Kalendertips – Barnas julekalendere!

God ettermiddag lesere! Her har vi egentlig hatt en veldig rolig dag. Trenger det også av og til! Frøkna ligger enda å sover luren sin, og jeg har tatt fatt på siste finish med julekalenderene til barna. Jeg har hatt så mye å gjøre at jeg ikke har begynt å pakke inn enda, men det tenkte jeg å starte med i kveld, da jeg har litt av en pakkejobb forran meg. Hele 72 gaver skal pakkes inn. 

I år har jeg bestemt meg for å gjøre en litt annen vri på julekalenderene. Jeg orket rett og slett ikke enda et år med masse små leker som bare blir liggende å lage rot. For er det en ting de absolutt ikke mangler, så er det jammen leker. Så jeg har rett og slett laget en blanding av noe morsomme leker, ting de trenger, og aktiviteter. I tillegg har de også hver sin sjokoladekalender. Pakkekalenderen er en god blanding av billige og litt dyrere gaver, og for eksempel Søstrene Grene, har et utrolig godt utvalg av morsomme gaver til en billig prislapp, og så kan man jo mikse litt. 

Nathaniels kalender: 

I Nataniels kalender ligger det en del småting, men også litt dyrere ting, en god blanding rett og slett! Blant annet nye vintersko, tallerken fra Design Letters, og en deilig heldress, i tillegg til et ufo-akebrett! 

Emmas kalender:

Emmas kalender inneholder hovedsaklig jente-jente stæsj, i og med at hun er en ordentlig jente-jente! Neglelakker, smykker, lypsyler, perler, en detanglerhårbørste, øredobber, hårstrikk, et fat med hennes bokstav fra Design Letters (de er veldig glad i koppene sine fra Design Letters) Hun har også fått et ufo-akebrett. 

 

Siennas kalender: 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å ha masse hårband og stæsj i Siennas kalender, men siden hun river de av seg etter ett sekund, fant jeg ut at det er greit med sånne fruktstenger, babygodis, og smoothier. Pluss en del ting jeg uansett ville kjøpt til henne. Jeg har også bestilt noen nyyyydelige sko, og en ull-romper til henne, som skal i kalenderen. 

Første desember skal det ligge en nisselue og en pepperkake i hver av pakkene, med en liten lapp. Da skal vi nemlig ta fri fra barnehagen og ha bakedag med min gode venninne Ingvild og barna hennes. Fjerde desember skal jeg, Emma og Nathaniel dra på kino og se Snekker Andersen. En av kalenderlukene skal også være laging av dorullnisser, etter å ha spart opp doruller en stund, haha!

For øvrig har de også en fellespakke en av dagene, hvor de får en masse esker med Play Doh, som innbyr til masse førjulskos for de små! 

Herregud, jeg gleder meg som et lite barn! Det beste jeg vet om er å glede mine små, så dette blir utrolig gøy. Begge de to største kan nesten ikke vente til første desember, og det klarer nesten ikke jeg heller, haha. Flere som gleder seg? 

Blogges

23 kommentarer
    1. Enig med hege over her. Hadde vel vært bedre å faktisk lære seg å verdsette det man får og ikke ha juleaften hver dag? Å bruke tusenvis av kroner på kalender til barna sier litt om hvilket overflodssamfunn vi lever i. Sjokkert :-/

    2. I år har også jeg tenkt at julekalenderen ikke skal bli fyllt med små ting som uansett havner i søppelkassen.. Jeg har faktisk brukt en del mer penger enn jeg først planla, men han trengte litt klær og annet praktisk nips som jeg uansett ville kjøpt til han. Så hvorfor ikke ha det i kalenderen istedet? 😊 Uansett vet jeg at lekene jeg også har kjøpt inn til den blir satte stor pris på!
      Tipper barna dine blir glade for den fine kalenderen du har ordnet til dem!

    3. For noen ekle kommentarer over her, hva feiler det folk?
      Super gavekalender, til alle 3! 😀 Har ei på samme alder som Sienna, og blir mye av det samme i hennes kalender. Kjenner meg igjen ang hårbånd, de sitter på et halvt sekund! (Ja jeg kjøper det fordeom mi ikke har så mye hår ennå, som en idiot med null selvkontroll kommenterte over her) God jul Rannveig! 💕

    4. Hvilken str. er det i de skoene til N egentlig?? Ser ut som de kunne passet til deg… Ser ut til at N får mye dyrere ting i sin kalender enn hva Emma og Sienna får, men du har vel sikkert et system på det! For og gjøre det likt hadde jeg lagt penger på børsa til Emma og Sienna så det blir likt;) Ikke at jeg tror du gjør forskjell på dem altså, men ser bare sånn ut ved første øyekast;)

    5. Du over her? Hvorfor skal det være likt??? Han er større enn de andre og kanskje han trenger mer enn de. Det blir sikkert sånn at sienna klikker fordi hun har fått mindre enn han. Hahaha

    6. Så fine julegavekalendere!! <3 Her har vi endelig fått kjøpt alt til julegavekalenderen til prinsessen vår foruten om smoothie og frukt godis. :-))
      Det fineste med gavekalenderen til jenta vår er alle de hyggelige familieaktivitetene vi skal gjøre hver dag frem til Jul. <3
      Ha en fin mandag!

    7. For noen usaklige kommentarer over. Du har gjort en kjempe bra jobb med å kjøpt alle de gavene. Det vil glede de og vise at du elsker og bryr deg om ungene dine, med penger du kunne brukt på deg selv.

    8. Vet ikke om dere som forsvarer Rannveig legger merke til at dere er minst like ufine som de som hakker ned på henne er. Tanken bak å forsvare er veldig god, men måten dere kommenterer på reflekterer ikke gjerningen dere prøver å gjennomføre. Og til dere som syns hun bruker alt for mye penger på julekalenderen, nå er der vel i bunn og grunn hennes valg hvor mye hun velger å bruke. Og vi vet ingenting om de gavene er kjøpt på salg, eller om Rannveig har kjøpt gaver litt nå og litt da siden januar. Syns også gavene ser litt dyre ut, men hvis hun har råd til å bruke ekstra på ungene, så er det bare flott! Og konseptet bak å legge ting i adventskalenderen som barna har bruk for er jo veldig bra! Mye av gleden med en adventskalender som barn er ikke hva som er i gaven, men det at det er en gave hver dag. Jeg og søstern delte på adventskalender i mange mange år, og det er ikke før nå i år i en alder av 20 at jeg har en helt egen pakkekalender som mamma lagde til meg for å ha på hybelen, så ungene dine rannveig setter garantert stor pris på å ha en helt egen! Du er en utrolig bra mamma for dine barn!

    9. Marte: jeg mente virkelig ikke å være ufin 🙂 kan du fortelle meg vitsen med hårbånd når man ikke har hår, så blir jeg glad 🙂 ha en fin dag!

    10. altså. reklame hver jævla dag? spare te jul? takk, men bryr mæ fint lite om dine kjøpt og betalt innlegg

    11. Therese: det er pynt, på lik linje med at det finnes øredobber for de uten hull i ørene også 🙂

    12. Kjempe fine ting Rannveig 🙂 Barna kommer til å bli super fornøyd! Og igjen, ikke hør på de trolla lenger oppe her!
      Kos dere 🙂

    13. Anonym: 28.11.2016 kl.22:41. Verken Sienna eller Emma bryr seg om hva ting koster. De er barn, og har ikke begrep om verdier ennå. Det pengejaget er det vi voksne som påfører dem. En annen gang er det Emma som får en dyrere gave når hun trenger det – så det går sikkert opp-i-opp i den andre enden:)
      God førjulstid Rannveig:)

    14. Så koselig, synes du har gjort en god jobb med å kombinere ting de sikkert trengte uansett og kjekke leker/ting de vil kose seg med. Utrolig bra gjort å lage sånne tradisjoner når du er alene med tre – jeg har lyst å gjøre det samme når jeg endelig får barn 🙂

    15. Fine kalendere. Våre barn velger å donere pengene vi skulle bruke på kalender til fadderbarnet sitt i Afrika. Og når folk kritiserer pengebruken går det vel litt på det at det hadde vært lurere å lagt pengene i egen leilighet feks. Å leie er jo kun ett tapsprosjekt.

    16. Hva vet dere om prisen på hennes kalender? Nathaniel trengte sko sier hun, derfor fikk hun sko. Mye av gavene kan være kjøpt på black friday og kansje? Hva vet dere? Hun er blogger og mottar tusen ting derifra og , man får ofte pkker i posten med ting man kansje ikke vil sponse har noen tenkt på det? Pg hva VRT folk om hun ikke også donerer penger til et godt formål? Hvor mye hun har spart til egen bolig? Hva som er grunnen til at man ikke eier/leier? Om man vil gi barna sine like fine ting som andre har selvom man ikek eier en bolig? Så de aldri skulle føle de mangler noe.. omg rom jeg bare så PU

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg