Forever alone

Denne uka har vært slitsom. Mildt sagt. Ungene har vært syke i tur og orden. Forrige helg var det omgangssyken vi fikk bryne oss på, og var dermed hjemme med syke barn hele forrige uke. På torsdag var det storesøster sin tur, som har vært syk helt til i dag. Å ha to syke barn hjemme + en baby som krever deg hundre prosent, er alt annet enn enkelt. Og jeg føler meg helt ærlig totalt gåen nå, etter en uke med svært lite søvn.

Jeg føler virkelig vi har fylt opp sykdoms-kvoten nå, og ber på mine knær om å få slippe mer sykdom. I en allerede hektisk og slitsom hverdag, blir det helt klart ekstra påkjenninger. Jeg er bare ett menneske, og jeg står på døgnet rundt for å være den beste mammaen jeg kan være. Men det er tøft og tungt. Virkelig.

Og så kommer morsdagen da. (valentines driter jeg egentlig en lang marsj i) hvor alle legger ut bilde av flotte frokoster på senga, og blomster, med kort hvor det står skrevet i det vide og brede om hvor fantastiske mødre de er og hvor mye jobben de gjør blir satt pris på, gjerne med et gavekort på spa-dag. Og her sitter jeg da. Med dyyyype mørkemørkesvarte poser under noen rødsprengte øyner, forever alone. Jeg har fått EN morsdagshilsen i dag, og det nærmeste jeg kom frokost på senga var da jeg selv lagde frokost til hele bønsjen. Eller da storebror spurte meg om jeg ville ha resten av godis-krokodilla hans fra gårsdagens lørdagsgodis.

Fra spøk til alvor. Noen dager føles litt ekstra tunge. Dette er en av de. Og jeg håper virkelig på en bedre uke nå. UTEN sykdom og dritt. Takk for meg ✌

Bilde fra i dag, hentet fra min Instagram. Følg meg gjerne! @rannveigheitmann

Blogges!

50 kommentarer
    1. Nå bør helsesøsteren din snart gripe inn og skaffe deg avlastning, før du går på en real smell. Gjør det for barna dine, det er INGEN skam, og det gjør deg ikke til en dårlig mor – tvert der i mot!

    2. Da mødre ble til
      var tanken ganske klar
      For mødre har no? i seg
      som ingen andre har
      De øser av sin omsorg
      og deler alt de vet
      De viser deg at livet
      er håp og kjærlighet
      Derfor har vi mødre
      og dersom du spør meg:
      Den beste mor i verden
      ja, det er nettopp deg!
      Du er den beste mammaen dine barn kunne fått.
      Sov godt i natt, og i morgen er en ny dag, med nye muligheter.

    3. høres for meg ut som du holder på og utvikle en fødselsdepresjon, snakk med helsesøster og få avlastning:) mitt råd til deg, jeg sleit selv og jeg hadde bare 1 . har kun en også. men jeg råder deg og prøve og få avlastning 🙂

    4. Hvorfor dukker du ikke opp på rettsaken i alta
      Er jo faren til Nathaniel som har tatt saken inn.
      rettssaken varer fra tirsdag til onsdag.

    5. Hei.
      Gi ungene dine tran og immiflex kids, så skal du se der holder alt av sykdom på lang avstand. Sprit også hendene deres og vask de når du henter i bhg. Ha en pakke vaskeservietter og spritflaske i bilen, så gjør du det når de er spent fast.
      Jeg syns synd på deg forøvrig. To stk er hånderbart alene, tre blir altfor mye for de fleste alenemødre. Stakkrars deg. Håper du klarer deg.

    6. Kjære Rannveig! Jeg må virkelig si jeg beundrer deg og tenker hver dag på hvor flink du er som er alene med 3små. Fikk for 3 uker siden mitt 3De barn, og selv om barnefaren hjelper til, så kan det være så vanvittig slitsomt til tider. Når det står på som verst, så sender jeg en liten tanke på deg, og tenker “om Rannveig klarer, så klarer også jeg”, for helt ærlig så aner jeg ikke hvordan det hadde gått om jeg var alene. Du er kjempe kjempe kjempe flink, og jeg håper du vet det❤️ Sender deg masse styrkeklemmer❤️❤️

    7. Hvorfor dukker du ikke opp på rettsaken i alta
      Er jo faren til Nathaniel som har tatt saken inn.
      rettssaken varer fra tirsdag til onsdag.

    8. Kjærlighet til deg! Ikke gi opp, hold hodet høyt! Skjønner at det er overveldende til tider. Synes du er tøff, men det er lov å sette seg ned å gråte litt innimellom. Det gjør deg ikke til en dårlig mor, tvert imot. Kan du få mammaen din til å komme ned å hjelpe deg litt noen dager/uker kanskje?

    9. Det er IKKE bare og få avlastning! En må søke om det pluss att avlasterne skal treffe ungen(e). Også skal det tas opp i ett møte om hvor mange timer henne trenger, om det er uke basert eller helger. Får henne uke og helge avlastning er hu heldig! Om henne får helge avlastning så er det hver 3 helg hu får ungefri. Så er også spørsmålet, vil alle ungene få samme avlaster eller får de 2 forskjellige, det kan skje at henne får 2 forskjellige. Jeg jobber som avlaster, men dette er 1-1. Så da har jeg denne “brukeren” i ukedagene og hver 3 helg.

    10. Uff så slitsomt, vet hvor slitsomt det er når barna er syk, har selv en liten gutt som er 3 år og veldig mye syk, og har astma :(. han har akkurat hatt infulensa i 9 dager 🙁
      og gratulerer masse med morsdagen i går 🙂 husk du er unik for barna dine <3

    11. Du er flink! Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg med glede hjulpet deg 😀 Ikke at jeg tror du ikke klarer det selv, for det beviser du jo at du gjør her på bloggen, men jeg kan tenke meg at det ikke bare-bare er å ha tre så dette! Har sagt det før, men sier igjen STÅ PÅ 🙂

    12. Vær forsiktig med å be om avlastning. Skjer det noe smått i framtiden, alt fra et latterlig varsel til et fall, så vil barnevernet bruke det at du trengte avlastning mot deg.

    13. Hun har aldri bedt noen om avlastning. Hva er det som får folk til å tro at normale ting er helt Unormalt? Hun er en normal oppegåede sliten husmor. Hun er hverken syk eller trenger noen form for hjelp fra det offentlige. Hun har lov til å være ærlig om hvordan småbarnstilværelsen kan være. Dere er utrolig naive trangsynte og innsnevrede mennesker som tror at alt skal gå på skinner, å være perfekt og rosenrødt til enhver tid. Ellers trenger man hjelp – og det er det jo ingenting å skamme seg over. Søk hjelp selv. Kan se ut som det er dere som trenger det.

    14. Kjære deg.
      Det er nok tøft.
      Men tenk på de mødrene som sitter på gata med 3 unger uten mat.
      Du har lov å være sliten, men du har alt.

    15. Kjære deg. Det høres ut som om du har det veldig tungt for tiden. Å være alenemamma for tre små barn kan slite ut hvem som helst. Håper du har noen som hjelper deg, og hvis ikke håper jeg du har mot nok til å spørre etter hjelp hos feks helsestasjonen. Det er en styrke å se sine begrensninger. Du virker som en flott mor for barna dine. Husk bare at de trenger mammaen sin i mange år fremover. Ta vare på seg selv også. Stor klem

    16. Hei. Rannveig. Jeg har aldri kommentert på bloggen din før. Men nå føler jeg virkelig for å forsvare deg. Du har tatt dine avgjørelser og valg. Det er kjempetøft det du (og alle andre småbarnsmøde gjennomgår).
      Det jeg reagerer på er alle disse kommentarene fra folk som spekulerer i alt.
      Farsskap, rettsak, sykdommer. Til dere vil jeg si dette: “Det er ikke deres sak. Tenk om det gjaldt akkurat DEG”. Dere skaper drama. Drama som Rannveig verken har godt av eller fortjener. “Dere er kun ute etter en eller annen sensasjon som DERE kan “boltre “DERE i – skam dere.”
      Tida går fort. Barna blir eldre. Kos deg. Det fortjener DU.
      Hilsen meg. Ha en flott dag

    17. Så sinnsykt hvor frekke og respektløse enkelte over her er!! Som virkelig ikke har bedre tinger å gjøre på enn å grave rundt i andres privatliv og å prøve alt på å dra ned andre. Du virker som en utrolig bra mamma for de tre skjønne ungene dine, og det er ingenting unormalt i å ha slitne dager som alenemor til tre (og attpå til sykdom)! Fortsett å stå på slik, med den positive innstillingen du har hatt! Selv om det såklart er lov med tunge dager også. Stor klem og masse respekt til deg! <3

    18. Hold ut de tøffe dagene, og forsøk å finne de små tingene som kan være til glede (også for deg selv!). Det er tidvis (ofte) tungt å ha flere små barn, spesielt når du er alene.
      Det er ikke slik at fordi noen ALLTID har det verre et sted i verden, så kan man ikke si det høyt. Det kan du! Og du gjør det bra. Du pusler ferdig lego for eldstemann for å gjøre ham glad. Istedenfor å legge deg på sofaen. Det er slike ting verdens beste mødre gjør. Og jeg tror på karma, noen ganger tar det bare litt tid. Gratulerer med morsdagen som var!!

    19. Er ikke alltid like lett .. Men du virker som en kjempe flink mamma som virkelig står på for barna dine!:)
      Håper att du kanskje har venner som i ny og ne kan avlaste deg litt , om ikke skjønner jeg att det kan bli fryktelig tungt til tider,
      Sender seg en stor trøsteklem<3 Stå på!

    20. Hva synes du om de som skriver kommentarer på sin egen blogg for å støtte eller sverte seg selv for å dra lesere?
      Det er jo blitt ganske enkelt å finne ut av hvem som gjør dette (jmf fotball-frue-fadesen) Kan du skrive en blogg om dette?

    21. dere som maser om alle haterne og rannveig som er en fantastisk mor. har de stakkars ungene hennes bedt å om å få brettet ut livet sitt på nett?? alle veit alt om den familien, fra når ungene ble unnfanga til konflikter mellom voksne. hvor bra mor er man da?? dessuten har alle sett den fantastiske moren mer eller mindre naken, både på tv og på nett. Ingen har bedt henne om å få 3 unger, det er hennes valg og hennes liv. så strengt tatt er det hennes problem.

    22. jeg leser bloggen til rannveig for jeg liker den,,jeg syns hun gjør en kjempe bra jobb med ungene sine..for min del kan folk som klage gjøre det de vil,de får i alle fall ikke oppmerksomhet fra meg,den gir jeg til rannveig som fortjener den ,,ikke til noen som får kick av å skrive stygt om andre..ha en fin kveld rannveig…

    23. Du er helt rå! Jeg kommenterer aldri, men du er ufattelig dyktig! Jeg er 35 år gammel og har to barn. De er en del eldre enn dine, men det er likevel blodslit med bare de når de er syk😀
      Jada folk sier at du har valgt dette selv, og at du bare må tåle det… Blir så forbanna når folk kommenterer slikt!
      Du er jo helt konge som klarer det✌✌
      Krysser fingrene for null mer sykdom, bare forsett og klage du for DET har du lov til, til og med klage masse masse har du lov til, VERRE med de der alt skal være så utrolig perfekt til alle døgnets tider.
      Nei, heia flinke deg Rannveig💪👏

    24. Du er kjempe flink mor, Rannveig! Jeg har ingen barn selv men kan forestille meg hvor hektisk det kan være med 3 små. Du er helt rå:):)

    25. Jeg er så imponert over hva du får til! Du er en fantastisk mamma for dine små, og de er superheldige som har akkurat deg som mamma! Hilsen sliten ettbarnsmor på 34.

    26. Du r ei kjempeflink mor synes jeg,klart det er tøft å være alene om annsvaret for tre små barn.Og du har lov til å klage så mye du bare vil,viser bare at du tar morsrollen på alvor.Stå på og håper at sykdomstiden er over for ei god stund,stå på du fortjener masse ros.

    27. Ære være deg Rannveig! Du sletter ikke idiotiske kommentarer, i forhold til div andre. Og vit, du gjør en mere enn fantastsk jobb med dine 3 små nøste!! Tvil aaaaldri på deg selv! Heier på deg😀

    28. Hvordan klarer du å bli gravid hver gang du har en one-night stand? Og,enda viktigere,hvorfor lærer du aldri? Gratulerer med nr.4 på vei!

    29. Når mener du at hun skulle vært å truffe denne siste ONS?? Hun har vært med sienna siden hun ble født.
      Stå på rannveig 🙂

    30. God bedring til alle! Hold ut! Og ikke tenk på alle de kortene som folk skryter av. Det er ikke alle som får oppmerksomhet på den dagen til og med når man er gift og har barn. Du er ikke alene! Du har tre fine barn som du er flink til å passe alene! Det er ikke alle som hadde klart! Det ser ut som om du klarer fint. Vent litt, så kommer det vår, og alt blir lettere, barna blir større og mer selvstendige, og etterhvert får du masse hjelp fra barna dine !

    31. Morsdag og valentinsdag er kjempekoselig. Her vanket det gavekort på spa fra ungene og kjærestetur til las Vegas fra mannen. Det er godt å komme seg bort litt og lade batteriene.

    32. Til S:
      Særlig at hun er gravid med nr fire. Sienna er jo kun to mnd, å man blør gjerne i opptil 4-6 uker etter fødselen. Skjønner ikke hvordan hun skal ha fått tid til det, spesielt når hun klager på hvor sliten hun er.

    33. Til påminnelse så ble hun gravid noen av de første dagene etter brystoperasjonen, og samtlige jeg har hørt om sier at tiden etter er ekstremt smertefull!

    34. til Katrine: Hun hadde sex natta/morningen før operasjonen, og sædcellene kan leve i vagina i opptil fem døgn. Så befruktelsen av egget skjedde da i dette tidsrommet, så skal du først slenge drit – get your facts straight 🙂

    35. det er jo helt hysterisk å lese alle spekulasjonene i kommentarfeltet her! Vet ikke om jeg skal le eller grine..
      Håper det preller av, Rannveig.
      Du har vært ute for en vinternatt før, dette greier du.

    36. Det kan umulig være voksne mennesker som kommenterer her..makan til barnslig tull.. jeg har nesten ikke ord..få dere et liv. Hvis dere ikke kan si noe positivt her i kommentar feltet.. så la vær og kommenter da vel..herregud..har dere forresten hørt om folkeskikk???
      Hilsen 2 barnsmor på snart 37…

    37. Du er helt sikkert flink. Men hver så snill å prøv å vær mer positiv? 🙂 Det hjelper SÅ inderlig å være positiv. Om du sitter å tenker negativt, tenker at hverdagen bare er stress, så må du snu om. Har lest innleggene dine lenge, og du virker SÅ sliten av å være både Mamma og person. DU er en nydelig person, men et nydelig utseende. Kan du ikke se det? Du er unik på din måte, men prøv å få frem det positive i deg 🙂 Tenk når barna dine leser din blogg når de blir større. Jeg trur ikke dem vil huske deg som en negativ Mamma. Lykkelig kan du bli ved å tenke deg positiv 🙂 Jeg skal ikke virke som verden smarteste, for det er jeg absolutt IKKE, men jeg har erfart MYE i livet, og jeg vet at (uansett hvor teit det høres ut) så hjelper det å TENKE seg glad! 🙂 Prøv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg