Helt jævlig

Ja, da kan jeg med handen på hjertet si at jeg har oppnådd toppen av jævelskap. Har nemlig klart å pådra meg bihulebetennelse. Dere som er kjent med det, vet godt at det eneste man vil gjøre når man har bihulebetennelse er å ligge ned å late som man er død(for man kan bare glemme å få sove med bankehodepine) Vel, å ligge ned å late som man er død går litt dårlig sammen med rollen som alene-trebarnsmor. Og i tillegg har jeg fryktelig vondt i mammahjertet av lille snuppa som bare hoster og snøfter og snørrer. Takk gud for nesesugeren, den får nemlig kjørt seg ganske heftig nå om dagen.

Heldigvis har jeg noen engler av noen venner, og både i går og i dag har jeg sluppet å levere ungene i barnehagen selv. Helt himmelskt! Jeg er så glad for at jeg har så gode mennesker rundt meg som stiller opp når jeg virkelig trenger det. Uten at jeg en gang har spurt om hjelp. Det er hva man kaller elte venner!

Nå ligger snuppa å sover på fanget mitt etter et bedre og lengre måltid, selv om jeg straks må vekke henne for å kle på klærne ettersom jeg har legetime klokka 2. Halleluja! Jeg klarer nesten ikke vente med å få bukt med denne ondskapen selv! For bihulebetennelse er virkelig det verste jeg kan tenke meg. Og jeg er så heldig å få det omtrent hver gang jeg er forkjølet. Heldige meg!

I dag har jeg faktisk både rukket å dusje, shave leggene, ta hårkur, henge opp klær, sette på ny maskin, og brettet klær. Jeg har tilogmed sminket meg! Frøkna er en skikkelig rangler, og sover lenge om morgenen om hun får muligheten. Og det fikk hun i dag når vi ikke trengte å rushe til barnehagen. Det utnyttet jeg til det fulle, og føler meg nå som et nytt menneske, selv med bihulebetennelse! 🙏

Ønsker dere en fin dag videre!

Blogges

31 kommentarer
    1. Hei jeg er selv plaget med bihulebetennelse og får det ofte når jeg er forkjølet. Det å bruke et “nesehorn” (fåes kjøpt på apoteket) å skylle med saltvann med en gang en blir tett i nesen hjelper mye, har iallefall spart meg for mange bihulebetennelser. Er du mye plaget er det også mulig å bli opperert ved at de utvider biuhlene eller lager nye åpninger, men da må en først til utredning hos øre-nese-hals spesialist.Lykke til og god bedring.

    2. Hoff.. God bedring! Vet hvordan det er å være syk, og alene med barn. Jeg har “heldigvis” bare en, men er fremdeles tungt.. 🙂

    3. Jeg synes ikke synd i deg. Du klager i vellyst. Ta deg sammen. Til tross for at du er så fryktelig syk har du både kuret hår og barbert legger. Og tatt deg av klesvask.
      Flott å få ting unna, men sutringa er unødvendig. Det er flere enn deg som har barn, og du har tross alt to av barna i barnehagen på dagtid.
      Ellers vil jeg forelå at du takker ja til avlastning hvis du fortsetter å slite som du mener du gjør nå. Hvis du er så sutrete på hjemmebane kan jeg ikke forstå annet enn at det går utover barna.
      Det meste i livet handler om prioriteringer.

      1. Hei. Måtte bare kommentere her. Hvis du Heidi ser på det hun skriver på en annen måte. Hun har bihulebetennelse , men hun har tatt seg sammen og klart alt dette. Det en jo helt supert av en syk mamma. Stå på Rannveig. Du gjør en god jobb. Ta vare på deg selv og dine.

    4. Du må seriøst slutte å syte og klage over derre alene-med-3-barn greiene. Du har satt deg selv i den situasjonen og du er ikke den eneste og alene der ute. Du tok de valgene du mente selv var riktig der og da så stå for det.
      Og så syk og svak. Klesvask og barbering av legger kunne du vel fint ventet med hvis du var SÅ syk liksom?

    5. Man føler seg bedre etter en dusj og med litt sminke, når man ikke er helt i form. Håper du blir frisk snart, Rannveig. Du er supermom. Kjempefint bilde av deg 🙂

    6. Å himmel… Hva er dere misunnelig på “Heidi” og “Klok”?
      Hva Rannveig velger å skrive om på sin blogg er vel hennes sak,eller?
      Hvorfor leser dere bloggen når dere blir så irritert? Det forundrer meg.
      Rannveig viser at det fint går an å se smashing ut tross sykdom og aleneansvar for barn,hvis man bare gidder.
      Dere to er vel halvfeite dvaske grå mus som knapt makter en tur i dusjen,fordi dere er så slitne av et barn.
      Patetisk å sutre over hva Rannveig skriver om. Makan!

    7. Husk å ikke putte i deg antibiotika unødig slik at du får resistente bakterier. Da blir du skikkelig syk. De fleste bihulebetennelser går over med nesespray og neseskylling. Mange leger skriver ut alt for mye antibiotika fordi de skal være snille. God bedring.

    8. Hvorfor klager du på at du er alene 3 barns mamma hele tiden? Syns det er trist ved tanke på at de kan lese om det ,når de blir eldre,er så mange fler enn deg som har barn,jobber osv,men du er den som syter mest,du er slitn nå,hva om noen år?skjønner ikke greia med å få flere barn,når du allerede sliter

    9. Det finnes vel ikke en blogger som må tåle så mye dritt som Rannveig??
      Oppfatter det ikke som syt, men som et forsøk på en litt humoristisk versjon av en tøff hverdag. Hun sitter da ikke og syns synd i seg selv men beskriver en hverdag alene med tre barn. Og det er helt rett det dere feiginger skriver; hun er ikke den eneste i verden som er alene med tre eller flere barn, og kanskje nettopp derfor er det bra at hun skriver så ærlig som hun gjør? For dere som tror at det er idyll så tar dere feil. Men det er klart, dere som bare er ute etter å få ut eder og galle, dere klarer nok garantert å vri og vende på alt hun skriver for å komme med kritikk.
      Rannveig; jeg er ingen blodfan av deg, men leser det du skriver fra tid til annen. Syns det virker som at du er en omsorgsfull mamma med bein i nesa. Ikke hør på folk som slenger med leppa om at du har satt deg selv i denne situasjonen. Man må faktisk være to for å lage en baby og at pappaen velger babyen bort er vel strengt tatt ikke et valg du har tatt.

    10. Hei:)
      Føler med deg, bihulebetennelse er helt jævli. Hadde det selv to ganger i året før, helt til jeg var hos en vikarlege der jeg fikk ett veldig bra råd; bruk enten “øreblåse”(sånn rød ballong med tupp som du får sammen med olje som skal brukes ved ørevondt) eller nesesugeren du har til lille frøkna. Så koker du opp en liter vann og tilsetter 2ss salt. Når dette blir lunkent spruter du det inni hvert nesebor. Funker på samme måte som nesehorn, men man får mye mer trykk som gjør at det løsner opp i bihulene. Er jævli ekkelt og kommer ut igjen både fra nese og munn, men er verdt det, hjelper som bare fy. Har ikke hatt bihulebetennelse etter jeg fikk dette tipset for 8-9år siden. Og det går over mye fortere enn ved antibiotikabruk:)
      God bedring til dere alle:):)

    11. masse god bedring 🙂 ikke godt det, gjør kjempe vondt :/ og ikke bry deg om de surpompene her, de er bare sjalue

    12. Hei. Du veit det sikkert, men hjelper å ta litt morsmelk i nesa på lillesnuppa 🙂 gjorde det på dattera mi og da var hun ikke tett i nesa lengre etter noen minutter 🙂
      Stå på! 🙂

    13. JA hun er flink mamma og står på for ungene og gjør det hun kan. MEN hun syter også ganske mye. Altså det at hun skal skrive hun er alene mamma til 3 i nesten hvert eneste innlegg begynner å bli litt komisk. Greit å klage litt av og til men synes det blir så himla mye av det. Har ikke vært innom bloggen din på en stund for gikk litt lei det så ser jeg nå at du har ikke akkurat forandret på det så da sier jeg takk for meg 🙂
      Lykke til videre.

    14. Jeg har kronisk bihulebetennelse. Noe som vill si at hver dag hele året har jeg bihulebetennelse, har hatt det i 3-4 år nå. Men har heldighvis fått en nesespray som hjelper meg 🙂 Så hvis jeg bare husker å ta den hver dag så går det greit 🙂 ^^ Men huff, høres ikke bra ut for deg 🙁 ! God bedring ! <3

    15. Har lest bloggen din veldig lenge, og vil bare komme med litt konstruktiv kritikk. Begynner å bli litt slitsomt å lese i hvert innlegg at du er alenemor til 3, at ting er slitsom osv osv. Alle skjønner at det er vanskelig, men jeg skulle gjerne likt å lese noe annet. Blir veldig slitsomt i lengden, og tror du mister mange lesere på det. Hvis jeg kan bruke en annen blogger som eksempel, vil jeg gjerne trekke frem Anne Brith. Hun er alenemor til 4 og kommer, til tider, med innlegg om at det kan være vanskelig og slitsom, uten at det tar over hele bloggen hennes.
      Som leser kunne jeg heller tenke meg å lese om oppskrifter, DIY, hvordan ordning du har med fedrene til N og E, kanskje litt dype innlegg (?) osv. Ser også at det er lenge siden du har hatt en spørsmålsrunde! Så hadde satt stor pris på en spørsmålsrunde snart 🙂
      Mvh
      Hedda

    16. Jeg kan bare ikke skjønne det at du nå er så sliten ikke går utover barna dine på noen måte. Det må jo det? Du klager og bærer deg konstant her inne, les innleggene nedover, ikke EN gang har du unnlatt å nevne at du er alenemor til tre.
      ‘Jeg vet det kommer til å bli tøft’ sa du hele veien gjennom graviditeten- men du tok likevel det valget du gjorde, DU satte deg selv i denne situasjonen. Ut i fra disse innleggene dine nå synes jeg det er rart ingenting har blitt koblet inn hos deg? Eller, kan jo hende det er noe du ikke vil dele, hva vet vel jeg.
      Prøver overhodet ikke å være negativ her, eller slenge med leppa. Jeg kjenner deg ikke personlig og vet ei heller hvordan det er hjemme hos deg. Men du er 22, helt alene om alt som du sier, og det eneste du deler her inne er at du er konstant sliten – det er ikke stort annet jeg som sagt kan hente tankene mine i fra. Barn skal ha mye stimuli, spesielt baby – og jeg klarer ikke la være å tenke på om de får det, når du har det sånn du har det.
      Synes også du skriver merkverdig ofte ‘kjærligheten overgår alt’ og sånne type setninger – det virker som om du forsøker å overbevise deg selv med disse utsagnene. Jeg håper bare du faktisk har det bra, og ikke holder på å miste grepet. Det ER så fort gjort. Og jeg håper noen skjønner at du trenger avlastning, for du gir store inntrykk av nettopp det. For oss lesere er det det vi tolker disse innleggene som.

    17. Særiøøøøøøst!!!! Du OVER her. Hvordan kan du anonyme feige fæle menneske skrive noe sånt til en nybakt 3barns mor som overhodet ikke gir noe signaler om omsorgsvikt. Du må ta deg kraftig sammen mennesk!!! Er du klar over hvor mye horomoner som kommer med i denne perioden som hun er i nå. Hun er jo en fantastisk sterk mamma og barna ser kjempe glade og harmoniske ut. At hun klager på SIN blogg sin ” dagbok” har hun all rett til dette er en jobb hun har valgt og ha og blogger om sitt liv . Forbanna dritt menneske du er fææææl som kunne skrive noe sånt til en helt uskyldig mor som lever og ånder for barna sine helt alene for det er helt tydelig at hun gjør. Hun er en GODMor…

    18. Hvor i innlegget antydet jeg omsorgsvikt? Hvor i verden antydet jeg at hun er en dårlig mor? Sistnevnte har jeg i hvert fall aldri sagt, kommer jeg ikke til å si heller – for jeg ser jo soleklart at Rannveig bryr seg om barna sine. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at de har det bra. Ser alltid blide og fornøyde ut, jeg har aldri tvilt på det – nå må ikke DU antyde heller.
      Jeg poengterte helt klart at det som bekymrer meg er at hun syter så mye her inne, om det ikke går utover hverdagen med barna, for det er åpenbart at hun er sliten. Og så klart er det forståelig, dette hadde tatt på hvem som helst! Og når hun sier hun er alene om dem hele tiden, og er trøtt, ‘mombie’ som hun sa, kanskje det faktisk kan være greit å få litt avlastning før en brenner seg totalt?

    19. Du er så sterk og flink Rannveig, jeg blir så imponert over deg <3
      Jeg har ett barn og er sammen med pappaen, og jeg synes det er mye jobb til tider, skjønner ikke hva du er lagd av. At du er sliten tviler jeg ikke på, håper du tar deg tid til å hvile litt også, det gjør underverker 😉
      Du virker som en god og snill mamma, synes det er kjempebra at du er ærlig om hvordan hverdagen din med tre barn er.
      God bedring og god helg!

    20. Alle dere som ber rannveig slutte å syte, vet definnitivt IKKE hva hun gjennomgår og har fint lite med å kommentere dette!! Jeg har stått i noe lik situasjon og jeg kan bare fortelle dere at det rannveig nå gjennomlever er en nesten umenneskelig oppgave, uansett hvor mye man selv har lagt opp til dette, er det stein hakke tøft når det står på. slutt å sitt å vær bedrevitere, dere driter dere loddrett ut. til deg rannveig må jeg bare si,hold ut, det vil ta tid, men det blir bedre, senk kravene til deg selv og vurder å skaff avlastning gjennom det offentlige det er ingen skam, barna dine trenger deg i mange år til 😀

    21. Kjære Rannveig,
      Jeg håper ikke du tar deg nær av enkelte kommentarer her inne. Jeg har aldri lagt igjen en kommentar på en blogg noensinne, men nå føler jeg for det. Begynte å følge deg etter at det kom frem at du var gravid med nummer tre og jeg var rett og slett nysgjerrig på hvordan du kom til å takle det. Jeg har selv vært alene med to, selv om de var jevnlig hos far, har jeg friskt i minne hvor slitsomt det er.
      Jeg vil bare si at jeg er mektig imponert over deg. Du er så ung, men samtid så voksen. Det skal en jævla stor vilje til for å gjøre det du gjør, for å ta de valgene du gar tatt. Du har gått din egen vei og det står det stor respekt av.
      Det er få som er alene med to små og en nyfødt. Jeg skulle likt å vite hvem disse menneskene som spyr ut dritt faktisk er. Gi denne utfordringen til en hvilken som helst kvinne og jeg kan love deg at det blir klaging. Men aldri en gang har jeg opplevd at “klagingen” din har vært grunnløs eller ikke hatt en humoristisk undertone.
      All støtte til deg, Rannveig, jeg synes du fremstår ufattelig sterk og fattet. Hold hodet over vannet, ikke la disse kommentarene gå innpå deg. Du fremstår som en usedvanlig sterk kvinne med bein i nesa, fortsett med det!
      God bedring:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg