En vemodig avskjed..

Jeg vet ikke helt hva jeg føler om det. Følelsene rundt det er ganske blandede. Disse små, søte sokkene som jeg aldri kommer til å pakke opp igjen. i dag pakket jeg vekk alle “babyklærne” til Sienna, og noe som Emma også har brukt en gang i tiden. Det er litt spesielt, mest av alt fordi jeg vet at det sannsynligvis er siste gang jeg gjør det.

Disse bittesmå, nusselige plaggene vekker minner. Sterke minner, gode, fantastiske minner, men også vonde minner. I fjor på denne tiden bar jeg på en stor hemmelighet. Som til og med ikke mine nærmeste venner visste noe om. Jeg var gravid, ganske langt på vei, før noen fikk vite om det. Å pakke opp dissse klærne minnet meg samtidig på at dette faktisk kom til å skje. Jeg skulle bli trebarnsmor – helt alene! Det ble plutselig veldig virkelig. Inntil da hadde jeg nok på mange måter levd i fornektelse av det jeg visste kom til å bli en realitet. Og helt ærlig, jeg var redd. Kjemperedd, for det som skulle skje.  

Slik jeg ser for meg livet mitt nå, så kommer jeg ikke til å få flere barn, ikke nå, og ikke senere. Det er jo mulig at jeg treffer drømmemannen i mitt liv, og ønsker et til barn senere i livet, men det tviler jeg likevel på. Når det er sagt, vet man aldri helt hva som skjer, selv om jeg er veldig fornøyd med de tre vakre små jeg allerede har, og er så heldig å få tilbringe omtrent hver eneste dag med.

Jeg vet jeg er ung, og at mye enda kan skje, men jeg føler meg veldig tilfreds med ting slik det er nå, og jeg er glad jeg fikk de nå mens jeg er ung. Jeg ønsker for alt her i verden ikke å gå gjennom det jeg gjorde i svangerskapet med Sienna, så jeg føler meg egentlig veldig ferdig akkurat der. Det var en utrolig vanskelig og tøff tid, som jeg gikk gjennom helt alene, og jeg er så vanvittig glad jeg har det lagt bak meg. Jeg husker egentlig svært lite fra svangerskapet, tror det meste er fortrengt egentlig.

På akkurat denne tiden i fjor fikk jeg vite at min lille Sienna var en Sienna, og pakket opp babyklærne. Nå pakker jeg de ned. Litt vemodig og trist, men samtidig har vi mange, mange fantastiske dager framfor oss, og selv om jeg er sliten, ser jeg fram til hver eneste dag. Man må virkelig sette pris på all den tid man får tilbragt med disse skjønne små, uansett hvor tungt det er. For det er virkelig ingen selvfølge å få eller ha barn. Jeg er så heldig at jeg har tre velskapte, perfekte barn, og det er jeg så uendelig takknemlig for.

 

20 kommentarer
    1. Kjære Rannveig. Det er ikke godt og være så sliten som du er nå. Barnevernet burde tilby hjelp med avlastningshjem til Nathaniel av og til når emma er hos faren sin. Så burde Sienna også få samme tilbud etterhvert. Er verken bra for deg eller ungene at du er så trøtt, uopplagt og sliten hele tiden. Det er tøft og være alene med tre små uten hjelp. Du trenger ikke og spille helt. Lykke til!

    2. Tid-du er skrudd i hodet. Selvvalgt er det. Og,det finnes utallige mennesker som behøver hjelpen mere enn wannabe bloggdronningen. “Karrieren” hennes er bygd på å utgi barna. Hvordan skal hun tjene penger hvis dem er hos avlastningsfamilier?

    3. 0838 ,si meg er du helt skrudd i hodet ditt? Tenk å skrive noe sånt til folk, du skulle hatt deg en omgang juling.Stå på Ranveig, du er kjempeflink med barna dine,og det er det ingen som kan nekte for. Klart det er tøft å være alene med tre små.

    4. Skjønner godt du er sliten. Har selv en liten og bor med barnefar, og når jeg tenker at jeg er sliten, tenker jeg ofte på deg. Synes du er utrolig tøff som har tre små, og at du ikke bare sitter hjemme med dem, men tar dem med ut og gjør masse forskjellig sammen med dem. Du er uten tvil mitt forbilde som mor!

    5. Det må da være helt greit og skrive at man er sliten uten at barnevernet skal blandes inn!!! Les innlegget og se hva hun skriver hun skriver at hun setter veldig pris på å ha tre friske barn, noe som det ikke er alle forunt å ha. Hun skriver at hun tar en dag av gangen og nyter den med barna. Ingen vet hva morgendagen bringer. Jeg håper at dere som kommer med slike stygge kommentarer ikke er voksne for er dere det så håper jeg at dere ikke har barn, for det dere driver med er stygg mobbing og barna lærer av sine foreldre!!!!
      Det med at hun er sliten er en bisetning og en helt naturlig del av livet uavhengig om en har barn eller ei.

    6. Kvifor er dykk (mange som kommentere) så stygge med denna damo?! Så klart verte ein sliten med tre små, samstundes som ein er åleina. Har to ungar og ein mann som er vekke til sjøs og er umenneskeleg trøytt til tider. HEILT normalt! I og med at bloggen er jobben hennar vil det vera naturleg at ho skriv om ting som opptar hennar kvardag som nettopp er ungane. Flott at noko skriv kor slitsamt, men samstundes givande det er med små born, for det er tøft, bein tøft!
      La denna damo få sleppa alle disse stygge kommentarane, har du ingenting vetig og sei, tenk slik: hold kjeft!

    7. Syns du er en kjempe flink mamma til alle dine 3 barn og selvsagt er det lov å være litt sliten.At man aldri kan lese igjennom kommentarene dine uten at ett eller annet nettroll som har lite vett må slenge med geipen.Få dere et liv nettroll..Til deg Rannveig kos deg med kvelden..:) 🙂

    8. Synes du virker som en kjempegod og flink mamma jeg! Dere virker som en fin familie. Har ei lita jenta selv og når det er slitsomt med hun, tenker jeg på deg som har tre hvor strevsomt det må være til tider, men du bare står på å gjør det beste for barna dine! Du er kjempeflink, ikke la noen svekke deg med usaklige og dumme kommentarer, da har de virkelig ikke peiling på hvor mye jobb det faktisk er å være mamma. Goo supermamas!😄👏🏻

    9. anonym 21.26 søk hjelp før det tror jeg du trenger.Stakkars menneske,du kan ikke ha det godt med deg selv…Rannveig ikke bry deg om slike kommentarer det er folk som treng alvorlig hjelp…:)

    10. 21.26: håper du en dag våkner opp og innser hvor patetisk du er som kommer med en slik kommentar, attpåtil anonymt, i et kommentarfelt på Internett, om noen andres barn. Skaff deg en hobby (som ikke involverer drittkasting). Ha nå i det minste baller nok til å si sånt face2face om du skal være så tøff.
      R sine barn er nydelige, alle 3! Om barna nå hadde vært født med hodet først ned i doskåla og hadde down syndrom, så hadde de faktisk vært ganske så nydelig da også, for det er faktisk ingenting galt med å ha down syndrom (eller å bli født i toalettet for den saks skyld). Så der bomma du grovt om du prøvde å fornærme 😉 Kanskje på tide å tilegne seg litt kunnskap?
      -hilsen mamma til ei med downs.

    11. Hva er det som feiler enkelte som kommenterer her? Stakkars folk, søk hjelp, dere må ha det helt forferdelig med dere selv når dere klarer å skrive så mye stygt.
      Barna dine er nydelige, de er så skjønne og herlige alle tre. De stråler av trygghet og kjærlighet til hverandre, du har gjort en god jobb med dem.
      Klart du er sliten, men snart er verste babyperioden med Sienna over og før du vet ordet av det, så er de skolebarn alle tre.
      Ha en finfin sommer.

    12. Syntes det var ei dame hos deg for ei stund sidan som skulle komme og vere litt med ungane/hjelpe til i huset ein ettermiddag i veka? Er det avlyst eller? 🙂 syns du er flink uansett! Men syns likevel det kan bli litt kjedelig å at du gjentek det så ofte 🙂
      Ser du har skrive om barnedåpen til Sienna, betyr det at du har fått kontakt med nokon på farssida? Treng ikkje svare dersom du ikkje vil sjølvsagt 🙂 syns det var så kjekt å sjå når du begynte å svare på kommentarer!!

    13. Jeg er helt sjokkert over hva folk får seg til å skrive – makan til navlebeskunde idioter. Håper du vet at du (slik det virker) gjør en super jobb – og helt enig; man er så heldig at man får muligheten til å få barn. Ha en nydelig sommer med dine tre vidunderlige små!

    14. 21:26… Håper du en dag vokner opp med kronisk kløe i ræva! For sånne folk som deg tar vi knæra på!

    15. 11:31…. Du ser umulig noe bra ut selv! Vakre mennesker (med selvrespekt) har ikke behov for og slenge dritt om andres utseende. Og det og angripe barns utseende!!? Wtf? Tror ikke du syns de er “stygge”, tror kun det er noe du sier for og prøve og såre rannveig!
      Rannveig derimot svarer ikke på sånne ting, for hun vet godt selv hvor vakre barna hennes er!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg