DIY – Minneramme

Dagen i dag har gått som de fleste dager – i ett. Vi har stort sett bare vært hjemme, forutenom en tur til legen og på butikken. Føles sinnsykt deilig å ha fått fjernet denne hormonplaststpinnen som har vært i armen min litt for lenge, og mulig det bare er en placebo effekt, men jeg innbiller meg at jeg merker forskjell allerede, haha. Litt mer lykkelig? Kanskje. 

Over til noe helt annet. Jeg har nemlig, som tidligere nevnt, endelig startet på minneramma til lillefrøkna. Minnerammene til de to andre gjorde jeg ferdig for et halvt år siden, så det var virkelig på tide. Jeg er jo en veldig kreativ sjel, og har alltid vært det, så jeg synes det er utrolig gøy å holde på med å lage slike ting. Minnerammer er jo for det første en utrolig koselig ting å ha, men også, ikke minst, veldig fin dekorasjon til barnerommet. 


Fine gode snuppa mi! Jeg har limt på alt bortsett fra bilder Jeg er rett og slett litt usikker på hvilke bilder jeg ønsker å ha der, det er jo så utrolig vanskelig! Tro dere meg, den skal fylles med bilder! Det er tross alt en minneramme, og skal stappes med så mye minner som overhodet mulig. Det kan ikke bli for mange minner i en minneramme! 

Jeg sto også lenge og slet litt med å velge melllom ultralydbildet fra ordinær ultralyd, eller fra en av de to 3D ultralydene jeg var på. Valget falt til slutt på 3D, ettersom man kan se henne mye bedre og hun ligner veldig på seg selv. 


 

Dette du trenger for å lage minneramme:


RAMME:Rammen heter RIBBA og kan kjøpes på IKEA. Obs! Det er flere rammer som heter RIBBA, slik at det er lurt å dobbeltsjekke. Rammen er 50×50, og den er dyp. Det er veldig viktig å velge en dyp ramme, for å få plass til tingene som skal være inni.



LIMPISTOL:
Jeg har denne fra Clas Ohlson. Den er rimelig og funker helt greit. Husk å kjøpe mange limpatroner, for det går det en del av når man skal lime alt på rammen. 

Utover det velger man jo selvsagt hva man vil ha, og det er egentlig bare kreativiteten som setter grenser. Man vil jo selvsagt hvertfall ha en bakgrunn. Jeg har kjøpt fire A4-pappark og klippet de, samt limt de sammen tilpasset rammen. 

Ting jeg har hatt med i minnerammene til alle ungene er bokstaver med navnet deres, ultralydbilder, fødselskortet, graviditetstesten, de første klærne, den første smokken, og hjerter hvor jeg har trykket på fødselsdato, fødselsvekt og fødselslengde. Er veldig fornøyd med de! Minnerammen til Nathaniel fører faktisk til en del fine samtaler. Han synes det er kjempekoselig å snakke om tiden da han var baby, tiden det var bare meg og han. Senest i kveld så vi på minnerammen og jeg fortalte han igjen historien om da han ble født, og da han var en bitteliten baby. 

Ønsker dere en fin kveld! 

Blogges

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hei Rannveig 🙂
      Jeg synes bloggen din har vært veldig bra etter at du stengte kommentarfeltet. Du har skrevet gode innlegg uten å måtte forsvare deg hele tiden og det har også vært deilig å slippe all dritten folk lirer av seg i kommentarfeltet ditt. Nå som det er åpent igjen håper jeg du klarer å overse det negative og heller fortsette med fine innlegg.
      Du er en flott mor til dine nydelige barn. Riktig så god helg til dere <3 klem

    2. Ett tips steng kommfeltet med en gang du får drittslenging,da må haterene Finn en annen hobby igjen ,stå på å go helg 🙂

    3. Kjempefine! Nå ble jeg inspirert 🙂 Superflink er du. Håper du får en fin helg med dine nydelige små <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg