Så ufattelig slitsomt!

Av og til blir jeg bare litt oppgitt over menneskeheten. Jeg mener, kan det virkelig være slik at det finnes så mange individer gående på to ben som aldri lærte seg den uvurdelige verdien av ironi?

Ironi er SÅ undervurdert. Jeg mener. Det må være fryktelig døvt. Og jeg lover dere. Hverdagen som trebarnsmor er tung den. Tror jeg skal gni det inn enda en gang .SLITSOM. Neida. Men seriøst, er det ingen som ser ironien og humoren? Må vi være dødsseriøse hele tiden, liksom? Jeg er absolutt ikke med på den.  

Som sagt, jeg har en temmelig heftig hverdag. Men når jeg skriver om den, drar jeg det selvfølgelig til ytterpunktene. Fordi jeg kan LE av meg selv, og se humoren i alle de morsomme og til tider håpløse situasjonene som oppstår i hverdagen. 

Ellers foreslår jeg, for dere som synes bloggen min er dritt og er lei av å lese om hvor SLITSOMT det er, å slutte å lese den. Kan det være så fryktelig vanskelig? Jeg mener… Jeg hadde aldri i verden orket å bruke min dyrebare tid på å lese noe som bare irriterte meg. HVER dag, tilogmed. Dere må jo elske meg? Kan ikke dere heller trykke dere inn på Fotballfrue eller noe? Der har dere hverdagen som mor skildret med en gooood dæsj glitter på. Jeg kommer hvertfall aldri til å drysse glitter over min hverdag. Det er dritslitsomt, hverken mer eller mindre. Og jeg må ærlig spørre dere… hvorfor skal jeg pynte på den? Det ER bæsjebleier dyyyyype ringer under øynene som for det meste regjerer her. Det gjør seg dårlig i kombinasjon med glitter. Tror faktisk ikke hundre kilo glitter kan dekke over det engang. Men det går også helt fint. Jeg skal faktisk være så dristig å påstå at andre mødre heller vil lese om situasjoner de kan gjenkjenne seg i, og slik mammahverdagen egentlig er (for de aller fleste av oss dødelige hvertfall) Ikke hvordan den er med Au Pair og stiletthæler. 

I morgen skal jeg for første gjøre noe “glitter” for meg selv etter fødselen. Jeg har endelig time til vippe-extensions, og jeg klarer nesten ikke vente. Det skal bli helt fantastisk. Og så blir det sikkert ett år til neste gang. Slik er det. Null og niks tid til meg selv. Småbarnsmammahverdagen det, vet dere! Slitsom. Fikk noen det med seg?SLIIIITSOM. Slitsom. Slitsom. SLITSOM!! Kan jeg ikke si jeg det en gang til? SLITSOM! Siden dere åpenbart ikke forstår ironi, må jeg jo selvfølgelig presisere at jeg tuller nå. Men en ting kan jeg si. Kommer det ETT nettroll til og forteller meg hva jeg kan skrive om og ikke, på min egen blogg, har jeg mange liggende innlegg på lur om hvor fordeligelig sliiiiiiiitsomt jeg har det. 

Og nei. Jeg hverken hater livet mitt, eller har fødselsdepresjon. Jeg takler hverdagen min på min måte, og ser det humoristiske i den. Noe jeg prøver å formidle her, men tydeligvis blir det tolket som at jeg hater livet mitt. Men det gjør jeg altså ikke. Faktisk ,er det ganske så fantastisk. Det har både opp og nedturer, som alt annet. Men jeg kan kanskje være den første til å skryte av meg selv og hvordan jeg takler livet med tre små. Jeg er uendelig stolt av meg selv. Drep meg gjerne for det altså! 🙂 

Min lille vakre diva på dansing i går.  Det ble stor suksess!

Ha en fin natt alle lesere!

Blogges

56 kommentarer
    1. Kan du lese et av inleggene dine høyt på videoblogg engang, slik at vi forstår HVORDAN det høres ut i ditt hode? 🙂

    2. Ironi er forferdelig vanskelig å formidle gjennom en tekst, så skjønner at ikke alle tar det som ironi. Man skal igrunnen ha ganske gode skriveferdigheter for å klare å formidle ironien i en tekst. Det er vanskelig fordi man ikke ser ansiktsuttrykk eller hører tonefallet på vedkommende som prøver å formidle budskapet. Ellers synes jeg du har en flott blogg og er ei flott å flink mor. Stå på Rannveig 👍

    3. Jeg skjønner ikke at du gidder engang å gi respons til dem som slenger drit… du gir de jo akkurat det de vil ha.. du har ganske mange innlegg der du “svarer” nett trollene.. Kanskje hvis du slutter å vise at du reagerer så tipper jeg de kommer til å syntes det blir veldig kjedelig etterhvert 😉

    4. Hadde vært kjempe artig med et innlegg der du viser hvordan du har det i hjemmet ditt! 🙂 ut ifra noen bilder fra tidligere innlegg, ser det ut som du har ganske god stil 🙂

    5. Jeg liker at du er ærlig og ikke fremstiller alt rosenrødt. Men, pils ikke sleng dritt eller sammenlign deg med fotballfrue. Det eneste dere har til felles er at dere er blogger og mødre. Hun på sin side er veletablert med mann, utdannelse og hus – da er kanskje hverdagen enklere? Vanskelig å si. Uanset; stå på. Du er en god mor og du fortjener å dårlig ros for den innsats du gjør! Jeg er sikker på at barna dine er stolte 🙂

    6. Hei, kunne du ikke skrevet litt gode råd om hvordan kjøpe bil? Samt satt opp et omtrentlig budsjett hva som koster i løpet av ett år?

    7. Du måtte bare rakke ned på andre for å heve seg selv ja, så virkelig ikke den komme! (ironi…)
      Småbarnstilværelse med glitter… Nei, det er faktisk slik en Småbarnstilværelse kan være, hvis man planlegger litt og har orden på livet sitt. Men for all del, du er fornøyd med livet ditt, hva med å vise det heller, enn å trekke ned andre?

    8. Jeg tror der handler om hvordan du velger å ha det? Har en toåring og en på to mnd. Mannen min jobber borte i ukene. Toåringen er i barnehagen 3 dager i uka. Syns ikke det er slitsomt. Tenk på mennesker rundt i verden, hvordan trur du dem har det i Syria? Eller hvordan oldeforeldrene våre greide seg med 8-10 barn uten strøm og vann. Du klager voldsomt mye. Det er ikke så slitsomt.

    9. Måtte sjekke Facebook og synes de ligner. Men,han er ingen staut fotballspiller som han vil gi inntrykk av dersom det er sant at han som far ignorerer datteren,da er han en ynkelig patetisk mus av et hankjønn.

    10. Du er SÅ god på å snakke dritt om andre bloggere! For et forbilde du er for barna, du som er SÅ opptatt av nett troll, mener jeg.

    11. Synst det er trist og veldig frekkt at du drar inn Caroline !
      Hun har bare ett barn og da er nokk ting enklere . Du har selv valgt å få tre barn alene…

    12. …ironi betyr ‘det motsatte av’. Hva er det motsatte av slitsomt? Lett? Er det budskapet ditt? Overdrivelse og spisse beskrivelser er bra humor, det. Men ikke kall det ironi 😉
      For øvrig fortjener du ros for din innsats! Og det er ikke ironi 🙂

    13. Ho rakker jo ikle ned på fotballfrua, ho ber dere om å følge henne dersom dere er lei av at ranveig klager – så slipper dere å lese om at ho klager😜

    14. Nei, det stemmer ikke at hun bare ber folk lese Caroline sin blogg, hun sier at “om dere har behov for å lese om en perfekt hverdag med tonnevis av glitter” – og det er ikke ment positivt! Rannveig er veldig opptatt av de hun mener er nett troll, men hva kaller hun et innlegg som dette? Dobbeltmoral LAAAAAAANG vei! Ikke første gangen hun snakker nedlatende om andre kjente bloggere heller, hun mente feks at Anna Rasmussen neppe kunne være en god mor fordi hun hadde 3 innlegg om dagen en periode. Igjen, nedlatende, hjelper lite å klage over nett troll når man sitter i glasshus!

    15. Haha! Morsomt å se alle disse navnene dukke opp. Hvor har dere disse navna fra egentlig? Er det bare tilfeldige gutter som får gjennomgå fordi de har vært i kontakt med Rannveig i det tidpunktet hun ble gravid? Eller hva er greia? 🙈 Det har dukket opp to navn, men regner med det kommer flere 😂

    16. Hei R, tror ikke du helt forstår hva ironi betyr. Det betyr å skrive en ting og mene det motsatte. Det betyr i så måte at du IKKE synes livet ditt er slitsomt. Men du skriver jo her nok en gang hvor slitsomt det er.
      Å sette ting på spissen eller overdrivelse er ikke det samme som ironi. Mulig det var dette begrepet du lette etter.
      Håper det var en overdrivelse da du skrev du sov to timer hver natt maks, hvis ikke hadde jeg blitt alvorlig bekymret for deg hvis jeg var en som brydde meg om deg.

    17. Det står stor respekt av at du helt alene oppdrar tre små barn! Jeg har selv tre stykk, men er så heldig å ha en mann å dele alt med. Jeg synes det til tider er ufattelig slitsomt, så kan nok ikke forestille meg hvor slitsomt det må være å være alene om alt! Du er superflink! 😀 Og ja, jeg skjønner ironien i tekstene dine, det burde alle gjøre 😉 Men som du vet skjønner ikke nettroll sånt, for de er bare opptatt av å finne feil hos dere bloggere.

    18. Hvordan lære seg en uvurderlig verdi egentlig?
      Og det som virkelig er ironisk er at du ber folk ha humor med et dritsurt innlegg der du klikker i vinkel, anklager andre for å drysse glitter over hverdagen og illustrerer det hele med et redigert bilde med glitrende stjerner 🙂 unnskyld at jeg ler altså, du har helt rett i at jeg burde slutte å lese denne bloggen men det er vanskelig å la vær.. Du er morsom, men det er nok mest ufrivillig..

    19. Jeg må si jeg beundrer deg. Syns du er steintøff og tar mammarollen på strak arm! Alenemamma til tre nydelige barn. Det er travelt med små i hus, jeg merker selv hvor slitsomt det kan være. Er ikke alenemor, men har en mann som jobber offshore og er en del borte. Jeg merker godt hvor ekstra slitsomt det er da. Du er knalltøff! 🙂 Jeg syns det er fantastisk bra at du beskriver mammarollen med 100% ærlighet og ikke setter glitter på det som du sier. Det er ikke bare rosenrødt å ha barn, selv om det er det mest fantastiske som finnes i verden! Det er så deilig å kunne lese om en mamma som skriver det som det er og hvor man kjenner seg igjen. Stå på! 🙂

    20. Steng kommentarfeltet!;) Eller, ditt valg.. men du fortjener ikke det tull-piss-preiket enkelte lirer av seg her.. men de er bra tøffe bak tastaturet, neppe så mye i virkeligheten

    21. PhotoWonder lager stjerner på bildene. Med denne appen kan man også forstørre puppene og gjøre seg selv slankere, ser bloggeier har brukt denne appen flittig på mange av bildene hun har lagt ut.

    22. Jeg syns du er flink, Rannveig. Jeg beundrer ditt mot og at du i det hele tatt klarer å stå opp i alt du gjør.
      DRIT I ALLE GALLEGJØKENE HER! Heia deg 🙂
      Klem

    23. Jeg klikker meg alltid innom denne bloggen hvis jeg har hatt en tøff dag eller er i dårlig humør. Leser alle kommentarene og ler meg ihjæl av at flere treffer spikeren på hodet. Kikker kjapt gjennom innleggene du poster,og priser meg L Y K K E L I G over at jeg ikke er så korttenkt som R. Takk for latteren,igjen!

    24. Hvis Idar er faren, hvorfor i hule heiteste liker Rannveig bilder av ham som er postet ETTER at Sienna ble født!? Nei, det er nok dragan. Han som gikk bananas i kommentarfeltet og på instagram i fjor.

    25. Syns du er kjempeflink!! Skjønner ikke hvordan du klarer å ha tre små alene. Virkelig imponerende. Og skjønner godt du er SLITEN. Hallo, hvem hadde ikke vært det?? Hadde du skrevet om hvor fantastisk alt var, ville ikke folk orket å lest bloggen. For det er derfor folk leser! Fordi du er ærlig og folk kjenner seg igjen. Du er supermom og skulle hatt medalje for jobben du gjør. Håper virkelig du ikke lar de negative kommentarene gå innpå deg, for de er kun basert på misunnelse og vet at du “fyrer opp”. Stor klem til deg!(ps: du har nydelige barn!)

    26. Du som sitter foran tastaturet og skriver navnet på det som angivelig kan være barnefaren. Føler du deg bra etterpå? Godter du deg over at du kanskje sårer Rannveig når du skriver sånt? Hva om det var ditt barn? Tror du at du skriver til en person uten tanker og følelser? Eller gir du bare faen?
      Jeg vet ikke hva du tror eller ikke tror. Men det JEG tror, er at du har et så dårlig selvbilde at du må rakke ned på Rannveig for å selv føle deg bedre. Det er ikke den første stygge kommentaren du skriver, er det vel?:) og sannsynligvis ikke den siste. Jeg synes veldig synd på deg og håper du søker hjelp slik at du får det bedre med deg selv. Det at Rannveig har tre søte barn som hun oppdrar helt utmerket alene, får deg til å føle deg dårlig, da du kanskje ikke mestrer din livssituasjon like bra(?).Men bare så du vet det, så er det veldig lett å gjennomskue deg;)

    27. Jeg digger deg Rannveig ! Haha, du skriver så bra, jeg ser ironien i det. La folk snakke, de har vist ikke noe bedre og ta seg til. Stå på 🙂 Du er flink. Søteste Emma 🙂

    28. Hvorfor kommentere hvem faren er og at de ikke er venner på Facebook ??!! Har dere noe med det???!!!! Fysj det er mange jævlige og ufyselige mennesker der ute!!!!!

    29. Rannveig har ET poeng altså. Hun fremstiller hverdagen slik den egentlig er hos alle og enhver – UTEN glitter! Leser heller hennes blogg enn de glamourøse og ikke misnt hjernedøde innlegggene som florerer om dagen!

    30. Spørsmålet er.. Vet DU selv hva ironi er? xD Du er morsom du rannveig! (Ikke ironisk ment, jeg mener faktisk at du er morsom!) 🙂

    31. Å herremin, her var det mange alternative fedre.. ikke sikkert det er så himla gøy å bli utnevnt som far på en offentlig blogg, dersom man ikke er det. Tenk dere litt om, folkens.

    32. Du vet tydeligvis ikke hva ironi er. Ironi er når du mener det motsatte av det du sier. Så når du skriver at det er slitsomt og at du er en matstasjon som sover 2 timer så mener du egentlig det motsatte ? Og ironi krever en del kroppsspråk , så å skulle skrive ironisk er vanskelig. Nei du, ironikortet kan du nok ikke bruke. Var nok bare en unnskyldning fordi du følte deg truffet av alle kommentarene.

    33. Jeg tenker at besteforeldrene til Sienna fortjener å få vite at de faktisk har et barnebarn, uavhengig av hvilet forhold du og barnefaren har.
      Hva er grunnen til at du ikke ønsker å gi de muligheten til å være en del av livet hennes?
      Den lille har vel rett til å ha kontakt med familien sin på begge sider.
      Selv om barnefaren ikke har vært mann nok til å stille opp, er trolig hans foreldre mer ansvarsfulle?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg