Tankekjør..

Vanligvis går ting her i et slikt tempo, at jeg såvidt klarer å tenke. Nå er det uvanlig stille her, og da kommer tankene. Men når jeg tenker tilbake på året som har gått, klarer jeg egentlig ikke huske så veldig mye. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har fortrengt mye, ettersom det har vært noen tøffe tak å gå gjennom et helt svangerskap helt alene, eller om det er fordi tiden rett og slett går veldig fort. 

På denne tiden i fjor hadde jeg nettopp funnet ut at jeg var gravid. Hodet mitt var helt kaos, og kveldene etter ungene hadde lagt seg gikk for det meste til å gråte meg i søvn. Fordi jeg virkelig ikke visste hva jeg skulle gjøre. Tiden gikk, som den gjør, og plutselig var uke tolv passert. Fra dette øyeblikket tok jeg et standpunkt. Dette skulle jeg klare! Og… jeg klarte det. Men det har vært mange tårer og fortvilte stunder siden da. Jeg tror virkelig aldri jeg har følt meg så alene i verden som jeg gjorde da. Jeg følte meg rett og slett helt jævlig,og opplevde null støtte fra de få som visste om graviditeten. All min sunne fornuft og hodet mitt sa selvfølgelig abort. Det gikk for det meste i store klær, og på bilder, så skjulte jeg magen som fra tidlig av begynte å vokse tydelig. For ,om jeg skulle ta abort, så ville jeg ikke at noen skulle vite det og “bruke” det i mot meg senere. Jeg valgte likevel å følge hjertet mitt, og jeg det er jeg uendelig glad for nå, når jeg ser på den vakre lille prinsessa mi. Hun kunne ikke blitt mer perfekt. Jeg ville ikke for noe i verden vært uten henne, min vakre, gode lille prinsesse! 

Jeg tror det aller tyngste var å fortelle det til familien min. Jeg glemmer aldri da jeg skulle fortelle dette til min mor. Å se skuffelsen i øynene hennes, og fortelle at dette ikke var noen spøk, men ramme alvor. Hun har likevel støttet meg gjennom både tykt og tynt, og jeg tror virkelig ikke jeg hadde klart meg uten henens støtte når ting sto på som verst. 

Ting er så utrolig mye lettere nå, enn de var i begynnelsen. Puslebitene faller på plass en etter en, og nå har endelig den største puslebitbrikken falt på plass. Jeg har ventet så lenge på dette! Ting har vært så utrolig vanskelig, mest av alt mens jeg gikk gravid. Det var ikke noen koselig graviditet, fødselen kunne ikke komme raskt nok, så det har jeg lagt bak meg, og fortrengt det meste av. Men nå koser jeg meg masse med min vakre lille prinsesse, og ser fram til alt framover, også på hennes vegner. Det kan bare gå en vei nå, og det er oppover. 

 

 

16 kommentarer
    1. Du er fantastisk! Barna dine synes du er verdens beste mamma allerede, men den dagen de innser alt du har vært gjennom og alt du gjør for at de skal ha der bra, skal jeg love deg de kommer til å være stolt av mammaen sin. Jeg heier så på deg og ønsker deg det beste 🙂

    2. Du sitter å hinter til at du har fått kontakt med pappan til lille jenta men vill samtidig ikke skrive det.. nu blir du mer og mer lik anna -_- like ikke sånt ¨lureri¨for å få flere klikk. du brukte å virke litt mer ongentlig enn som så men i det siste så tja..

    3. Hei. Er ikke en som kommenterer på noen ting men må si at du virker som en utrolig fantastisk mamma og de vakre barna må være utrolig stolte av og ha en mamma som deg. De er kjempe heldige<3

    4. Rørende og fint innlegg. Du er enestående! Det er nok mangen som er i din situasjon, og du er en motivator som viser at det faktisk kan gå bra. Du er modig og sterk som takler all dritten du får, og på bekostning av deg selv setter du fokus på tabubelagte livs- og familiesituasjoner, og viser gjennom bloggen din at en familie ikke alltid trenger å være Mor, Far og Barn for å fungere. Stå på, barna dine er heldige og de kommer til å beundre deg når de er store nok til å skjønne alt du har gjort for dem 🙂

    5. Kjære Rannveig
      Dette er ikke en kommentar jeg skriver for å være slem med deg, jeg vil bare komme med et råd. For du har en så stor og kjent blogg, men så syns jeg du bruker så mange innlegg på å forsvare deg selv. Det skjønner jeg jo også, for folk skriver mye stygt til deg. Men kan du ikke blogge mer om hverdagen og om ting som du kan mye om? Prøv å skape en rød tråd gjennom bloggen din, du er jo en mammablogger, så kan du ikke skrive fler innlegg om for eksempel barneutstyr? Skal vedde på at du kan masse om dette. Du skrev jo litt om kosthold til barna dine for litt siden, det var veldig bra! Hvordan organisert du hverdagen din når du er alene? Har du tips til andre i din situasjon? Sånne ting. Bruk din hverdag og situasjon til inspirasjon. For du har en sykt bra mulighet. Det er vel bedre å bruke bloggen til å skrive noe bra, enn å bare skrive tull for å klatre på blogglista som visse andre bloggere gjør. Jeg tror du får så mange stygge kommentarer fordi folk ikke tar deg seriøst, de tror du er dum. Jeg tror ikke det, jeg tror du sitter inne med veldig mye, jeg bare syns ikke at du alltid får det frem. Og innlegget som er så hemlighetsfullt, skriv alt eller ingenting. Jeg liker bloggere som er helt ærlige.
      Vet ikke helt hvor jeg vil med denne kommentaren, er ikke sikkert du leser den engang. Men jeg heier på deg Rannveig, og jeg syns du er flink! Jeg vil bare se at du reiser deg, og beviser mobberne at de tar feil ved å hevde deg selv, ved å få en større suksess bak bloggen din. For nå tror jeg folk leser den for gossip, jeg tror du har mye mer å komme med enn det!

    6. Förstår verkligen inte hur man kan behålla ett barn utan att ha kontakt med pappan, helst när pappan inte går med på det. Att du är så självisk att du kan göra så mot ett barn är sjukt! Du ska alltså låta barnet växa upp utan någon pappa vid sig. Du är säkert bra mamma till dina barn men att man behåller alla barnen som faktiskt har olika pappor är själviskt! En sak att du gör det med ett barn men nu har du tre med olika pappor. Förstår att abort är jobbigt har själv gått igenom det men ibland är det de bästa. Tycker inte ett dugg synd om dig mer synd om barnet som kommer växa upp utan pappa, du vet att du tjänar på detta men tänk på barnet

    7. Du Sara! Rannveig kan ikke noe for at noen sv fedrene ikke tar ansvar for sine handlinger ! Derfor er det bra hun gjør det ! Det barn trenger er kjærlighet og støtte og det klarer rannveig fint å gi dem , ! Er ikke hun som er egoistisk men fedrene !

    8. Hårreisende kommentar fra Sara. Der er det ikke mye mellom ørene. Tar du bort et menneskeliv fordi det ikke er en pappa der? Det er så på trynet dumt å lese det du skriver. Hvis du tror at livet er A4 så ta deg en bolle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg