Mainstream-nørdemamma

Dere kan herved kalle meg verdens største nørd. Vet dere hva jeg har brukt ABSOLUTT hele kvelden min på i dag? Prøvd å laste ned et spill. Et spill, faktisk. Jeg prøver enda å fordøye kveldens hendelser. Som om jeg ikke hadde en million mer fornuftige ting  å fordrive tiden med fra før av, tre barn og hele pakka som følger med der. Men spillet er jo ikke hvilket som helst, det er nemiig Pokemon Go, og da er det nemlig helt greit. Det er omtrent akkurat innafor. Barndomsminner, det!

Selv om jeg føler meg litt nørd i skrivende stund, så vil jeg bare meddele at min telefon ikke inneholder et eneste spill eller ting i den kategorien fra før av, og at jeg generelt ikke bruker tiden min på slikt. Det er (fram til nå) forbeholdt barna her i huset. Kanskje må barna innføre spille-tid for meg heretter? (om jeg noensinne får lastet ned dette?!)

Bortsett fra et iherdig og flere timer-varig, men dessverre mislykket spillnedlastingsforsøk fra min side, så har vi da gjort mer fornuftige ting i dag. Vi har nemlig vært på Nordstrand og besøkt min venninne Ingvild for å se på det nye (veeeldig fine) huset de har kjøpt. Jeg ble bare bittelitt misunnelig. Frøkna fikk sosialisert seg litt med babyen hennes, og vi fikk servert deilig middag. Alt i alt en koselig dag!

I morgen kommer Emmasnupp hjem igjen, men først skal vi en tur med pappaen hennes til Amadeus dyrepark som ligger en times tid unna her. Det blir garantert spennende for begge mine vakre jenter!



Nå er det natta fra en sliten, men fornøyd mamma til tross for at det ikke ble noen pokemons på meg i kveld. Buhu huttetu.

Blogges

22 kommentarer
    1. Et veldig privat spørsmål – men jeg syns du er såpass direkte og kul person så jeg tar sjansen på å spørre: kunne det blitt deg og Wilhelm igjen? Det er jo lenge siden hele kaoset var osv. Virket som dere var lykkelige mens dere var sammen ihvertfall, derfor jeg spør. Går det an å tilgi etter så lang tid? Og gå videre for kjærligheten?
      Du er en super mamma, stå på videre!

    2. Fantastisk for Emma at dere er gode venner og kan gjøre ting sammen! 🙂
      Jeg lurer også på om der er mulighet for at det vil bli dere 😉

    3. Viss du går på google å søke på pokemon go så står d apk går du inn på den sia så får du lasta d ned 😊😊🖒

    4. Sorry at jeg nesten ikke leste teksten men bare så på deg! FOR en kropp. du har nok hørt det en milliard ganger! MEn jeg er offesielt super sjalu!!! jeg har to barn som er 7 og 11 og jeg ser ut som en dvass dass;(((((

    5. Pokemon go har ikke blitt lansert for Europa ennå, men skal visst komme om ikke lenge! Hehe, jeg venter også 🙂

    6. Er du helt på tur? Man kan ikke si sånn? Hun er jo kjempe søt. Tenk heller selv på hvilken gener du skal føre videre så tror jeg rannveig klarer seg veldig fint uten at du kommenterer på bloggen hennes:-)
      Du har tre nydelige barn rannveig 😊

    7. S: du mener ikke å være frekk… leser du selv hva du skriver???? Det blir jo frekt uansett åssen du mener det! Du må jo være lobotomert.

    8. S, du burde skamme deg. Lukter sjalusi lang vei 😉 Rannveig har noen helt utrolig skjønne barn!!
      Men du, Rannveig!
      Jeg beundrer din stå på vilje!
      Du er virkelig ett stort forbilde for mange 😊 Håper du får en super fin helg med dine søte små!

    9. Enig med Mari og dette sier jeg i beste mening 🙂 Min sønn på 20 mnd (1,5 år) har ca samme ordforåd som Emma og det er ganske stor aldersforskjell på de to. Sønnen min er ikke tidlig ute faktisk, heller treg.
      Dog er jeg sikker på at helsesøster/barnehage tar tak i dette om det trengs så er ikke bekymret, det tror jeg ikke du skal være heller Marit 🙂
      Men det er kanskje lurt å droppe rompekort shorts og gjennomsiktig, hvit magetopp når man er i dyreparken? Ikke så kult for barna dine når brystvortene til mamma syntes for alle.

    10. Ingenting galt med hverken språk eller noe på Emma synes jeg! Syns hun var flik og snakke jeg! Dete som kommenterer dette kan umulig ha barn selv!!!

    11. Hei, Mari.
      Jeg så den samme videosnutten du referer til, og for meg var det den skjønneste videoen jeg har sett på lenge!
      Har du barn selv vet du at alle barn utivikler seg i sitt eget tempo – noen raskere eller tregere enn andre. Og siden Rannveig har N fra før til å sammenligne med, klarer hun nok helt fint å oppdage evt. “mangler” i utviklingen på egenhånd eller i samarbeid med helsesøster/lege. Om E eventuelt skulle ha forsinket utvikling/lett form for et syndrom eller lignende, er mest sannsynlig Rannveig fullstendig klar over dette, uten at det er noe hun behøver å dele offentlig på bloggen.

    12. Ja klart, men noen ganger er det lett å bli blind på egne barn. Jobber i skolen og har opplevd mange ganger at barn ikke har fått den hjelpen de trenger før de begynner her, ikke alle barnehager er flinke til å ta tak i forsinket språkutvikling, og mange ganger skjønner ikke foreldre at dette ikke er normalt. Og så blir man hengende etter fra skolestart. Jeg sier ikke at denne jenta vil gjør det men, normal språkutvikling for en treåring er å kunne rundt 1000 ord, ha stort sett rene lyder (foruten noen av de “vanskeligste” bokstavene, som man godt kan slite med et år til) og snakke og bruke forståelige setninger med flere verb.

    13. Jobber i barnehage med nettopp denne aldersgruppen, og jeg ser en normal, glad og sunn snart 3 åring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg