Det som ikke skulle skje, skjedde..

Vel, hvordan skal jeg forklare det? Det som absolutt ikke skulle skje, det skjedde. Og det hadde jeg virkelig ikke trodd! Det har nå gått nesten en uke siden sist jeg oppdaterte bloggen min. Det har flere (gode!) grunner. Jeg har holdt på med flytting, og Sienna har både vært syk med feber, og fått sin første tann. Noe som har medført noen meget sene kvelder (og netter) for min del.

Det har seg nemlig slik at denne søte lille tanna ikke kom smertefritt for verken meg eller lillefrøkna. Om ikke mitt frontparti, pent kalt, er “herdet” nå, så vet altså ikke jeg. Jeg har med andre ord altså blitt brukt som levende biteleke den siste tiden. Snuppa har stakkars plagdes veldig mye og har absolutt ikke villet noe  annet enn å holdes, og det bare av meg. Det kan bli ganske utfordrende når man har tre barn alene!

Nå ser det likevel mye bedre ut! I dag var hun i seng til normal tid, veldig deilig for oss begge tror jeg! Dagene blir laaaaaa(aaaa)nge når det ikke er natta for henne før klokka elleve liksom. 

I dag har vi hatt full timeplan. Strømmen storsenter en tur for å hente vårt nye spisebord, Nathaniel har fått seg sin aller første ordentlige sykkel uten støttehjul, og cafetur hvor storebror var så snill å dele isen sin med lillesøsteren sin. På ettermiddagen fikk vi koselig middagsbesøk av tante Astrid, og på menyen var det tacopai. Det er så godt! Kan absolutt anbefales. Ellers vil jeg ønske dere en fantastisk kveld/natt videre. Og beklage så mye for mitt noe lange fravær.


 

Blogges

24 kommentarer
    1. Tannfrembrudd er slitsomt, for liten og stor<3 Godt når de har kommet opp. 🙂
      Åh, stor-guttesykkel.. #lykkenilivet, gleder både helten og mammehjertet tenker jeg.
      God flytting 🙂

    2. Kvifor flytta du og kor flytter du til? Håpar ikkje du svikter på spørsmålsrunden, ser mange skriver at du pleier det… Men eg forstår at det har vore vanskeleg denne veka! mammarolla kjem tross alt først, uansett <3 Dei som ikkje forstår det skal du berre drite i 🙂 Er Emma meir hos pappaen no som ho er blitt eldre og "toler" bedre å vere vekke frå mammaen? Min samboer fekk nesten ikkje sjå dattera si første året pga amming, men samværet har gradvis økt og no har han 50/50 -funker heldigvis bra for oss og gutten har trygg og god omsorg hos begge 🙂

    3. Uff, høres ut som en tøff første tann. Spent på når, og hvordan det blir for mini på 5 mnd! Det er litt morsomt hvor mer avslappet vi mødre blir etter hver unge! Tenker på at Nathaniel fikk sikkert ikke is eller søtt før han var mye eldre. Sienna synd sikkert der var kjempestas å få is av storebror, ser ut som hun koser seg 😊

    4. Hun ser ikke klar ut for å sitte i høystol. Når barnet faller fremover på den måten bør det ikke i bli plassert i sittende pga den svake ryggen. Hun kan neppe sitte selv på gulvet enda.

    5. armbåndet er ikke for stramt og det kan man se på det 2. bildet der hånden ligger nedover sånn at man kan se at armbåndet også ligger. grunnen til at det kan se ut som om at den er for liten og graver seg inn i armen er fordi hun har sånne baby valker på armen, som mange babyer får, og det kan få det til å se ut som om armbåndet sitter for stramt.

    6. hei! jeg er fast leser av bloggen din og vil bare si at du gjør en kjempe god med 3 barn alene! alle 3 virker som lykkelige, friske barn som har det godt med den gode omsorgsfulle mammen sin.
      du er utrolig heldig som har fått 3 vakre skatter, du har en nydelig liten famile<3

    7. Uff, livsfarlig med armbandet som har lagt seg i valkene, ryggen som blir ødelagt fordi ho ifølge ein leser heilt sikkert ikkje kan sitte sjølv enda, for ikkje å snakke om at ho vil trenge fedmeoperasjon innan ho fyller to oss og melketennene kan bli full i hol. Jaggu godt Rannveig har så mange ÅRVÅKNE lesere, utrulig at dei to andre har overlevd!!!!
      Herregud…

    8. Nydelig liten jente <3. helskjønn. ja er vondt og få tenner når man er så stor som Sienna ,min merket ikke noe,eller jeg merket ikke noe på han,for han var bare 3,5 mnd, brått så vi 2 små nydelige tenner komme 🙂
      og dere som kristisere for litt is, skjerp dere

    9. Det er fantastisk fascinerende å lese enkelte kommentarer her. Hjernedøde bedrevitere 😀 Heia Rannveig

    10. Endelig. Nå har kritikerne hatt ei lang og vond uke, ingenting å kritisere, endelig fikk de spy ut litt dritt, så nå er i allefall søndagen reddet.
      Hjelpes, for noen stakkarer.
      Rannveig, du er flink, ja rett og slett beundringsverdig. Tre barn alene, det er ikke bare bare og i tillegg skal du oppdatere bloggen. Barna dine er så skjønne, de ser så blide og gode ut at det er en glede å se på bildene. Godt at du er så trygg i mammarollen at du klarer å overse disse hysteriske bedreviterne, de som kan og vet alt – om andres unger.
      Lykke til i ny bolig, håper dere får litt roligere dager nå.

    11. Skal dere flytte IGJEN? Snakk om stabil tilværelse for barna. Nå har ikke jeg helt tellinga, men eldstemann må da ha bodd langt flere plasser enn han er år? Hvem har godt av å flytte 7-8 ganger før man fyller fem år?

    12. Syns du er ei kjempe god mor, Rannveig! Du er helt fantastisk og beundrer hvor sterk du er som oppdrar tre små barn alene. Drit i hvordan folk kritiserer deg, innerst inne er de bare sjalu på styrken og kjærligheten du gir de vakre barna dine!

    13. Anne:
      Hvorfor ikke flytte til en leilighet som er stor nok når en er gravid med nr 3 i steden for å flytte dit hun gjorde? KRONIDIOT kan du være selv

    14. Så utrolig vakker Sienna er <3 veldig lik storebroren og mammaen sin! Du virker som en supergod mamma og person forresten, Rannveig 🙂 jeg er SÅ imponert over deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg