Bort med rødt, inn med rosa

Da var juletreet endelig pakket ned, og forsåvidt alt av julepynt ellers. Minstesnuppa sover søtt i babygrinden sin, og jeg skal utnytte den med å støvsuge, henge opp klær og sette på ny klesvask. Nyfødte babyer blir heldigvis rolig av slike lyder, så ingen fare for vekking altså. 

Rødt er erstattet med rosa, og gud så deilig det er! For all del, rødt er kjempekoselig. Når det er jul. Ellers på året er jeg ikke særlig begeistret for fargen, men rosa, derimot, skal få lov til å pryde her nå! Er det mulig å ikke bli glad av den fargen? Jeg tror ikke det. 

Om snuppa slår på stortromma og tar seg en skikkelig lang lur skal jeg også bake kaken jeg hadde tenkt å bake i går. Ellers er vi veldig klare for helg, og denne helgen skal alle mine tre være her. Tenker bondegårsbesøk imorgen dersom det ikke blir altfor mange minus. Det blir veldig koselig, og ikke minst, veldig hektisk. Det velkjente fenomenet “endelig helg, nå skal det slappes av!” gjelder absolutt ikke her. Å være mamma er en fulltidsjobb, spesielt om man er alene. Dag og natt. Sånn er det, og jeg synes egentlig det går veldig fint. Godt jeg er ung

Tenkte forresten å dele fødselshistorien med dere i kveld! Det hele gikk veldig fort for seg, så jeg var i temmelig sjokk både under og etter fødselen ettersom riene kom uten pause. Derfor husker jeg veldig lite på nåværende tidspunkt. Heldigvis skrev jeg ned det jeg husket allerede mens jeg var på sykehuset. Er derimot ikke så mange bilder jeg kan dele med dere, ettersom man ser “alt” på de bildene jeg har fra fødselen. Men skal se hva jeg får til! 

Hva er deres planer for helgen? Ønsker dere en fantastisk fin fredag videre!

Blogges

17 kommentarer
    1. Du kan jo bare sensurere vekk pupper, underliv og det som måtte vises? 🙂 Sett på en svart firkant feks, eller bruk “blur” 🙂

    2. Kjære Rannveig!
      Jeg har veldig lyst til å rose deg! 🙂 Du virker som en helt fantastisk mamma for dine tre vakre barn! En god rollemodell med sunne verdier. Slike kommer ofte langt her i verden! 🙂 Jeg ønsker deg en fin kveld videre! <3

    3. Heisann😄 Så flotte bildene var, hvordan får du slike “stjerner” på bildene? Finnes det en app?🤗

    4. Helt sant, ingenting som heter avslappende helg med småbarn! Og her er vi to Om jobben! Ha en fin helg 🙂

    5. Ikke noe som heter avslapning med nattevaktshelg og unger i tillegg heller. Dobbel jobb og dobbel lykke blir vel det 🙂

    6. Planen for helgen er å føde! haha :p Har termin denne helgen, og jeg håper lille i magen hører etter når jeg sier att jeg vil ha han ut på termindagen :p Men så heldig er jeg vell neppe, så da blir det avslapping og lading av batteriene 🙂

    7. rosa er fint 🙂 deilig og få vekk jula igjen,selvom det er kjempe koselig :).
      Vi skal på juletrefest i morgen med bhg til mini og så skal vi på skogstur og grille pølser og ta med kakao,hvis det ikke er så ille kaldt på søndagen da 🙂

    8. Er du Alene?? Det har Ikke Jeg fått med meg når jeg har lest bloggen din de siste 2 årene. Du skriver aldri hvor flink du er og som får til så mye selv om du er alene. Det står det respekt av altså…

    9. Hey.. har de to eldste barna samme far? Har unga mye kontakt md faren sin? Kanskje du kunne skrevet et innlegg om dette..

    10. Har du bil nå? Du har ikke skrevet noe særlig om den.
      Kanskje fordi den er den rosa? 😅😅
      Spøk til side, jeg bare lurer på hvilken bil det er, og hvordan du klarer å få med deg alle barna i bilen, alenemamma til 3 som du er.
      Ha en tipptopp bondegårdshelg.

    11. Håper du har hatt en fin helg, med dine søte små! Kjekt å se hvor flink du er til å oppdatere, til tross for at det må være travelt med tre minis i hus. Har bladd litt i arkivet ditt, og må si at du har vokst så utrolig mye de siste årene. Ikke så unormalt kanskje, men synes du er utrolig flink til å skrive. Håper du fortsetter med det.
      Hadde forresten vært veldig kjekt med en spørsmålsrunde, eller videoblogg om du får tid.
      Klem fra en fast bloggleser Xx

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg