Så mange har jeg ligget med!

Det tok dessverre litt tid med denne spørsmålsrunden, og det beklager jeg, Men jeg ville virkelig satt stor pris på om jeg hadde sluppet å få drittslenging mot meg fordi tiden rett og slett ikke strekker til med tre barn, hus og hjem, og alt annet som følger med. Men, nå har jeg svart for dere! Faktisk, så hadde jeg tenkt å lage video, men siden jeg er helt amøbe på vlogging, så får det stå til neste gang. Håper dere blir fornøyd med svarene!

Først, litt fakta om meg selv…

Hvor høy: 1.72

Har du en favoritt TV-serie? Jeg har ikke tid til å se på TV, og kan ikke huske sist jeg gjorde det. Her må jeg nok si Barnetv, da det er det eneste jeg ser på TV. Haha

Har du vært medlem av et idrettslag? Spilte mye fotball da jeg var yngre, og har grønt belte i Judo. Faktisk.

Hva interesserer du deg for, for utenom barna dine? Jeg er en kreativ sjel, så jeg elsker å lage mye rart. Både av mat, og forskjellige “DIY” prosjekter Vel og merke når tiden strekker til, noe den så absolutt ikke gjør akkurat nå.

Når har du bursdag? Jeg kom til verden en vakker aprildag i 93. 11 april ,for å være helt presis. Og personligheten min står sterkt til stjernetegnet!


Preeeess inn magen! Her var jeg faktisk gravid med Sienna.

 

Utdanning og skole

Planlegger du å ta en utdannelse?

Drømmen er sykepleierutdannelse. Det passer min personlighet veldig bra, jeg er en person som gjerne hjelper de som ikke har det så bra. Og har oppriktig omsorg for andre. Jeg trenger likevel fortsatt å få fullført videregående, og kom ikke inn på voksenopplæringen jeg søkte på den kommende høsten. Så akkurat nå er den drømmen satt litt på vent, og enn så lenge, så satser jeg på bloggen, evt. vil jeg starte i en annen jobb når Sienna begynner i barnehage i januar.

Hvordan var karakterene dine på skolen?

Jeg var ikke akkurat stjerneelev, og skulket mye, rett og slett fordi jeg trodde det var “kult”. Noe jeg angrer mye på den dag i dag. Det ifnnes virkelig ikke noe teitere! Jeg har likevel oppfatningen av at hele skolementaliteten er litt annerledes nå enn da jeg gikk på skole. Ungdommer nå er mer opptatt og engasjert i å gjøre det bra, og ingenting er bedre enn det!

Har du fullført VGS?

Jeg ble gravid med Nathaniel første året på vgs. og droppet helt ut på slutten av året da jeg kastet opp alt som kom ned og hang over doskåla til jeg var nesten hallveis i svangerskapet. Det slapp jeg heldigvis i de to siste svangerskapene!

Barn og alt det der

Hva trengs til barnehagestart? Oi, det er jo ganske mye det! Jeg tenker at jeg heller skriver et eget innlegg om utstyr man trenger til barnehagen.

Hva er de største utfordringene som alenemor til 3 barn? Den absolutt største utdfordringen er selvsagt å få tiden til å strekke til. Og å få ro med sin egen samvittighet. Jeg tenker konstant på hvem som skal ha min oppmerksomhet akkurat da og da. Når begge to (snart tre) spør deg et spørsmål, hvem svarer man først? Type sånne ting.

Når tenker du at Sienna skal i barnehagen? Jeg har søkt barnehage til januar 2017, men om hun ikke kommer inn, går jeg hjemme med henne til høsten 2017. For å være helt ærlig, så har mammahjertet mitt veldig lyst til sistenevnte. Men vi får se.

Har Emma og Nathaniel dialekt? Både Emma og Nathaniel prater flytende østlandsk. Med noen hint av Finnmarking. Det er så merkelig, for jeg prater reint Finnmarking. Men når jeg snakker med de, legger jeg automatisk over til Østlending. Dere er velkomne til å synes det er megateit, men sånn er det bare. Det faller meg rett og slett veldig naturlig. Med det sagt, så prater jeg Finnmarking til absolutt alle andre.

Hvor lange dager er barna i barnehagen? Jeg leverer de som regel i halv ti tiden, og når jeg henter de varierer litt hva jeg skal den dagen.

Hvor skal dere på ferie til sommeren? Tipper vi tar en tur til Finnmark, ellers planlegger jeg egentlig bare å dra til forskjellige fornøyelsesparker, muligens Kaptein Sabeltann og dyreparken. Vi får se!    

 

Fremtid

Hvordan ser du for deg livet ditt om 15 år? Om 15 år.. det er så vanskelig å si! Jeg håper jo at jeg har fått meg en mann til da. Haha. Det eneste jeg vet er at jeg kommer til å ha tre vakre barn som delvis vil være voksen. Herregud! Det er jo helt absurd å tenke på. Stopp tiden!

Hva ser du etter i en fremtidig kjæreste? Han må være omsorgsfull, og være oppriktig interessert i ungene mine, og i stand til å skjønne at jeg ikke alltid har så god tid til så mye annet. Det er virkelig utrolig viktig for meg. Og så må det være litt futt i han, men på en god måte. Altså ingen tøffelhelt her. Likevel må han være snill og generøs!

Når ser du for deg å kunne kjøpe deg egen bolig? Først må jeg spare opp til egenkapital, så jeg tenker om et par år. Forhåpentligvis!

Way to go! Dette er hva jeg gjør når mine små håpefulle endelig sover søtt.

Diverse

Hva har du gjort for å få så stram kropp? Seriøst? Jeg har tre barn. Jeg løper rundt som en tulling både natt og dag, og det er nok det jeg har gjort. Når jeg ikke har løpt rundt har jeg proppet i meg sjokolade, og alt digg mat dere kan tenke dere. Dere burde prøve det!

Hvor mange har du ligget med? Jeg sluttet å telle da jeg var fjorten. Neida. Jeg aner ikke.  Jeg har så vanvittig mye andre konstruktive ting å bruke energien min på, så deter virkelig IKKE noe jeg går rundt å tenker på altså.

Hvorfor sluttet du i butikkjobben? Hvilke butikkjobb? Jeg har jobbet i mange forskjellige butikker. Hvorfor man slutter er vel strengt tatt en personlig sak, da.

19 kommentarer
    1. Får vi se bilder av deg i helfigur etter 3 fødsler?du er verdens flinkeste og omsorgsfulle mamma,,,og i tillegg har du den utstrålingen og kroppen….

    2. Og som vanlig utelater du mange spørsmål. Du svarer jo bare svada. Og ikke engang på spørsmål som ikke er ubehagelige og omfatter fedrene til barna.
      Ang spl utdannelse, på avd der jeg jobber googler vi alle som søker jobb. Ett par stk hadde lagt ut lettkledde bilder av seg selv, de fikk faktisk ikke jobben, da de ikke passet inn i hvordan vi vil at avdelingen skal fremstå med tanke på ansatte. Så det er mulig du kommer til å slite litt med å få jobb. Men du kan jo ha modnet litt til da siden det kommer til å ta mange mange år før du evt er ferdig.

    3. Seriøst 08.58…
      For det første, spørsmål som omhandler barna til fedrene er en privatsak og hun har valgt å ikke dele mer om det på bloggen. Det må du (og alle andre) bare respektere!
      For det andre.. Får en god følelse av å demotivere andre mennesker på den måten? Kan vi ikke heller være venner, og heller motivere hverandre til å ta del i verdens kuleste yrke 🙂

    4. Seriøst 1155. Sa jo at det ikke gjaldt spørsmål ang fedre. Leste du ikke svaret mitt? Hun frontet jo stort i media at alle som var glad i barna sine kjøpte merkeklær til dem. Nå bruker hun ikke merkeklær i det hele tatt. Jeg lurte på hvorfor, men det svarer hun ikke på. Ang spl yrket, jeg trives veldig godt. Sa bare at på min avd ansetter de ikke folk som har lagt ut nakenbilder av seg på nettet….eller profilert seg ellers på måter avd oppfatter som negativt.

    5. Hun flyttet nok for og få større plass blant annet siden en spurte. Jeg synes du er morsom jeg når du svarer ironisk på teite spørsmål du får he he. Og hva hun velger og svare på er opp til henne. Ikke la folk som ikke kjenner deg få sitte bak en skjerm og spy ut oppgulpet sitt få trykke deg ned. Jeg har sett komentarfeltet på andre innlegg og utrolig hvor mye enkelte skal spekulere etc, håper jeg virkelig ikke kjenner dem for sånne menesker ønsker jeg ikke og omgås.

    6. Ansetter ikke pga nakenbilder? Lol! Er så mangel på sykepleiere at Rannveig kommer ikke til å ha problemer med å få seg jobb etter en eventuell utdannelse om hun vil. Problemet til mange sykepleiere er at de tror de er verdensherskere med verdens viktigste jobb, ta heller å plass på at ikke Rannveig tar over din stilling som sykepleier om noen år. Tipper hun er mer egnet enn deg. Dessuten er det ikke bare negativt å ha vært igjennom mye dritt/ha nakenbilder på nett osv; du er kanskje er person som lettere kan sette seg inn i pasienters situasjoner, uten å dømme andre. Noe du tydeligvis sliter med; A4-person

    7. Ha ha 1536. Særlig. Innen Rannveig er ferdig med de spesialutdanningene jeg har er jeg pensjonist. Og at sykehjemmene ansetter hva som helst bare de er off godkjente er jo sant.

    8. Du verden, 16:10…. Jeg er spesialsykepleier med 20 års ansiennitet, og jeg kan GARANTERE at man heller hadde ansatt Rannveig foran deg på intensivavdelingen jeg jobber på. Du er overhode ikke egnet til å være sykepleier med det menneskesynet du forfekter her, og burde ikke komme i nærheten av pasientene.

    9. Syns man skal ikke bry sæ me ka andre gjør. Æ har 3 barn med 3 forskjellige mødre. Bare det sir no egentlig at æ ska ikke nevne eller sette spørsmål me nåt æ ikke har en døyt me. Heller beundre at et menneske klare sæ me 3 barn alene. Beundre det æ.:)

    10. Sykepleier er et superyrke, og det kan godt hende at du passer til det! Bare ha i bakhodet at det stort sett alltid betyr turnusarbeid. Ikke så kult når man har eneansvar for barn. Ikke for å være festbrems altså!

    11. Respekterer at du ikke ønsker å svare på spm om barnefedre. Til syvende og sist er det ungene det går utover, og jeg syns det er bra at du skjermer dem på den måten 🙂 ellers må jeg kanskje medgi at spørmålene og svarene du legger fram var litt lite…juicy liksom 🙂 høyden din og Livet om 15 år er ikke så spennende lesestoff. Poenget med spmrunde er vel det å gi leserne ” det lille ekstra”, men desverre er mange av leserne dine kun ute etter å mobbe eller trakassere, så igjen forstår jeg at du kjører safe. Ang drømmen om å bli sykepleier.. er selv sykepleier, og har siden endt utdannelse fått to barn. Man jobber julaften, påske, kvelder, netter og helger.. lønnen er ikke å skryte av, og man er dønn avhengig av at noen kan ha barna mens du jobber ugunstige tider. Det er et flott og givende yrke og jeg fraråder ingen å bli sykepleier. Vil bare gi deg et lite råd på veien nå som du er alenemor til 3. Håper selvsagt at drømmeprinsen dukker opp og gir deg et trygt og stabilt liv, slik at du kan bli akkurat det du vil 🙂

    12. Syns du svarte kjempe bra på spørsmålene.Du skrev jo fra start at du ikke kom til å svare om fedrene at det var en privatsak.Det syns jeg folk bør respektere.Men det er alltid noen som må kverulere uansett hva du skriver og svarer på..Syns fortsatt du er en kjempe flink mamma til barna dine og du blir nok det du vil, hvis du utdanner deg.Alle har en fortid som de sikkert ikke er så stolt av,selv om de må klage på andre..Kos deg og håper du får en kjempefin kveld 🙂 🙂

    13. Hei, har lest en del innlegg og kommentarer på bloggen din! Å er sjokkert over kva folk klare å “lire uto seg”! Hadde eg vore ei nær venninne av deg hadde eg gitt deg følgande råd; legg ned bloggen, nyt tida med dine tre små! Det er heilt unødvendig å utsette seg for slike tilbakemeldinger, både om deg, barna og dokkas valg i kvardagen!
      Ha en fin kveld!

    14. Nettrollene er frempå igjen. Ikke få jobb som spl pga fortid og bilder på nett??? Den var ny 😀 Mulig hun som skriver det jobber i bibelbelte, eller på en avd med sære ledere? Vi spl, de fleste av oss hvertfall, og legene for den saks skyld, er helt normale mennesker på godt og vondt.

    15. Anonym 08:58 osv.: hadde jeg vært i posisjon til å ansette sykepleiere hadd jeg garantert ansatt Rannveig over deg, da du overhodet ikke fremstår reflektert og heller ikke har et menneskesyn som passer et yrke hvor man skal respektere ulike mennesker. Man fremstår heller ikke som særlig moden når man ytrer seg slik som du gjør. Derimot fremstår Rannveig både reflektert, respektfull og moden, og det er et stort pluss i dette yrket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg