Skrullemamma

Det er ettellerannet som skjer i det man får barn. Akkurat som at hodet reiser på langferie, eller noe i den duren. Ammetåke er ikke en dekkende beskrivelse engang. Nei, langt i fra.

Jeg tar plutselig neg selv i å si ting som ikke har noen mening, eller sammenheng for den saks skyld,i det hele tatt. Jeg kan tilogmed et sekund eller to glemme hva personer som står meg nær, heter. Kleint, sa du? Jepp.

Årsaken er aaaltfor lite søvn, og tilstanden jeg befinner meg i burde heller hetet skrulletåke! Jeg føler meg helt fjern om dagen, og at å bytte bleier, vaske, lage mat og rydde/rengjøre er mitt nye kall i livet akkurat nå.

I dag var vi som sagt på barseltreff, men en mye mer logisk betegnelse for det ville vel vært skrulletreff. Akkurat som vi hadde elefanttreff da vi vagget rundt ned store mager. Som nå er blitt en gjeng damer med alvorlig søvn-mangel som møtes og sosialiserer sånn passe i halvsvime. Godt vi er i samme bås!

God natt ønskes fra en rar, veldig trøtt og veldig skrullete mamma ❤

23 kommentarer
    1. Ja jeg vet hvor sliten man blir av å ha barn…. Være oppe halve natten osv. Men nå har jo vi laget oss dette arbeidet selv😁 Forskjellen her er vel bare at du er alene om alt. Men det visste du jo….

    2. Fine gode rannveig ❤ all ærend til deg som er alene med disse tre skjønningene !!! Håper at alt går greit med deg til tross for alt styr nå . Håper du har litt familie og venner som kan hjelpe deg I de tøffeste stundene . Lykke til videre , sender deg en god å varm klem ❤

    3. Barna mine er snart 7 år og 3 år og jeg er fortsatt skrullete den dag i dag :p kommer nok fortsatt til å være skrullete når de er voksne å Oo hoff slitsomt

    4. Så utrolig nydelig bilde <3 Er så vakkert med amming 🙂
      Du er min nye heltinne for den 300% jobben du har!! 🙂 Har "bare" en unge alene, og det krever sin kvinne. Du er ufattelig rå! 🙂

    5. Jeg husker jeg alltid måtte spørre hvilke dager det var. Gjerne 14 ganger for dagen i 6 uker etter fødselen 😂 jeg holdt på å gå fra han også. Jeg skulle på tur med hunden og var kommet til ytterdøren før jeg skjønte at han ikke var med.
      Er helt normalt. 😊 håper du koser deg masse med alle dine 3 små søte 😊 de er nydeligen.

    6. Så lenge du ikke vil forstå at du må ta deg en liten lur når den lille sover vil det fortsette slik, men da har du kanskje ingenting å blogge om…

    7. Rannveig du er fantastisk! Neste innlegg kanskje du kan kjøre på med den fødselshistorien? Gleder meg sånn til å lese!

    8. Jeg blir så lei meg og trist når jeg leser enkelte tilbakemeldinger fra lesere. Halvspydige onde og slemme – er det rart barna våre mobber og blir mobbet ? Konstruktiv kritikk er på sin plass i dagens bloggkommentarfelt, men helt latterlige ekle kommentarer ?? Jeg synes så synd på dere som har behov for å komme med slik. Så trist det må være ? Jeg håper og tror at du Rannveig aldri aldri tar deg nær av det… de er på et nivå som er så lavt. Hev deg over ! Jeg er imponert over hvor flink du er til å tenke og handle positivt. Og fra ei dame som er 10 år eldre enn deg tror jeg menneskekroppen er skapt for å fø og oppdra barn i ung alder ! ( jeg var selv 30 og 32). Du har nok mer energi enn to “gamle” foreldre på snart 35 til sammen 😉😉 tunge dager uten søvn og gråt vil komme, men i gjengjeld har du skapt en familie som vil gi deg glede til du blir 100. Stå på vakre flotte positive du !!!!

    9. Hei skrullemamma.
      Er du så skrullete at du har glemt at du skulle dele fødselshistorien for et par kvelder siden?

    10. Til deg over I komentarfeltet man blir så glemsk at man glømmer det I ammetåka ja. Og ja jeg ble skrullete selv etter fødsel bare med 1 barn. Kasta bankortet I søppla haha :p du er flink rannveig hadde aldri klart 3 barn alene. Credz for den. Syns ikke du fortjener dømminga. De fleste ville valgt abort I din situasjon. Abort er egt em form for og drepe et liv. Jeg var ikke motstander av abort før men er det nå. Kansje noe med at jeg har en Kristen tro. Men jeg mener skal man ta abort må man ta det innen få uker. Hadde jeg blitt gravid nå ville jeg vert tvungen til og ta abort da jeg og samboer sliter I forholdet allerede og har en baby på 5 mnd. Så vet ikke om jeg ser for Meg flere barn med han, og jeg har endel og stri med så 1 holder for Meg lenge 🙂

    11. Du er dyktig,og fortjener ros!! 🙂 Kan du fortelle litt om hvordan du utfører hverdagslige aktiviteter? Husvask? Storhandel på butikken mad baby.. I vogn,eller i handlevogn? Bærer du babyen inn på butikken nå som det er så kaldt? Rådvill førstegangsmamma (alenemamma) her,nemlig.. Babyen min sover lite,og jeg rekker knapt å dusje selv. All familie bor på Østlandet,men jeg har flyttet til Trondheim,siden min ex og jeg hadde det fint her.. Until now… 😉

    12. Rannveig 🙂 Jeg leser ikke blogger, men jeg leser din. Daglig. Jeg ser opp til deg og din hverdag, og jeg forstår at det er vanskelig å jobbe med bloggen i tilegg. Jeg syntes likevel det er kjipt når det går så lang tid i mellom hvert innlegg og at jeg aldri vet når du legger ut nye innlegg. Det gjør at jeg snart ikke gidder mer. Så et ønske fra meg er at du kunne gitt oss lesere noe litt mer å forholde oss til ift når du skriver innlegg. Syntes det er kjipt at det går flere dager uten innlegg og det uten en beskjed om det. Dette var et forsøk på en konstruktiv tilbakemelding, håper du tar den slik også 🙂 Jeg heier på deg. Elise

    13. Vi er faktisk skapt for å bære frem barn og ta vare på de, så hvorfor mange er så utrolig imponert forstår jeg ikke. Det er faktisk det eneste hun gjør ( bortsett fra ett blogginnlegg hver 3-4 dag ). Det finnes faktisk alenemødre som oppdrar og tar vare på 3-4 barn samtidig som de jobber. Uten at de må påpeke det i hver setning. Det er faktisk også frivillig å få barn. Prevensjon er en meget enkel måte å unngå det på. Og jeg mener ikke at Rannveig gjør en dårlig jobb. Hun gjør det stort sett alle andre mødre gjør:-).

    14. Håper det går bra med deg og dine søte små, Rannveig. Ser stort fram til å lese innleggene dine igjen:-) God helg – du er dyktig ♡

    15. Kjære Rannveig – jeg forstår at du har det travelt, men det er dumt å skulke på jobben. Du har ansvaret for 3 små, og du må ta bloggen seriøst. Cashe in på at du er litt “hot” akkuratt nå og at mange sjekker bloggen med å har mye spennende innhold. I det minste sende inn en liten oppdatering hvis det er en spesiell grunn for at du ikke kan oppdatere.
      Stå på vennen, ikke gi opp! Håper du har koselig helg med lille Sienna 🙂

    16. Skulke på jobben som en her skriver..? Når man akkurat har fått barn så er det vanlig å ha permisjon fra jobben. Flere av dere her inne som må ha forståelse at det er vel ikke akkurat bloggen hun må prioritere hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg