Ikke et ledig øyeblikk!

Å hei hvor det går! Plutselig er det flere dager mellom hver gang dere hører fra meg her. Mest sannsynlig fordi jeg er uten PC i hvertfall i en ukes tid til. Og det har jeg, som dere sikkert har merket, vært en stund også.

De siste dagene har også bare gått i ett. I går fikk jeg min herlige venninne Katrine, til å komme og passe både Sienna og Nathaniel så jeg kunne dra på foreldremøte i barnehagen. For ordens skyld – Sienna har vært borte fra meg kun tre ganger i løpet sitt liv, så det er ikke nødvendigvis kjempelett å passe henne, og i tillegg legge henne, i og med at hun er så totalt avhengig av meg. Det gikk likevel kjempefint, og det hadde omtrent ikke vært noe gråting. Det beroliger et mammahjerte!

I dag var det tid for å hente hjem storesøster fra pappauke. Selv om hun er hos pappaen sin annenhver uke, så ser jeg jo henne likevel hver dag i barnehagen. Så jeg er aldri borte fra henne en hel uke uansett, heldigvis! Og med tre barn i heimen igjen, så går det som det må gå. Ikke ett ledig sekund til noe som helst(Må du på do? Vent til barna sover. Er du sulten? vent til barna sover… osv)

Hjemmelaget pizza til middag, og ferske smultringer med sjokoladetrekk til dessert. Tre fornøyde og lykkelige barn sovnet på et blunk i kveld. Enda en vellykket dag gjennomført! Middagen min ble, som den ofte blir, inntatt kald, etter barnas leggetid. Litt av sjarmen ved å ha små barn. Skulle vært veldig intressant å feste en skritteller på meg. Mistenker at jeg går godt over gjennomsnittet mange skritt i løpet av en dag skjønner dere.

Nå er det natta her. Energien er borte for lengst, og det er på tide å treffe puta kjenner jeg..

Blogges ❤👌

29 kommentarer
    1. koffer gidd du å dekk på te deg sjøl om du ikkje får ete før etter leggetio? Og,koffer får du ikkje gjester til S sin dåp?

    2. Da skulle du og jeg hatt en konkurranse om hvem som har mest skritt om dagen… Du hadde tapt… Veit det er veldig barnslig av meg å skrive det til deg… Men du skryter jo hele tiden av hvor flink du er til alt… Da skryter jeg av at du går nok ikke mere en hva jeg gjør hver dag…

    3. Hvorfor spiser du ikke sammen med barna egentlig? Er ikke det vanlig? Nå har riktignok nok jeg bare to barn, men det er 14 måneder mellom de så var hektisk da de var yngre. Men jeg tror da vi spiste sammen.

    4. Det kosligste jeg husker som barn, er at alle satt og spiste sammen. Spis sammen barna og gi ro over måltidene.

    5. Å du kjære..Eg blir nesten forbanna!
      Eg ramla inn her, og ut av ei kort oppsummering så er eg og du totalt ulike, og det er jaggu med heilt greit!
      Men det som ikkje er greit er alt ulike individ skal rable ned her til deg.
      Kva i all verda er det som ikkje fungera med evna til dykk som berre MÅ nemne alt som er feil med den 3 bornsmora? I dykkar sitt syn vel og merke..
      Om ein gir pizza til sine born ein kveld i helga? Ok, du hadde servert grønnkål sjølv til 3 born, MÅ ein gjere eit forsmådd forsøk på å heve seg over 3 bornsmor?
      Og kva i all verda skal ein bry seg med kven eller kvar ein bil er registert?
      Kva slags menneske er dykk smålige folk? Ikkje noko å skrive i historie boka om.
      Skam dykk. Verkelig, få dykk noko betre eller meir konstruktivt å gjere. For kva i all verda skal vere resultatet av dei hestande kommentarene? At det skal sitte att ei mor å vere lei seg? Kva slags person gjer det deg til, du som slenge ut dritt? Ein særs ekkelt person.
      Om dykk er så uening, javel, det er ok, men det må då ikkje vere heilt mørkt i skallen allikevel.

    6. Den var sikkert ikke til meg. Men jeg lurte bare på om det var en spesiell grunn til å ikke spise sammen. Man trenger ikke løpe rundt for å vaske mens de spiser vel.
      For jeg og husker at jeg selv syns det var hyggelig. Og stort sett spiser vi hvertfall middag sammen.
      Ingen kritikk eller for å gjøre noen lei seg. Pizza er da flott som kosemat det. Tror de aller fleste spiser noe slikt en gang i uken, rundt helgetider.
      Ja, hun får mye drit. Og ja, det er travelt med så mye små barn. MEN det blir og litt hva man gjør det til selv. Det skal jeg ikke legge meg opp i. ☺️.
      Forresten, pizza MÅ jo ikke være bare usunn ☺️. Kan gjøre den sunnere hvertfall.

    7. Ting blir litt etter prioriteringene.. Om du velger å ta deg tid til å spise samens med barna dine så klare du det- tru meg det bli mye bedre middagsopplevelse for både deg og barna!
      Og hvorfor skulle du ikke klare å sitte deg ned å spise? Sienna er gammel nokk til å spise maten du har kuttet opp og servert til henne og de to eldste skal på denne alderen klare å følge enkle instrukser og sitte ned i ro under middagen, i alle fall om du har litt oppdragelse på dem noe jeg trur du har.

    8. Jeg har tre barn ink en baby, og vi klarer da spise mat alle sammen? Gubben er aldri hjemme før leggetid. De to eldste får maten servert og spiser , den minste sitter ellerligger og ser på og får eventuelt pupp mens jeg spiser et eller annet med en hånd. tar ikke mer enn 15 min å spise sammen. Da er de eldste ferdige. Prioriterer dette fremfor alt annet. Matlaging er da mer hektisk enn spising..

    9. Hu spiser jo sikkert litt sammen med barna, men har jo tross alt noen barn og følge opp ved bordet så ikke sikkert hun blir helt mett. Og da spiser hun jo sikkert mer etterpå. Ganske vanlig at vi mødre prioriterer bsrna først vel.

    10. Jeg så nettopp episoden din i Wingman, og må si du virker veldig oppegående og søt “in real life”. Hvertfall når du snakker din egen nordnorske dialekt. MEN når du slår om til “bokmål” (kan egentlig ikke kalle det det) foran barna, er det noe som blir veeldig rart. Unnskyld at jeg påpeker det, men da høres du plutselig ut som en halvfull bonde eller noe- det hørtes BARE dumt ut. Hold på dialekten din, også foran barna! Husker du skrev at du ønsker at barna skal snakke østlandsk for en stund tilbake, men de får mer enn nok østlandsdialekt gjennom jevnaldrende og ansatte i bhg osv, gjør ingenting om mamma snakker nordnorsk 🙂

    11. Du over, jeg tenkte helt motsatt i wingman, ang dialekten! Eller, jeg tenkte ikke noe negativt om nordnorsken, men at det hørtes så mye bedre ut med bokmål.
      Imponerte meg som en mor da. Vokst mye 👏🏼

    12. Jeg er mye alene med mine tre,det skjer jeg kaster i meg en matbit sammen med dem,men for å nyte et måltid i ro og fred skjer etter leggetid. Ser ikke nå galt i det

    13. Samme på Samsung, skritteller der og.
      Kaster I dere mat? Hva er det som gjør at det er så mye stress rundt bordet? Man har vel vann, klut, papir og alt hva man trenger tilgjengelig på bordet.

    14. Så nettopp episoden med deg på wingman. Går det bra med deg? Du har blitt utrolig tynn, selv den flotte rumpa di er jo nesten borte 🙁
      Du må huske å ta vare på deg selv også <3

    15. Men har ikke du en manager som skal hjelpe deg med bloggen? Han har da vel en pc, og tid når du ikke har. Du skrev at du betalte for det, eller har jeg misforstått noe her? Men spis med barna, det er noe som er samlende for en familie. Fin kveld til deg.

    16. Om dere som kritiserer over er blinde?! Ser dere ikke at hun tar et bilde av sine nydlige barn ved bordet, og at det er dekket på fire tallerkner ?! Jeg ser at hun har gitt tallerkner med mat til barna sine før hun setter seg ned å legger maten på sin. Det er så og si det jeg ser på bildet. Barna skal alltid prioriteres først!
      Jeg selv lager alltid maten til sønnen min først, så min også setter jeg meg ned ved side av han slik han får i seg mat samtidig som jeg får i meg mat.
      Tror dere ikke at det er det hun gjør? Det gjør jeg. Det er utrolig unødvendig å kritisere henne hvordan hun spiser, prioriterer også videre. Hun trenger ikke å følge dine behov for prioriteringer! Hun gjør jo det hun føler.
      Som sagt så ser jeg ut i fra bildet hun har lagt i innlegget. Se og les ordentlig før kritisering/ å være dømmende..
      Og du som kommentere angående gjester i dåpen? Hun har vell de i fra familien sin og kanskje vennene? Ikke vær så blinde, plis!
      Stå på Rannveig! Du gjør det du føler er rett! Ikke la disse dømmende ta knekken😩Håper dåpsdagen til Sienna var nydelig! 😁
      Hilsen en mamma til en liten prins, som er irritert over de som ikke klare å tenke mer lengre enn til null! 😉

    17. Det er vel ikke meningen at en manager skal lage innleggene på bloggen? Eller hva mener dere som trekker frem manager,med det egentlig?
      Det er så mange som har noe å kritisere, så mange som MÅ pirke.
      Dere går inn på bloggen vel vitende om at det er en småbarnsmor sin blogg.
      Jeg har sluttet å lese blogger som irriterer meg, som jeg ikke er enig i innholdet i. Om det var pga manglende merking av innlegg eller OVEReksponering av barn, skrivefeil eller lykkelig fasade, spiller ingen rolle.

    18. Inger S: Hvis du leser teksten og ikke bare ser på bildene så ser du at hun har skrevet at “Middagen min ble, som den ofte blir, inntatt kald, etter barnas leggetid.” Det er noe med det å lese ordentlig før man kommenterer 😉

    19. F: Ja, leste faktisk innlegget en del ganger, men av en eller annen grunn glemte å ta det med, så legger meg flat her! 😅
      Pleier ikke å kommentere før å ha lest ordenlig 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg