Borte bra, hjemme enklest

Det har vært noen slitsomme siste dager her altså. Å reise med tre små alene tar virkelig på, men nå er vi altså endelig hjemme igjen. Og godt er det! Det er koselig å være på ferie i Alta, men jeg må ærlig innrømme at det er deilig å være tilbake på Østlandet. Det føles helt rart å si det, men på mange måter føler jeg meg nå mer “hjemme” her vi bor, enn på hjemplassen min. Til tross for at vi “bare” har bodd her i litt over tre år. 

Det er godt mulig jeg er sær, men jeg trives faktisk best når jeg er helt alene med ungene. Da vet jeg at alt står på meg, og man har ikke noe forventninger til noen andre. Helt alene er det jeg alene som må sørge for at alt gjøres og følges opp. Jeg merker også på ungene at de synes det var godt å komme hjem og tilbake til hverdagen igjen etter nesten tre uker på ferie. Farmoren til Emma var så utrolig snill og søt og hentet oss på flyplassen. Eller, hentet ungene og bagasjen. Siden det ikke var plass i bilen, tok jeg og lillefrøkna oss en aldri så liten buss-sightseeingtur fra Gardermoen og hjem. 

I dag har det vært knallvær, men til tross for det har dagen for det meste blitt tilbragt inne. Det tar en liten stund å pakke ut fire kofferter skjønner dere!  Kort oppsummert har ungene hatt sin første dag i barnehagen etter ferie,  storesøster er på pappahelg, og snuppa har smakt grøt for første gang. En veldig stolt storebror fikk være med å mate lillesøsteren sin. 

Nå er det natta her. Er jo knallfint vær om dagen, lille frøken solstråle har tilogmed fått seg sine første solbriller! Så tipper det blir utedag i morgen nå som jeg har fått pakket ut stæsjet vårt (og det var jammen ikke lite..) Ser fram til en fin helg med to av mine tre gull. 

Blogges

11 kommentarer
    1. Hun er det nydeligste jeg har sett!! 💕
      Dee øynene!! Kos deg masse med helg og barna, du er en flink og god mamma!!
      Vil gi deg ros for at du er flink til og holde kontakt med barnas opphav! Tenker på en viss blogger, som totalt ignorerer at to av barna sine har andre fedre, som nå er glemt, fordi hun har fått type! Nå skal alle barna kalle HAN pappa, for da kan moren få ha en perfect family! Så egoistisk!! De to eldste har hversin pappa som bryr seg og besteforeldre. Men de betyr ingenting nå!!
      Du har respekt for at barna har andre enn kun deg og ditt! Og når det kommer til pappaen til Sienna, så håper jeg han ser bilder av henne og får vondt for at han ikke gidder og være der! Han går glipp av alt som er viktig i livet! Hun er heldig som har deg Rannveig!!

    2. Kitty: Hvor ser du den smokken??? Er uansett ikke uvanlig å bruke smokk når man er baby… 🙂 Rart hva folk kommenterer

    3. Anonym: Er ingen smokk der nei. Men fra de første dagene tok hun smokk, og lurer på om hun fortsatt gjør det. Ikke noe negativt med det! Snart skal jeg føde selv, og lurer litt på det når ungen førstes har tatt smokk, om den fortsatt vil gjøre det de neste ukene og månedene. Håper min vil ta det. Eller at den i det minste er blid og fornøyd. Verste vil være om den har et suttebehov, men ikke vil ta smokk.

    4. Kitty: Sånn å forstå ja: ) Veldig mange babyer tar smokk helt til å begynne med,men skjønner ganske fort at det ikke kommer noe ut av den og spytter derfor ut igjen. Man må som regel “tvinge” den på plass og ikke gi opp, så blir den godtatt etter noen uker/mnd…Men hvis du får til ammingen,(noe som forsåvidt er mye vanskeligere og vondere enn man skulle tro) så synes jeg ikke du skal stresse med å tilvenne smokk,babyen får tilfredstilt suttebehovet mer enn nok ved å henge i puppen din 18-20 timer i døgnet. Hvis du ikke får til ammingen og må bruke erstatning,kommer babyen til å bli mere mett av hvert måltid, spise skjeldnere og sove lenger og bedre,men vil jo ha et større behov for å sutte, så da kan du jo vurdere behovet. Det er uansett veldig dumt å venne babyen til smokk før ammingen er godt etablert og babyen din har lært å suge ordentlig på puppen,da dette er to helt ulike måter å suge på. Dette kommer du til å høre mere om på barselavd etter du har født .Ønsker deg lykke til 😉

    5. Du gjør sannsynligvis ikke feil!
      Men det som er helt sikkert, er at det er ikke negativt å fullamme til 6 måneder og det er ikke farlig å starte forsiktig med smaksprøver ved 4 måneder. Så må foreldre få ta de valgene som passer best for dem.
      NB: Man skal aldri begynne med fast føde før barnet har fylt fire måneder. Trenger barnet noe mer enn morsmelk før det så skal det være morsmelkerstatning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg