Trøtt, trøttere, mombie

God lørdags ettermiddag kjære lesere!

Etter å ha lest kommentarer, ser jeg mange etterspør hyppigere oppdateringer fra meg. Det jeg kan si er at de siste dagene har vært litt av et rush (mildt sagt..). En veldig, veldig sliten mamma, to små/store søsken som krever sitt (og det er jo ikke lite i seg selv) i tillegg til en baby som har hatt magevondt noen kvelder nå. Her om dagen sovnet jeg med Sienna på brystet, i det jeg, i sittende stilling i sofaen, mens jeg skrev en melding til ei venninne av meg. Våknet med sovende baby på brystet, og telefonen i handen min med en halvskrevet melding. Jupp, vi er der. TIlstanden heter Mombie. En mellomting mellom mamma og zombie.

Livet som trebarnsmor er veldig koselig, jeg stortrives! Men det er ufattelig slitsomt, og det innbyr ikke på så mye tid til spesielt mye annet enn nettopp mammarollen og alt det innebærer. For det innebærer mye! Min nye jobb er bleieskiftarbeider og matstasjon. 

Vi har likevel klart å innarbeide gode rutiner slik at hverdagen skal gå så “smooth” som overhodet mulig, og de tenkte jeg at jeg skulle skrive et eget innlegg om, mulig i kveld, om jeg ikke slokner på sofaen med baby slik jeg har gjort de fem siste kveldene (fødselshistorien kommer også en vakker dag jeg ikke er fullt så “mombie”)

Denne helgen er det faktisk bare meg og min lille Sienna hjemme hos oss. Emma er hos pappaen sin, og Nathaniel koser seg hos tante Astrid og onkel Anders i Oslo hvor vi var på tacokveld i går! Veldig koselig! Jeg og lille frøkna mi skal litt senere på pysjparty til ei venninne av meg, noe vi gleder oss veldig til! Selv om man er sliten og helst bare vil holde seg innenfor husets fire vegger, skal man aldri undervurdere viktigheten av å være sosial blandt venner og andre mennesker. For eksempel for å unngå fødselsdepresjoner, som absolutt ikke er noe å kimse med. 

Nå har jeg akkurat fått tatt meg en dusj (halleluja) og frøkna ligger å sover i babygrinden sin. Kan ikke love dere noe, men jeg skal prøve på å komme med enda et lite livstegn her på bloggen i kveld. Nå skal vi straks gjøre oss klare for pysjparty 🙂 

I mellomtiden må dere gjerne følge meg  Instagram (hvor jeg oppdaterer flere ganger daglig) og så ønsker jeg dere alle en fin lørdag videre! Det skal absolutt vi ha! 

30 kommentarer
    1. Tror nok de fleste forstår at bloggen ikke er førsteprioritet for deg nå. Så flott at du har litt avlastning i helga, nyt tiden med lillejenta, som forresten er utrolig fin! Så rene og vakre trekk.

    2. Heia! Så nydelig liten jente! 🙂 Og jeg skjønner hvor sliten man kan være, så bare slapp av når du får tid til det 🙂 Kos dere masse!

    3. Kan du gi faan og måtte komme med den samma jævla teksten om at du er en sliten 3 barnsmor! VI VEIT! Det er faktisk folk som har det såååå mye værre enn deg!

    4. ^ kanskje du skal drite i å ta det til deg da, om du VEIT det, for det er tydeligvis noen lesere som ikke VEIT og etterspør innlegg.

    5. Tror nok at søvn og hvile er viktigere for å unngå baby blues. Veldig nydelig lite barn, men, som det skrives, vel redigert..

    6. Hvordan vet dere at bildene er redigerte? Ett av barna mine hadde superglatt hud fra dag 3, ikke alle har “nupper” og andre ting. Kan dere ikke være blide og glade for den fine jenta? Må det alltid pirkes og klages på alt? Les det du vil, send et smilefjes eller finn dere ei god bok og lese i!

    7. Er alkohol skadelig for barnet?
      Viktig: Barnets alder må tas i betraktning uansett hvor ofte og mye mor drikker.
      Nyfødte barn har en umoden lever, noe som gjør at de har dårligere evne til å bryte ned alkohol enn eldre barn og voksne.
      Inntil 3 måneders alder brytes alkoholen ned halvparten så fort som hos voksne, noe som er årsaken til at man anbefaler totalt avhold minst de første seks ukene etter termindato. Det betyr altså at for premature barn bør man vente lenger etter fødselen enn for et barn som er født til termin.
      Forskerne er usikre på skadevirkningene. Det de vet, er at den alkoholholdige melken gjør at barnet blir sløvere, sover tyngre og får i seg mindre melk. Alle rusmidler som sløver spedbarn kan forårsake plutselig spedbarnsdød (krybbedød). Forskerne er heller ikke sikre på hvilke langtidseffekter det kan få hvis barnet drikker melk med promille.
      Dette er hva som står om amming og alkohol. Det er vel bare mindre intelligente mødre som ammer og drikker! Men det betyr jo ikke at R drikker selv om det står alkohol der. Det er jo andre folk der og.

    8. Kan ikke se hun skriver noe om at hun skal drikke alkohol..
      Har ikke kommentert her før: men syns du virker som ei positiv og smart dame, og ikke minst en veldig god mamma!:) alle har lov til å bli slitne og gi uttrykk for det, så skjønner ikke hvorfor folk klager på det når de leser bloggen din. Småbarnstiden er jo helt unntakstilstand, så ikke rart at det opptar både hele deg og dermed mye av skrivingen din for tiden. Du er flink!

    9. Lille prinsessa er så nydelig <3 og så synes jeg det er flott at du tar deg en tur og koser deg sammen med gode venner.Det er veldig viktig å få litt egentid,selv om lille prinsessa er med 🙂 Og de som kommer med spydigheter ,kan dere finne dere noe annet og holde på med.Det er så barnslige kommentarer, og viser at det er mange umodne som sender tullete ytringer.

    10. Hun var lagt ut et bilde på Instagram hvor man ser at hun og vennene hennes skal drikke vin 😉
      Uforsvarlig og umodent av deg!! Voks opp, du er mor til 3!

    11. Det begynner å bli kjedelig å lese at du skriver hele tiden hvor sliten og trøtt du er, at du er trebarnsmor og sånt.. Ikke klag sånn i hvert innlegg, prøv å skriv om noe annet enn at du er en sliiiiiten og trøtt trebarnsmor

    12. Dere som kritiserer Rannveig, har dere ikke bedre å gjøre?
      Kanskje hun skal gi Sienna morsmelkerstatning, eller har pumpet melk på forhånd? Og har man ikke lov å drikke vin når man har barn?
      Uforsvarlig og umodent å drikke vin når man er mor?
      Mange rare folk der ute, og da sikter jeg til alle dere som kritiserer Rannveig for alt hun gjør.
      Sienna er nydelig forresten. 🙂

    13. Linnea Arntzen: Du er jammen lite oppdatert….. det er en eplecider, magnum flaske fra EUROPRIS… Derav ikke noe alkohol.. Regner med Rannveig har full kontroll. Skjerp dere alle nett-troll, håper noen en dag banker på døra deres for å ta dere for netthets med påfølgende fengsling og bøter. Husk noe heter IP adresse og kan lett oppsøkes. Jeg var selv bare 21år når jeg hadde 3 barn. Fikk 3 barn på 16mnd, så kjenner meg jammen igjen i alt du skriver Rannveig, nå er barna tenåringer og det kreves på en annen måte. Hev deg over all dritten… hadde selv fordommer mot meg som ung mamma. Men hvem har det bedre idag enn de som sa noe? Jo det er meg.. 👏Heier på deg 🙂

    14. er det bildet på instagram det kommenteres om? Det med godteri, tre vinglass og en flaske? DET ER ALKOHOLFRI CIDER! herrljunga(?) Magnum eple eller pære cider fra europris har aldri vært skadelig for babyer…
      Jeg skal være helt ærlig å innrømme at jeg leser denne bloggen kun for kommentarfeltet. Utrolig hvor mye rart folk henger seg opp i😂

    15. Herregud så patetiske dere er? Hadde jeg brukt tiden min på å saumfare en blogg etter noe å kritisere hadde jeg virkelig revurdert verdien på livet mitt

    16. Stå på Rannveig 🙂 Du er en tøff dame ! Digger deg 🙂 Nydelig lita datter har du også 🙂 Alle dine 3 barn er bare herlige 😀 Ha en fin start på en ny uke, kos deg 🙂

    17. Er like kjedlig lese om alle dere småunger som klager over at hun klaget .les den kjedelige bloggen til fotballfrue istedet i sin rosa tilværelse der alt er plettfritt og vandrer på rosa skyer, skriver noen kjedelige linjer hver dag.dere som må klage stikk til helvete lei lese deres møkkalinjer.hvorfor isvarte leser dere denne bloggen om dere ikke liker det dere leser? Dere må være hjerneskada.rih

    18. Så søt 🙂 husker et innlegg for noen år siden ang skole, hvordan er det nå? Fullførte du eller begynner du igjen snart og hva vil du bli? 🙂 er selv 28 år og ikke ferdig med vgs enda så XD hehe

    19. til alle drittunger som kommenterer, rannveig har all sin grunn til å vær sliten, hun er mor til 3 unger! tror ikke noen av dere er det. Jeg ville bare si hvor utrolig jeg beundrer deg Rannveig og det du får til, at du valgte å beholde og ta ansvar for alle barna dine selv uten noen mann med deg, du er virkelig en fantastisk mor og en sterk person og du fortjener virkelig ikke den dritten du får av disse hatefulle netttrollene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg