Stakkars lillesøster

Nummer tre i gjengen, det skal jammen ikke være lett altså. Nå har jeg nettopp fått bestilt dåpsinvitasjoner til frøkna som skal døpes i september i stedet for august, som var den opprinnelige datoen jeg hadde. Grunnen? Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å planlegge noen dåp med alle barna hjemme på ferie og en liten frøken som inntil nylig ikke la seg før klokka tolv på natta.

Men, bedre sent enn aldri, selv om jeg får litt dårlig samvittighet av at jeg ikke har fått døpt henne enda. Likevel.. Jeg var fjorten da jeg ble døpt, i en lang, himmelblå ballkjole, så det er visst aldri for sent.

Det blir en del happenings i månedene framover må jeg si. I begynnelsen av september skal jeg ha to bursdager for min kjære Emma som fyller hele tre år! En barnebursdag, og en venne/familiebursdag. Desember har å by på hele TRE bursdager arrangert av ingen andre enn meg selv. Og en heeeel del kakebaking. Først Sienna sin aller første bursdag (herregud, hvor ble tiden av?) og så Nathaniel sin, barnebursdag og venne/familiebursdag. Store gutten som blir fem år.

Blir jeg svett av tanken? JA! Blir jeg å få det hektisk i årene framover? You bet! Seks bursdager i året blir det, faktisk. Og alle desembermånedene i årene som kommer vil komme til å bli så svett at jeg tør nesten ikke tenke på det engang. Fire bursdager, masse arrangementer i barnehagen og etter hvert skolen, julegaver, adventstid, tre adventskalendere som skal pakkes inn, julaften, OG nyttår. Får nok å gjøre, tenker jeg. Ingen fare for å kjede seg med det første. Travelt liv, men det er jo det livet jeg liker

Blogges

9 kommentarer
    1. Synes du klarer deg vanvittig bra med alt det ansvaret du har alene på unge skuldre. Kjempeflink er du😊

    2. Du er veeldig flink. Til og skryte av deg selv, den skal du fanken meg ha 😂👍
      Du virker som en god mamma rannveig. La oss andre stå for komplimentene 😊
      Blir ikke mer stress enn du lager det til selv. Pakkekalendere til tre barn? Forstår ikke vitsen. Min mor gjorde det samme. Jeg syns det er galskap.

    3. Som mor til desemberbarn har jeg erfart at når de begynner på skolen er det bedre å flytte bursdag over i januar. For folk har ikke tid i desember og man får mye avbud. Eventuelt så tidlig som mulig i desember eller slutten av november.
      Første året kom det 3 gjester. Men da vi flyttet bursdag til januar kommer alle(utenom de som måtte være syke ol.)
      Det blir så stress som man legger opp til selv i årene fremover. Men gøy er det. Familie/vennebursdsg kan jo slås sammen til de i samme måned.

    4. Har to barn som er født i starten av desember, og starten av januar. De har hatt to bursdager hver i alle år (er 9-og 7 år), men inntil nylig får de en barnebursdag hver, også tar vi familiebursdag for de samlet i midten av desember. Én bursdag mindre, og litt mindre “stress”.
      Hvorfor slår du ikke venne/familiebursdag til sinna og Nathaniel? Litt mindre stress 👌🏼😊

    5. Sjokoladekalendere er helt ok! 🙂 Er nedtelling til jul som er viktigst…..Ikke 24 pakker….. 🙂
      Mine 3 har alltid fått en “simpel” men mer enn bra nok sjokoladekalender…ble folk av de og 🙂

    6. Det er så koselig med barne bursdager,har selv ei som har bursdag i desember,hun blir 10 år 9.desember.:) kos deg med dagen 🙂

    7. For å gjøre det litt enklere for deg selv, og ikke minst litt billigere, anbefaler jeg å slå sammen bursdagene til en feiring for de voksne, så kam de heller få hvert sitt barneselskap. Da slipper du å bruke så mye tid og penger på to feiringer for hver av barna, for det høres innmari slitsomt ut, hehe 🙂 jeg og lillebroren min er begge født i juni, og har bursdager med kun ei uke mellom. Vi hadde alltid våre voksen-selskaper sammen, og vi følte aldri at den andre fikk mer oppmerksomhet eller noe sånt. Nå kan det jo hende du trives veldig med å arrangere selskaper da, så da er det jo greit 🙂 du har iallfall tre nydelige barn, og du gjør en fantastisk jobb med de. Får mer og mer sansen for deg, og jeg synes du har den aller beste mamma-bloggen i Norge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg