Zzzombie

Helgen gikk forbi med både hjemmelagde fastelavnsboller og omgangssyke. Omgangssyke, for tredje gang på veldig kort tid. Storebror har ligget flat ut helt siden lørdags ettermiddag, men er heldigvis frisk nå. Så i dag har vi hjemmedag ettersom de må vente 48 timer siden siste oppkast.

I går når jeg hadde lagt begge ungene (Emma er hos sin pappa) så satt jeg meg endelig i sofaen og skulle ha litt “meg” tid. Hadde satt opptak på Underholdningsavdelingen på Nrk, funnet fram popcornet, lagt meg godt tilrette i sofaen, og jeg gledet meg til å se det.

Vel.. Det gikk ca fem sekunder før jeg lå å snorket i min dypeste søvn. Er man mamma, må man ikke finne på å legge seg ned i en behagelig stilling. Da er man nemlig garantert søvn innen få sekunder! Jeg har tilogmed tatt meg selv sovende i forskjellige sittende stillinger også i løpet av min karriere som mor. Faktisk, så sovnet jeg en gang jeg STO. Mammalivets sjarmerende sider, det! Zzzzzz-zombie

Men, hjemmelagde fastelavnsboller ble det! Om enn ikke så veldig fine, ettersom jeg skjærte de mens de var varme (oops) Til Nathaniels store glede, ettersom det var omtrent det eneste han ville spise i går.

Ønsker dere en fin mandag og en fin uke!

Blogges

16 kommentarer
    1. Må være skittent siden de blir syk? Merkelig hva du vet om spyskjuke. Det er et virus, som regel får barn dette i barnehagen fordi andre barn har det og fordi ikke alle er like fornuftig som Rannveig og holder barna hjemme til de er smittefrie. Har hørt om unger som har kastet opp kvelden/natten før de er i barnehagen. Unger som kommer i barnehagen og sier at de har fått Paracet på morgenen (for å få ned feber) når feberen blusser opp utpå dagen.
      Litt skitt i krokene har aldri skadet noen, det er med på å gi barn et godt immunforsvar, noe som er manko hos mange barn i dag fordi det vaskes for mye, brukes for mye sprayvaskemidler, der både barn og voksne puster inn farlige partikler fra dette. Har vel aldri vært så mye syke barn, med astma og allergier som i dag. Hvorfor? Når vi har de reneste hjem, de varmeste, beste klærne, osv…
      Synes Rannveig gjør en enorm flott jobb med tre små unger, det står respekt av det.
      Kjenner meg godt igjen i det å sovne over alt. Hadde og tre tette, men jeg var ikke alene. Minsten hadde kolikk, det gikk ganske i ett og jeg hadde de ikke i barnehage.
      Jeg kunne knapt sette meg på en stol før jeg sov, sovna stående på badet tidlig en morgen, heldigvis våknet jeg da jeg mistet balansen. Så nå smiler jeg litt her.
      Du er dyktig, ikke la disse negative få oppmerksomhet, hvis du bare overser dem så slutter de kanskje å skrive.

    2. De bollene så gode ut. Har sett på tidligere innlegg at du har en liten og ukomfortabel sofa. Da kan jeg anbefale Ekornes, de har verdens deiligste sofaer, men litt dyr da. Ha en fin dag 🙂

    3. At syke barn = skittent hjem vet jo alle.. eller? Noen kommentarer er bare uforståelige. Jeg jar langt bedre immunforsvar enn min kjære. Han har vokst opp med kloring og rengjøring daglig, mens hos oss har det kunnet vært ganske skittent. For ikke å snakke om at jeg har lekt ute i skauen og spist mat uten å vaske hendene først… i skauen. Jeg vet ikke om du har det rent eller skittent, og det er egentlig det samme for meg.
      Jeg har ikke barn selv, men har stor respekt for deg som er alene med 3! Det er mye jobb bare med en. Fortsett å være en god mamma, kjære deg 🙂
      http://www.frusjodal.blogg.no

    4. Liker bloggen din! Du er flink som mestrer rollen med 3 små alene! Det står det stor respekt av! Alle ser vi at du er en ordentlig god mor, men det sitter tydeligvis mye jante’r rundtmkring i Norge. Vel gjemt bak en pc.
      Husker du sexandall.blogg.no? Følge meg gjerne! 😉

    5. Uff, god bedring til storebror og håper du og vesla slipper unna. Du er utrolig flink som klarer å ta deg av tre barn alene. All ære og respekt til deg! 🙂 Jeg kjenner til det å sovne overalt, jeg kan også sovne stående, men det er pga en lumsk sykdom som bla. gir ekstrem utmattelse. Barn kan jeg ikke få pga sykdommen. Fastelavnsbollene så grisegode ut! Sikle! Selv om jeg ikke tåler hverken krem eller hvete, hehe. Vedder på at sunnhetspolitiet kommer til å stikke nesa si i hvor uuuuuusunt fastelavnsboller er! :p

    6. de bollene så fantastisk gode ut :). mini her og er mye syk, vasker anhver uke ( bad og kjøkken oftere etter behov) så er nok ikke pga møkk

    7. Kan ikke du ha spørsmålrunde? En videoblogg der du svarer på spørsmål hadde vært kjempekos 🙂
      God bedring til Nathaniel!

    8. Hahahaha jeg dauer! Kjenner meg så igjen! 😀
      Fatter egentlig ikke åssen du klarer å produsere noe i skriftlig form for tiden. Det er så hardt for kroppen å ikke sove. Leste nettopp ett eller annet om at visse deler av hjernen tar seg en høneblund SELV OM man er våken! At det er derfor man blir så zoombie av ikke å sove, fordi hjernen “slumrer” på skift! 😀 haha! Det forklarer alt for min del hehe..
      Du er en heltinne 🙂
      Kul blogg du må sjekke ut er thenotsosecretlifeofus. 🙂
      Ha en strålende uke! 🙂

    9. Du virker som en utrolig flink mamma!! 🙂 Baker boller når du har 3 små barn? Respekt! Supermamma! Ikke la negative små mennesker ødelegge dagene dine.. Du er flott!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg