Gravid i femte måned!

Forrige innleggs kommentarfelt tok jo bare heeeeet av. Jeg mener, WOW. Så mange konklusjoner folk trekker for seg selv, og så sinna vi blir, uten å egentig vite hva man i det hele tatt snakker om.

Altså. Jeg er tynn. Faktisk har jeg en BMI på 18,5 som tilsier at jeg er undervektig (men det er jeg dog ikke) Når jeg nylig har spist mat, derimot, så kan magen min bli så stor at det ser ut som jeg er gravid i minst femte måned. På bildene i mitt forrige innlegg hadde vi nylig spist lunch på jordbærpikene og ja, jeg ser smellfeit ut, det er ikke nødvendig å skrive at jeg venter barn nummer fire bare fordi jeg spiste litt mye kake. Kake er godt!

Jeg er altså ikke gravid, og det ska jeg heller ikke være på en god del år. Jeg har for det første ikke gjort en viss gøyal aktivitet kreves for å faktisk kunne bli gravid i utgangspunktet, siden forrige gang jeg ble gravid, noe som er snart ett og et halvt år siden. Dessuten, har jeg en p-stav i armen min, som forhåpentligvis, når jeg en gang, om ti år får et liv, vil gjøre jobben sin. Enn så lenge, så har jeg det fint som nonne her i mitt private kloster..

Med det på det rene, så vil jeg bare meddele at jeg har hatt en fantastisk fredag med to av mine tre gull. I morgen kommer storesøster hjem igjen etter pappauke, og det gleder vi oss alle veldig til. Kvelden har for det meste gått i jentesladder på telefon. Utrolig hvor lenge man kan prate bare man har nok å snakke om, haha. 

PS. Overskriften i mitt forrige innlegg var tillagt en del humor, da jeg heldigvis tar livet med en god dose humor, som i at ” Å ta med seg tre barn på et kjøpesenter er selvmord”  ….. meen ser at ikke alle gjør det samme. Jeg spøker ikke med selvmord, fordi det er et alvorlig tema. Men jeg spøker med at det i gitte situasjoner er litt mer slitsomt å ta med barn, enn andre situasjoner. Men, dere som har lyst til å hate meg, skal få lov til det. Jeg tillater meg å skrive nøyaktig det JEG ønsker på min egen blogg, så velger man selv om man finner det interessant eller ikke.

God natt

 

 

 

28 kommentarer
    1. støtt og stadig så sier du at du ikke har et liv…hvorfor sier du det.er det så ille å ha barn…sikkert moro for barna dine å lese bloggen din når de blir eldre..å lese at du ikke hadde no liv når barna dine var små..det setter de sikkert veldig pris på vil jeg tro….herregud…du burde virkelig ta deg sammen å bli voksen..

    2. Hun må få lov til å skrive det hun vil vel? Det er noe som kalles ytringsfrihet og du/dere bruker det på å slenge dritt til bloggeren over, så det blir vel egentlig å utnytte ytringsfriheten din til å være en ordentlig D-bag !! Har du ikke noe pent å si, så ikke si det!

    3. Ser hva du mener med å si dette i humorsmenheng.Men det er forskjell på å lese denne overskrifta og forvente noe annet,og feks være der og i situasjonen med deg.
      Ting som skrives på en måte,oppfattes fort på en helt annen måte.
      Og Iom Selvmord er et vanskelig tema,så er det visse ting man bør styre unna kanskje.
      Men all den usaklige dritt slenginga forstår jeg ikke at folk holder på med!
      Ha en fin dag Rannveig 🙂

    4. Det er din blogg og du får lov å skrive det du vil, men når du ser at folk reagerer som de gjør, og du får tilbakemeldinger om at dette er et sårt tema for mange, hvor mye koster det deg da og beklage seg? Tar kanskje tre sekunder og skrive det ordnet? For man kan faktisk beklage seg for noe dersom man innser at andre mennesker har blitt såret, selv om du nødvendigvis ikke forstår hvorfor.

    5. Som oftest legger jeg ikke merke til detaljer som andre tydeligvis studerer til den minste detalj for og komme med konspirasjon teoriene sine. Men jeg så du var litt oppblåst og da tenkte jeg nå kommer der, nå vill flere spekulere I att nå er hun gravid igjen. Mange blir oppblåst både av mat eller mensen noe jeg blir.
      Til dere over som må vri og vende på alt få dere ett liv, vi sier alle ting men vennene våre hakker vel ikke løs på oss forde.

    6. Du er SERIØST det mest latterlige kvinnfolket på denne planeten,det er jeg sikker på. Stakkars unger.

    7. Jeg har ingenting imot deg, har egentlig aldri hatt det annet enn måten du og tcmn klikka på feil måte på tv, men vi så jo veldig lite av tiden deres der…
      Dette innlegget burde het, jeg er lei meg.
      Og det burde vært en heftig unnskyldning for bruk av overskrift, og du burde fortalt hvor ydmyk du er.
      Det burde ha fortsatt med at avkrefter gravid-ryktene, på en voksen og ordentlig måte.
      Hvorfor gjør du sånne ting som dette? Det kan vel ikke være så vanskelig å innrømme en feil? Eller beklage seg når folk sier de blir såra av oppførselen din?

    8. jeg så faktisk poenget i innlegget ditt, og er helt enig med deg, synes det er selvmord og gå på kjøpesenter bare med et barn..

    9. Det finnes ikke humor i et sånn overskrift! Er du virkelig så blokka for sunn fornuft at du ikke ser dine egene feil???! Ja det er din blogg, men nei du kan ikke ha sånne overskrifter som er støtende mot andre, du ser jo selv hva folk mener om en sånn en overskrift! Kom deg ut av den rosa bobbla de å lukt på hva virkeligheten består av, du er ikke feilfri! Du burde vell egentlig ha sagt unnskyld! Også igjen så kommer du med dette svada greiene med at, det er mere slitaomt med barn på et kjøpesenter, nei det er ikke det! En person som sliter psykisk hver dag, de er mere sliten en det du noen gang har hvert eller er! Husker et innlegg her fra før jul, der du så fint skriver at du burde forandre på noe ved deg selv, dette med å bli litt mere bevist på hva du skriver om… Hva skjedde med det, gikk det til helvete som alt annet til tider gjør! Så NEI det er IKKE NOE HUMOR i en sånn overskrift!
      Også lurer jeg på om hva som er vits å blotte seg frem sånn på en blogg, tvangstanker????

    10. Synes det er utrolig bra og tøft av deg å legge ut bilder som det du la ut igår, dær magen din buler litt. Altså, alle vet jo og ser jo at du er en slank og øen jente! Det faktum at magen stikker mer ut etter man har spist.. Well, wtf? Selvsagt gjør den det! Du skal være stolt av deg selv som har født 3 barn og likevel ser så smashing ut som du gjør 🙂
      Og til dem som ikke klarer å la vær å komentere negativt, slutt å være så jævla jelly, hvis dere er missfornøgd med deres egne feite, ekle kropper så trant dere ut husdøra å gå en jævla tur. Hærregud.

    11. Så vondt å få så mye kommentarer på kroppen sin. Du har jo født 3 barn, og det er ikke mange som kan skryte på seg en så slank kropp etter 3 tette fødsler 🙂
      Og dem fleste damer kjenner seg vel igjen i “tynn til frokost – tjukk til lunsj”. Anbefaler å drikke aloe vera hver morgen, så slipper man “foodbabies” 😀 Jeg blir også veldig oppblåst hvis jeg ikke tar aloe veraen min hver morgen.
      Klem til deg Rannveig.

    12. Begynte også å lure litt i går;)
      Men det hadde vært super stress for deg og virkelig ikke lurt. Uansett skal ingen skrive så respektløse kommentarer.
      Overskriften med selvmordsforsøk derimot synes jeg var for drøy. Det er jo mange som mister barna sine til selvmord.
      Men ellers synes jeg du er en tøff dame som fikser det å være alenemamma til tre små strålende og du virker veldig glad.
      Sjekk gjerne ut bloggen min, jeg er også alenemamma, men har kommet ut på andre enden;) Heia oss!

    13. Når jeg så bildene av deg på “selvmordsinnlegget” ditt så ser jeg en avmagret, sliten dame som ser ut til å være i 30-årene, men du er vel bare 23. Du er så avmagret at ansiktet ditt ser gammelt og dradd ut, legg på deg 6-7 kg så kan du komme tilbake å vise bilder av en fresh dame som ser sunn og vakker ut. Sånn som du ser ut nå så ser det bare tragisk ut, og viser hvilken livsstil du har. Skjønte med en gang at du ikke er gravid, magen din ser bare oppblåst ut.

    14. Er så morsomt hvordan folk skal kun legge merke til litt mage, og ikke bry seg om selve inlegget du skrev.. Rar verden 🙂
      Du er flott! jeg får også veldig “gravid mage“ om jeg spiser, da spesielt søte ting.

    15. Realist: du burde gå et norsk kurs eller to. Du vet jo ikke hvordan man skriver norsk. Flaut å lese. Du burde i grunn sette deg på skolebenken og lese deg opp på hvordan man skiller sak og person. Etter de siste kommentarene dine på denne bloggen så tror jeg ikke du vet forskjellen på det. I tillegg burde du vel ta et sinnemestringskurs så mye sinne du uttrykker ovenfor Rannveig. Det er rett og slett skummelt å lese. Er du så sint på en person som du ikke kjenner så burde du oppsøke hjelp.

    16. Grensen for undervektig er UNDER 18 🙂 Men at du er i grenseland med 18,5 kan man kanskje si… Hvorfor skriver du forresten dette? Plakaten til Sunn fornuft sier ettertrykkelig at slike tall ikke bør oppgis. Tenk på leserne dine! Og når du må forsvare deg selv hele tiden bør du forstå hvor ofte du tråkker feil 😉

    17. Synes du svarte fint på kritikken du fikk for innlegget ditt. Ikke bry deg om negative kommentarer som går på utseendet, det kommer bare fra misunnelige folk 😊

    18. Mina… Var det, det beste du kunne komme med?! Jeg er jævlig stolt av dustleksien min. Så da trenger jeg ikke noe kurs… Sinna nei… Kan ikke påstå noe sånt når du ikke kjenner til personen. Men det som er flaut her er vell heller alt det svada du kommer med om meg!

    19. Realist; ser ut som at du e ofte inne på bloggen å læs. Om du ikke lika dt du læs, prøv å finn nåkka anna å gjør.

    20. Husk at p-stav kun har en varighet på tre år!! Mirena hormonspiral har en varighet på fem år og gir langt mindre blødningsforstyrrelser, anbefaler deg den når du må bytte ut p-staven 🙂

    21. Mina: du må være en deprimert person… Sinne mitt er veldig stabilt og jeg har ikke noe problemer med det… Men siden du repeterer deg selv, om hva jeg trenger av hjelp… kanskje du burde ha oppsøkt DPS der du bor, trur du virkelig trenger deg…
      Line: der tar du skammelig feil. Jeg er innom her svært lite! Pluss at vi bor i ett fritt land! Så jeg kommenterer når jeg har lyst…

    22. Realist; greit nok at den overskrifta va en smule teit, treng ikke å klikk heilt førr dt. La nu ho skriv dt ho vil, går ikke utover dæ førr dt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg