En uke har gått..

Kan virkelig ikke tro det! Og blir nesten litt trist av det. Sentimental, er nok riktig beskrivelse! Tiden flyger så vanvittig fort! Vår lille vakre Sienna Lucia har i dag allerede rukket å bli en uke gammel. Hvor i alle dager ble tiden av? 

 

For det var nå, klokken 21:40, for nøyaktig en uke siden, at lille vakre luciafrøkna så dagens lys og beriket livene våre med enda mer betingelsesløs kjærlighet. Hun er så ufattelig nydelig at jeg har vanskeligheter med å finne ord. Hun er en meget våken og opplagt frøken når hun er våken, og sover søtt og godt i flere timer av gangen etter måltider. 

Og det skal være sikkert, mat nok får hun i massevis. Melka kommer i strie strømmer, og appetitten til frøkna er det absolutt ingenting å utsette på. Så det blir spennende å få besøk av helsesøster i neste uke for å se hvor mye hun har lagt på seg. Hun hadde allerede tatt igjen fødselsvekta si ved avreise fra sykehuset, noe som ikke skjer så ofte, fikk jeg høre. Men absolutt veldig bra! 

Dagene går i ett her. Med to storesøsken som skal ha sitt, og bittelillesøster som krever det en baby krever. I tillegg hadde vi spidermanbursdag i går, for verdens beste storebror som ble fire år (eget innlegg kommer) som jeg er veldig glad for å ha unnagjort. Nå skal vi bare slappe av og nyte dagene fram mot julaften, og etter jul, med verdens beste mamma på besøk. 

Når det kommer til hvem pappaen til lille frøkna er, så skjønner jeg ikke hvorfor dere engang orker å bruke tid og energi på å spekulere i det. Jeg forstår dere er nyskjerrige, men beklager for å si det. Det har dere faktisk ikke noe med. Jeg kommer aldri til å offentligjøre det på bloggen min, andre sosiale medier, eller forsåvidt noe annet offentlig sted . Det jeg kan si etter å ha lest diverse kommentarer, er at det ikke stemmer at han hverken er gammel, eller gift. Han er på min egen alder, i min vennekrets, og bor ikke så langt fra meg. Han hadde ikke kjæreste da jeg en vakker marsdag  for rundt ti måneder siden ble gravid med denne lille vakre frøkna mi, men fikk det rett etterpå. Så vidt jeg vet, vet hun absolutt ingenting om dette.

 Han har tatt et valg om å ikke ta del i hennes liv i form av å ikke gi en eneste lyd fra seg, selv etter å ha blitt informert om at hun er født. Noe som får være et valg han må stå for resten av sitt liv. Hun har likevel en mamma, to veldig stolte storesøsken, og min familie, som elsker henne betingelsesløst 


Følg meg gjerne på Instagram HER

46 kommentarer
    1. Det e heilt vanvittig altså. Enkelte mannfolk! ! Snakk om å vær retardert! Han sku ha blitt jella mæ ein flisåt vaier

    2. For en stor tulling! Du får kreve barnebidrag av han så han på lik linje kan betale for seg. Tenk å se et så vakkert vesen han selv har vært med på å lage og ikke ønske noe form for kontakt med henne. Han vil angre når hun blir eldre! Men rannveig, ikke la han slippe unna med absolutt alt.. Tyn hn for alt det er verdt. Takes two to tango!

    3. Han er en komplett idiot!!! Uansett hva han synes om deg. Dette er barnet hans!! Han bør ombestemme seg, raskt! Hun er nydelig!
      Selvom han er en ass… Er han veldig pen? Lurer, når jeg ser på Sienna

    4. Men jeg håper du kontakter hans familie. Det er meget mulig hun har en farmor og en farfar som svært gjærne mere en noe anet vil ønske henne Velkommen og skjemme henne bort

    5. Men sex skal han ha.. Alle vet at man KAN bli gravid av sex, å KAN ende opp som far/mor. Så da burde man heller ikke ha sex om man ikke ønske å stille opp for et barn vis det skulle bli til.

    6. Å ikke være en del av hennes liv er hans valg – uforståelig, men min erfaring tilsier at det for noen menn er lettere å bare stenge det hele ute og slippe å forholde seg til det. Feigt, men slik er det desverre noen ganger.
      Jeg håper likevel du holder ham økonomisk ansvarlig for det han har vært med på. Husk at barnebidrag ikke er et bidrag til deg, men noe datteren din har krav på!

    7. Nå vet jeg ingenting om deres forhold, men jeg vet om en som har fått en nydelig jente, som har lite med faren og gjøre men besteforeldrene til jenten har involvert seg.
      Hun er nydelig i alle fall! Og har et nydelig navn! Gratulerer så mye som trebarnsmamma, og gratulerer til dine to eldre barn som storesøsken <3

    8. helt utrolig at han kan velge å ikke ta del i sin egen datters liv, men hun har uansett en fantastisk mor og håper han får opp øynene sine fort! nydelig liten jente rannveig!

    9. Det e så kvalmt ka enkelte mannfolk tar seg friheite te. Man sku jo tru vi va kommen længer i året 2015, men næida, fedre som stekk av har vært et problem sia Gud va smågutt! Som om de va fratatt alt ansvar. EGOISME, menneskets, ofte menns største evne her i live, meir klar de ikje. De verken tør elr klar å ælske sine egne små. Og når det e snakk om sett eget kjøtt og blod, så e det seg sjøl de lika bæst. Nu dræg eg ikje alle under en kam, men snakke om sånne ansvarsløse snabelfanta som e en skam førr dagens samfunn!!!

    10. Hvorfor skal alle hakke på faren a? For alt man vet kan det hende hu gikk inn for å ha et one night stand for å få unge. Er like mye hennes feil som han og er man ikke klar for å ha barn så er man ikke det

    11. Jeg synes ikke det er riktig av deg å henge ut din datters far på en offentlig blogg på den måten du gjør her. Jeg forstår at du (og mange andre) synes at det er ansvarsløst gjort av ham å ikke stille opp, men likevel. Ting kan endre seg senere, og jeg er stygt redd for at du en vakker dag vil komme til å angre på veldig mye av det du har delt på bloggen din. Jeg har vært i samme situasjon som deg, da jeg fikk min første, og vil minne deg på om at den eneste det går ut over når du sverter Siennas pappa, er Sienna. Bare et lite råd, fra en trebarnsmor til en annen.

    12. Anonym: hun henger da ikke ut faren? At hun sier at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre, er jo et faktum. Hun velger jo faktisk å IKKE henge ham ut ved at hun ikke avslører navn osv. Så kommentaren din synes jeg blir helt feil. Absolutt ikke hennes problem at han er (unnskyld meg), et hjerteløst menneske. Det å velge å ikke ville ha kontakt med barnet sitt er noe lille Sienna må leve med resten av livet. Heldigvis vet hun også alltid at moren valgte å beholde henne på tross av at faren ville hun skulle “gå å kvitte seg” med henne. Føler ingen sympati for ham, overhodet.

    13. Håper uansett at du tar kontakt med farmor og farfar til lille jenta di <3
      Det ville nok vært den beste julegaven de kunne fått ! : )

    14. Enig med flere over her…..Kos deg med barna dine….At far til Sienna ikke vil ha noe med henne å gjøre får ikke du gjort noe med. Men kanskje besteforeldrene vil??

    15. En mann som ikke vil vedkjenne seg sitt eget barn, er i mine øyne ikke verdt det å få være pappa. Alle kan bli far, men det kreves et mannfolk å være pappa, sies det. Hun har en god mor, som en dag vil finne en mann som kan ta på seg farsrollen og gi Sienna den pappaen hun fortjener og trenger. For han finnes der ute, Rannveig 🙂 du har krav på overgangsstønad når far ikke er med i bildet. Det utgjør mer enn et vanlig bidrag, og biologisk far trenger ikke blandes inn. Tror det vil gjøre denne situasjonen ennå mer betennt om han kreves for barnebidrag når han ikke engang vil se henne. Men som mange andre sier, kanskje besteforeldrene vil være en del av livet hennes, og kanskje være til hjelp for deg senere? Du kan jo skrive et brev hvor du forklarer alt, og ikke ønsker at barnefar får vite at du har tatt kontakt ennå. Er sikker på at det kunne blitt noe positivt ut av det 🙂

    16. Gratulerer med jenta, håper dere har det bra!
      Men for en tafatt fyr! Men Rannveig: Du gjør lurt i å ikke omtale han negativt på bloggen, det holder med en setning om at han har valgt henne bort. En dag vil Sienna lese dette, og ting kan endre seg fram til da. Folk tenker sitt om han uansett, trenger ikke ha de skriftlig.. Har du vurdert å kontakte foreldrene hans? Kanskje farmor og farfar ønsker henne velkommen mer enn han! Jeg hadde vertfall ville visst om det om min framtidige sønn fikk barn, enten han ville det eller ei!

    17. Hvorfor mener alle at man skal kontakte besteforeldrene? Hans valg og hans konsekvens, men å blande inn hans foreldre er vel å dra den litt langt.. Helt greit å mene at det er et dårlig valg fra hans side, men det er nå en gang sånn at man som kvinne har 100% bestemmelsesrett hva angår å få eller ta bort et barn. Ikke alle vil ha barn med en random, men viser seg å være verdens beste far senere, alt er ikke svart/hvitt. Dessuten vet ingen her inne hvordan kommunikasjonen dem i mellom har vært verken før eller siden graviditeten var et faktum.

    18. fordi barnet fortjene besteforeldran å besteforeldran fortjene å vit at dem har et barnebarn. når pappan ikke vil kan rannveig fortell d te ungen men at hu ikke får møt besteforeldran fa fåt hu et forklaringsproblem. ikke latt alle bli straffa for en person

    19. Hei,
      Har en god vennine som er alene mamma til en sønn på snart 1,5år, hvor barnefaren har sagt ifra seg alt av ansvar og vil ikke ha noe med sønnen sin å gjøre. Han var da utro mot sin samboer (som ikke vet noenting den dag idag enda og de har vært sammen i 4 år sirka) og gjorde xen sin gravid.
      Skikkelig arrogant idiot på snart 30-år!!!
      Det tok 1år før han tok en farskapstest, som konstaterte at han er barnefaren. Da ringte venninna mi moren til barnefaren (etter at testen var konstatert) og hun var ikke sjokkert over det. Det har nå gått 4mnd og venninna mi har ikke hørt noe mere fra den familien, siden hun ringte.
      Er trist når utfallet blir sånn, men er desverre mange gutter/menn som ikke tar ansvar..
      Så stå på Rannveig, du gjør en god jobb 🙂 og barna vil være og er evig glad i deg 🙂

    20. Nr1 kontakte besteforeldrene fordi der faktisk er familien hennes,og at foreldra kan se hvilket menneske av en sønn de har.
      Nr2. Les innlegget en gang til. Rannveig har ikke hengt ut noen.

    21. Any dick can make a baby, but it takes a man to be a father 🙂
      Husk det Rannveig 🙂 Synes du klarer dette kjempe fint <3

    22. Jeg synes du skal kontakte foreldrene hans! De fortjener å få vite at de har et barnebarn!!
      Dessuten ville jeg krevd bidrag fra han. Synes ikke han fortjener å slippe unna alle sine forpliktelser …

    23. Er jo ikke sikkert hun kjenner foreldrene da om de var sammen kort tid eller om det var en one night stand. Det er faktisk ikke så enkelt. Utrolig tafatt dott som velger bort datteren sin! Men hun er heldig som har deg, Rannveig, du er kjempeflink med alle barna dine.

    24. For en barnslig og umoden idiot pappa!
      Hvilken mann er man når man driter i å ta ansvar for sitt eget barn?
      Jeg hadde krevd fyren for bidrag, ringt kjæresten / samboeren hans og ikke minst foreldrene hans!
      Dont get mad, just get even!
      God klem til deg!,

    25. Huff, at dere ikke ser hva hun gjør.. Det er ikke greit at en mann er umoden på den måten, men hvor lett blir det for ham å ombestemme seg nå? Nå som alle vet hele historien.. Han er kanskje veldig ung. Det er vel vanskelig nok å ta ansvar for et barn han ikke ville ha, og å samarbeide med en person som Rannveig, om han ikke i tillegg skal være svertet på forhånd i en så kjent blogg.. Så jo, hun har så absolutt hengt ham ut. Uansett hvor dumt den andre forelderen oppfører seg så burde hun tenke på barnet først. Og tenk litt da, hun har faktisk sagt veldig mye nå, tipper ryktene brer seg.. Hvem i hennes omgangskrets bor i nærheten og fikk ny dame i mars, sikkert ikke så vanskelig å regne ut…

    26. Kanskje han e redd for å bli hengt ut på bloggen.. Som ikke e så uvanlig.. Du har allerede sagt flere gang at han ikke ønsket barn å abort.. Du har jo allerede laga et rykte på han… Å m bloggen så stort virkemiddel d e for å skape haters… Så vet han jo at hans ord mot alle nettlesere d blir nok ikke hørt.. Best egentlig å holde ting for sæ sjøl, kanskje d roe sæ. Du har jo bestandig vært som ei tikkanes bomba når d kom til alle fedren

    27. Som mor til to gutter ville jeg absolutt hatt beskjed om jeg skulle bli/har blitt farmor. Både for at jeg vill ønsket kontakt med mitt barnebarn, men også for å strammet opp min sønn som ikke tar ansvar for sitt eget barn. Uansett om han var med på det eller ei og uansett om han ønsket abort…barnet er her og da tar man ansvaret for det.

    28. Hærrejemini!!! Man kan ikje bære vælg om man vil vær pappa elr ikje når du ligg rundt mæ alle, det må dåkk førstå!!! Har du fått onge, ja så får du ta vare på den og. På tide å tænke nytt: ikje ligg mæ folk utn sikker prevensjon og tænk litt på konsekvensan av sex. Jah, førr det e ikje bære gøy og gammen bestandig. Voks opp

    29. Anonym 16:40: Rannveig har ikke ødelagt ryktet hans, det klarte han helt fint på egen hånd. Rannveig har fortalt hvordan det ligger an, men hun har ikke nevnt noe navn. Såklart en far som ikke vil ha noe med barnet sitt å gjøre er en fjott! Eneste han straffer med dette er faktisk sin egen, uskyldige datter. Ikke Rannveig. Han hadd sex, sannsynligvis uten kondom, med visshet om hvilke følger det kan medføre. Og folk som ikke tar ansvar for egne handlinger er jo selv på nivå med småbarn.
      Jeg har selv en datter som ikke har kontakt med faren sin, av helt andre grunner enn Sienna, da. Men jeg vet hvor sårt det er for barnet, spesielt når de begynner i bgh og skole og registrerer alle andre barn som blir hentet av sin far, eller skal finne på ting med faren sin. Hvor høyt opp på ønskelista en (ny) far er. Det er ikke oss mødre det går utover, det er ikke oss dere straffer med fravær, selv om vi selvsagt kan ende opp med å bli nokså asosial da vi aldri har muliget til å finne på ting med andre. Det er kjipt selvsagt, men jeg ligger ikke hjemme å griner av den grunn. Men barn kan grine av mangelen av far.
      Men det går heldigvis stort sett over etter noen år, mitt barn er heldigvis blitt så gammel nå at mangelen på far ikke gjør henne noe lengre, selv om hun innimellom kan føle seg litt utenfor i forhold til andre venner.
      Om besteforeldre er oppegående ville jeg nok ha kontaktet dem, men i vår situasjon ble heller ikke kontakt med besteforeldre og annen familie fra framsiden aktuelt, noe de bestemte selv.

    30. Synd att han velger bort ansvaret sitt håper han beskytter seg heretter så flere barn må lide samme skjebne. Men stå på ranveig du virker som en flott mamma for barna dine. Husker deg fra unge mødre og da hadde elste og nå er du mamma til 3 nydelige barn.

    31. Alle kan forandre seg greit, men blir helt feil å hakke ned på Rannveig. Greit alt trenger man ikke å dele, men forstår at hun vil forklare når folk maser om å få høre om barnefaren. Det at du sier han blir hengt ut? Viss han kommer til fornuft burde han ikke tenke på seg selv eller Rannveig til syvende og sist handler dette om datteren hans.

    32. Har selv vokst opp med en pappa som ikke ville ta del i mitt liv og føler egentlig jeg er ”glad” for det idag. Elsker mamma mer enn noen annen i denne verden og hun ga meg verden beste barndom – selv uten å ha min pappa tilstede. Føler også at dette bare har gjort mamma og mitt sitt bånd mye mye sterkere enn de aller fleste mor-datter forhold.
      Det morsomme er at nå når jeg har blitt 20 vil gjerne pappa ha kontakt med meg. Teiteste noen sinne. Synd det tok han 20 år.
      Dette kommer du til å klare kjempe fint Rannveig. Trist at noen menn kan være så hjerteløse.

    33. Hei Rannveig, og gratulerer med det nye tilskuddet i familien! Du har noen flotte barn. Siden du selv tar opp temaet rundt dette med far, og hvordan graviditeten oppsto, så tillater jeg meg å spørre: bruker ikke du prevansjon? Jeg mener ikke dette som spydigheter eller hets. Er oppriktig nyskjerrig, med tanke på at du har blitt uplanlagt gravid hele 3 ganger. Jeg mener, hvordan skjer slikt 3 ganger på 3.5år? God jul til deg og dine😊

    34. Dette er første gang jeg noen gang har kommentert i en blogg, og dette er den eneste bloggen jeg har fulgt litt med på i det siste. Og det fordi jeg er utrolig fascinert av hele situasjonen, du er flink!
      Jeg vil også si at jeg har en datter med en som er i et forhold. Han nektet å ha noe med henne å gjøre. Men da hun ble ett år, tok jeg kontakt og vi møttes. Han sto fortsatt på sitt. Men etterhvert gikk han med på å møte oss en gang i måneden. Nå er hun 3 og et halvt hår, og jeg er glad for at jeg sto på mitt. For alle har rett til å vite hvem foreldrene sine er. Nå har hun riktignok en pappa her hjemme, som har vært her hele tiden og som elsker henne som sin egen. Og hun får en lillebror i januar. Et råd til deg; stå på ditt, krev barnebidrag, da blir han automatisk involvert. Og aldri vær frekk eller sint på noe som helst måte. Møt han på halv veien, og vær forståelsesfull for at dette er vanskelig for han. Jeg tror han kommer til å ombestemme seg!
      Lykke til med alt! ☺

    35. Synes det gjør vondt å lese at du skriver at pappaen ikke vil ha noe med jenta å gjøre… Ikke fordi jeg synes synd på pappaen som enkelte mener blir hengt ut, eller fordi jeg synes synd på deg. Men som et “uønsket” barn selv og søster av et, gjør det vondt å lese. Tenker på den dagen hun skjønner noe av dette.. Du må bare gi så mye kjærlighet du bare klarer, men det faktum at du omtaler henne som “uønsket av pappa” kommer nok til å bite deg i ræva en dag. Det er STOR forskjell på å “ikke være klar for det ansvaret” og “barnet er uønsket”.. I allefall for barnet som en dag lurer på hva det har gjort feil. Legg det heller på pappaen, HAN vil ikke ta ansvar, enn at BARNET ditt ikke er ønsket…..
      Lykke til – fra en ung trebarnsmor til en annen. Du ser ut til å gjøre en mye bedre jobb enn hva jeg tror jeg selv ville klart som alenemor… :p Ville bare si noe om akkurat hvordan du ordlegger deg i denne situasjonen, fordi få ord kan for et lite barn bety så mye..

    36. Jeg synes det er bra jobba! Du er en fruktbar ung kvinne, som nå har fått 3 barn med 3 forskjellige menn, og kjenner jeg deg rett, så kommer det nok flere. Heldigvis bor du i Norge, så du kan få trygt resten av livet, for jeg tror nok du kommer til å trenge det. Jeg kan ikke se for meg at du har eller tar en høyere utdannelse eller noen gang kommer til å komme deg ut i jobb. Men jeg holder med deg, flere burde gjøre som deg. Få masse barn og kose deg hjemme med dem slik at de får masse kvalitetstid med mamma, og så tar staten regningen 🙂

    37. Jeg har aldri møtt faren min. Jeg husker engang på barneskolen det var “ta med pappa” dag, og vi skulle sove på skolen og pappane skulle lese eventyr for oss barna. Det var helt forferdelig. Alle flokket seg rundt de “kuleste” papapene. Husker jeg var så utrolig lei meg. Alle hadde en far utenom meg. Faren min var feig.

    38. Rannveig er e n flink mor som skal ha mye skryt for at hun klarer å få hverdagen til å gå rundt. Jeg er selv mor til en utrolig aktiv 4-åring og jeg prøver å være student. 4-åringen skal ha nesten all oppmerksomhet når jeg er ferdig på skolen. Ingen burde si at det er lett å være foreldre, hvis de ikke har barn selv. Så over til dette med hvem som er faren til Sienna: Rannveig er den eneste som vet hva som skjedde med hun og faren, og at hun ikke vil si det er hennes valg! Hadde hun prøvd å henge ut faren til Sienna, hadde hun kalt han for ting og framstilt han på en annen måte. Hun har bare sagt kort noen småting om han, og ikke noe annet. Dere som skriver her, enkelte av dere, gjør en sak til en annen. En fjær blir til ti høns. At faren ikke svarer Rannveig angående datteren sin, er hannes valg. At Rannveig har valgt å få datteren med han, er hennes valg. Ikke gjør det til noe det ikke er, folkens!

    39. Hei hei 🙂 søt lita jente 🙂 må bare si at jeg var i samme situasjon med førstefødte og etter 3 1/2 år da ville han være far og jeg lot han nå har de et sabla godt forhold 🙂 sønn min er 6 nå 🙂 men kontakt foreldrene hans, la de ha en mulighet om de vil, det gjorde jeg å 🙂 tenkte: “Herregud tenk om min sønn ikke vil ha sitt fremtidige barn. Da vil iaf jeg være farmor” noe å tenke på ang din sønn å 🙂

    40. Folk er kjappe til å henge ut barnefaren her!!
      Halloo! Jeg hadde ALDRI beholdt et barn etter et one night stand, og er nok ikke alene om det enten man er mann eller dame.
      Mange grunner til at han ikke ønsket dette.
      Noen er ikke klar (det er LOV) mens andre ønsker kanskje ikke barn i det hele tatt.
      Takk Gud for at jeg er jente, så jeg aldri havner i en situasjon hvor en dame uheldigvis hadde blitt gravid og skulle beholdt det.
      Hadde sikkert (dessverre) kuttet all kontakt selv. Er ikke den måten jeg ønsker å få meg en “familie” på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg