…..

    28. Blir spennende å høre fra deg når hverdagen intreffer . .din mors to hender blir borte og lillemor ikke lengre sover 16 timer i døgnet. Ditta bi show

    29. Gratulerer med nydelig datter, Rannveig 🙂
      Jeg skjønner at noen tar seg nær av at du skriver at de som får syke barn/har vanskeligheter med å få barn, skulle ønske de var i din situasjon; lykkelig med 3 friske, herlige barn. Jeg er sikker på at det ikke var vondt ment fra din side og regner med at lykkerusen og forelskelsen i den nye babyen gjorde at du ordla deg litt feil 😉
      (For øvrig heter det å “være i noens sko” og å “gå i noens fotspor”, så her har du laget en mix av to uttrykk som egentlig blir litt meningsløs, selv om vi forstår hva du mener…)
      Ønsker deg en lykkelig og fredelig jul sammen med din store, lille familie og håper 2016 vil bringe deg mye godt!

    30. Hva gjør att mennesker kan lire av seg så mye stygge og ondskapsfulle kommentarer….blir dagen deres bedre????

    31. Mange her som er gretne og spist sitroner til jul eller? Herregud skjerp dere!
      Får ikke jenta være lykkelig med sine tre barn?
      Unner dere virkelig ikke Rannveig lykke?
      Det er ikke bare bare å være alene med tre små barn og jeg synes jenta er tøff jeg. Unner henner virkelig ikke all den dritten som dere presterer ås py ut av kjeften deres i disse juletider.
      Ta dere en pepperkake, så kanskje dere smiler litt også.

    32. gratulerer med den lille tulla <3 å få et sånt lite friskt barn betyr alt i verden, og du må jo bare nyte det!
      Jeg har aldri kommentert på noen blogg før. Men herregud, hvor stygge enkelte mennesker er. Forferdelig å lett å gjennomskue misunnelse og sjalusi. Håper du hever deg over det uskalige tullballet enkelte hiver utav seg.
      Mange klemmer til deg og din lille familie i barseltiden.

    33. Hei og gratulerer med baby!
      Jeg håper virkelig at du tenker deg om å sletter dette (det du skriver om abort) og alt annet du måtte ha skrevet om forholdet til Sienna og pappa’n hennes. Fokuser heller på ditt og Siennas forhold. Håper hun slipper å lese dette når hun blir gammel nok (tro meg tiden flyr) og at hun og pappan sin kanskje kan få til ett fungerende forhold! La henne i det minste ikke føle seg uønsket og eksponert..:-( Kos dere videre:-)

    34. Hun er som snytt ut av nesa på faren sin, så han skal få store problemer med og juge fra seg henne. Men trist at en mann på 44 år ikke kan ta ansvar for sine handlinger.

    35. Stå på rannveig jeg heier på deg, du har mye å være misunnelig på, 3 velskapte barn,et flott utseende og en veldig bra blogg, hatere vil alltid hate,hev deg over netttrolla, de er ikke vært møkka under skoene dine engang….

    36. Du gir så mye av deg selv på bloggen din. Jeg er virkelig imponert over deg og må si at din blogg er en av de få bloggene jeg sjekker jevnlig. Du virker som en kjempe god mor og er et godt forbilde for mange. Jeg forstår godt at du er helt forelsket. Lille S er utrolig vakker 💕

    37. Ærlig talt,har ikke Rannveig sagt hun ikke vil fortelle om barnefaren..?! Så respekter det og om det er en gutt på 18 el en mann på 40-50 år så er det hennes sak og ingen annens. Hev deg over disse misunnelige kommentarene og kos deg videre. God jul til deg å dine😊

    38. No må enkelte her inne gi f.. i å slenge så mye dritt og spydige kommentarer, er dere virkelig så sjalu og smålig at dere ikke kan oppføre dere ordentlig ?Har en følelse at det er unge dritt jenter og smålige ungdommer som ikke har annet å gjøre enn å slenge dritt om Ranveig.Dere burde skamme dere langt inn i sjela og skaffe dere noe positivt å holde på med.

    39. Ser ikke noe galt i dette innlegget. Enkelte skal bare lete etter noe negativt og slenge dritt, dere kan umulig ha det godt med dere selv! Ei heller ha født barn enkelte av dere.
      Skam dere, virkelig!
      Har selv prøverørsbarn, ikke var de friske ved fødsel heller.
      Hvorfor skulle jeg føle meg støtt av innlegget fordet?
      Gå i dere selv, bitre høner!

    40. Hun som frekt skrev over her-du lever jo bare av skrive om ungene..hva lever fotballfrue av ? Å dra på ulike luxusferier å skrive noen linjer ta bilde av maten hva er det leve av.? Å vise seg så perfekt at en må lyve og manipulere bilder før en legger de ut.nei takke seg til ærlige folk.de som mener så mye dritt om rannveig hvorfor i svarte ser dere ikke noe galt med roboten fotballfrue som får aLt for mye ufortjent ros.ser ingenting rose henne for som jobber så “hardt ” som aldri vært på ferie men er på sin fjerde tur nå på en mnd.haha folk er tragiske .ros de som er verdt rose slutt å rose overfladiske bloggere som lever som greier.

    41. Man kan sikkert mene det man vil om din situasjon, men det er ingen tvil om at du er sterk og vil klare deg gjennom dette. Gratulerer, og lykke til med den lille 🙂

    42. Du burde være stolt av deg selv som ikke tar abort. Det er vanskelig å si for meg, da jeg aldri har vært i den situasjonen å bli gravid, men jeg tror ikke jeg hadde klart presset og tatt abort.. når du skriver sånn som du gjør, begynner jeg faktisk å tvile. Det er jo helt sykt å faktisk skulle ta livet fra et annet menneske, bare fordi det ikke passet i livet ditt, eller livet til barnefaren for den saks skyld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg