Kroppen etter fødselen..

Tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg om hvordan det går med MEG etter fødselen. Jeg sleit jo mye med bekkenplager fra midten av svangerskapet, og aller verst ble det helt på slutten. Da var det å bare gå ekstremt smertefullt. Veldig glad jeg er ferdig med alt av gravidmage, gravidplager og det som følger med, og nyter det å være tynn igjen og ha den vakre prinsessa i armene mine i stedet for i magen.

For tynn, det er det ingen tvil om at jeg har blitt. Nå fungerer ikke vekta mi, men det hadde vært veldig spennende å se hva jeg veier nå. Mellom slagene (les: mens barna sover) løper jeg jo rundt som en annen gærning for å rydde slagmarka og andre hverdagslige gjøremål. Så det overrasker ikke meg om den er tilbake på startvekt. 

At det har ligget en baby på tre og et halvt kilo i magen min for bare halvannen uke siden, synes overhodet ikke. Det eneste som avslører at jeg i det hele tatt har vært gravid de ti siste månedene, er min vakre lille datter, min mindre vakre gravidstripe på magen, og melkesprengte pupper. Jeg er selvfølgelig veldig glad for å ha fått kroppen min tilbake, men at det skulle gå SÅ fort etter fødselen, hadde jeg absolutt ingen forventninger om. Men som sagt, jeg er naturligvis glad for det! Og ikke minst, for at jeg slapp unna de grusomme strekkmerkene også denne gangen. 

Bekkenet mitt sluttet riktignok ikke å være vondt i det hun ble født, men blir litt bedre for hver dag som går, og nå kjenner jeg omtrent ikke noe som helst. Bekkenplager er dødsens, og ikke noe jeg unner noen! Jeg hadde ikke disse plagene mine to første svangerskap, så det var noe helt nytt for meg. Nytt, og veldig smertefullt, og glad jeg er ferdig med alt slikt!

Alt i alt – utrolig fornøyd! Jeg hat bært fram tre vakre, friske og nydelige små,,og jeg er rimelig fornøyd med kroppen nå. Selvfølgelig har jeg litt ekstra på hoftene, men det gjør meg absolutt ingenting! Former er bare vakkert, og noe jeg er glad for å ha.

Alle mammakropper er vakre! Vi har jo tross alt utført livets største mirakel – bært fram et menneske inni magen vår ♥

 

15 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvorfor det er mye fokus på å være slank under svangerskapet og alle disse etter fødselens bilder og skrytebilder. Usunt!!!

    2. Man ser jo at du har photoshoppet lårene dine tynnere på bildet med den røde genseren. Ser det i forhold til hånden din som ser kjempe stor ut fordi lårene er så smale

    3. Amming gjør underverk! Jeg gikk ned mine 13,5 kg på 10 dager! I tillegg til de deilig lange turene jeg har fått tid til å gå nå de siste 4 månedene har jeg tatt av 5 kg til 😀 Heis flagget!
      Det går utrolig fort.. Jeg blir egentlig bare irritert på de som ligger på sofaen og stapper i seg alt av usunnheter og skylder på at “det er gravid-klioene” som ikke går av..

    4. “glad jeg slapp unna de grusomme strekkmerkene”
      “alle mammakropper er fine”
      de aller fleste mammakropper har strekkmerker faktisk… Men for all del, du har veldig fin kropp da 🙂 jeg var ikke like heldig

    5. Fin:) unngikk også de strekkmerkene og falt ned i vekt, altfor mye iaf første gang. Fra høygravid 67 kilo til 45 på en mnd elns farlig vett 😮

    6. “Forferdelige strekkmerker?” Det er arvelig om man får det eller ikke, så å omtale det som om det er noe man kan styre selv er sikkert sårende for mange. Jeg har ikke fått det selv, men selv om det hadde skjedd hadde jeg ikke hatt fokus på det. Jeg håper ingen tar seg veldig nær av din mindre fine måte å omtale det, som for noen, er uungåelig, og ikke gjør en kvinne mindre vakker.

    7. Rannveig er uten tvil tynn! Aner virkelig ikke hvorfor noen føler for å kommentere stygge ting så snart noen er fornøyd med hvordan kroppen ser ut. Virker som at alt Rannveig skriver er feil uansett. La folk få være fornøyd med kroppen sin uten å kommentere negative ting! Hun spør ikke etter deres mening på kroppen hennes. Håper kroppen min ser så fantastisk ut etter fødsel!

    8. RANNVEIG ER IKKE TYNN LENE. Hun ser helt normal ut, en helt vanlig mamma kropp, ikke tynn, men vanlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg