DIY – Minneramme

Er ikke det rart det der? Når man har “barnefri”, men likevel både tenker på ungene, og lager ting til ungene. Fysisk barnefri ja, men absolutt ikke mentalt, haha. Som jeg nevnte for dere, holder jeg på med minnerammer til ungene. Foreløpig har jeg bare gjort en ferdig, og storebror var først ut! Satt leeeeenge å tenkte med meg selv, og ble absolutt ikke ening med meg selv angående oppsett og plassering. Det tok noen timer, for å si det sånn. Litt mer tidskrevende enn jeg hadde sett for meg. 

Vel, til slutt klarte jeg å bestemme meg. Og jeg ble utrolig fornøyd, med alt, bortsett fra at jeg ikke fikk sølvtusjen til å virke, slik at jeg måtte skrive vekt/fødselsdato/gram med svart tusj, noe som ikke var en del av planen. Men, ble ikke så verst likevel! Utrolig koselig minne for ungene å ha, tenker jeg. 


 

Dette trenger du

Ribba ramme fra IKEA (evt. andre store rammer med dybde) 

Limpistol og patroner

Bakgrunn. Kan bruke både farget/mønstret papir eller farget kontaktplast, evt. tekstil. 

Minner: Første antrekk/et antrekk man brukte mye i begynnelsen/graviditetstest/bilder fra graviditeten/bilder fra den første tiden/fødselskortet/første smokk mm. Det er egentlig bare kreativiteten som setter grenser. 

Bokstaver. Disse kan kjøpes på Panduro, i flere størrelser. Jeg valgte de minste fordi jeg vil ha mer plass til det andre. 

Maling til bokstavene. På Nathaniels minneramme har jeg brukt sølvspraymaling. 

Evt. pynt man måtte ønske å ha med. På Nathaniels minneramme har jeg brukt sløyfene fra dåpskjolen hans (klippet de kortere) og pynt fra dåpen hans (de blå små hjertene)


 

Man begynner selvfølgelig med å lime på bakgrunnen. Selv har jeg valgt farget papp/papir til bakgrunn på alle tre. Deretter kan man legge på ting, prøve forskjellige plasseringer, for det første for å få mest ut av plassen, og for å få det slik man vil ha det.

Når man har lagt alt på slik man vil ha det, kan man begynne å ta av en og en ting for å lime det på. Slik holder du oppsettet slik du ville ha det. Jeg syntes hvertfall dette var en grei måte å gjøre det på. 

Håper dette var til hjelp! Og husk, dette tar en liten stund(jeg brukte hele kvelden i går) så greit å ha litt god tid.

Lykke til! Og god natt ♥ 

40 kommentarer
    1. Unødvendig kommentar fra anonym over her! Du vet godt at pappaen til Nathaniel ikke ville ha med sønnen sin å gjøre før nå nylig! Å hvorfor skulle hun ta med bilde av en mann hun ikke har noe forhold hold til i sin minneramme?
      Du er flink Rannveig! Kjempe fin ramme, slik skal jeg også lage til mine barn.
      Ha en fin kveld!

    2. Kjempefint! Takk for inspirerende innlegg. Fikk lyst til å lage en slik selv. Hva er størrelsen på rammen?

    3. Kan du vise steg for steg bilder..? Mine ribba rammer har ikke noe plass innvendig,hvis du skjønner hva jeg mener..

    4. Hahaha… Hvorfor i alle dager sletter du kommentarer, Rannveig!? Bare forde jeg forsvarte noen med en konstruktiv kritik som DU IKKE tolererer! Du er så jævla patetisk!

    5. Åhh, den var kjempefin! Jeg har lyst å lage til mini på 1år men jeg er så lite kreativ. Når jeg starter slike kreative priosjekter syns jeg det er kjempe moro, men så ser alt ut som et fugleskremsel til slutt! Aaahhfff 😁 Kanskje jeg må teste likevel? Du virker som ei flott jente 🌹
      Klem fra meg!

    6. Du,over her! 👆🏻 Vil gjerne ha en minneramme av barna mine ja,men vil nok prøve å være litt mere kreativ,samt sette inn ting som PASSER sammen. Denne rammen Rannveig har laget er vel et resultat av en lite kreativ person med dårlig smak.

    7. Til Lene ! Hva F…. Har en minneramme med hvem R har er forhold til?? Er du helt blåst?? Sist jeg sjekka så eksisterer jomfrufødsel kun i bibelen. Så gutten har en far uansett og selv om foreldrene ikke bryr seg om hverandre så kan man vel ha respekt for hverandre? ?? Derfor reagerer jeg på at ikke faren er med på “minne” rammen.

    8. Herregud for noen patetiske små drittunger som kommenterer her inne,liker dere ikke bloggen eller hva Rannveig skriver påSIN blogg , kan dere finne på noe annet å gjøre. Dere er så utrolig barnslige,lær dere litt folkeskikk.

    9. 19/4-10:24 :
      Det var da utrolig råttent av deg! Hva er vitsen med slik drittslenging?
      – Syns det var fint jeg, Heitmann. Vet barna dine vil syns det samme når den tid kommer. ☺
      Fortsatt fin uke til deg og dine.

    10. De tusjene kan være litt vanskelige i begynnelsen. Du må riste den litt og så trykke tusjen litt hardt ned på papiret slik at tuppen går litt innover i tusjen (lurt å ta et test-ark først) Fargen vil sakte men sikkert komme ned i tuppen.

    11. Så skjønn den var! 🙂 Jeg hadde planer om å lage en slik til Sienna også, men det ble med planen, haha. Jeg finnes ikke kreativ eller særlig flink når det kommer til sånt :/

    12. Når kommer neste innlegg med “lover bedre blogging,men dagene går ifra meg,travel trebarns alenemamma som jeg er”…?

    13. Så kreativ du er! Kjempefin ramme! Jeg har ikke anlegg for slike ting, og blir kjempeimponert over sånne dyktige mennesker som deg. Ser du får noen negative kommentarer, som alltid, og jeg skammer meg på vegne av foreldrene deres. Jeg håper virkelig ikke de speiler oppdragelsen de har fått. Du er sikkert vant til dette nå, og hever deg over det, men jeg synes uansett ikke det er greit at folk oppfører seg slikt. Mobbere finnes det dessverre overalt, og det virker som de sprer seg verre enn flatlus på sosiale medier. Jeg er ikke enig i alt du skriver, og skjønner meg ikke på alt fordi vi lever to vidt forskjellige liv. Jeg føler ikke at det gir meg noe slags rett til å sette meg til doms over deg og ditt liv, og i hvertfall ikke begynne med offentlig skitkasting. Håper på å få se mer av dine kreative prosjekter, du er superflink!

    14. syns du er søt, du virker som en god mor. Ikke helt min stil, syns rammen din virket litt enkel, om du skjønner, men det bryr ikke barna seg om. Du prøver, og det er mer enn alle andre.
      Det er min mening, men du er du og jeg er jeg.
      Og ar du har tatt vare på alt og legger tid og omsorg er veldig fantatastisk.
      Barna dine er heldig 🙂
      Hva ble det av spørsmålet mitt. Om du har sprøyteskrekk, hvordan klarer du å ta fillers og botox. jeg vil også, men vet ikke om jeg overvinner sprøyteskrekken…
      har du noen råd?

    15. Å herreguuuuuuud hvor lei jeg er av lese disse kommentarene her. Er jo nesten bare drittslenging mot Rannveig jo. Hva er det egentlig som feiler dere??? Dere bare MÅ.. virker som om dere finner på noe og slenge dritt om i hvert eneste innlegg.. fader ass.. SKJERP DERE. bli voksen, og lær dere normal folkeskikk!!!!
      Rannveig: Du gjør en kjempejobb med ungene. Du er en god mor.
      Fortsatt god helg fra meg.

    16. Fytti grisen for noen stygge kommentarer.. Skjønner ærlig talt ikke hva som feiler enkelte her inne. Har dere ikke noe pent å si, hold kjeft. Synes rammen er kjempefin! Er noe sånt jeg også ender opp med hvis jeg skal lage minneramme hvis jeg bestemmer meg for å få unger. Kanskje er jeg lite kreativ, men det gjenspeiler hvertfall ikke hvordan man er som mor!
      Synes du virker som en fantastisk mamma. Har fulgt deg fra starten og er sjeldent at jeg kommenterer, men innimellom føler jeg at jeg må når jeg ser hvor mange patetiske idioter som slenger dritt til deg uten grunn.
      You do you. du gjør en kjempejobb Rannveig. Håper ikke du tar til deg noe av dritten, de er ikke verdt det.

    17. Så flink du er! 🙂 fulgt bloggen din lenge. Utrolig tøff du er som klarer så fint å være mamma til tre! stå på 🙂

    18. Jeg har også fulgt bloggen din lenge. Dessverre blir det bare færre og færre følgere. Kanskje ikke så rart når det går uker mellom hver oppdatering…

    19. Veldig kreativ å koselig å ha 😀 jeg har ikke barn selv men glad jeg så denne ideen så jeg kan prøve meg på dette når den tid kommer 😀 du er en utrolig flink mamma ❤️

    20. Så stygge dere er som skriver all denne dritten! Blir dårlig inni meg å lei meg på Rannveig sine vegne . Synes minnerammen var fin jeg. Ikke bry deg om alle de ondskapsfulle menneskene. Du er så mye bedre en de! =)

    21. Hei. Jeg pleier aldri kommentere her inne, men nå kjente jeg at jeg bare måtte! Haka ligger på gulvet etter å ha lest enkelte kommentarer her. Går det virkelig ann å ha så lite folkeskikk? Skriver at rammen er stygg, for enkel og kritiserer Rannveig på alle mulige måter. Herregud! Kjenner at jeg blir så irritert. Selv er jeg tobarns mor, og har hverken tid, energi eller ork til å en gang begynne å lage noe sånt som Rannveig har gjort nå. Jeg bøyer meg i støvet, for deg! Flink er du 🙂
      Til dere syndere: Skal dere komme med unødvendig drittslenging, så lag dere et forum, finn frem popcorn og kos dere. Men la nå dama få være i fred.

    22. Fyyyyy a meg for noen stygge mennesker som finnes. Sitte å bruke energi på å tråkke på en kjempeflink mamma som gjør så godt hun kan. Kjæregud, håper ingen av dere har barn, for Gud for noen stygge verdier dere har.

    23. Så mye unødvendige, stygge kommentarer! Syntes dette var kjempefint og koselig Rannveig. Har selv en slik minneramme til gutten min og gleder meg til å lage en til når babisen kommer i sommer 😉

    24. Så utrolig fin ramme, eller, nå blir jo alt du lager veldig pent 🙂 De som sier noe annet er bare sjalu 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg