Sienna fire uker!

For fire uker siden lå jeg på Ahus og hadde nettopp fått min nydelige lille prinsesse i hendene mine, Det er helt surrealistisk å tenke på at det er hele fire uker siden hun kom til verden. Hvor ble dagene og tiden av? Om to dager er hun en hel måned gammel! Jøss..

Det har allerede skjedd så mye i hennes korte liv. Hun har vokst mye, og passer allerede klær i størrelse 3-6 mnd. De minste klærne har jeg allerede måttet pakke vekk. Altså er det ikke akkurat skummetmelk hun får servert! Noe som er kjempebra! Hun fester blikket sitt lenge, responderer når vi snakker til henne, og er veldig nyskjerrig på verdenen rundt seg. Faktisk, så fikk jeg et aldri så lite smil fra henne tidligere i kveld. Herregud så herlig! Og så heldig jeg er! 

I går hadde vi innekosedag, ettersom det var for mange minus til at jeg tør å ta lillesnuppa ut. Vi lekte, bakte gulrotkake (verdens beste gulrotkake forresten!) og slappet av i sofaen med film, I dag har vi derimot tilbragt dagen ute i hagen i all puddersnøen som har kommet, og så har vi vært en tur på Sørum gård her i Lillestrøm. Den gården er så fantastisk! Ikke bare er det gratis morro for ungene, men jeg er også svært lykkelig for å slippe unna steder som for eksempel Leo’s lekeland og den slags. Ungene får kose og bli kjent med dyr, og hva er vel bedre enn det? Når ting roer seg litt og vår vakre lille bittelillesøster er blitt eldre, skal vi gå til anskaffelse av pusikatt. Nathaniel savner vår gamle pusikatt veldig, og har veldig lyst på en. Men alt til sin tid! Akkurat nå har jeg hendene fullt opp med barn og baby, og vil ha det i en god stund framover. 

Det går likevel utrolig fint. Jeg må ærlig innrømme at jeg er stolt av meg selv. Jeg hadde aldri i min villeste fantasI trodd at jeg skulle takle rollen som alenemor til tre så godt som jeg gjør. Det er vanvittig tungt, det er altså ikke til å legge skjul på. Og det er en evig runddans av bleiebytting på både liten og stor, klesvask, matlaging, leking, rydding, organisering, mekling mellom storesøsken, og ikke minst, masse, masse kos. De to største er så stolte, og vil kose lillesøsteren sin hele tiden, helst. De kommer ofte å gir henne “suss” og sier de elsker henne. Kjærlighet er smittsomt, og får man mye kjærlighet, kan man gi mye kjærlighet. 

Tilværelsen som trebarnsmor byr ikke akkurat på mye søvn, eller noe som helst fritid. I dag sto de to største opp klokka fire og mente det var dags for frokost. Jeg lå i sengen og ammet Sienna, og lot de leke ute i stua til jeg var ferdig. Skulle akkurat til å stå opp og sette på rundstykker, da jeg av vane tok opp telefonen, så på klokka, og den viste fire! Da var det i stedet rett i seng for alle mann, selv om det tok sin tid. Opp igjen klokka 07:30! Altså – ikke mye søvn. Har vel kanskje til sammen sovet 7-8 timer hele helgen, og jeg ser mer ut som et spøkelse enn menneske. Men, sånn er det! Man må bare prøve å nyte dagene, disse dagene får vi nemlig aldri tilbake, og jeg er sikker på at jeg vil komme til å se tilbake på de med glede.

Litt kaos og lite søvn til tross, vi har det nemlig veldig fint, i vår lille anti-A4 familie 

 

 

 

Nå har snuppa tatt kvelden, og da skal jeg endelig ta kvelden selv. Matpakkene er laget for lengst og klær er lagt fram, og jeg håper på hvertfall bittelitt søvn. I morgen starter en ny uke med nye muligheter. Storebror og storesøster skal i barnehagen igjen, og jeg og Sienna skal ta turen til Sørumsand på treff med de herlige jentene i barselgruppa. Forrige gang jeg så de vagget alle rundt med bollemager utenom èn, mens nå har alle fått sine søte små. Så det skal bli veldig gøy å møte de igjen! 

Ønsker dere en god natt! Det blir garantert ikke mye søvn på meg, men sove kan vi gjøre når vi blir gammel. 

Blogges

 

11 kommentarer
    1. Pass på deg selv og prøv å ta igjen litt søvn på dagtid. Det er absolutt noe jeg angrer på at jeg ikke gjorde med min siste. La meg ALDRI ned da han sov på dagen, enda han var veldig veldig mye våken på natten. Det beste med små bebiser er å holde seg mest mulig hjemme, det er ikke noe nederlag å skippe barseltreff og “idyllisk” shopping på dagtid til fordel for søvn! Husvasken kan vente også! Uten søvn duger man nemlig ikke som mamma. Og man kan kræsje helt i mangel på det. De minste bebisene sover jo så godt.. (Men kanskje ikke når man aller helst vil ha de lange øktene) Fem seks syv mnd er gjerne den verste perioden med oppvåkninger.. Etter min erfaring. Bare å lade til det.

    2. Jeg liker så godt å lese bloggen din! Du er liksom så “vanlig”, uten å være det om du skjønner hva jeg mener… 🙂 Kun ment som et kompliment altså! Ønsker deg og dine tre små en fin uke!

    3. Herlige bilder 😍
      Kan du lage ett innlegg og fortelle om sannheten om den forrige katten? Har lest så masse om hvordan du slengte den ut som liten kattunge 😢 Og at den ikke fikk komme inn mer. Får ikke dette til og stemme! Håper du kan fortelle oss at det ikke er sant.

    4. “Går ikke en dag uten at jeg tenker på den”. Da har du virkelig lite bekymringer i livet ditt!! Heldig 😉 Skulle gjerne hatt så lite å tenke på, at jeg kunne tenkt på katten til en jeg leste bloggen til dag inn-og ut.

    5. Det er helt vanlig med bleie til 3 års alder og noen bruker nattbleie lenger.
      Jeg er helt satt ut over hva du går igjennom alene, jeg var og er fortsatt utslitt trebarnsmor MED mann.
      Du er tøff, stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg