Tikk, takk, tikk, takk

Nå går tiden alvorlig fort altså! Den raser avgårde! Og det har som vanlig gått noen dager siden forrige innlegg. Beklager så mye! Siden sist har lille frøken solstråle fått vært på tremånederskontrollen og tatt vaksiner. Er veldig glad for at Sienna får tatt dem nå før vi reiser, i og med at flyplasser som kjent er rene bakteriebomber, og mye smitte og sykdom. Så om det skulle være noen med Polio (med min “flaks”…..) så vil hun hvertfall være godt rustet. Ja, dere kan gjerne kalle meg overhysterisk, men etter at hun var både blå og ukontaktbar og innlagt med RS i en alder av 5 uker, så har jeg nok blitt litt på “tuppa” hva gjelder sykdom. 

Vaksineringen gikk heldigvis superfint! Frøkna gråt akkurat i det stikkene kom, men roet seg raskt med litt pupp. Hun ble også målt for første gang siden fødselen, og har strekt seg hele ni cm! Lille bolla mi følger altså sin egen vekt/lengdekurve helt perfekt, det kunne ikke være noe bedre.

En ting som forundrer meg ganske ofte er at jeg fortsatt har melk. Jeg, som er nær ved å få hjerteinfarkt av stress hver eneste dag. Men for all del, det er jo bare fantastisk, klager ikke, og skal amme så lenge frøkna selv ønsker (innenfor rimelighetenes grenser, vel og merke… ) 

Denne helgen skal brukes til å pakke. Pakke, pakke og pakke. Pakke pakke! Og jeg gruer meg noe helt vanvittig til mandags morgen da jeg og alle ungene setter snuten hjem til nord. Å rekke et fly som har avgang klokka ni om morgenen, med en fireåring, en toåring som gjør det meste motsatte av det jeg sier, og en baby i bæresela, pluss fire kofferter, en barnevogn, en bilstol, og handbaggasje…. alt HELT alene…ja.. dere skjønner tegninga. Jeg blir svett bare av å skrive det her liksom! Og når vi lander har jeg to timer på meg til å få alle på plass før jeg skal i møte med advokaten min der oppe. Dagen etter er det rettsak. Når disse tingene er unnagjort, skal jeg virkelig ta påskeferie. Sånn på ordentlig! 

Men først skal vi ta helg! Selv om helg for min del betyr alt annet enn rolige morgener og sen frokost. Det er en god blanding av kaos og kjærlighet, og det har absolutt sin sjarm det også! Så får de rolige morgenene med sen frokost komme når jeg er førti og har tre voksne barn 😉

 

God helg lesere!

65 kommentarer
    1. Skal reise aleine å hente valpen vi har kjøpt, DET gjør meg stressa haha.. Du er nåkk et par 100 hakk tøffere enn meg, å sikkert de fleste!
      Håpe dokker får en fin påske vertfall 🙂

    2. Jeg jobber på gardermoen. Husk å gå i sluse 9/barneslusa. Det er også mange tvillingtriller å låne. Bare spør så henter vi en til deg.😊
      Hadde du reist litt senere hadde jeg mer enn gjerne hjulpet deg personlig😊
      Du kan også bestille assistanse som møter deg i avgangshallen og kan hjelpe deg helt inn til gaten.

    3. Lurte på om du ville svare på hvorfor du skal møte advokaten din? Gjelder det lille Sienna? Skjønner om det er privat og du ikke vil svare 🙂

    4. Etter hva jeg har fått med meg omhandler rettssaken faren til N sitt samvær med N. Håper virkelig de tenker over hvor lite han ønsket å være i livet til N etter han ble født. Synes det er helt forferdelig med fedre som plutselig ønsker å bli fedre etter noen år. N har jo aldri hatt så mye samvær med han (etter hva jeg har fått med meg) så håper at både far og retten ser litt på det. Er ikke lett for små barn å skjønne.

    5. All respekt for deg. En sånn tur hadde jeg rett og slett ikke orket. Synes det er nok stress med flytur når man har to barn og tre voksne som passer på alt.

    6. Jeg beundrerer deg. Nei, du klager ikke, det trenger du overhodet ikke å unnskylde eller poengtere, selv om jeg vet mange påstår det. Du forteller om din hverdag, og hvis ikke den er hektisk, ja da vet ikke jeg. Du er utrolig flink med tre unger, for det meste helt alene. Melka, den er heldigvis sånn at den regulerer vår flotte “maskin” – kroppen.
      Håper inderlig dommeren gjennomskuer han som plutselig skal bli så mye pappa, det er ikke noen foreldrerett å ha kontakt med ungen sin, det er ungen som har rett til å ha kontakt med sine foreldre, så kanskje det burde være straff for de foreldrene som svikter sitt ansvar.
      Lykke til med reisen nordover, supermammaen klarer nok det. Gjør som hun over skriver, bestill assistanse fra du kommer. Litt luksus bør man unne seg når man kan.

    7. Lykke til med både tur og rettssak! Håper dere kommer frem til en løsning som er til det beste for dem det gjelder, både store og små 🙂

    8. Fy søren altså, klapp på skuldra til deg! Har en liten på 8 mnd selv, men blir til tider utrolig sliten. Bare èn vel og merke, og her er vi to om det! Kan ikke forestille meg hverdagen med tre små alene, men virker som du nailer det! Supermamma 🙂
      Håper du får en fin tur til nord og får slappet av, DET fortjener du virkelig!

    9. God tur og lykke til i rettsak. Jeg er rett og slett imponert over hva du får til. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si etter å ha sett deg på tv for noen år siden, men virkelig. Supermamma!! Husk å gjøre som hun over her sier og bestill assistanse på Gardermoen, håper noen hjelper deg med litt bæring ellers også. Tvitvi. Og riktig god påske, håper du i det minste får en dag eller to med full avslapning, det fortjener du virkelig!

    10. Artig å se at du e så “hysterisk” rundt sykdommer når du selv utsatte en hel barselsgruppe for smittefare etter lille jenta va syk..
      Men lykke til med rettssaken, håper at den går bra og at dere kommer til enighet om hva som er d beste for gutten din.

    11. Linda: Selfølgelig måtte det komme noen med et råttent egg! God påske og fortsett med din positive innstilling! Rannveig: Du er kjempe flink! God påske til deg og ungene dine💐

    12. Lykke til med turen og rettsak. Du virker som en fantastisk mamma for alle dine tre barn- det mener jeg virkelig! Håper du får litt hjelp på flyplassen- ikke så lett å reise med tre små når man har bare to armer;) God helg til deg;)

    13. Blir deilig å komme “hjem”, tenker jeg 🙂 Får håpe du klarer å senke skuldrene og nyte. God helg!

    14. Hva er egentlig planen hans angående rettsaken? Hvordan har han tenkt å få gjennom mer samvær? Kan jo ikke sette N på flyet til stadighet.

    15. Gro; Om far får tilkjent mer samvær, er det foreldrenes ansvar hvordan de skal få det til, og nei de kan ikke sette et lite barn på fly alene! Praktisk blir dette forferdelig komplisert og ikke minst dyrt! Men nå har Rannveig satt seg i denne situasjonen så….!

    16. Hvordan vet dere om faren ikke har ønsket mer samvær? N har vært der om sommeren og alle skjønner jo at å få til samvær praktisk og økonomisk er vanskelig?

    17. Fy steike så tøff du er! Jeg er skikkelig imponert! Ønsker deg lykke til med rettssak og alt, håper og tror det går din vei. Håper du klarer å senke skuldrene og kose deg på påskeferie også, det fortjener du! 🙂

    18. Du syter over at fedrene ikke stiller opp, men når far til N ønsker mer samvær setter du deg på bakbeina. Du tenker ikke på andre enn deg selv. Han burde søkt full omsorg for ham istedet! Du viser jo at du ikke klarer å ta vare på barna dine, når du stadig får flere og flere barn med de du har ons med.

    19. Lykke til med reisa, kjenner jeg blir helt svett bare av tanken. Men hvis det er noen som klarer nettopp det så er det deg. Enig med de over, supermamma

    20. Du er den beste mammaen til barna dine, håper rettsaken går som du ønsker og hva som er best for den det gjelder. Lykke til, du er bra. Husk det <3

    21. Bare en liten del av kommentaren min ble publisert…? Merkelig.. Skulle jo skrive at du klarer nok selve reisen fint med barna, men jeg lurer fælt på hvordan du har tenkt å få med deg 4 kofferter og vogn og bilstol ut av huset med en onge i bæresela og en i hver hånd?? Skal dere ta taxi eller tog til gardermoen? Det må jo være en person som kan hjelpe deg?

    22. Lykke te med både tur og rettssak! Håper dere får noen koselige dager sammen med familien din også, ikke bare stress og vonde tanker mtp rettssak.

    23. Til anonym over her: Mener du at det er riktig at fedre skal kunne komme og gå når det passer dem? Faren til N har jo ikke vært interessert i samvær før ganske nylig og rannveig har vært der for N fra dag en.
      Har selv en far som ikke ville ha meg da jeg ble født og kom tilbake da jeg var fire, takk Gud for at jeg hadde fått meg en fantastisk bonuspappa, for min egen far ville jeg ikke være med. Han var jo en fremmed. Likevel klagde moren min fra dag en på at han stakk og at hun var alene med meg og det hadde hun god grunn til.
      Foreldre har ikke rett til barn, men barn har rett til foreldre. Ta vare på barna dine fra den dagen du hører at du skal bli forelder.

    24. Til Katrine: Han har jo bare vært interessert i samvær i det siste. Etter at han ble eldre og fikk et til barn. Det er bare å gå gjennom bloggen for å se det. Han er nesten ikke nevnt fra hun var gravid til nå nylig.
      Nå kjenner jeg begge familiene også, så vet at far til N ikke ville ha noe med han å gjøre før.

    25. Kan du ikke få noen til å hjelpe deg? Det der er jo faktisk ikke gjennomførbart alene, uansett hvor flink og organisert en er…
      Er forresten imponert over alt du får til med dine tre små barn. Du gjør en god jobb, og mitt inntrykk av deg etter Charterfeber har bedret seg sånn ca 1000 hakk 🙂

    26. Marte: Han har ikke interessert før nå? Hva så? Jeg mener det er positivt at han ønsker å knytte bånd til sønnen sin. Om faren ønsker å ha N i livet sitt så burde det komme N til gode. Forhåpenligvis er faren en bra mann og da skjønner jeg ikke at det ikke vil være positivt for sønnen å ha et forhold til sin egen far. Han viser jo at han ønsker å ha sønnen i livet når han går til det skritt å gå til rettsak. Som regel er det noe man gjør når man gjør fordi man er glad i barnet sitt

    27. Unnskyld meg men herregud Katrine! Hva vet vel du om hvorfor folk velger å gå til rettsak?
      Selvfølgelig er det positivt at foreldre ønsker å knytte bånd med barna sine.
      Men faren til N virker vel ikke akkuratt som en god mann når han ikke har brydd seg om at N skal få ha kontakt med han fra starten. At det nå plutselig skal bli på hans egne premisser er jo bare egoistisk. Han burde vært en god far helt fra starten.
      Og rettsak er ikke NØDVENDIGVIS noe man tyr til fordi man er glad i barna sine , men kan også være for å ødelegge/stresse mor(dersom det er hun har omsorgen)
      Håper det ordner seg og ikke blir vanskelig for deg Rannveig😟
      Og lykke til med reisen deres!

    28. Å så sinna Rebecca…..!
      De aller FLESTE bruker ikke ressurser til å gå til rettsak for ramme en mor, men fordi de er glad i barnet sitt.

    29. Katrine hvor gammel er du? 14? I allefall virker det sånn.
      Nei, det er ikke alltid bra at pappa (evt mamma) plutselig krever kontakt. Ofte viser det seg, til tross for rettsak, at de da kun er interessert en kort stund, for så å forsvinne igjen. Ingen barn fortjener å ha det sånn. Det er barnet som har krav på kontakt, ikke foreldre. Dessverre ser det ut til at både lov og rett overser det.
      Hvilken situasjon er det Rannveig har satt seg i? Meg bekjent så var det vel pappaen til N som var ansvarlig for at hun ble alene med han.
      Jeg synes du er kjempetøff Rannveig, du er både supermamma og superwoman:)
      Du klarer det du vil. Håper du får slappet litt av i påsken, får sovet deg litt opp.

    30. Nå er Anna Rasmussen gravid igjen, med tredje barn, med en tredje far (har ingenting “i mot” det, er veldig glad på hennes vegne). Men, det ironiske er at når du var (er) i samme situasjon, fikk du så veldig mye mer hat. Ja, hun er sammen med siste barnefar, noe som er kjempe bra. Men, bortsett fra det er dere jo i akkurat samme situasjon. Syns bare hele greia er ironisk, og urettferdig ovenfor deg. Mener absolutt ikke at det er Anna sin feil, men alle nettrollene.
      Men uansett, jeg heier på dere begge, og dere begge virker som fantastiske mødre!

    31. Tiden får vise om rettsapparatet mener faren til N er en så dårlig far som noen av dere påstår han er…….

    32. Ifjor når Rannveig var hjemme en tur hos sin mor, da var N hos sin far. Da var det heller ikke snakk om noe rettsak heller, så noe må jo ha skjedd. Jeg vil tru det meste ligger på Rannveig, for hu skal jo stort sett ha det på sin måte. Så jeg trur faren til N har sett seg lei på enkelte ting og tatt det til retten!

    33. Når jeg ser IG bildet,av Emma,med sikkerhetsbeltet utenpå armlenet på bilstolen,i framoverlent stol (sikkert på alle tre) med en stor sekk på fanget,og usikrede kofferter i bagasjen,DA ber jeg til høyere makter for at dere ikke blir involvert i en bilulykke. Du,eller taxisjåføren bør vite at alle løse gjenstander i en bil fungerer som prosjektiler i en eventuell ulykke,og at vekten på gjenstandene mangedobles!

    34. Hvis jeg ikke husker feil, så valgte faren til N et liv med rus i stedet for sitt eget barn da N ble født. Jeg synes det er superdrøyt hvis han nå søker om endring av fast bosted. Han har aldri stilt opp spesielt mye, og hvis han ønsker mer samvær, får han vitterlig dra seg ned og besøke sønnen sin der sønnen er. Ikke kreve at sønnen skal reise langt for å treffe ham. At R skal flytte til Alta er helt urimelig å kreve da Emma sin pappa stiller opp mye i hverdagen.
      Ja han har sikkert rett til mer samvær, men da får han komme sørover. Å prøve å endre bosted har ingenting for seg. Han er tidligere rusmisbruker, og N sin familie er hos mamma’n.
      Stå på Rannveig!

    35. Anonym, når du er ove 15 mnd har du lov av loven å sitte fremover. I taxi kan man dessverre ikke velge og vrake. Har du ikke et liv annet enn å sitte å rakke ned på andre og å finne feil? Må være et kjipt liv. Em ma har dessuten bare sekken sin på fanget. Kanskje bare på bilde for alt du vet? Hva bryr det deg uansett? Du har sikkkert aaaaldri sittet i en overfylt bil eller du har sikkert gjort aaalt riktig aaaaalltid. Må være flott gitt .

    36. Disse kommentarene har gått ville veier.
      Har er litt info som ikke er nevnt på blogginnleggene.
      Tor Even fikk delt foreldrerett i 2013. Da fikk R og barnefar ordnet en samværsavtale. Denne avtalen innebar at Barnefaren reiser til Oslo hver mnd får å ha samvær med N.
      Etter hvert begynte ting å fungere bra mellom begge parter. Det ble så laget en ny avtale som funket helt fram til sommeren 2015.
      Barnefaren hadde N 2 uker i sommerferien.
      Men ble alvorlig syk og ble fløyet til UNN i tromsø.
      Pr dags dato venter ett nytt rettsmøte som i hovedsak vil handle om å sette opp en ny avtale. Barnefaren har ingen intensjon om å ta N fra R. Alle ser at R er en kjempegod mor med 3 barn. Han får god omsorg, trygghet og ikke minst være med søskene sine.
      Som søster til barnefaren ble jeg utrolig lei meg og redd for at barnefaren skulle lese disse falske påstandene i kommentarfeltet.
      Barnefaren er ikke rusmisbruker. Han har hatt det utrolig vanskelig i oppveksten. Og dette holdte på å gjøre at vi mistet han.
      Han fikk etterhvert hjelp av psykiatrien og fikk diagnoser. (ADHD, Bipolar lidelse, PTSD for 5 år siden.
      Han ble en helt annen person. Og begynte å ta utdanning som helsefagarbeider og fullførte det med 5,5 i snitt. Har var aktiv i Røde Kors Hjelpekorps i 2 år.
      Der måtte han slutte fordi han og kjæresten ventet ei jente.
      Jeg synes dere skal slutte med alle påstandene i kommentarfeltet. R og barnefaren samarbeider bra. Jeg som tante til N gleder meg til å møte N denne uken når de kommer til Alta.
      Hilsen Veronica Hansen (storesøster til Tor-Even)

    37. helt utrolig hva folk får seg til å skrive på andre på nett.
      God tur Nordover, har vært på en slik reise selv alene med 3 barn, det er slitsomt men det går 🙂
      Lykke til med alt

    38. Veronica Hansen:
      Men hvorfor må de i retten for dette? Når man skal lage nye samværsavtale drar man på familievernskontoret, hvis det ikke ligger noe spesielt bak eller en av foreldrene er helt umulige, så tas ikke slike saker til retten.

    39. Til Veronica: Synes virkelig synd på deg som må forsvare broren din for en gjeng med miserable nettroll som gjemmer seg bak “meninger” og “ytringer”. Da jeg var liten ble jeg fortalt at en aldri skal uttale seg om ting en ikke vet med sikkerhet. Ønsker både din bror og Rannveig lykke til 🙂

    40. Anonym: Hvorfor det bryr meg? Jeg leser bloggen til Rannveig og er vel derfor interessert i livet hennes. Hvorfor leser du bloggen og kommentere?

    41. Til Emilie: At Anna Rasmussen tilsynelatende ikke får kritikk handler mer om at hun er veldig streng på sosiale medier enn at hun faktisk ikke får kritikk. Hun sletter og blokkerer alt og alle som er det minste kritiske både på snapchat, instagram og facebook. I tillegg til å ha steng kommentarfelt på bloggen har hun innrømt at både Jan og moren går gjennom og sletter i andre kommentarfelt.
      Synes det er helt greit å være streng mtp sletting av stygge kommentarer, men det Anna holder på med nærmer seg sensur. Man må tåle at folk er kritiske. Synes det er bra at R rydder opp i kommentarfeltet, men det får være grenser…

    42. Bare sånn til opplysning så er ikke barnet immun mot sykdommer i det sekundet de får vaksinen. Kroppen bruker tid på å bygge opp det forsvaret, det er ikke gjort på en to tre.

    43. Lykke til med reising med tre små 🙂 Håper at det går bra 🙂 Det høres kjekt ut å få treffe familien 🙂

    44. Til Veronica.
      Jeg forstår at du vil beskytte broren din, men er det lurt å sitte å dele så mye om han på nett? Alt fra diagnoser til hva han har slitt med… Jeg hadde ikke likt at alt sånt ble offentliggjort :/
      Håper Rannveig sletter kommentaren din. Og gjør hun det så håper jeg folk forstår at det er for broren din og N (han fortjener ikke at alle vet sånt om faren sin, spesielt ikke med tanke på at noen diagnoser er arvelige) sitt beste, og ikke for å sensurere og sette broren din i et dårlig lys. (Det er det de sure jentene i kommentarfeltet som gjør).

    45. Det er vel ikke så rart om faren og familien hans får nok tilslutt av hvordan ting blir framstilt.. Rannveig som er så alene om omsorgen at hun må gratulere seg selv på farsdagen og framstiller det som om n ikke har noen far omtrent.. Synes det er på tide og bra at noen sier ifra fra andre siden, selv om de sikkert ikke ønsket oppmerksomheten denne bloggen gir i utgangspunktet. Hun har jo beskyldt alle barnefedrene sine for ting i bloggen uten at de har fått forsvare seg, og de vet antagelig alle sammen at hun kan få seg til å publisere verre ting dersom hun blir provosert nok.. Helt utrolig at ikke leserene gjennomskuer henne syns nå jeg. Det er stadige små drypp og stikk til fedrene, samme hvor mye leker og fine klær barna hennes har, og hvor idylliske bilder hun tar så er ikke det sånn en god forelder skal holde på… Det er drama og krangling som går igjennom hele bloggen som en rød tråd, det er det som trekker lesere og det blir brukt for mer enn det er verdt. Tragisk faktisk, synes skikkelig synd på denne faren og håper det ordner seg med samværet nå.

    46. Det er nå vel for faen hennes egen sak når det kommer til rettsak, og spørsmål som hvorfor, hvem, hvor og når. Det er så jævla synd at det ikke fins en måte å anmelde dere ekle nettroll på, slik at dere måtte leve et liv uten sosiale medier. Å tenke på at noen av dere er foreldre selv, er sjokkerende. Ikke rart samfunnet og verden er slik den er, og at det finnes krig på jord, og at barn ned i 12 års alderen tenker på å ende livet sitt.
      SKAM DERE! Hadde dere syns det har vært greit om det var deg, ditt barn og barnefar det gjaldt? Rannveig deler om sitt liv her på bloggen, men det gir ikke dere rett å spekulere og lage en masse rykter hit og dit om hvor vidt barnefar ønsker samvær eller ikke. Vi har ytringsfrihet JA, men lær dere folkeskikk og ikke ytre dere uten litt vett i nøtta. GUD hvor irriterende mennesker kan være. Håper karma’n deres tar dere, hver og en som ikke respekterer andre her i verden.
      Og for øverig, Rannveig, du er ei strålende jente som gjør en hell of a good job med barna dine. Du lever på andre siden av landet, vekk fra “hjæm” men likevel klarer du å leve livet bedre enn mange andre. Det er ikke annet å gjøre enn å juble med henda i været! Stå på og ALDRI la deg knekke av disse trollene som er bedrevitende og har en god dose av “jeg-er-best-syndromet”.. Håper du legger merke til denne kommentaren, for alt i alt vil jeg bare si at du er fantastisk, både som person og som mor til dine barn!
      YOU ROCK! Lenge leve team Rannveig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg