Tilbake til hverdagen…

Nå har nettopp minstesnuppa falt til ro og tatt natta. Vært litt urolig i kveld, så det har gått i bæring, byssing og “Bæ bæ lillelam”  Takk gud for bæremeis!

Hun har generelt vært utrolig rolig helt siden fødselen, men alle babyer har jo vondt i magen fra tid til annen. Jeg kan likevel bare komme på en annen dag hvor hun hadde vondt i magen. Alle mine tre har vært veldig “snille” Mistorstå meg rett. Alle babyer er selvfølgelig snille, men når jeg hører om andres babyer som gråter og gråter ustanselig dag inn og dag ut, føler jeg meg jo heldig som slipper akkurat det.

I morgen starter hverdagen igjen for fullt. Fra da av blir det bare meg og lille Sienna hjemme på dagtid, da ungene skal tilbake til barnehagen etter ferien. Må jo ærlig innrømme at det skal bli litt rart og veeeldig stille å plutselig ha hele dagen alene, bare jeg og lille frøkna. Vi skal kose oss masse, og denne babytiden skal virkelig utnyttes til det fulle. Det er de mange små øyeblikkene som virkelig betyr noe, og det må vi aldri glemme! Vi, jeg inkludert, er litt for flink til å “se fram til ting” og la hverdagen suse unna. Men det er flest hverdager, og de skal nytes med en god dose fullstendig kaos, men til gjengjeld masse klærlighet med mine tre søte små. Som snart ikke er så små lengre, om tiden skal flyge like fort som den har gjort til nå! 

Jeg er så trøtt at jeg omtrent stuper, så med barnehagebagen med skifteklær, uteklær og drikkeflaske pakket og klart, og med lunchboksen til storebror plassert i kjøleskapet, melder en over gjennomsnittet sliten og trøtt mamma god natt . Jeg kan nesten ikke VENTE med å treffe puta.

Blogges

20 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvor du får energien din fra. Alene mor til 3 og blogger?!? Du må være en super mamma hehe 🙂

    2. Hvorfor legge ut bilde av ungene med de fæle grimasene hver gang? Lite pent!

    3. Vi med kolikkbabyer er ikke mindre heldige enn deg?! Bare fordi vi må høre på barnegråt i et x antall timer hver eneste dag og natt. Uforskammet av deg å måtte påpeke det!

    4. Til H over her: chill litt da. Ikke gjør ditt beste for å tolke hvert eneste ord R skriver som fornærmende! Hun sier bare at hun er glad for, og føler seg heldig som har fått barn som ikke har hatt kolikk. Hun sier IKKE at ditt barn ikke er like nydelig. Skal love deg at dersom min mor kunne velge, hadde hun valgt bort kolikken jeg hadde i tre måneder. Det skjønner jeg veldig godt, og det gjør ikke meg til et dårlig barn eller hun til en dårlig mor.

    5. Til kolikkmamna over her:
      Rannveig er da vel ikke på noen måte uforskammet i innlegget over her? Eller har vi kanskje ikke lest samme innlegg? Hun sier at hun føler seg heldig som ikke har et barn som gråter masse. Og det forstår jeg godt. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er kjempe slitsomt med barn med kolikk, men selvfølgelig like mye kos. Klem fra en annen kolikkmamma

    6. Å himmel.. uforskammet å skrive at hun er heldig som har snille babier??
      Selv har jeg hatt 2 kolikkbarn og et ikke,og skjønner hva hun mener,og jeg tar meg ikke nær av at Rannveig skriver hvordan sine barn er. Du som ble fornærmet over dette må være misunnelig og fått mén av lite søvn. Snakk om å være hårsår 🙂

    7. Hvorfor Nathaniel har den grimasen ? Han er 4 år 😉 Min Nathaniel som også er 4 år gjør akkurat det samme. Mange unge uten barn som kommenterer her 🙂

    8. I motsettning til andre bloggera lar ho barna sine være naturlig på bilder
      Istede for å tvinge fram et smil å stå pent på rekke å rad med finstas bare for å fortelle “nå har vi spist middag” 😉

    9. Hekkan du imponere! Men fy så tragisk noen kommentere 😂 Går Ann å tenke lengre enn til nesetippen når hun sier “snille” babyer, haha er det mulig! Jaja men igjen du imponere, 3 unger aleine og klare deg så bra! Det står det respekt av!

    10. Du er er rå dame!
      3 nydelige barn som du virkelig stiller opp for og ordner og styrer for. Kjempejobb, gjør du. Så er det alltid noen som må spre dritt på hvert eneste innlegg. Så smålig av dem og ufattelig lite voksent. Du er tøff som takler alt dette.
      Har et spørsmål jeg lurer veldig på. Hva heter appen hvor du kan lage slike fine stjerner på bildene?! Håper du kan si det eller noen andre som vet?
      T.

    11. “H” kl.10.36. Er den kommentaren din seriøs? Hahahaha! Isåfall er jeg helt imponert over hvor personlig du tar det Rannveig skriver! Snakker vi hårsår?😂 de fleste ville vel vært utrolig takknemlig for å ha en generelt rolig baby. Men takk for en god latter 😉
      Rannveig, bare fortsett å stå på som du gjør! Synes du er super flink! Må ærlig si at jeg synes det er hysterisk å komme inn på kommentarfeltet ditt å lese hva enkelte mennesker klarer å lire av seg men du har mange mennesker som heier på deg og. Husk på det😉 Godt nytt år snuppa, til deg og dine 😊

    12. Herregud så mye Nathaniel og Sienna ligner! Alle tre er virkelig helt N-Y-D-E-L-I-G-E! Ikke bry deg om hva andre sier, de lever nok ikke det beste livet, og tror veien til lykke er å rakke ned på andre. Håper for guds skyld alle snart innser hvor grusomt teit det er å sitte som anonym bak en skjerm og slenge dritt. Du er så emosjonelt intelligent, reflektert og oppegående. Håper du får verdens beste år Rannveig! Stor klem

    13. Må le litt av deg (på en positiv måte): du virker litt søt-distré-ammetåke med å skrive bæremeis. Vi alle skjønner jo at du mener bæresele, men det var en hærlig skrivefeil å se for seg! 🙂 jeg er imponert over at du orker å blogge samtidig som du har hovedansvaret alene for tre barn hvorav den ene er en nyfødt baby. Du er flink og hærlig at du blogger som at det er en dagbok dvs helt naturlig, uten å bruke timesvis på å få noen til å korrekturlese og redigere bilder osv. Du er ekte og du er deg! Girlpower! 🙂

    14. Hvilken bæresele har du forresten? Håper du har en god ergonomisk sele, som du kan bruke på ryggen etterhvert (feks ergobaby). Å bære på ryggen er genialt når du har andre barn å ta deg av!

    15. Kos deg masse med lille jenta di fremover. 🙂
      Kan tenke meg at det blir litt deilig å ha litt mer fri og “bare” forholde seg til ett barn om dagen mens de to andre er i barnehage. 🙂

    16. Det kom kanskje ikke så tydelig frem men kommentaren min var satt veldig på spissen. Skrev det før andre gjorde det (ventet bare på de som FAKTISK kunne ta seg nær av det, har sett tendenser til å bli fornærmet av hver minste ting i tidligere kommentarfelt her). Godt noen så ironien og at jeg kunne glede noen ✔😉👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg