Gravid med nummer fire…

Ja, da er jeg altså gravid med nummer fire. Hvertfall om man skal tro kommentarene på mitt siste innlegg. Det er jo ganske morsomt, ettersom jeg ikke har et eget liv for tiden. I det jeg leste kommentarene, funderte jeg litt på hvordan det er mulig å bli gravid uten å ha gjort så veldig mye annet enn å sove, amme og være med barna mine. Men det er sikkert noen som har svaret på det også! Altså, om jeg er gravid nå, kan jeg herved smykke meg med tittelen som Jomfru Maria. 

Fra spøk til ramme alvor. I kveld har jeg faktisk fått tatt meg en dusj som varte i mer enn ett minutt, med hårkur, ansiktsmaske, og det som følger med. Jeg føler meg som et nytt meneske, om enn ikke akkurat gravid. Den tror jeg at jeg skal vente med, en god, god, god stund. For å si det sånn, å ha mer enn tre barn alene tror jeg absolutt ikke er gjennomførbart. Hvertfall ikke uten å bli gal. Jeg har derimot ordnet meg resept på spiral.og skal sette den inn når frøkna blir tre måneder, da det er en liten sjanse for at den kan falle ut om man setter den inn før det, ifølge legen. Ikke det at jeg egentlig trenger det, eller noe i nærheten av det, da jeg ikke har et eget liv for tiden, og i sær ikke på den måten i alle fall. Og det vil jeg nok heller ikke ha i nærmeste framtid heller, akkurat. Og.. det er helt greit. 

I tillegg til å ta en laaaaaaang dusj, har jeg også bakt kokosboller. Og jeg kan herved glemme alt som heter sommerkroppen to tusen og femten. Cravingsene er helt enorme. Hvorfor nevnte ingen at man får supercravings etter fødselen? Det er jo helt ekstremt! Heldigvis tar jeg det med knusende ro, og har absolutt ingen hastverk med å nå "startvekta" mi igjen, som jeg forøvrig er fem kilo unna. Og de fem kiloene forsvinner nok ikke med det første, haha. Jeg er likevel fornøyd med å ikke se ut som en strandet hval lengre (ref. til da jeg var høygravid og veide godt over 70 kg…)  og det holder lenge for meg. 

Ha en god natt kjære lesere! 
 

41 kommentarer
    1. Du måtte virkelig henge deg opp i de kommentarene som var mest negative. Du som skriver at du ikke henger deg opp i ting… haha…

    2. I des skreiv du at du var tilbake til startvekta om ikke tynnere og at du umulig kunne legge på deg sånn som du løp rundt som en gærning. Du er så opphengt i å veie minst mulig , du som er så høy

    3. Oi da… Haha, det har faktisk blitt 2016, greit nok at dere bloggere lever i deres egen boble altså, men…Et tips, prøv å lese noe annet enn andre blogger og kommentarfeltet ditt. Det er en verden utenfor som er ganske interessant. Så slipper du unna de dumme kommentarene her i samme slengen.

    4. ……og sommerkroppen (som den var) i 2015 forventer ikke Rannveig å få i år…. Det er vel ikke vanskeligere å forstå enn det ???

    5. Nei, sommeren 2015 var det høygravid og bekkenløsning og hval som var refrenget, så det var neppe den kroppen hun siktet til 😊

    6. Til dere som mener hun henger seg opp i de få kommentarene om at hun er gravid igjen: Jeg hadde søren meg også dedikert et eget innlegg for å avkrefte sånne ondskapsfulle påstander som kun er ment for å såre eller skape rykter. For det er nemlig sånn at det skal ikke mer enn ETT ryktespredende hønsehode til for å skape en hel hønsefarm av ryktespredere, og i denne dataverdenen full av nettmobbere skjer dette fort! Så jeg syns det er helt greitt at Rannveig forsvarer seg selv mot mobberne! Håper også at hun tar til seg godordene, er glad for å se at de fleste faktisk vil henne godt. Synd det alltid er noen søppelfolk som bare MÅ tråkke på andre.

    7. Går det virkelig ikke ann å skrive noe annet enn sleive og slemme kommentarer her inne? Alle kan vel ta feil,uten at man blir bombandert med sleive kommentarer.Og legge seg bort i om hun er gravid el ikke ,blir vel hennes sak.Få dere et eget liv dere perfeksjonister ……

    8. de bollene så veldig gode ut 🙂 håper du legger det ut 🙂
      Drit i sutrerte mennesker rannveig,de er ikke verdt det

    9. Ser ut som du serverer ungene dine myye søt! Går utfra at du ikke skal sette til livs alle disse selv?

    10. Så var sunnhetspolitiet på plass igjen. :p Herregud, en kokosbolle har aldri skadet noen! Hun gir neppe barna mer enn en hver da og hun kan ha bakt de etter at barna hadde lagt seg og sparer de til helgen! Det vet man ikke. Dessuten er sunnhetshysteri akkurat like usunt som å spise masse godis hver dag! Alt med måte er det noe som heter.

    11. jeg synes ikke at det er noe morsomt å spøke om, det er ingen skam i å ha 4, 5, 6 eller flere barn, om det er med 1 pappa eller 1 pappa per barn har vi ikke med noe å gjøre. og med tanken på hvordan det gikk med tvilling svangeskapet så synes jeg heller ikke det er noe morsomt å tulle med det.

    12. Så… sleeping beauty bildet på insta av Sienna, hvorfor har du redigert på eyeliner? Jeg håper i hvert fall at det er redigert, og faktisk ikke ekte. Ikke prøv å si at du ikke har gjort noe, det er så tydelig at det er flaut.

    13. Du over her, har du klikka mentalt eller? Eyeliner du liksom. Det er en liten baby, og øynene kan rynke seg litt, samt at det er et bilde, hørt om skygger osv? SJUKE Kommentarer, fra mest sannsynlig helt fjerne folk! God natt.

    14. Dere burde skamme dere!!!
      Hvorfor leser dere bloggen til rannveig om det eneste dere gjør ut av det er å komme med stygge og helt idiotiske kommentarer ?!?
      Slutt å les å få deg et liv!
      Selvfølgelig handler bloggen mye om barna og hverdagen som trebarnsmamma , noe annet hadde vært rart !
      Synes rannveig er kjempetøff som deler hverdagen slik, og må tåle så mye dritt!
      Og til dere som bruker tiden til å spre onde rykter – karma is a bitch!

    15. Hvordan baker du kokosboller? Alt som bakes skal i stekeovnen. Du har laget kokosboller er nok mer korrekt å si

    16. Stå på Rannveig😃👍🏻 digger deg og bloggen din!!!! Nydelige barn har, du og ufattelig mye å være stolt over.
      Finnes desverre mange syke folk som bare er ute etter å si mest mulig dritt om andre for å kunne føle seg bedre selv. Helt tragisk!!! Og kommentaren om eyelineren tar jo bare kaka! Alle ser selfølgelig at det er skygge og helt naturlige øyne på en liten baby.
      Ønsker deg og dine ei fantastisk helg💖 klem

    17. Hei Rannveig!
      Skriver aldri på blogger men i dag følte jeg for å legge igjen en kommentar. Helt imponert over at du så ung klarer deg så godt ALENE med tre små unger! Alle de små nett trollene som legger igjen kommentarer er tydeligvis kun små drittunger som ikke aner hva livet egentlig dreier seg om. En dag så vil de nok forhåpentligvis holde kjeft de også. Håper du ikke tar det innpå deg. Ville bare be deg stå på videre og være en god mamma for de nydelige barna dine! Masse lykke til! Klem en annen mor 🙂

    18. Mye rusk i kommentarfeltet ditt. Folk bruker bloggen din til å få ut frustrasjon og leke tøff i trynet, 1% hadde vel muligens hatt baller til å si noe direkte til deg. Eller til noen som helst. Du er en slags nettrollmagnet, men desverre føler enkelte seg bare så mye mer vellykket og smarte dersom de kan få andre til å føle seg dårlig. Regner med at du klarer å sortere bort det usaklige våset 😉 er mor til to og en del alene med de i perioder, så kan til en viss grad sette i meg inn i situasjonen din. Du er flink, klapp på skuldra 🙂

    19. de kokosbollene såg virkelig gode ut, oppskrift jatakk!
      har også ønsket å se leiligheten din såå lenge, en liten housetour hadde vært superkjekkt! ser så koselig ut!<3

    20. Et VELMENENDE tips-For et års tid siden kom den hormonfrie minispiralen GyneFix200 til Norge.
      Denne har 0 bivirkninger,og dette er det nærmeste man kommer følelsen av ingen prevensjon.Ingen bivirkninger.
      Ikke alle gynekologer som er sertifisert til å sette inn denne ennå,men liste over aktuelle ligger ute på nett.Anbefales på det varmeste! 😊

    21. Hei Rannveig, hvorfor henger du deg opp i noen få kommentarer at nummer fire er på vei og dedikerer et helt innlegg til de, mens noen kommentarer om barnefordeling får bestå urørt…?

    22. Jeg måtte le litt da du skrev at du hadde cravings etter fødselen. Det har nemlig jeg også, og fødte i januar 😉
      Ellers vil jeg bare si at du er kjempe flink som tar deg av tre små helt alene! syns du får veldig mye unødvendig dritt fra diverse mennesker som gjemmer seg bak tastaturet. Men ikke bry deg om det sier jeg bare..
      Klem

    23. Begynner å bli drittlei av å lese bloggen din siden du alltid skal henge deg opp i negative kommentarer, men neida du skal ikke se det positive folk skriver til deg!

    24. Okei, wow. Så hvis man veier 70+ kg så ser man ut som en fuckings hval?!
      Hahahah har ikke orka å lese bloggen din på lang tid, men idag ville jeg sjekke innom for å se om du har forandra deg.. Det har du altså ikke, så nå gratulerer jeg deg med at du fikk meg ganske sinna, og jeg brukte 3 min på bloggen din. Skjer ikke igjen 🙂

    25. Tnx for not sugarcoatin your life R :* Makes me happy! Cuz life aren’t just sugar and fun, but your baked goods are 😉
      Stay safe (and protected) and keep up the good job being a super mom!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg